Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

Wadliwy akumulator


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
155 odpowiedzi w tym temacie

#141 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1587 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 116d 15h 44m 27s

Napisano 18 styczeń 2018, 17:38

...Ciekawe po jakim czasie napięcie ładowania spada?

Jeżeli przed rozruchem na zewnętrznym mierniku miałeś 12,21, to dłuuuugo będziesz musiał czekać aż spadnie.

Jaki aku masz w tej Astrze ... Centra Plus ??


  • 0

#142 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 11330 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 18 styczeń 2018, 17:46

Tomi te oporniczki to raptem złotówka...Elektronikiem nie jestem i dla tego frapuje mnie jeszcze jedno...oporniki są osiowe,a na filmie widać jak on dostraja ładowanie.Ciekawe czy te oporniki dobrał już po  skalowaniu,czy ma jeszcze jakiś układ do podkręcania.Na schemacie widać że są tylko punkty łączenia


  • 0

#143 OFFLINE   Romek_Hel

Romek_Hel

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:
  • Skąd:HeL
  • Flaga:
  • Model:NISSAN QASHQAI ACENTA
  • Silnik:1,6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WH
  • Time Online: 3d 16h 51m 5s

Napisano 18 styczeń 2018, 18:05

Jeżeli przed rozruchem na zewnętrznym mierniku miałeś 12,21, to dłuuuugo będziesz musiał czekać aż spadnie.

Jaki aku masz w tej Astrze ... Centra Plus ??

Tak. Taki.. W łódce mam 4 sztuki żelowe(3 podłączone,1 autonomiczny poza systemem), które mają 9 lat. Są od nowości. Jutro gdy będę we Władku w porcie zmierzę ten autonomiczny...Nie pamiętam kiedy go ładowałem, więc będzie okazja.


Użytkownik Romek_Hel edytował ten post 18 styczeń 2018, 18:10

  • 0

#144 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1587 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 116d 15h 44m 27s

Napisano 18 styczeń 2018, 18:48

Centra zawsze miała dobre akumulatory. Zawsze jak fabryczny mi padł, to brałem Centrę, później ten z Cu, natomiast ostatni jaki włożyłem do Almery, to był Exide (produkt Centry) ... i nigdy nie miałem jaj o których tutaj głośno.


  • 0

#145 OFFLINE   Tomi_St

Tomi_St

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 353 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Nad morzem
  • Model:Qashqai J11
  • Silnik:1.2 DiG-T Tekna 03.2014
  • Time Online: 7d 12h 23m 52s

Napisano 18 styczeń 2018, 19:39

Duncho użył czegoś co się nazywa potencjometr montażowy. To taki potencjometr ktory montuje się na płytkę i reguluje sie śrubokrętem. Jak się już go wyreguluje to można go zastąpić 2 rezystorami. Oczywiscie można zamiast tych rezestorów zastosowac potencjometr 10kilo Ohm, najlepiej o charakterystyce liniowej (typ A). Środkowy pin potencjometru tam gdzie łączą się te 2 rezystory
Ale w sumie jak to ma pracować po maską w niezyt przyjaznym środowisku to lepiej zastosować 2 rezystory. To pewniejsze i bardziej stabilne rozwiązanie
  • 0

#146 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 11330 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 18 styczeń 2018, 20:09

Czy pisze jak  tomu się dalej sprawuje? 


  • 0

#147 OFFLINE   Tomi_St

Tomi_St

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 353 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Nad morzem
  • Model:Qashqai J11
  • Silnik:1.2 DiG-T Tekna 03.2014
  • Time Online: 7d 12h 23m 52s

Napisano 18 styczeń 2018, 21:03

Napisał że dobrze i poradził aby przeczytać cały wątek na czeskiej stronie.
Jak tam u Ciebie z czeskim ? Nie oglądałeś za młodu czeskiej telewizji


  • 0

#148 OFFLINE   Romek_Hel

Romek_Hel

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:
  • Skąd:HeL
  • Flaga:
  • Model:NISSAN QASHQAI ACENTA
  • Silnik:1,6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WH
  • Time Online: 3d 16h 51m 5s

Napisano 18 styczeń 2018, 21:24

Informacja z ASO

Centrala nakazała ponowne naładowanie aku i przetestowanie go. Wynik akumulator sprawny nie trzeba wymieniać.

Brak słów.

Witaj.

Do którego ASO jeździsz?


Centra zawsze miała dobre akumulatory. Zawsze jak fabryczny mi padł, to brałem Centrę, później ten z Cu, natomiast ostatni jaki włożyłem do Almery, to był Exide (produkt Centry) ... i nigdy nie miałem jaj o których tutaj głośno.

Aktualnie też preferuję wyroby z Twoich okolic... 


Użytkownik Romek_Hel edytował ten post 18 styczeń 2018, 23:32

  • 0

#149 OFFLINE   PiotrXY

PiotrXY

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Siemianowice Śląskie
  • Model:QQ J11 2017 Tekna
  • Silnik:1.6 DIG-T
  • Time Online: 3d 11h 42m 49s

Napisano 18 styczeń 2018, 22:33

Witam,

Przeglądając wątek oraz wątki pokrewne zastanawia mnie pewien fakt, a mianowicie poziom napięcia ładowania akumulatora przy obecnej temp. zewnętrznej, np. Jazda w tą i z powrotem cały czas wskazanie 14.2-14.96V co potwierdzacie również zdjęciami z NC. W wątkach wcześniejszych z okresu letniego, poziom napięcia ładowania jest wyraźnie niższy.

Dlatego, korzystając z okazji, że za oknem za oknem mróz proponuję wykonać pewne doświadczenie:

1.       Odpalić nierozgrzany samochód po dłuższym pobycie na podwórku i odczytać napięcie instalacji z NC

2.       Otworzyć maskę silnika i dmuchawą, opalarką lub innym urządzeniem ogrzać moduł czujnika prądu akumulatora i temperatury (próba symulacji okresu letniego).

Ciekaw jestem czy po ogrzaniu, napięcie instalacji nieznacznie zacznie spadać.

Zgodnie z opisem „Czujnik mierzy temperaturę wokół akumulatora. Oporność elektryczna termistora zmniejsza się gdy temperatura wzrasta.”

 

Załączony plik  chrakterystyka.png   15,68 KB   5 Ilość pobrań

Spadek temp. z 20st do 0 st. powoduje wzrost rezystancji termistora o ok 2kom


Użytkownik PiotrXY edytował ten post 18 styczeń 2018, 22:48

  • 0

#150 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderator

  • 11330 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2 wymieniony,nowy.

Napisano 18 styczeń 2018, 23:09

Napisał że dobrze i poradził aby przeczytać cały wątek na czeskiej stronie.
Jak tam u Ciebie z czeskim ? Nie oglądałeś za młodu czeskiej telewizji

Znam Krecika,Bajki z mchu i paproci...Rumcajsa...a z bardziej ambitnych ...Szwejka,ale on raczej niewiele by miał do powiedzenia o akumulatorach,prędzej coś o Jaśnie Panie  :D


  • 0

#151 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1587 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 116d 15h 44m 27s

Napisano 18 styczeń 2018, 23:52

... Aktualnie też preferuję wyroby z Twoich okolic... 

Aktualnie też preferuję wyroby z Twoich okolic... Taka mnie wątpliwość nachodzi po lekturze netu: Czy na pewno  ten typ baterii jest właściwy do aut z "inteligentnym systemem ładowania(?)" Na tej stronce ...

Ten EXIDE ma wszystko czego potrzebujesz, a nawet więcej: https://sklep.prosto...stop-p-490.html

Dokładnie to samo, tylko z nalepką Centry na rynek krajowy https://sklep.prosto...top-p-1139.html

Natomiast ten https://sklep.prosto...efb-p-2131.html

to parametrowo odpowiednik tego, co Nissan nam wtyka do QQłek, Pulsarów.

Tylko ten pierwszy i drugi (AGM) posiadają wszelkie predyspozycje by pracować w autach wyposażonych w system Stop & Start oraz system hamowania regeneracyjnego. Niestety FIAMM'y, które nam Nissan fabrycznie wsadził pod pokrywę, zarówno w Pulsarach jak i QQłkach, nie są przystosowane do wykorzystania hamowania regeneracyjnego ... i nie jest to moja opinia, ale fachowców z Centry. 


  • 0

#152 OFFLINE   Romek_Hel

Romek_Hel

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:
  • Skąd:HeL
  • Flaga:
  • Model:NISSAN QASHQAI ACENTA
  • Silnik:1,6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WH
  • Time Online: 3d 16h 51m 5s

Napisano wczoraj, 00:12

Ten EXIDE ma wszystko czego potrzebujesz, a nawet więcej: https://sklep.prosto...stop-p-490.html

Dokładnie to samo, tylko z nalepką Centry na rynek krajowy https://sklep.prosto...top-p-1139.html

Natomiast ten https://sklep.prosto...efb-p-2131.html

to parametrowo odpowiednik tego, co Nissan nam wtyka do QQłek, Pulsarów.

Tylko ten pierwszy i drugi (AGM) posiadają wszelkie predyspozycje by pracować w autach wyposażonych w system Stop & Start oraz system hamowania regeneracyjnego. Niestety FIAMM'y, które nam Nissan fabrycznie wsadził pod pokrywę, zarówno w Pulsarach jak i QQłkach, nie są przystosowane do wykorzystania hamowania regeneracyjnego ... i nie jest to moja opinia, ale fachowców z Centry. 

Chyba jest jeden problem....Baterie AGM wg mojej wiedzy nie mogą być zabudowywane w komorze silnika. Pozostaje kabina i bagażnik;-).


Użytkownik Romek_Hel edytował ten post wczoraj, 00:13

  • 0

#153 OFFLINE   Andrzej G

Andrzej G

    Szczery do bólu

  • Eksperci

  • 1587 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Flaga:
  • Model:Nissan Pulsar DIG-T 1,2 (manual) Tekna, V2 KE288-LCNKEV2
  • Silnik:1,2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 116d 15h 44m 27s

Napisano wczoraj, 00:25

Chyba jest jeden problem....Baterie AGM wg mojej wiedzy nie mogą być zabudowywane w komorze silnika. Pozostaje kabina i bagażnik;-).

Wg. specjalistów z Centry, żadne inne (pomimo że mają w opisie przeznaczenie do hybryd) nie są w pełni przystosowane by wykorzystywać system hamowania regeneracyjnego. Więc idąc za tokiem Twojej wiedzy - masz dylemat. :)

Ja też nie jestem wyrocznią w tej materii, a jedynie powtarzam to, co mi powiedziano i polecano do wykorzystania w przyszłości, kiedy do nich podjechałem Pulsarem z fabrycznym FIAMM'em na pokładzie i poprosiłem o sprawdzenie aku ... co zresztą czynią za friko w każdym salonie Centry.


  • 0

#154 ONLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5987 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 52d 56m 46s

Napisano wczoraj, 08:53

Chyba jest jeden problem....Baterie AGM wg mojej wiedzy nie mogą być zabudowywane w komorze silnika. Pozostaje kabina i bagażnik;-).

Ja mam AGM Varty (start stop plus) u mnie w Tucsonie, który od 14mc sprawuje się perfekcyjnie i zawsze jest doładowywany przez alternator, a nigdy ładowarką. SS działa po przejechaniu zimą ok. 4-5km, a jest zabudowany w tym samym miejscu, jak i u was w QQ w komorze silnika. Czyli można.


abf4e40dfca4bffe49d4f423bb9c7e35.jpg3f597d86005db2c9dd91ca41ec82d3cc.jpg
  • 1

#155 OFFLINE   Romek_Hel

Romek_Hel

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:
  • Skąd:HeL
  • Flaga:
  • Model:NISSAN QASHQAI ACENTA
  • Silnik:1,6 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WH
  • Time Online: 3d 16h 51m 5s

Napisano wczoraj, 09:37

Ja mam AGM Varty (start stop plus) u mnie w Tucsonie, który od 14mc sprawuje się perfekcyjnie i zawsze jest doładowywany przez alternator, a nigdy ładowarką. SS działa po przejechaniu zimą ok. 4-5km, a jest zabudowany w tym samym miejscu, jak i u was w QQ w komorze silnika. Czyli można.
 

Hej. Cytat ze : http://www.akubiz.bi...tory-rozruchowe

,,Co się wydarzy gdy zamiast zalecanego akumulatora AGM zamontujemy zwykły kwasowo-ołowiowy lub EFBOtóż, dla samej instalacji elektrycznej samochodu i jej pracy nie zmieni się nic. Bo akumulator rozruchowy to akumulator rozruchowy. W przypadku pojazdów z klasycznym systemem start-stop ryzykujemy skrócenie czasu eksploatacji takie akumulatora.

Jak podaje Japoński koncern GS YUASA ich akumulatory serii AGM wytrzymują 360 000 uruchomień, seria EFB 270 000 uruchomień a klasyczne akumulatory serii Silver 50 000 uruchomień. Gdyby powyższe cyfry przyjąć wprost, należało by przyznać, że akumulator AGM ma 7x większą liczę możliwych uruchomień od zwykłego. Jeżeli obliczenia producenta są rzetelne (w co, bez empirycznych doświadczeń nie mamy prawy wątpić), to zdecydowanie warto kupić akumulator AGM nawet gdyby było 2x droższy od zwykłego kwasowo-ołowiowego. EFB z kolej gwarantuje 5x większą ilość rozruchów niż klasyczny akumulator, a cena jego jest o około 20% niższa od AGM, więc jego zakup jest również ekonomicznie uzasadniony.

Ważnym jest również miejsce montażu akumulatora. W przypadku tych zamontowanych w kabinie pasażerskiej, gdzie producent przewidział AGM'a – proponował bym nie zmieniać akumulatora na zwykłego. Po pierwsze akumulatory AGM wyposażone są w zawory VRLA, które odpowiadają za pełną rekombinację gazów wewnątrz akumulatora. Po drugie w sytuacji wypadku z akumulatora typu AGM nie wydostanie się elektrolit, który jest substancją żrąca i mógłby dodatkowo spowodować np. poparzenia czy w ekstremalnych sytuacjach doprowadzić do trwałych uszkodzeń ciała.

Ale „lewar” może przechylić się w drugą stronę, tzn. posiadacz kalsycznego samochodu gdzie akumulator znajduje się pod maską (w komorze silnika) mógłby chcieć zamontować sobie tak wytrzymały akumulator który pozwoli mu na 360 000 rozruchów – jak podaje (dla serii AGMGS YUASA. Odpowiedzialny sprzedawca powinien poinformować klienta, że montaż akumulator AGM pod maską nie jest wskazany. Temperatury jakie panują w komorze silnika w letnim okresie niemal eliminują AGM'a z możliwości stosowania go w tym właśnie miejscu. Dla akumulatorów typu AGM temperatury powyżej 50-55 st.C są „zabójcze”. Wynika to z faktu, że woda, która jest częścią składową elektrolitu odparuje, a konstrukcja akumulatora uniemożliwia ponowne jej uzupełnianie. Wyjaśnia to fakt montowania akumulatorów w bagażniku, nadkolach czy w pod fotelem w przestrzeni pasażerskiej przez producentów „bogatych” marek, którzy do stosowania AGM'ów przyzwyczaili nas od wielu lat."

Tu piszą, że nie jest wskazany...w innym miejscu wczoraj czytałem, że nie można... Ale do rzeczy: Na gwarancji używał będę to co producent wstawił, a jeśli u Ciebie przez 3 lata nic się nie będzie działo (Oby!) wstawię AGM, który moim prywatnym zdaniem powinien być od początku.


Użytkownik Romek_Hel edytował ten post wczoraj, 09:38

  • 0

#156 ONLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5987 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 52d 56m 46s

Napisano wczoraj, 10:16

Wiem, też mnie nurtował temat ale myślę, że producent wie co robi. Akumulator jest całkowicie zabudowany (zwróć uwagę na zdjęciu ta pierwsza duża pokrywa po prawej) Tu jest o ich technologi pdf i producenci którzy to stosują, to mówi samo za siebie.
http://docplayer.pl/...start-stop.html
Edit:
Tucson jest na rynku od 2.5 roku i nikt, dosłownie nikt nie poruszył jakiegokolwiek problemu z akumulatorem, na forum.
  • 0