Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

INTERCOOLER zamontowany Primera CD20T :]


Gość Bartecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!

Juz jakiś czas temu pisałem ze chciałbym zamontować coolerka i w końcu ta sprawę mam juz za sobą:)

Dodam ze nie robiłem tego sam.

Jak widać poniżej na fotkach trochę zabawy było, bo jest mało miejsca, był delikatnie przerabiany kolektor dolotowy tylko na wejściu tam gdzie rura wchodzi powrotna do coolera.

Po montażu

w końcu słychać świst turbiny :] tak jak w nowych TDI,

nie widać dymka po mocnym przy gazowaniu

Powyżej 2000 obrotów czuć ze auto chce jechać i jest bardziej elastyczne

i jeszcze 1 duży plus spadło mi spalanie jakieś 0,5 L

 

CHIPek juz moze w tym tygodniu zdam relacje, i zapodam wykresiki

 

Jeśli macie jakieś pytania zapraszam:)

 

FOTY:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62d1b46bd048a531.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4073458436087fa.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1be1901ee7434d15.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3efa08365ed5afd5.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ac0eb619391ec3f.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5fb16024785ade06.html

 

 

 

pozdr

 

Bartecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje- nie sądziłem ,że komuś będzie chciało z tym męczyć- chociaż mocynych w gadaniu było kilku.A coolerek od czego? Nie będziesz obcierał przy podjazdach?Wiele taka przyjemność kosztowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coller jest od VITO

konczy sie tak jak zderzak .... ale na przyszlosc trzeba pamietac by gdzieś nie podjechac za mocno w razie czego :)

 

koszty calosc wyszedl ponad 1000 zł

 

gratulacje- nie sądziłem ,że komuś będzie chciało z tym męczyć- chociaż mocynych w gadaniu było kilku.A coolerek od czego? Nie będziesz obcierał przy podjazdach?Wiele taka przyjemność kosztowała?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Gratulacje !!! No i są wymierne efekty. Od jakiegoś czasu myślę o czymś takim. Jak byś mógł podać szczegóły techniczne jak to zrobiłeś. Może jak bym robił sam, to by było trochę taniej. Pozdrowienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myslalem jakies 4 mce :)

 

co do szczegolow cizeko co kolwiem powiedziec generalnie duzo wyginania rurek spawania itd... tak jak juz wspominalem nie robilem tego sam a nawet nie z kims tylko byl to zlecona robota ... mysle ze samemu bylo by ciezko bez odpowiedniego sprzetu

co do kosztow rury sa z kwasowki wiec tu juz jest duzy koszt samego materialu + do tego jest uzywany cooler itd...

 

 

 

 

Witam. Gratulacje !!! No i są wymierne efekty. Od jakiegoś czasu myślę o czymś takim. Jak byś mógł podać szczegóły techniczne jak to zrobiłeś. Może jak bym robił sam, to by było trochę taniej. Pozdrowienia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest tak jak bylo nic nie zatykalem (teraz juz lepiej goni;-) ) a bdzie jeszcze lepiej po chipie tak mysle

 

ale moze faktycznie cos pomysle jeszcze o tym EGR bo juz sie troche na tan temat naczytalem hmmmm

 

Zatkałeś EGR? Jeśli nie to proponuje to zrobić. Myślę że CD20T + IC + EGR działa tak jak CD20T minus EGR. Jeśli będzie z IC bez EGR to powinien ładnie gonić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie ktoś śkończył paplaninę, przestał rozmarzać i się spuszczać no i wreszcie dokonał tej niezbyt prostej modyfikacji, osobiście Gratuluje i czekam na jakieś wykresy...

 

Co do EGR to ja bym go całkowicie usunął - brzydko wygląda i zajmuje miejsce pod maską do tego niepotrzebnie zwiększa pojemność kolektora wydechowego (rura idąca od kolektora do zaworu)

 

DO tego jeszcze jakiś wskaźnik boostu i można by go nieco podnieść... Choć na początek odetkał bym nieco wydech, czyli po pierwsze katalizator won a końcowy tłumik jakiś przelotowy...

 

Do 120KM jest spora szansa że dobijesz i udowodnisz sporej grupie osób - że jednak się da :)

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata umnie nie ma (seryjnie juz nie byl montowany) co do reszty pozostane chyba juz na koniec na programie nie bede wiecej inwestowal pozatym nie chce by autko bylo za glosne hehe

 

pozdrawiam :)

 

Wreszcie ktoś śkończył paplaninę, przestał rozmarzać i się spuszczać no i wreszcie dokonał tej niezbyt prostej modyfikacji, osobiście Gratuluje i czekam na jakieś wykresy...

 

Co do EGR to ja bym go całkowicie usunął - brzydko wygląda i zajmuje miejsce pod maską do tego niepotrzebnie zwiększa pojemność kolektora wydechowego (rura idąca od kolektora do zaworu)

 

DO tego jeszcze jakiś wskaźnik boostu i można by go nieco podnieść... Choć na początek odetkał bym nieco wydech, czyli po pierwsze katalizator won a końcowy tłumik jakiś przelotowy...

 

Do 120KM jest spora szansa że dobijesz i udowodnisz sporej grupie osób - że jednak się da :)

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za glosne

Przecież to disel, na samej rurze nie jest głośno... Końcowy tłumik zastąp jakimś środkowym z Golfa czy tam innego wozu, cała operacja z montażem wyjdzie CI ok 150zł będzie cisza i coś tam się poprawi :)

I dopiero wtedy na program bym uderzył, choć wcześniej dobrze by było podnieść doładowanie o jakieś 0,2-0,3 bara i upewnić się czy przepływomierz powietrza jest w idealnym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem sie na hamowni, wyszło myślę całkiem całkiem jak na ten silnik a zarazie dodany jest tylko cooler nic innego nie było robione a autko ma 95KM i moment 188 Nm (zaluje ze wczesniej nie pojechalem na hamowanko przed coolerem)

zarazie nie będę go jednak wirusował trzeba cos jednak pomyśleć nad podniesieniem doładowania tak jak mówił coobcio o jakieś 0,2 0,3 bara i wtedy myśleć o programie

 

teraz musze pomyśleć, co dalej udać się do jakiegoś kolesia od turbinek

 

 

 

foto:

 

6e400ac60a6a03cc.jpg

 

za glosne

Przecież to disel, na samej rurze nie jest głośno... Końcowy tłumik zastąp jakimś środkowym z Golfa czy tam innego wozu, cała operacja z montażem wyjdzie CI ok 150zł będzie cisza i coś tam się poprawi :)

I dopiero wtedy na program bym uderzył, choć wcześniej dobrze by było podnieść doładowanie o jakieś 0,2-0,3 bara i upewnić się czy przepływomierz powietrza jest w idealnym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik naprawdę fajny, z tego co pamiętam najzdrowsza w klubie P11 bodajże w kombiaku miała ok 84KM i to po wymianie przepływomierza na nowy...

 

Ps. co jest z Twoją turbiną nie tak ? Wspólpracuję z firmą która regeneruje i modyfikuje mi turbosprężarki jakbyś coś chciał ze swoją zrobić to wal na PW...

 

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 15:12 ]

http://xs304.xs.to/xs304/06304/hamownia1.jpg

Powyżej masz wykres Almery N16 2,2 Di 16V... Fakt faktem że to bardzo biedna seria była - 100KM, nie wiele CI do niej brakuje (KM) choć w Nm sporo... (kwestia doładowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest git ... chcialem pogadac z kims kto zna sie na turbinach by mi powiedzial co mozna z nia zrobic o ile podniesc doladowanie by ze zaszkodzic turbinie jak i silnikowi

 

pozdr

 

Bart

 

Wynik naprawdę fajny, z tego co pamiętam najzdrowsza w klubie P11 bodajże w kombiaku miała ok 84KM i to po wymianie przepływomierza na nowy...

 

Ps. co jest z Twoją turbiną nie tak ? Wspólpracuję z firmą która regeneruje i modyfikuje mi turbosprężarki jakbyś coś chciał ze swoją zrobić to wal na PW...

 

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 15:12 ]

http://xs304.xs.to/xs304/06304/hamownia1.jpg

Powyżej masz wykres Almery N16 2,2 Di 16V... Fakt faktem że to bardzo biedna seria była - 100KM, nie wiele CI do niej brakuje (KM) choć w Nm sporo... (kwestia doładowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co porównywać tej almery do p11.Wykres 100KM był z kompletnie zwalonym Maf`em , a po zakupie nowej przepływki przebiło serię.Niestety konstrukcja z p11 wywodzi się z początku lat 80 z silnika cd17 :( i tu przyrostów rzędu 30Km może nie być - choć zawsze warto przetrzeć szlaki i poprawić serię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...
Gość Voytas(L)

Witam!

 

Trochę "odgrzewam starocia", ale chodzi dokładnie o to samo co w temacie (tzn. o intercooler w CD20T :)), więc nie zakładam nowego...

 

Intercooler do Primery P11.144 2.0 TD założony, EGR wyrzucony, już czekam na MBC... Montaż zlecony zaprzyjaźnionemu warsztatowi, który i tak musiał część prac zlecić innym fachowcom.

 

Używany IC pochodzi podobno z jakiejś ciężarówki, jednak jest nietypowo przerobiony, a mianowicie ma wejście i wyjście z ten samej strony. W innym wypadku trzeba by było przerabiać chłodnicę, albo zmieniać koncepcję...

Dodatkowo turbinka wymagała lekkiego pochylenia, żeby kątowo wszystko się zgadzało i trzeba było odrobinę przerobić przedni zamek maski.

 

Na razie szału nie ma, ale czuć różnicę. Jak "akcja IC" zostanie zakończona, zamierzam w Alta Racing zachipować moją Primerkę (warto???)...

post-16750-12496590816595_thumb.jpg

post-16750-12496591657785_thumb.jpg

post-16750-1249659798952_thumb.jpg

post-16750-12496601573605_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota i gratuluję. Powiedz ile cię to kosztowało. Różnice musi być czuć, ja czuję bez intercoolera jak się zmienia temperatura powietrza to się zmienia moc mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Voytas(L)

Witam!

 

Kosztowała mnie ta przyjemność 1500 zł, ale warsztat, który się podjął tego zadania nie wyszedł na swoje, bo miał duże problemy ze spawaniem, do tego stopnia, że w pewnym momencie musieli kupić nowy kolektor ssący, bo stary był już tak zdeformowany przez spawanie i odcinanie rur, że do niczego się nie nadawał... Oczywiście skończyło się tak, że samochód pojechał z warsztatu w Warszawie do Wiązownej pod Warszawą do fachowca, który już żadnych problemów nie miał... Ja byłem po prostu umówiony na 1500zł, więc tyle dostali :)

 

Dlatego podejrzewam, że nie podejmą się już instalacji intercoolera do CD20T :) Ale wiem, że jakby co, mają rysunki i schematy ten przebudowy :)

 

P.S.

 

Oczywiście dwa pierwsze zdjęcia (z mojego wcześniejszego postu) przedstawiają samochód jeszcze w trakcie przebudowy, dwie następne natomiast już gotowy do jazdy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota profi na wysokim poziomie !

Ps. ten fachowiec który Ci zrobił IC z orurowaniem zrobi ci także w dobrym pieniądzu porzadny wydech - czyli podstawy będziesz mieć już za sobą, później już tylko Boost UP o jakiś program :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Voytas(L)

Ile taki wydech może mi dodać mocy/momentu? Niby wiem, że "odetkanie" układu wydechowego powinno poprawić osiągi, ale... no właśnie... powinno, ktoś to robił w CD20T?

 

Czy Alta Racing (chiptuning) są godni zaufania?

 

Cały czas czekam na poprawiony MBC... Jego zasadnicza wada to brak prowadzenia dla sprężyny, która zwija się, gdy zawór zostaje skręcony/rozkręcony... MBC od ProPerfect.

W każdym razie "operacja IC do CD20T" jeszcze trwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Co do wydechu to w 2,2 Di dodaje ok 20Nm i 10Nm ale najważniejsze jest to że diametralnie zmniejsza turbo dziurę...

Jak go robić to bezpośrednio od turbiny do samego końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio coś dużo projektów opartych jest na silnikach diesla.jestem ciekaw jakby to zniósł CD20T?większe turbo np gt22, wtryski,cooler,program?mogłoby by być ciekawe..nissan chyba nigdy nie miał topowego silnika diesla jak np w VW 1,9 TDI o której krążą legendy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suszarka w 2,0TD jest mikroskopijna... jak sie zrobi cieplo to bede robil wydech w babci P11 :D w moim 2,2 sporo mi ten wydech dal wiec i w p11 dam pelen przelot na 60,3mm.

Co ciekawe w benzynie zawsze przrosty daje zmiana przeplywki na wieksza a w 2,0TD zmiana przeplywki(80mm bodjrze) na przeplywke z mojego 2,2(60 cos mm) znacznie poprawila wkrecanie na obroty a co za tym idzie przyspieszenie.

Te silniki maja tendencje do przegrzewania sie wiec najpierw zaczal bym od porzadnej chlodnicy oleju :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...