Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 2 głosy

projekt 350z bi turbo

projekt w trakcie realizacji

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
350 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 14 styczeń 2013, 19:46

postanowiłem zaprezentować mojego nissana 350z
na wstępie parę słów o nim
auto z 2004r wersja eu z silnikiem vq35 de hamulce brembo szpera nawi
z pakietem stylistycznym nissmo
auto zakupiłem w 2012 r w sierpniu w sumie trochę z przypadku
pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej( mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) TO AUTO w ogóle nie jedzie pomiar gtechem
pokazało ok 6 s do 96/h więc katalogowo ja byłem przyzwyczajony do 4 s do 100
natomiast bardzo pozytywnie odebrałem skręcanie jazdę w zakrętach i hamulce
jednak wtedy sie nie zdecydowałem na jego zakup cena była wysoka auto choć mechanicznie w bardo dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki zderzak
po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i wtedy już
bardzo go mocno prześwietliłem pod kontem przeszłości i ku moimi zdziwieniu
wygląda że jest ok więc stałem sie jego właścicielem
Jednak nadal mi brakowało mocy więc zacząłem szukać info na temat uturbienia
w Polsce za bardzo nie ma uturbionych 350z, zaczołem pytać szukać itp
Bardzo dużo mi dała rozmowa z Alanosem opowiedział mi o jego etapach
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
teraz o planach , planuje zrobić tak zwany soft turbo czyli niskie doladowanie seryjnego silnika
cel to 4xx km i 5xxnm
będą 2 turbiny z bmw
zmieniony układ paliwowy z nową pompą i przerobiona listwą wtryskowa
wtryski 470ccm
ic
wskaźniki egt afr szerokopasmowy bost tep oleju silnika
chłodnica oleju wraz z podstawką z termostatem
costumowy dolot i wydech ,kolektory itp wszystko z kwasówki
zawór upustowy ten co robi pssss
sterowanie najprawdopodobniej bo jeszcze rozmawiam z producentem,ekumaster det 3
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Użytkownik Tofu edytował ten post 25 luty 2013, 10:02

  • 0

#2 OFFLINE   boberek91

boberek91

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 181 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Time Online: 5d 12h 53m 32s

Napisano 15 styczeń 2013, 00:05

Gratuluję zapału oraz pójścia "niestandardową" drogą gotowego kit-u TT! :)
Jak oceniasz wstępnie koszty takiej zabawy?
  • 0

#3 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 15 styczeń 2013, 19:26

myśle że max 10 tyś
  • 0

#4 OFFLINE   dziubas

dziubas

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 432 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:350z
  • Time Online: 6d 7h 59m 10s

Napisano 15 styczeń 2013, 20:53

spoko działaj dalej przedzieraj szlaki powodzenia pisz co dalej w temacie
  • 0

#5 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10507 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 40d 2h 57m 31s

Napisano 20 styczeń 2013, 13:56

Moim zdaniem suszareczki z TDS-a które chcesz zapodać tzn. TD04-11G są zdecydowanie za małe... Maks wydajność jednej to ok. 160KM w benzynie. Będzie strasznie dławić na wysokich rpm, chyba że masz 13G one jakieś 10-15KM więcej wygnerują...

Jeśli chcesz to tanio można zmodyfikować ich zimne strony do standardu 15T (Saab 9-5 AERO 230-260KM) wówczas ich wydajność rośnie do ok 210KM jednej i nie powiększa się turbodziurka - choć w twoim przypadku takowej nie będzie :)

A jedyna moja uwaga to zmień w turbinach aktuatory bo te dieslowe otwierają się dopiero od 0,8bara w saabach AERO już przy 0,4bara i to by było chyba optymalne doładowanie na soft turbo...

Użytkownik Coobcio edytował ten post 20 styczeń 2013, 14:04

  • 0

#6 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 22 styczeń 2013, 11:58

tak ja mam te td04 13 G doładowanie ciężko powiedzieć jakie będzie na pewno chce zacząć od niskiego rzędu 04 bar
z nowych rzeczy auto jest na spawaniu kolektorów wydechowych pod turbiny
coobcio ty siedzisz dobrze w sabach na pewno znasz taki wynalazek jak silnik b308e
to 3 litrowa vka z malutką turbiną napędzana tylko z 1 głowicy czyli z 3 cylindrów na sześć możliwych takie rozwiązanie miało na celu podniesienie momentu napędowego
na niskich prm doładowanie to jedyne 0,2 bar

przy małych doładowaniach jest o tyle lepiej że nadmiar spalin można wypuścić przez
wg jeżeli mi będzie bardzo mocno dławiło silnik spalinami to wypuszczę spaliny zewnętrznymi wastami

Użytkownik Tofu edytował ten post 25 luty 2013, 10:01

  • 0

#7 OFFLINE   Coobcio

Coobcio

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 10507 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa - Grochów
  • Kraj:POLAND
  • Model:350Z
  • Silnik:VQ4073ccm
  • Time Online: 40d 2h 57m 31s

Napisano 23 styczeń 2013, 03:39

W tych turbinkach masz wastagaty więc one będą CI regulowały doładowanie...
Jeśli wydajność wastagata będzie zbyt duża to w ogóle nie będzie doładowania bo większa część spalin będzie zamiast napędzać turbinę walić bokiem do wydechu...
13G spoko na początek jak najbardziej okey :)

Ps. Stroiłem parę Saabów z B308 - w nich można nieco podnieść doładowanie względem seryjnego do ok 0,35bara, robi się to programowo programowo po przez szersze otwieranie przepustnicy, fabrycznie pracuje ona w zakresie uchyleń przy gazie w podłodze w przedziale 60-85% otwarcia w zależności od obrotów i obciążenia...
  • 0

#8 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 25 luty 2013, 09:01

małe szpiegowskie foto
Dołączona grafika
  • 0

#9 OFFLINE   Tofu

Tofu

    Turbo Nissanmaniak

  • VIP

  • 9177 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Turbo
  • Silnik:SR20
  • Time Online: 20d 14h 52m 23s

Napisano 25 luty 2013, 10:03

Witam fajny projekt ..

ps By wszystko się ładnie oglądało to polecam przeglądarkę Fire Fox
  • 0

#10 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 25 luty 2013, 19:04

a to może jeszcze jedna fotka
Dołączona grafika
  • 0

#11 OFFLINE   hot_rider

hot_rider

  • Użytkownik
  • 1654 postów
  • Płeć:
  • Skąd:inąd
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Z33
  • Silnik:VQ35DE/Diesel
  • Time Online: 56d 23h 44m 48s

Napisano 03 marzec 2013, 13:35

fajowo, ale jakosc spawów na kolektorze mnie nie urzekła
zrób jakąś podporę pod turbo bo ci szybko kolektor pęknie

Użytkownik hot_rider edytował ten post 03 marzec 2013, 13:36

  • 0

#12 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 11 marzec 2013, 18:22

spawy są jak najbardziej ok poprostu są nie szlifowane spawane tigiem drutem kwasowym
kolektory tak zrobione nie mają prawa pęknąć są 2 razy mocniejsze niż te fabryczne
spięte i podparte będzie to dołem jak fabrycznie katalizatory są podtrzymane
pare nowych fot Dołączona grafika Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
  • 0

#13 OFFLINE   hot_rider

hot_rider

  • Użytkownik
  • 1654 postów
  • Płeć:
  • Skąd:inąd
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Z33
  • Silnik:VQ35DE/Diesel
  • Time Online: 56d 23h 44m 48s

Napisano 16 marzec 2013, 17:24

kiedy planowany jest wyjazd?
  • 0

#14 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 16 marzec 2013, 20:02

wyjazd jeszcze w marcu ale doszlifowanie zajmnie pewnie jeszcze cały kwiecień.

Dołączona grafikaDołączona grafika
  • 0

#15 OFFLINE   dziubas

dziubas

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 432 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:350z
  • Time Online: 6d 7h 59m 10s

Napisano 16 marzec 2013, 21:19

pewnie nie możesz się doczekać trzymam kciuki żeby się nic nie wysrało będzie dobrze ładuj na początku mało tak ze 0,4 i zegarki muszą być od afr
  • 0

#16 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 25 marzec 2013, 16:54

auto jeżdzi , wczoraj przejechane 200km,  sprawdzony uklad nic nie cieknie nigdzie nic nie furczy 

 teraz można przystąpić do drugiego etapu  wymiany ukladu paliwowego   i strojenia montażu ekumastera 

 wrażenie już jest ok 200% zwinniejsze auto na 3 biegu lekie dodanie gazu tak żeby niewchodził na bosst powoduje żucanie tylu

ciekawostka jest że wylot z fabrycznych kolektorów ma średnice troche większa niż moneta 5 zl ciekawe czy to jest celowe zaduszenie silnika przez producenta


Użytkownik jarek1111 edytował ten post 25 marzec 2013, 16:56

  • 0

#17 OFFLINE   hot_rider

hot_rider

  • Użytkownik
  • 1654 postów
  • Płeć:
  • Skąd:inąd
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Z33
  • Silnik:VQ35DE/Diesel
  • Time Online: 56d 23h 44m 48s

Napisano 28 marzec 2013, 19:04

nagraj jak to jezdzi :)


  • 0

#18 OFFLINE   Mateus350Z

Mateus350Z

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 53 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:350z
  • Nr rejestracyjny:WZ
  • Time Online: 26m 25s

Napisano 31 marzec 2013, 13:57

Gratki wiedzy i zapracia :) Teraz tylko udowodnij wszystkim ,że to jeździ :D


  • 0

#19 OFFLINE   jarek1111

jarek1111

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 961 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:zabrzeg
  • Kraj:POLAND
  • Model:350 z
  • Nr rejestracyjny:sbi
  • Time Online: 89d 8h 44m 43s

Napisano 31 marzec 2013, 14:29

obraz035n.th.jpg


Użytkownik jarek1111 edytował ten post 31 marzec 2013, 22:26

  • 0

#20 OFFLINE   hot_rider

hot_rider

  • Użytkownik
  • 1654 postów
  • Płeć:
  • Skąd:inąd
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Z33
  • Silnik:VQ35DE/Diesel
  • Time Online: 56d 23h 44m 48s

Napisano 01 kwiecień 2013, 12:28

ale przeciag robi az drzwi sie otwieraja! ;)


  • 0