Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2 - lift 2" + dywagacje o modyfikacjach


Sygma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Parch na daleką wyprawę:

- cysterna z paliwem za nim

- ciągnik siodłowy żeby wytargać jak wdepnie jadąc w pojedynkę

 

Jeżeli z powyższym się uporamy jakoś to jednak jest niezłe auto. Jego przewymiarowanie części a za tym mega pancerność jest wielką zaletą ale co za tym poszło waga dużym problemem. Choć Dyskoteka nie jest o wiele lżejsza ale jakoś w niej silniki nie wybuchają. Za to cała się ponoć rozkręca :-) Nie ma super opcji, są tylko lepsze i gorsze rozwiązania do konkretnego zastosowania.

 

Terrano jest chyba takim kompromisem niezawodności i oszczędności zwłaszcza w podróżowaniu z lekkim zacięciem off. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jednak to my próbujemy dorównać Patrolom w terenie zakładając większe kapcie, zwiększając prześwit, dokładając mocy, zam. most przedni...a nie odwrotnie, to Patrol jest tym "starszym , mocniejszym bratem" z którego czerpiemy wzorce a nie na odwrót...pewnie, że jakbym chciał latać nad torfowiskiem to myślałbym o Samuraju a nie o Patrolu, ale planując jakąś transsyberyjską eskapadę to już przynajmniej Patrol, czy nie tak? a że długi i ciężki ? ...bo ma być wygodnie na dłuższych trasach , stąd ta moja tabelka się wzięła...wszystko zbudowano w jakimś celu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrol wygodny? Bez jaj...

 

zachowajmy jakiś obiektywizm :)

 

siedziałeś kiedykolwiek w disko?

 

transsyberię od dawna robi się LC...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie siedziałem nawet w Patrolu, napisałem "przynajmniej Patrol"...chyba powinniśmy sobie osobny temat założyć , bo coraz bardziej oddalamy się od wątku, proponuję   :beer: na ostudzenie emocji....tymczasem główny zainteresowany z Hugh-iem już zawias przerabiają  :D

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etam przerabiają, zawias, no właśnie bym go nie przerabiał no może tylko podkładka 12mm na lekka korektę i  skok odrobinie zwiększyć, wzmocnienie wspornika, poliuretan i buda trochę do góry, tylko troszkę większe kapcie na et okolicach 0..-10, osłony od dołu, solidny bagażnik na dach i dobry byłby drugi zbiornik paliwa, bo przez granice chyba tylko 20l można oficjalnie w bańce ale to zależy w którą stronę. i heja w świat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...eeee, tyle? to nie warto było się rozpisywać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie będą to wyjazdy nazwijmy to wyczynowe...

Bardziej turystyczno - rekreacyjne w grupie kilku samochodów.... na zasadzie: pojechać gdzieś (np. na Ukrainę), trochę pozwiedzać, czasem przejechać się lekkim błotem i górkami.

Ewentualnie coś w klimacie TransPolonia



Część T2 ma jak by "klapnięty przód"...

da się to jakoś naprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samemu się robi takie rzeczy ... i tak nie ma homologacji,

krążą projekty w sieci, zamawiasz wycięcie blachy potem spawasz i masz, no może trochę uprościłem ... chłopaki od t2 poratują na pewno ale zacznij szukać na forum ....bo to wszystko było

powiedz nam jaki masz budżet to będzie można lepiej podpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem po taniości :) ze znanego w sieci projeku...tyle że projekt akurat z T1 był... i bez bull bara zrobiłem...

 

zamówiłem sobie płyty z zimnowalcowanej 3mm (koło 25kg wyszło) - miało się ugiąć przy konkretnym uderzeniu... i się ostatnio ugieło:)

 

aktualnie zastanawiam się nad prostowaniem i wzmacnianiem.

 

 

Swoją drogą zderzak z AFN to coś koło 1/3 - 1/2 ceny auta nie? :)

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie mam spawarki i nie potrafię się nią posługiwać........

 

Są jakieś firmy które wyspecjalizowały się w robieniu całego szpeju do Nissanów ?

W przypadku Jeepów są. Dzwonisz, zamawiasz i dostajesz gotowy zestaw p&p do zamontowania. Malowanie proszkowe, kolor dowolny.

 

Budżet ?

Jako takiego nie ma. Pewne koszty trzeba ponieść i tego nie się uniknie.. no może odwlecze w czasie by nie nie robić lipy i tandety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie ma ale budżetu ?

ja wiem że nie wydam na coś więcej niż ...

jeżeli u ciebie nie ma takiego ograniczenia to pozazdrościć ale to bym nie pchał się w terrano wtedy,

nie musisz umieć spawać, wystarczy zanieść projekt do kogoś kto umie, i tak wyjedzie taniej niż ze sklepu,

z terenówkami jest tak że niby z fabryki wszystkie takie same wyjeżdżają a im starsza tym każda inna się robi :) jakoś, jedziesz gdzieś gdzie sie zajmuja kumaci ludzie terenówkami i mówisz co chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terrano taki zły ?

Chyba mniej awaryjny i kosztowny w utrzymani niż Disko2.



Na przykład Jeepy mają to do siebie, że trzeba sporo wymienić i zrobić by przystosować go do czegoś bardziej poważnego.

Edytowane przez Sygma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podsumowanie:

- podniesienie budy na 2"

- koła max 31" optymalnie 30" na feli 16"

- naprawa zawieszenia

 

coś jeszcze ? (pomijam zderzaki, progi i oświetlenie, bo to w każdym się robi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ten samochód na stanie w ogolę ?

najpierw to sprawdzasz wszystkie sworznie końcówki itp, potem kupujesz nowe potrzebne oraz zestaw poliuretanu i to robisz, sprawdzasz hamulce silnik itd. jak wszystko będzie jak trzeba to dopiero bym się bawił dalej, w podnoszenie wymianę opon. Baza do zabawy musi być sprawna zanim zaczniesz coś kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrażaj chłopaka... wyda zylion... potem ten szpej odkupimy od niego po taniości jak się zorientuje że skręcił w ślepą uliczkę...

 

ja będę listę kolejkową prowadził... :)

 

zamawiam tylnego AFN'a...

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ten samochód na stanie w ogolę ?

 

Tak jak pisałem... nie mam. Szukam.

 

Co do reszty...

to w każdym samochodzie który ma 8 czy więcej lat trzeba zrobić inwestycje... jeżeli myśli się o dalszych wyjazdach.

 

Inna kwestią jest jego dalsza awaryjność i ewentualne koszty naprawy, prostota naprawy i dostępność części.

I to jest bardziej istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przegapiłem to...

nie no ja jestem za nawet bardzo ... mogę go wziąć do siebie, tylko będę podawał kwoty do przelania i oddam go w stanie jakim sobie wymyślisz :)

ta krótka lista powyżej to w okolicach 5-6k w samych częściach do tego robocizna ...

pomijając na start wszystkie płyny ... konserwacja ramy, podłogi ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówimy o kosztach samego samochodu...

Weź na przykład Jeepa XJ z silnikiem 4.0 R6 w wersji limited (jedyne sensowna wersja). By kupić ładnego, nie grzebanego i nie motanego w kraju... trzeba szykować 22-25k PLN

za roczniki 1998-2000.

Nie ma opcji taniej.

 

Za kwotę 25k można mieć już ładnego, nie używanego w terenie T2 z lat 2003-2005.

 

... czyli samochód młodszy o jakieś 5-7 lat.

 

 

Pakiet startowy: oleje klocki itp

w zasadzie podobny.

 

Koszty przystosowania samochodu do kół 31", bez druciarstwa ......... sporo wyższe w XJ niż w T2.

 

Ilość miejsca w środku ? Chyba jasna sprawa

Koszty paliwa ? To chyba też oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...