jarek1111 Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 (edited) postanowiłem zaprezentować mojego nissana 350z na wstępie parę słów o nim auto z 2004r wersja eu z silnikiem vq35 de hamulce brembo szpera nawi z pakietem stylistycznym nissmo auto zakupiłem w 2012 r w sierpniu w sumie trochę z przypadku pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej( mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) TO AUTO w ogóle nie jedzie pomiar gtechem pokazało ok 6 s do 96/h więc katalogowo ja byłem przyzwyczajony do 4 s do 100 natomiast bardzo pozytywnie odebrałem skręcanie jazdę w zakrętach i hamulce jednak wtedy sie nie zdecydowałem na jego zakup cena była wysoka auto choć mechanicznie w bardo dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki zderzak po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i wtedy już bardzo go mocno prześwietliłem pod kontem przeszłości i ku moimi zdziwieniu wygląda że jest ok więc stałem sie jego właścicielem Jednak nadal mi brakowało mocy więc zacząłem szukać info na temat uturbienia w Polsce za bardzo nie ma uturbionych 350z, zaczołem pytać szukać itp Bardzo dużo mi dała rozmowa z Alanosem opowiedział mi o jego etapach teraz o planach , planuje zrobić tak zwany soft turbo czyli niskie doladowanie seryjnego silnika cel to 4xx km i 5xxnm będą 2 turbiny z bmw zmieniony układ paliwowy z nową pompą i przerobiona listwą wtryskowa wtryski 470ccm ic wskaźniki egt afr szerokopasmowy bost tep oleju silnika chłodnica oleju wraz z podstawką z termostatem costumowy dolot i wydech ,kolektory itp wszystko z kwasówki zawór upustowy ten co robi pssss sterowanie najprawdopodobniej bo jeszcze rozmawiam z producentem,ekumaster det 3 Edited February 25, 2013 by Tofu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boberek91 Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Gratuluję zapału oraz pójścia "niestandardową" drogą gotowego kit-u TT! Jak oceniasz wstępnie koszty takiej zabawy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted January 15, 2013 Author Share Posted January 15, 2013 myśle że max 10 tyś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziubas Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 spoko działaj dalej przedzieraj szlaki powodzenia pisz co dalej w temacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 (edited) Moim zdaniem suszareczki z TDS-a które chcesz zapodać tzn. TD04-11G są zdecydowanie za małe... Maks wydajność jednej to ok. 160KM w benzynie. Będzie strasznie dławić na wysokich rpm, chyba że masz 13G one jakieś 10-15KM więcej wygnerują... Jeśli chcesz to tanio można zmodyfikować ich zimne strony do standardu 15T (Saab 9-5 AERO 230-260KM) wówczas ich wydajność rośnie do ok 210KM jednej i nie powiększa się turbodziurka - choć w twoim przypadku takowej nie będzie A jedyna moja uwaga to zmień w turbinach aktuatory bo te dieslowe otwierają się dopiero od 0,8bara w saabach AERO już przy 0,4bara i to by było chyba optymalne doładowanie na soft turbo... Edited January 20, 2013 by Coobcio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted January 22, 2013 Author Share Posted January 22, 2013 (edited) tak ja mam te td04 13 G doładowanie ciężko powiedzieć jakie będzie na pewno chce zacząć od niskiego rzędu 04 bar z nowych rzeczy auto jest na spawaniu kolektorów wydechowych pod turbiny coobcio ty siedzisz dobrze w sabach na pewno znasz taki wynalazek jak silnik b308e to 3 litrowa vka z malutką turbiną napędzana tylko z 1 głowicy czyli z 3 cylindrów na sześć możliwych takie rozwiązanie miało na celu podniesienie momentu napędowego na niskich prm doładowanie to jedyne 0,2 bar przy małych doładowaniach jest o tyle lepiej że nadmiar spalin można wypuścić przez wg jeżeli mi będzie bardzo mocno dławiło silnik spalinami to wypuszczę spaliny zewnętrznymi wastami Edited February 25, 2013 by Tofu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 W tych turbinkach masz wastagaty więc one będą CI regulowały doładowanie... Jeśli wydajność wastagata będzie zbyt duża to w ogóle nie będzie doładowania bo większa część spalin będzie zamiast napędzać turbinę walić bokiem do wydechu... 13G spoko na początek jak najbardziej okey Ps. Stroiłem parę Saabów z B308 - w nich można nieco podnieść doładowanie względem seryjnego do ok 0,35bara, robi się to programowo programowo po przez szersze otwieranie przepustnicy, fabrycznie pracuje ona w zakresie uchyleń przy gazie w podłodze w przedziale 60-85% otwarcia w zależności od obrotów i obciążenia... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 małe szpiegowskie foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Witam fajny projekt .. ps By wszystko się ładnie oglądało to polecam przeglądarkę Fire Fox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 a to może jeszcze jedna fotka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 (edited) fajowo, ale jakosc spawów na kolektorze mnie nie urzekła zrób jakąś podporę pod turbo bo ci szybko kolektor pęknie Edited March 3, 2013 by hot_rider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 spawy są jak najbardziej ok poprostu są nie szlifowane spawane tigiem drutem kwasowym kolektory tak zrobione nie mają prawa pęknąć są 2 razy mocniejsze niż te fabryczne spięte i podparte będzie to dołem jak fabrycznie katalizatory są podtrzymane pare nowych fot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 kiedy planowany jest wyjazd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 wyjazd jeszcze w marcu ale doszlifowanie zajmnie pewnie jeszcze cały kwiecień. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziubas Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 pewnie nie możesz się doczekać trzymam kciuki żeby się nic nie wysrało będzie dobrze ładuj na początku mało tak ze 0,4 i zegarki muszą być od afr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 (edited) auto jeżdzi , wczoraj przejechane 200km, sprawdzony uklad nic nie cieknie nigdzie nic nie furczy teraz można przystąpić do drugiego etapu wymiany ukladu paliwowego i strojenia montażu ekumastera wrażenie już jest ok 200% zwinniejsze auto na 3 biegu lekie dodanie gazu tak żeby niewchodził na bosst powoduje żucanie tylu ciekawostka jest że wylot z fabrycznych kolektorów ma średnice troche większa niż moneta 5 zl ciekawe czy to jest celowe zaduszenie silnika przez producenta Edited March 25, 2013 by jarek1111 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 nagraj jak to jezdzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus350Z Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Gratki wiedzy i zapracia Teraz tylko udowodnij wszystkim ,że to jeździ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 (edited) Edited March 31, 2013 by jarek1111 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 ale przeciag robi az drzwi sie otwieraja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 no to dzalamy dalej przeróbka ukladu paliwowego wymiana pompy na wallbro welminowanie seryjnego regulatora paliwa przerobienie listwy wtryskowej na obiegową wymiana wtryskow na 470ccm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziubas Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 chyba tam dobre ładowanie słabe jest,że na luzie obrotami do zera nie dochodzi więc jest dobrze na obciążeniu będzie z 0,4 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 dziubas niebardzo rozumiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziubas Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 (edited) chodzi ile tam dmuchawki ładują na obciązeniu ja jak na turbinie w sr20det gazowałem bez obciarzenia to do zera dochodziło dziubas niebardzo rozumiem nie musisz może coś mi sie w bani pomieliło działaj i do miłego Edited April 3, 2013 by dziubas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek1111 Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 (edited) panowie mam sprawe czy jest gdzieś na net fabryczna mapa korecji po sądach jakiej wydajności są te fabryczne wtryski zalożylem 470 a afr nadal trzyma 14,7 do jakiej mocy starcza fabryczna pompa paliwa bo ta walbro mi buczy i mnie to w kkkk Edited April 8, 2013 by jarek1111 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.