Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2 - lift 2" + dywagacje o modyfikacjach


Sygma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja by wchodziła 31" to było by pięknie.... i rozwiązywało by problem koła zapasowego w trasie.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



a teraz coś o ewentualnej blokadzie na przód...

znalazłem takie coś (cena kosmos, bo u nas za połowę można to dostać) : http://www.euro4x4parts.com/parts/pba1024-1328_arb_differential_locker.html

 

pytanie:

czy to na pewno będzie pasować na przód do T2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można coś na dachu wykombinować, na dłuższe wypady i tak by się przydało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można coś na dachu wykombinować, na dłuższe wypady i tak by się przydało...

 

ładowanie czegokolwiek na dach.. a szczególnie czegoś tak ciężkiego jak koło z felą jest słabym pomysłem, bo....

- cholernie ciężko zdjąć to koło (mało nie waży)

- środek ciężkości przenosi się do góry i zaczyna bujać budą, co w przypadku wysokiego T2 szczególnie odczuwa się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nawet nie koło ale cokolwiek przydatnego (nawet raz, a jednak...), niech to będzie namiot, karimaty, czy kanister z wodą; wszystko zależy gdzie chcesz jechać, ale skoro budujesz wyprawówkę to co Ci zależy, może i stracisz na aerodynamice ...chociaż pewnie autostrady będziesz omijał, do takiego kanistra można kran albo i prysznic zamontować i masz Sheratona na kółkach :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie czegokolwiek na dach.. a szczególnie czegoś tak ciężkiego jak koło z felą jest słabym pomysłem, bo....

- cholernie ciężko zdjąć to koło (mało nie waży)

- środek ciężkości przenosi się do góry i zaczyna bujać budą, co w przypadku wysokiego T2 szczególnie odczuwa się

moim zdaniem właśnie kółkom na dachu dość dobrze jest, pisałem o tym na początku ze wyprawówka dźwiga mnóstwo gratów na dachu jakoś nie wydaje mi się aby można było od tego uciec ... na dach pakujesz to co będziesz mało razy zdejmował czyli właśnie kółko bo plany są na ogół takie że się go nie będzie ruszać, kanistry itp będa znacznie częściej w obrocie więc lepiej im będzie na drzwiach z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko piszesz i jakiejś mega-wyprawie...

a ja o wypadzie na weekend (no, może dłużej), gdzie nie potrzeba tyle gratów. Bo to co trzeba zabrać, to mieści się do środka.

 

Ktoś wie, ile waży koło 31" MT, z felgą i masą błota ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no, prysznic to już zbytek, chociaż gdzieś filmik widziałem z wyprawy i gość faktycznie jakąś przedłużkę dokręcał, na pałąku zasłonkę i plumkał...full wypas

 

PS: mocowanie bagażnika na przyssawki raczej nie wskazane :jump:

 

...a tak w ogóle to looknijcie sobie reklamę na górze ....rasowa wyprawówka, czego chcieć więcej?

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie ważyć w okolicach 30kg,

to co ty takie modyfikacje na weekend tylko planujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te modyfikacje nie są jakieś zaawansowane.

 

A wyjazdy ?

Wszystko zależy od czasu..... a z tym jest ostatnio spory problem.  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzej wiedzy nie mam, ale powiem tak:

Po przeczytaniu calego watku widać, że kolega Sygma sam jeszcze nie wie jaki typ turystyki chciałby uprawiać. Jako młody czlowiek i świeży własciciel T1 mialem tak samo 1000000 pomysłow na przerobienie auta za tysiace zlotych. Tylko to, że tych tysięcy nie mam zatrzymalo moje plany. I na szczęście!!! Moje poglady na temat off-roadu zmieniły sie diametralnie od momentu kiedy pojechałem ostatnio na polskie bezdroża (haugh żałuj że nie byłeś), dopiero na takiej krótkiej wyprawie (12h)zobaczyłem co jest tak na prawde potrzebne,czego brakuje mi i nissankowi. Moja rada taka, pojedz z kimś na jakis krótki rajd, pogadaj z ludzmi, popatrz na auta, pomysl o kosztach i podejmij decyzje. W terenie bardziej Liczy sie doświadczenie niz 31"MT. slabe auto nauczy Cie myslec zanim wcisniesz Gaz do dechy. Na bezdrozach auta byly rozne, rajd wygrala Dacia Duster, na zimowkach, wszyscy byli w szoku, a jednak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokada na moje oko jest na tył, znaczy do t2 na tył bo do hiszpana to akurat na przód...

podstępna taka :)

Powtórzę to co już ostatnio pisałem, proszę nikogo nie zniechęcać do inwestycji w samochód... Pamiętajcie że jak się inwestycja zweryfikuje, to odkupimy ten szpej za ułamek wartości :)

swoją droga kolego Sygma... po czorta Ci blokowany przód? :) jechałeś czymś z DL z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie byłem bo u mnie problem jest z finansami nieporównywalnie większy niż z czasem, a teraz doszła wymiana podpory wału, drążka końcówek, i tylne hamulce zaczynają coś podstępnie kombinować.... generalnie chętnie wymienię wolny czas na gotówkę ale jakoś nie mogę znaleźć jakiejś dodatkowej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałeś czymś z DL z przodu?

 

Nie tylko jeździłem ale nawet posiadam.

Najbardziej interesowało by mnie wsadzenia zarówno na przód i na tył Detroit TrueTrac ........ ale z tego co przejrzałem (może dość pobieżnie) nie ma. Dlatego rozważam wsadzenie na przód pełnej blokady a na tył pozostawienie LSD.

 

...... a motanie ?

To taka sama przyjemność jak i jazda. Przynajmniej dla mnie. :)

 

generalnie chętnie wymienię wolny czas na gotówkę ale jakoś nie mogę znaleźć jakiejś dodatkowej roboty.

 

zanotowałem informację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTL to ten automatyczny LSD na wałeczkach zębatych?...

 

jak tak lubisz motać to za cenę jednej blokady kupisz komplet mostów z grata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTL to w zasadzie TT (TrueTrac) i nie jest to typowe LSD.

 

LSD potrafi zablokować most... TT tego nie robi.

Zasada jego działania jest taka sama jak w centralnym różnicowym w Audi..... czyli jest to Torsen

 

Nie potrafi zablokować mostu a tylko przekazuje moment na koło mające większą trakcję.

 

tak to działa: http://www.youtube.com/watch?v=LTXvH3T8Bsg



jak tak lubisz motać to za cenę jednej blokady kupisz komplet mostów z grata...

 

I tu wchodzimy już w robienie zmoty.... czyli samochód nie robi się seryjny.

Cała zabawa (moim zdaniem) polega na tym, by poprawić właściwości terenowe/trakcyjne auta... pozostawiając go w jak najbardziej seryjnej konfiguracji.

Ułatwia to serwisowanie/naprawianie.



Jak dla mnie, najlepszą do turystyki jest właśnie TT.

Jest całkowicie bezobsługowa i w zasadzie niezniszczalna... a przy tym lepiej działa niż klasyczne LSD oparte na tarczkach.

Pozwala dynamicznie pokonywać przeszkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak Ty chcesz bez motania włożyć DL czy ten wynalazek go gruchy przedniego mostu? :)

 

tam nie ma H233b...  tam jest takie cuś jak w Navarze... małe pokraczne... do niczego nie podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są na razie założenia.

Jeżeli nie będzie możliwości wsadzenia TT do przedniego mostu, to niestety.... finalnie wejdzie tam ARB na pneumatyce lub jak coś się znajdzie to jakaś 100% blokada elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARB tam chyba też nie wejdzie...widziałeś kiedyś T2 od dołu? :)

 

http://allegro.pl/most-przod-przedni-nissan-terrano-ii-2-7-td-i3063097497.html

 

tak wygląda maleńka grucha...

 

drugim prblemem są przeguby...  zblokuj przód (choćby spaw lockiem), zrób parę zakrętów... i będzie chrup... liche takie te przeguby...

 

umów sie kimś z Twojego miasta i obejrzyj T2 od dołu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdzie ARB, nawet jest dedykowany :http://www.euro4x4parts.com/parts/pba1024-1328_arb_differential_locker.html

Na cenę nie patrz, bo u nas można go kupić za połowę tej kwoty.

 

Co do skręcania...

to wiadomo, że tak spięty nie będzie skręcał :)

.. ale w razie wklejenia czy podniesienie jednego koła daje możliwość zblokowania i pojechania na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fajnie fajnie, ale to blokada rd107....

 

do mostu c200...

 

na przód pasuje do partola hiszpana...

 

terrano c200 ma z tyłu... od czasów wersji TDI..

 

c200 zaczeli wkładać do tyły jak skończyli wkładać h233b...

 

a z przodu jest zupełnie inny most... nie sądze żeby była do niego jakakolwiek blokada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

r180a... przynajmniej w epoce h233b był...

i do niego nie ma araba, jest do r180 z x terry, jest do r200... ale to nie jest to samo...

 

i to generalnie należało by przemyśleć, dlaczego araby do IFS'a terranowego nie robią locka...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ekspert potwierdził to dalsza dyskusja nie ma sensu... :)

przydałoby się jeszcze dla potomności sprawdziłć czy od 1998 nie było czegoś innego...

ale chyba nie, bo nawet w manualach gdzie podawali ilości oleju do mostów, do przodu była podana zawsze jedna objętość, a do tyłu dwie, w zależności od mostu (h233b czy c200)

 

a, no i z kronikarskiego obowiązku należy wspomnieć że 'vox interneti' twierdzi że h233b jest dużo mocniejsze niż c200, w sumie to może być nawet prawda... :)

Edytowane przez Thespian
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...