Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wadliwy akumulator


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może to mieć znaczenie. Stosując taki styl jazdy (częste hamowanie silnikiem i bez jazdy na luzie) nie miałem nigdy problemu z akumulatorem FIAMM (czyli przez prawie 3 lata do momentu sprzedaży QQ).

Cały czas hamuje silnikiem i jeden akumulator wymienili mi po roku a drugi muszę co jakiś czas doładować żeby oczko było zielone  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Cię nie pocieszę....Nie ma to nic wspólnego. Masz baterię typu EFB, a przy tym sposobie ładowania powinna być AGM(to jest moja prywatna opinia, więc jest szansa, że się mylę). Innym tematem jest słaba jakość akumulatorów montowanych fabrycznie.

 

zważywszy na temperaturę panującą pod maską (przynajmniej dla silnika 1.6DIG-T) jakoś nie bardzo widzę tego AGM'a 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zważywszy na temperaturę panującą pod maską (przynajmniej dla silnika 1.6DIG-T) jakoś nie bardzo widzę tego 

Jest tu jakaś sprzeczność....Zresztą sam w którymś z moich poprzednich postów te słowa pisałem(że temperatura za wysoka), ale koledzy w innej marce na H....mają takowe i one dają radę. 

Po drugie sądzę, że temperatura jest za  wysoka tylko latem i dlatego w aucie po lifcie zaczęto chować baterię do pojemnika, w którym akus jest izolowany cieplnie(zimą by nie zamarzł, alatem by mu nie było za ciepło)... To jest moja prywatna opinia, choć sądzę, że większość przyzna mi rację, że system ładowania nie jest właściwy do rodzaju i jakości stosowanych baterii. Z drugiej strony wyjątki się zdarzają i system i akumulator mają się dobrze...

Cytat ze strony: https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1317087-akumulator-exide-start-stop-agm-ek600-60ah-680a-l ''Nasza firma opracowała pierwszy akumulator AGM do aut z systemem Start-Stop w 2004 roku. Od tego czasu stosowana przez nas technologia szybko się rozwijała, a każda nowa gama produktów wiązała się ze wzrostem ich wydajności. Duże nakłady inwestycyjne w zaawansowane zakłady produkcyjne sprawiły, że jesteśmy jednym z największych na świecie producentów akumulatorów AGM. Spełniając rygorystyczne wymagania producentów samochodów, oferujemy jednocześnie wysokiej jakości produkty na rynku wtórnym (AM). Akumulatory Exide Start-Stop AGM wykorzystują nowoczesne komponenty i materiały, w tym separatory z maty szklanej, zaawansowane stopy ołowiu i cyny oraz unikalne dodatki węgla do masy aktywnej. Są one dostosowane do samochodów z systemem Start-Stop i/lub z systemem hamowania rekuperacyjnego. Nowa generacja akumulatorów AGM sprawdzi się również na łodziach i w innych zastosowaniach, bazujących na inteligentnych układach oszczędzania paliwa,,

Sprawdziłem nic nie ma o temperaturze eksploatacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
.....

Podpisuję się pod tym co napisałeś dwoma łapkami. Nic dodać, nic ująć. Dobre podsumowanie, szczególnie w kwestii ew. zastosowania AGM w odniesieniu do umiejscowienia aku w naszych autach i niedostatecznej izolacji termicznej. Oglądałem fotki zamieszczone przez jednego z kolegów, jak to wygląda w "Hultajach". Owszem - AGM jest w komorze silnika, ale jego zabezpieczenie termiczne wygląda na perfekcyjne ... nie to co w poliftowych QQ-łkach. Biorąc pod uwagę Twoje (i nie tylko Twoje przemyślenia), racze bym się nie odważył wsadzić AGM'a pod maskę Pulsara. Pozostaje nam zaopatrzyć się w porządnej marki EFB (np. Centra, Exide), a to czy sprostają wymaganiom nissanowskiego systemu ładowania i jak długo wytrzymają, to już leży w rękach "Najwyższego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko świadczy o tym, że mój QQ był wyjątkowy. :D

Zepsuty i tyle, a nie wyjątkowy.

Zresztą wyjątkowych się nie sprzedaje ;)

 

Co do AGM myślę, że spokojnie można je stosować również w QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Andrzeju zobacz tu :https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/technologia/akumulatory-agm  . Automat dobiera dwa typy...

Automat potrafi wiele zaproponować - zwróć uwagę na prąd rozruchu w tym zaproponowanym EFB . Dobierałem do Pulsara 1,2 Dig-T. W opisach o temperaturach, czy miejscach stosowania nawet się nie zająknęli.

Zobacz Romek, jakie te Niemce są głupie - w autach które wyposażają AGM-y,  wsadzają je zamiast pod machę do kabiny, bagażnika ... Dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemce zawsze byli głupie,do tego stopnia,że musieli im zrobić auta z celownikiem...i tak już zostało.A że nie wypadało nazwać Messerschmitt ,to nazwali....Mercedes

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat potrafi wiele zaproponować - zwróć uwagę na prąd rozruchu w tym zaproponowanym EFB . Dobierałem do Pulsara 1,2 Dig-T. W opisach o temperaturach, czy miejscach stosowania nawet się nie zająknęli.

Zobacz Romek, jakie te Niemce są głupie - w autach które wyposażają AGM-y,  wsadzają je zamiast pod machę do kabiny, bagażnika ... Dlaczego ?

:dribble:  :dribble:  :dribble: !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe też wsadzali do bagażnika czy pod podłogę i co z tego? Zresztą nie tylko oni, bo i w takim scenicu był w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manix

Napisano 01 marzec 2018, 19:25

Co do AGM myślę, że spokojnie można je stosować również w QQ. 

 

Też tak myślę...  Gdy skończy się moja bateria( no bo chyba kiedyś się skończy?) Dam się wykazać ASO, ale później(pod warunkiem, że auto mi nie zbrzydnie do tego czasu) zaaplikuję AGM!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można,tak mi powiedział gość w Centrze i na pytanie,że trzeba je izolować od temperatury,odparł że nie.Mogą być w komorze silnika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można,tak mi powiedział gość w Centrze i na pytanie,że trzeba je izolować od temperatury,odparł że nie.Mogą być w komorze silnika.

Naładowany akumulator nie musi być izolowany, co najwyżej od idiotów w biurze projektowania aut i wymogów UE :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 30C to górna granica rekombinacji gazów w akumulatorze, powyżej tej temperatury zacznie on bezpowrotnie tracić wodę, a wody tej jest tam znacznie mniej niż w typowym.

Wystarczy raz na rok uzupełnić straty i można korzystać na zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, że kupiłem wersję FL i nie czytałem wcześniej opinii to byłem dziś w serwisie i potwierdzono mi pady akku, ale podobno dotyczy to włoskich akku i wymieniają na ...chyba Vartę i podobno problemu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, że kupiłem wersję FL i nie czytałem wcześniej opinii to byłem dziś w serwisie i potwierdzono mi pady akku, ale podobno dotyczy to włoskich akku i wymieniają na ...chyba Vartę i podobno problemu nie ma...

Z dużym akcentem na chyba!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś kontaktowałem się z moim salonem i powiedziano mi, że owszem, była wadliwa partai akku i bezpłatnie wymieniali na inne...i podobno po problemie...ale jaka jest prawda to nie wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery lata aku padło ,kupiłem nowy 4MAX  jak wytrzyma tyle co ten stary to będzie dobrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

udało mi się ustalić że akumulator ke24170e01ef bez oczka z żółtą naklejką to EXIDE 70Ah 720A, nie wiem tylko w jakiej technologii jest wykonany, maksymalne napięcie ładowania 14,4V, należy go doładować ładowarką automatyczną jeśli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 12,4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i te z oczkiem też są Exidy,różnią się tylko jedną cyferką w kodzie.Hmmm...wolno ładować tylko 14.4V? a alternator daje czasami aż14,9V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko 14,4V to dotyczy ładowarek, w samochodzie jak obciążysz akumulator np. włączysz światła, klimatyzację lub inny odbiornik energii z akumulatora wtedy alternator zwiększa prąd ładowania i może być wyższe napięcie wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie a ja mam takie nietypowe pytanie, tak patrząc na wasze silniki w tym wątku to albo przeoczyłem albo nikt nie napisał kto ma silnik diesla.

Stąd takie pytanie mi się nasunęło czy ktoś z silnikiem diesla miał problem z akumulatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...