Gość Bartecki Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Witam Panowie! Juz jakiś czas temu pisałem ze chciałbym zamontować coolerka i w końcu ta sprawę mam juz za sobą Dodam ze nie robiłem tego sam. Jak widać poniżej na fotkach trochę zabawy było, bo jest mało miejsca, był delikatnie przerabiany kolektor dolotowy tylko na wejściu tam gdzie rura wchodzi powrotna do coolera. Po montażu w końcu słychać świst turbiny :] tak jak w nowych TDI, nie widać dymka po mocnym przy gazowaniu Powyżej 2000 obrotów czuć ze auto chce jechać i jest bardziej elastyczne i jeszcze 1 duży plus spadło mi spalanie jakieś 0,5 L CHIPek juz moze w tym tygodniu zdam relacje, i zapodam wykresiki Jeśli macie jakieś pytania zapraszam:) FOTY: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62d1b46bd048a531.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4073458436087fa.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1be1901ee7434d15.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3efa08365ed5afd5.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ac0eb619391ec3f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5fb16024785ade06.html pozdr Bartecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 gratulacje- nie sądziłem ,że komuś będzie chciało z tym męczyć- chociaż mocynych w gadaniu było kilku.A coolerek od czego? Nie będziesz obcierał przy podjazdach?Wiele taka przyjemność kosztowała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 coller jest od VITO konczy sie tak jak zderzak .... ale na przyszlosc trzeba pamietac by gdzieś nie podjechac za mocno w razie czego koszty calosc wyszedl ponad 1000 zł gratulacje- nie sądziłem ,że komuś będzie chciało z tym męczyć- chociaż mocynych w gadaniu było kilku.A coolerek od czego? Nie będziesz obcierał przy podjazdach?Wiele taka przyjemność kosztowała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Witam. Gratulacje !!! No i są wymierne efekty. Od jakiegoś czasu myślę o czymś takim. Jak byś mógł podać szczegóły techniczne jak to zrobiłeś. Może jak bym robił sam, to by było trochę taniej. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 ja myslalem jakies 4 mce co do szczegolow cizeko co kolwiem powiedziec generalnie duzo wyginania rurek spawania itd... tak jak juz wspominalem nie robilem tego sam a nawet nie z kims tylko byl to zlecona robota ... mysle ze samemu bylo by ciezko bez odpowiedniego sprzetu co do kosztow rury sa z kwasowki wiec tu juz jest duzy koszt samego materialu + do tego jest uzywany cooler itd... Witam. Gratulacje !!! No i są wymierne efekty. Od jakiegoś czasu myślę o czymś takim. Jak byś mógł podać szczegóły techniczne jak to zrobiłeś. Może jak bym robił sam, to by było trochę taniej. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Zatkałeś EGR? Jeśli nie to proponuje to zrobić. Myślę że CD20T + IC + EGR działa tak jak CD20T minus EGR. Jeśli będzie z IC bez EGR to powinien ładnie gonić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 EGR jest tak jak bylo nic nie zatykalem (teraz juz lepiej goni;-) ) a bdzie jeszcze lepiej po chipie tak mysle ale moze faktycznie cos pomysle jeszcze o tym EGR bo juz sie troche na tan temat naczytalem hmmmm Zatkałeś EGR? Jeśli nie to proponuje to zrobić. Myślę że CD20T + IC + EGR działa tak jak CD20T minus EGR. Jeśli będzie z IC bez EGR to powinien ładnie gonić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Wreszcie ktoś śkończył paplaninę, przestał rozmarzać i się spuszczać no i wreszcie dokonał tej niezbyt prostej modyfikacji, osobiście Gratuluje i czekam na jakieś wykresy... Co do EGR to ja bym go całkowicie usunął - brzydko wygląda i zajmuje miejsce pod maską do tego niepotrzebnie zwiększa pojemność kolektora wydechowego (rura idąca od kolektora do zaworu) DO tego jeszcze jakiś wskaźnik boostu i można by go nieco podnieść... Choć na początek odetkał bym nieco wydech, czyli po pierwsze katalizator won a końcowy tłumik jakiś przelotowy... Do 120KM jest spora szansa że dobijesz i udowodnisz sporej grupie osób - że jednak się da Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 kata umnie nie ma (seryjnie juz nie byl montowany) co do reszty pozostane chyba juz na koniec na programie nie bede wiecej inwestowal pozatym nie chce by autko bylo za glosne hehe pozdrawiam Wreszcie ktoś śkończył paplaninę, przestał rozmarzać i się spuszczać no i wreszcie dokonał tej niezbyt prostej modyfikacji, osobiście Gratuluje i czekam na jakieś wykresy... Co do EGR to ja bym go całkowicie usunął - brzydko wygląda i zajmuje miejsce pod maską do tego niepotrzebnie zwiększa pojemność kolektora wydechowego (rura idąca od kolektora do zaworu) DO tego jeszcze jakiś wskaźnik boostu i można by go nieco podnieść... Choć na początek odetkał bym nieco wydech, czyli po pierwsze katalizator won a końcowy tłumik jakiś przelotowy... Do 120KM jest spora szansa że dobijesz i udowodnisz sporej grupie osób - że jednak się da Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 za glosne Przecież to disel, na samej rurze nie jest głośno... Końcowy tłumik zastąp jakimś środkowym z Golfa czy tam innego wozu, cała operacja z montażem wyjdzie CI ok 150zł będzie cisza i coś tam się poprawi I dopiero wtedy na program bym uderzył, choć wcześniej dobrze by było podnieść doładowanie o jakieś 0,2-0,3 bara i upewnić się czy przepływomierz powietrza jest w idealnym stanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Wczoraj byłem sie na hamowni, wyszło myślę całkiem całkiem jak na ten silnik a zarazie dodany jest tylko cooler nic innego nie było robione a autko ma 95KM i moment 188 Nm (zaluje ze wczesniej nie pojechalem na hamowanko przed coolerem) zarazie nie będę go jednak wirusował trzeba cos jednak pomyśleć nad podniesieniem doładowania tak jak mówił coobcio o jakieś 0,2 0,3 bara i wtedy myśleć o programie teraz musze pomyśleć, co dalej udać się do jakiegoś kolesia od turbinek foto: za glosne Przecież to disel, na samej rurze nie jest głośno... Końcowy tłumik zastąp jakimś środkowym z Golfa czy tam innego wozu, cała operacja z montażem wyjdzie CI ok 150zł będzie cisza i coś tam się poprawi I dopiero wtedy na program bym uderzył, choć wcześniej dobrze by było podnieść doładowanie o jakieś 0,2-0,3 bara i upewnić się czy przepływomierz powietrza jest w idealnym stanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Wynik naprawdę fajny, z tego co pamiętam najzdrowsza w klubie P11 bodajże w kombiaku miała ok 84KM i to po wymianie przepływomierza na nowy... Ps. co jest z Twoją turbiną nie tak ? Wspólpracuję z firmą która regeneruje i modyfikuje mi turbosprężarki jakbyś coś chciał ze swoją zrobić to wal na PW... [ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 15:12 ] http://xs304.xs.to/xs304/06304/hamownia1.jpg Powyżej masz wykres Almery N16 2,2 Di 16V... Fakt faktem że to bardzo biedna seria była - 100KM, nie wiele CI do niej brakuje (KM) choć w Nm sporo... (kwestia doładowania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 turbina jest git ... chcialem pogadac z kims kto zna sie na turbinach by mi powiedzial co mozna z nia zrobic o ile podniesc doladowanie by ze zaszkodzic turbinie jak i silnikowi pozdr Bart Wynik naprawdę fajny, z tego co pamiętam najzdrowsza w klubie P11 bodajże w kombiaku miała ok 84KM i to po wymianie przepływomierza na nowy... Ps. co jest z Twoją turbiną nie tak ? Wspólpracuję z firmą która regeneruje i modyfikuje mi turbosprężarki jakbyś coś chciał ze swoją zrobić to wal na PW... [ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 15:12 ] http://xs304.xs.to/xs304/06304/hamownia1.jpg Powyżej masz wykres Almery N16 2,2 Di 16V... Fakt faktem że to bardzo biedna seria była - 100KM, nie wiele CI do niej brakuje (KM) choć w Nm sporo... (kwestia doładowania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Nie ma co porównywać tej almery do p11.Wykres 100KM był z kompletnie zwalonym Maf`em , a po zakupie nowej przepływki przebiło serię.Niestety konstrukcja z p11 wywodzi się z początku lat 80 z silnika cd17 i tu przyrostów rzędu 30Km może nie być - choć zawsze warto przetrzeć szlaki i poprawić serię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 dobrze że stary motor, dzięki temu powinien lepiej reagować na zmiany w elektronice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Pytanie i na czym się skończyło :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voytas(L) Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam! Trochę "odgrzewam starocia", ale chodzi dokładnie o to samo co w temacie (tzn. o intercooler w CD20T ), więc nie zakładam nowego... Intercooler do Primery P11.144 2.0 TD założony, EGR wyrzucony, już czekam na MBC... Montaż zlecony zaprzyjaźnionemu warsztatowi, który i tak musiał część prac zlecić innym fachowcom. Używany IC pochodzi podobno z jakiejś ciężarówki, jednak jest nietypowo przerobiony, a mianowicie ma wejście i wyjście z ten samej strony. W innym wypadku trzeba by było przerabiać chłodnicę, albo zmieniać koncepcję... Dodatkowo turbinka wymagała lekkiego pochylenia, żeby kątowo wszystko się zgadzało i trzeba było odrobinę przerobić przedni zamek maski. Na razie szału nie ma, ale czuć różnicę. Jak "akcja IC" zostanie zakończona, zamierzam w Alta Racing zachipować moją Primerkę (warto???)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Świetna robota i gratuluję. Powiedz ile cię to kosztowało. Różnice musi być czuć, ja czuję bez intercoolera jak się zmienia temperatura powietrza to się zmienia moc mojego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voytas(L) Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam! Kosztowała mnie ta przyjemność 1500 zł, ale warsztat, który się podjął tego zadania nie wyszedł na swoje, bo miał duże problemy ze spawaniem, do tego stopnia, że w pewnym momencie musieli kupić nowy kolektor ssący, bo stary był już tak zdeformowany przez spawanie i odcinanie rur, że do niczego się nie nadawał... Oczywiście skończyło się tak, że samochód pojechał z warsztatu w Warszawie do Wiązownej pod Warszawą do fachowca, który już żadnych problemów nie miał... Ja byłem po prostu umówiony na 1500zł, więc tyle dostali Dlatego podejrzewam, że nie podejmą się już instalacji intercoolera do CD20T Ale wiem, że jakby co, mają rysunki i schematy ten przebudowy P.S. Oczywiście dwa pierwsze zdjęcia (z mojego wcześniejszego postu) przedstawiają samochód jeszcze w trakcie przebudowy, dwie następne natomiast już gotowy do jazdy samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Robota profi na wysokim poziomie ! Ps. ten fachowiec który Ci zrobił IC z orurowaniem zrobi ci także w dobrym pieniądzu porzadny wydech - czyli podstawy będziesz mieć już za sobą, później już tylko Boost UP o jakiś program Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Voytas(L) Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ile taki wydech może mi dodać mocy/momentu? Niby wiem, że "odetkanie" układu wydechowego powinno poprawić osiągi, ale... no właśnie... powinno, ktoś to robił w CD20T? Czy Alta Racing (chiptuning) są godni zaufania? Cały czas czekam na poprawiony MBC... Jego zasadnicza wada to brak prowadzenia dla sprężyny, która zwija się, gdy zawór zostaje skręcony/rozkręcony... MBC od ProPerfect. W każdym razie "operacja IC do CD20T" jeszcze trwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk85as Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 jaki jest koszt końcowy intercoolera?? jaki jest koszt końcowy intercoolera?? dobra juz wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Co do wydechu to w 2,2 Di dodaje ok 20Nm i 10Nm ale najważniejsze jest to że diametralnie zmniejsza turbo dziurę... Jak go robić to bezpośrednio od turbiny do samego końca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 ostatnio coś dużo projektów opartych jest na silnikach diesla.jestem ciekaw jakby to zniósł CD20T?większe turbo np gt22, wtryski,cooler,program?mogłoby by być ciekawe..nissan chyba nigdy nie miał topowego silnika diesla jak np w VW 1,9 TDI o której krążą legendy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Suszarka w 2,0TD jest mikroskopijna... jak sie zrobi cieplo to bede robil wydech w babci P11 w moim 2,2 sporo mi ten wydech dal wiec i w p11 dam pelen przelot na 60,3mm. Co ciekawe w benzynie zawsze przrosty daje zmiana przeplywki na wieksza a w 2,0TD zmiana przeplywki(80mm bodjrze) na przeplywke z mojego 2,2(60 cos mm) znacznie poprawila wkrecanie na obroty a co za tym idzie przyspieszenie. Te silniki maja tendencje do przegrzewania sie wiec najpierw zaczal bym od porzadnej chlodnicy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.