Jump to content
Sign in to follow this  
jarek1111

projekt 350z bi turbo

Recommended Posts

jarek1111

postanowiłem zaprezentować mojego nissana 350z

na wstępie parę słów o nim

auto z 2004r wersja eu z silnikiem vq35 de hamulce brembo szpera nawi

z pakietem stylistycznym nissmo

auto zakupiłem w 2012 r w sierpniu w sumie trochę z przypadku

pierwsze wrażenie w czasie jazdy próbnej( mimo że właściciel się zachwycał przyśpieszeniem auta) TO AUTO w ogóle nie jedzie pomiar gtechem

pokazało ok 6 s do 96/h więc katalogowo ja byłem przyzwyczajony do 4 s do 100

natomiast bardzo pozytywnie odebrałem skręcanie jazdę w zakrętach i hamulce

jednak wtedy sie nie zdecydowałem na jego zakup cena była wysoka auto choć mechanicznie w bardo dobrym stanie to miało malowane przednie błotniki zderzak

po jakimś czasie cena zeszła do akceptowalnej wartości i wtedy już

bardzo go mocno prześwietliłem pod kontem przeszłości i ku moimi zdziwieniu

wygląda że jest ok więc stałem sie jego właścicielem

Jednak nadal mi brakowało mocy więc zacząłem szukać info na temat uturbienia

w Polsce za bardzo nie ma uturbionych 350z, zaczołem pytać szukać itp

Bardzo dużo mi dała rozmowa z Alanosem opowiedział mi o jego etapach

7d60f20f573ec6f2m.jpg29aaf8171b0abaebm.jpg03dab4e8751433c1m.jpgc3c7edb54a72e5d7m.jpg

teraz o planach , planuje zrobić tak zwany soft turbo czyli niskie doladowanie seryjnego silnika

cel to 4xx km i 5xxnm

będą 2 turbiny z bmw

zmieniony układ paliwowy z nową pompą i przerobiona listwą wtryskowa

wtryski 470ccm

ic

wskaźniki egt afr szerokopasmowy bost tep oleju silnika

chłodnica oleju wraz z podstawką z termostatem

costumowy dolot i wydech ,kolektory itp wszystko z kwasówki

zawór upustowy ten co robi pssss

sterowanie najprawdopodobniej bo jeszcze rozmawiam z producentem,ekumaster det 3

ad196fa534086f49m.jpg17cd3bc4da9d014bm.jpgd765a24e309c9269m.jpg11aeea8a5920b7e3m.jpgb0c1e825bee1650cm.jpg

Edited by Tofu

Share this post


Link to post
Share on other sites
boberek91

Gratuluję zapału oraz pójścia "niestandardową" drogą gotowego kit-u TT! :)

Jak oceniasz wstępnie koszty takiej zabawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

myśle że max 10 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

spoko działaj dalej przedzieraj szlaki powodzenia pisz co dalej w temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Moim zdaniem suszareczki z TDS-a które chcesz zapodać tzn. TD04-11G są zdecydowanie za małe... Maks wydajność jednej to ok. 160KM w benzynie. Będzie strasznie dławić na wysokich rpm, chyba że masz 13G one jakieś 10-15KM więcej wygnerują...

 

Jeśli chcesz to tanio można zmodyfikować ich zimne strony do standardu 15T (Saab 9-5 AERO 230-260KM) wówczas ich wydajność rośnie do ok 210KM jednej i nie powiększa się turbodziurka - choć w twoim przypadku takowej nie będzie :)

 

A jedyna moja uwaga to zmień w turbinach aktuatory bo te dieslowe otwierają się dopiero od 0,8bara w saabach AERO już przy 0,4bara i to by było chyba optymalne doładowanie na soft turbo...

Edited by Coobcio

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

tak ja mam te td04 13 G doładowanie ciężko powiedzieć jakie będzie na pewno chce zacząć od niskiego rzędu 04 bar

z nowych rzeczy auto jest na spawaniu kolektorów wydechowych pod turbiny

coobcio ty siedzisz dobrze w sabach na pewno znasz taki wynalazek jak silnik b308e

to 3 litrowa vka z malutką turbiną napędzana tylko z 1 głowicy czyli z 3 cylindrów na sześć możliwych takie rozwiązanie miało na celu podniesienie momentu napędowego

na niskich prm doładowanie to jedyne 0,2 bar

 

przy małych doładowaniach jest o tyle lepiej że nadmiar spalin można wypuścić przez

wg jeżeli mi będzie bardzo mocno dławiło silnik spalinami to wypuszczę spaliny zewnętrznymi wastami

Edited by Tofu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

W tych turbinkach masz wastagaty więc one będą CI regulowały doładowanie...

Jeśli wydajność wastagata będzie zbyt duża to w ogóle nie będzie doładowania bo większa część spalin będzie zamiast napędzać turbinę walić bokiem do wydechu...

13G spoko na początek jak najbardziej okey :)

 

Ps. Stroiłem parę Saabów z B308 - w nich można nieco podnieść doładowanie względem seryjnego do ok 0,35bara, robi się to programowo programowo po przez szersze otwieranie przepustnicy, fabrycznie pracuje ona w zakresie uchyleń przy gazie w podłodze w przedziale 60-85% otwarcia w zależności od obrotów i obciążenia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

małe szpiegowskie foto

29276fd615f6bf4cm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tofu

Witam fajny projekt ..

 

ps By wszystko się ładnie oglądało to polecam przeglądarkę Fire Fox

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

a to może jeszcze jedna fotka

f5b14dfaf05ea6e4m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

fajowo, ale jakosc spawów na kolektorze mnie nie urzekła

zrób jakąś podporę pod turbo bo ci szybko kolektor pęknie

Edited by hot_rider

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

spawy są jak najbardziej ok poprostu są nie szlifowane spawane tigiem drutem kwasowym

kolektory tak zrobione nie mają prawa pęknąć są 2 razy mocniejsze niż te fabryczne

spięte i podparte będzie to dołem jak fabrycznie katalizatory są podtrzymane

pare nowych fot ebd58ad63c1815a4m.jpg 974b1107e2ac13e3m.jpg203c52ea596fb26fm.jpg01c6a40c495f22cfm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

kiedy planowany jest wyjazd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

wyjazd jeszcze w marcu ale doszlifowanie zajmnie pewnie jeszcze cały kwiecień.

 

5a2edd6b03ecb8f8m.jpg419242ec9ff14c9dm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

pewnie nie możesz się doczekać trzymam kciuki żeby się nic nie wysrało będzie dobrze ładuj na początku mało tak ze 0,4 i zegarki muszą być od afr

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

auto jeżdzi , wczoraj przejechane 200km,  sprawdzony uklad nic nie cieknie nigdzie nic nie furczy 

 teraz można przystąpić do drugiego etapu  wymiany ukladu paliwowego   i strojenia montażu ekumastera 

 wrażenie już jest ok 200% zwinniejsze auto na 3 biegu lekie dodanie gazu tak żeby niewchodził na bosst powoduje żucanie tylu

ciekawostka jest że wylot z fabrycznych kolektorów ma średnice troche większa niż moneta 5 zl ciekawe czy to jest celowe zaduszenie silnika przez producenta

Edited by jarek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

nagraj jak to jezdzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mateus350Z

Gratki wiedzy i zapracia :) Teraz tylko udowodnij wszystkim ,że to jeździ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

obraz035n.th.jpg

Edited by jarek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

ale przeciag robi az drzwi sie otwieraja! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

no to dzalamy dalej przeróbka ukladu paliwowego 

 wymiana pompy na wallbro   welminowanie seryjnego regulatora paliwa 

 przerobienie listwy wtryskowej na obiegową   wymiana wtryskow na 470ccm 

obraz067lr.th.jpgobraz066wo.th.jpgobraz065m.th.jpgobraz064z.th.jpgobraz063wb.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

obraz035n.th.jpg

chyba tam dobre ładowanie słabe jest,że na luzie obrotami do zera nie dochodzi więc jest dobrze na obciążeniu będzie z 0,4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

dziubas niebardzo rozumiem   

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

chodzi ile tam dmuchawki ładują na obciązeniu ja jak na turbinie w sr20det gazowałem bez obciarzenia to do zera dochodziło



dziubas niebardzo rozumiem

nie musisz może coś mi sie w bani pomieliło działaj i do miłego

Edited by dziubas

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

panowie  mam sprawe

czy jest gdzieś na net fabryczna mapa  korecji po  sądach  

jakiej wydajności są te fabryczne wtryski  zalożylem 470 a afr nadal trzyma 14,7

do jakiej mocy starcza fabryczna pompa paliwa bo ta walbro mi buczy  i mnie to w kkkk 

Edited by jarek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×