Gość NissanP11 Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Nissan P11 [/b]jakim cudem temu mechanikowi wyszły numery kodów błyskowych na kompie to nie mam pojęcia, pewnie używał "komputera biurowego" (czytaj spinacza) Skoro masz takie kody to należy wymienić wkład w przepływomierzu, ale raczej samego nie dostaniesz i dlatego zakupuje się całą przepływkę. Zanim ją wymienisz to najlepiej abyś sprawdził napięcie na niej. Co do nastawnika to należy go wyczyścić i ustawić idealnie w takiej pozycji jak przed zdjęciem z pompy inaczej silnik może wejść w krytyczne obroty i będziesz musiał go zdławić ruszając z 5-tki albo wcale nie wejdzie w obroty. Drugi nastawnik musiałbyś zestroić z pompą przy użyciu komputera z odpowiednim programem. Temat o czyszczeniu jest na forum, a usługa w serwisie diesla to koszt 300 zeta często bez gwarancji na usługę No to mnie nie pocieszyłeś z tymi nastawnikami.. W ogóle że są dwa..??!! Ale sam i tak tego nie zrobie..:/ więc nie będę miał wyboru.. Z przepływomierzem to raczej pewne, że jest do wymiany i już teraz wiem ze cały - kupie od jednego z użytkowników forum co ma używke ale w dobrym stanie jak pomierzy nań napięcia. Ale co do tego zaworu/nastawnika to już nie będę się w to bawił bo brzmi zbyt poważnie. Tylko czy to czyszczenie wystarczy czy nie lepiej wymienić element jak sie da..? Zastanawiam się tylko jeszcze nad tym przepływomierzem.. - mi na przyspieszeniu w tym aucie nie zależy to też myślę czy nie jeździć dalej z tym walniętym przepływomierzem i czym to ew. grozi - dalsza taka ekploatacja..? Może wiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubek Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 może coś się stać, jeśli spinacz włoży się w nieodpowiednie piny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) Raczej nie ale pewności nie mam Ja u siebie na OBD2 kiedyś źle pocełowałem i nie miałem żadnych niespodzianek potem Pewnie zależy to od tego które piny źle zewrzesz i czy zrobisz jakieś zwarcie w ten sposób na kompie Lepiej trafić w dobre Edytowane 6 Grudnia 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Ja diagnozując abs pomyliłem górę gniazda ze spodem i spaliłem bezpiecznik odpowiedzialny za otwarcie klapy bagażnika i centralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elefantino Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 U mnie ta procedura wyglądała trochę inaczej 1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2]) 2 włączam zapłon 3 sczytuję błędy ( check miga błędy ) 4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem ) 5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów ) 6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów ) 7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check ) 8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie ) Ja mam jeszcze jedno pytanko, gdyż nie doczytałem się w tych wszystkich tematach odnośnie samodzielnej diagnostyki przed OBD2. Powiedzmy, że wepnę sobie tego spinacza w dziurki i odczytam kod błędu, ale jak w tym momencie rozłączyć ten aspirujący do roli komputera przenośnego przyrząd bez resetowania błędu? Powiedzmy, że lubię tę kontrolkę, jak mi się tak świeci na pomarańczowo... Czyli po bawieniu się w liczenie mrugnięć po prostu wyłączam stacyjkę i wyciągam pana spinacza - tym sposobem będę mógł się bawić w domorosłego diagnostyka kiedy tylko najdzie mnie ochota... I jeszcze odnośnie: 1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2]) Jak to się ma do tych wszystkich schematów ODB2, które pojawiają się jako wyniki wyszukiwania w Google, a wyglądają mniej więcej tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Takie ułożenie gniazda jak na fotce wyżej to jest w benzyniakach U nas gniazdo jest do góry nogami i tą szerszą część mamy na dole. Jak nie chcesz wykasować błędów to poprostu wyjmij "precyzyjne urządzenie diagnostyczne " i wyłącz zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 U mnie w sumie też został błąd 18 i zacinający się suwak. Z tym, że check nie zapala się podczas hamowania silnikiem, tylko po wrzuceniu neutrala. Po lekkim dodaniu gazu check gaśnie. Nigdy mi nie zgasła prima podczas jazdy i mam nadzieję, że przed wizytą u pompiarza to się nie wydarzy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Mi nieszczesliwie wyszedl blad 94.Samochod to primera p11 99r. 2.0td objawy sa takie ze co pare km. samochod traci moc nie da sie ruszyc ani przyspieszyc trzeba gazowac go z 3 tys zeby ruszyl albo poprostu uruchomic od nowa.Check pali sie tylko na postoju i zawsze z ABSem dodam ze ABS nie zawsze dziala.Z tad moje pytanie co robic? Dla tych co nie wiedza jeszcze jak sobie poradzic z OBD1 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) Maciek90 94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa Zacząłbym od sprawdzenia połączeń w wtyczce od pompy i ustawienia statycznego kąta wtrysku czujnikiem zegarowym. Może rozrząd masz żle ustawiony jeśli było coś robione przy nim Opis diagnostyki zaworu masz w pliku ec_cd20 od strony 82-85 (po angielsku oczywiście). Użyj translatora google i głowy do przetłumaczenia Opiska podana przez ciebie jest do benzynowych silników a nie do traktorów. U nas zworka musi być na stałe włożona, a nie podany impuls na pin Edytowane 6 Grudnia 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Maciek90 na początek trzeba sprawdzić rezystancje na kabelkach przy pompie które idą do zaworu który steruje kątem wyprzedzenia wtrysku , może poszło uzwojenie na tym zaworze albo kabelek, no ale w każdym bądź razie trzeba prześwietlić cały obwód od tego zaworu, jak masz manuala to ogarniesz temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NissanP11 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 koledzy przepraszam za banalne pytanie - ale tak czytam to forum i cały ten temat o kodach i błędach i nie rozumiem pojęcia: "zworka".. - co do do licha jest -zworka-..??? Czy to to samo co "spinacz" a jeśli tak, to czy mam rozumieć że Wy wbijacie odpowiednio wygięty spinacz biurowy w gniazdo podłączenia pod komputer - w określone wejścia wtyków (pinów) i w ten sposób przekręcając kluczykiem w stacyjce i obserwując światła odczytujecie kody błędów..????!!!!!! No niech mnie ktoś oświeci..! I jeśli to takie proste to jak niby mam w swoim p11 TD wykasować kody błędów i nie sfajczyć kompa pokładowego przy okazji bo obawiam sie tego jak szlak..! I czy kasowanie zrobić przed wymianą wadliwej części (przepływomierz np) czy wymienić go a potem dopiero kasować błedy czy to nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 "Zworka" to to samo co "spinacz" albo "drucik". Chodzi o to by zewrzeć dwa prawe górne piny i odczytać kod. To wszystko jest opisane w tym temacie! Robiłem to według wskazówek z forum wiele razy i nic się nie sfajczyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Nie światła tylko lampkę check engine (tą pomarańczową z symbolem silnika) Kody możesz wykasować i teraz. Jak się pojawią to ponownie możesz je odczytać i wykasować Jeśli masz kompa pokładowego to zapewne masz i gniazdo OBD2. Instrukcje diagnostyki na początku tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 (edytowane) witam dziś jak jechałem przy mrozie minus 13 stopni to zapalał mi się check po chwili gasł znów się zapalał i tak bylo ze 4 razy potem już zgasł, zrobiłem diagnostyke i wyszło kod 21 przypuszczam że mogło to być od mrozu i wiatru i paliwo troche słabiej krążyło w pompie. troche te mrozy dają się we znaki... wczoraj cały dzień i cała noc moje auto stało pod gołym niebem, rano odpaliło normalnie i po jakimś czasie zgasło i potem był problem z uruchomieniem i kontrolka check się zapalała, silnik pracował nierówno i biała gryząca chmura dymu jak pomagałem pompką ręczną to pracował w miare normalnie, poszedłem do sklepu zakupilem 0,5 l denaturatu zaaplikowałem do zbiornika i do domu dojechałem, po drodze zakupiłem nowy filtr paliwa bo przypuszczam że mogła woda przyłapać w filtrze, a zmierzam do tego że po autodiagnostyce wyszedł błąd 21 i przypuszczam że był on nie był wynikiem wadliwego działania samego zaworu tylko brakiem paliwa w pompie a co za tym idzie za małe ciśnienie w pompie i za małe ciśnienie w układzie zaworu sterującego kątem wtrysku i z tego powodu nie było możliwośći wyprzedzania ani opuźniania początku wtrysku paliwa, dodam że błąd 21 jest na bierząco diagnozowany bo podczas pracy silnika kontrolka zapalała się i po dłuższej lub krótszej chwili gasła. Po dolaniu denaturatu i zatankowaniu zbiornika do pełna po postoju na mrozie -22 stopnie już nie było problemu. znalazłem ostatnio ciekawą książke na temat kodów w której są dosyć dokładnie oisane kody do primery oczywiście po angielsku ale tłumacz google sobie nieźle radzi i się dowiedziałem że kody Primery 2.0TD są równierz do Almery 2.0D i TeranoII 2.7TD. W dłuższej wolnej chwili porównam kody z książk i z tematu i coś dorzuce od siebie... Edytowane 20 Grudnia 2009 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 , przy ostatnich mrozach kontroloka mi się zapalała i wyskakiwał błąd 21, a tak wogóle to kod 21 świadczy o nieprawidłowościach działania czujnika przy wtryskiwaczu lub zaworu do kąta wtrysku tego w pompie. Wyczytałem w pewnej kciążce że przyczyną teko błędu może być powietrze w paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrew304 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 panowie mi rano padła primerka 98 2.0td zapaliła zgasła zapaliła zgasła i juz nie zapaliła więc skorzystałem z spinacz biurowego i pojawiły mi sie trzy kody 12,47,92 z tego co wyczytałem to bedzie czujnik wału ale zastanawia mnie ten kod 92 co on dokładnie oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Ten kod jest trochę tajemniczy.Powiem tak .Jak bym wiedział na pewno co oznacza to bym zedytował to na liście kodów (w końcu to moje wypociny są tam na pierwszej stronie) Jedynie można przypuszczać że odcina kompa jak nie ma sygnału z TDC zawsze to 92 występuje jakoś z 47 To tak samo jak w po liftingowej wywala kod 144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cynamon Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Przez pomyłkę zwarłem niewłaściwe piny w gnieździe diagnostycznym (4 i 6). Cyba coś uszkodziłem. Komputer już nie odczytuje błędów po prawidłowym zwarciu pinów oraz nie działają kierunkowskazy (awaryjne działają) Powiedzcie mi czy spaliłem cały komputer? Samochod odpala, jedzie prawidłowo. Moje auto to Almera 2,2Di 2002r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankrok Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Witam, czy spotkał się ktoś z was z kodem 29 (2 szybkie błyśniecia i 9 wolnych) nie mogę nic znależć , skasowałem błąd ale chciałbym wiedzieć co to zwłaszcza ze rok temu miałem identyczną sytuacje. Auto to P11.144 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pys123 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam, mam problem z ABSem, Primera P11 2.0TD 98r. co prawda kontrolka sie nie pali w trakcie jazdy ale system nie działa, po zwarciu 4 pinu z masą w OBD I jak podaje manual nic sie nie dzieje, kontrolka normalnie sie zapala po przekręceniu kluczyka, lecz nie zaczyna mrygać. Nie bardzo jeszcze wiem o co chodzi z tym odwróceniem wtyczki w dieslach, czy to też sie tyczy diagnostyki ABSu? serwisówka jak i wasze posty podają tylko jedno rozwiązanie. Może ktoś spotkał sie z takim problemem, może sam przewód od 4 pinu jest uszkodzony, jak go sprawdzić? proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Mam co prawda OBD II ale sprawdź czy między tym (czwartym) pinem a masą jest na włączonym kluczyku około 11 v, jeśli nie to sprawdź po przekątnej, czyli jak by odwrócona wtyczka, jeśli będzie około 11 v to zrób zworę do masy i włącz zapłon i powinno migać. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pys123 Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Na pinie który wcześniej masowałem jest napięcie ok. 11V przy włączonej stacyjce, na przeciwległym nie ma w ogóle ,próbowałem jeszcze raz zrobić diagnostyke dla pewności innym przewodem, lecz nadal nie skutecznie. Dziwne że u mnie to nie działa, skoro nawet producent podaje tą metode i u wszystkich z forum sie sprawdza. Jak będe miał czas to pomierze jeszcze czujniki, może akurat trafie, jak nie to trzeba jechać na komputer, chyba że ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Roswell Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Ja mam dosyć smutny pomysł, może ktoś podłączył lampkę od ABSu razem z jakąś inną np. od poduszek powietrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pys123 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Od poduszek na pewno nie, bo nie gaśnie razem z nią, ale ostatnio przy awarii alternatora zauważyłem że wraz z kontrolką ładowania, a raczej jej brakiem przy włączonym zapłonie gasła też kontrolka ABSu, orientuje sie ktoś czy powinno tak być? może faktycznie mam podpiętą z czymś innym Już wiem że jest na stałe z kontrolką ładowania, u znajomego ABS gaśnie zaraz po przekręceniu kluczyka natomiast u mnie świeci sie tak długo jak kontrolka ładowania, teraz pytanie gdzie są zwarte i jak odzyskać kontrolke ABSu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Ja bym zaczął od sprawdzenia deski rozdzielczej chociaż jeszcze jej nie rozbierałem. Jeśli jest zrobiona zworka na druku to na pewno będzie widać co i gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.