Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol 2.8TDI 99r, ciężko odpala


Gość LUCAS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A wczoraj wyczaiłem że jak zgaśnie kontrolka następnie wyciągnę kluczyk i jeszcze rzaz włożę to prawie za każdym razem na strzała odpala.

 

Kluczyka nie musisz wyciągać, wystarczy 2 razy podgrzać świece, problem jest taki że musisz przestawić kąt wtrysku na pompie paliwa i powinno być dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezes_polski

Do prezes_polski nie no kolego nie jestem jakimś matołem żeby nie czekać aż się nagrzeją świece :)

A wczoraj wyczaiłem że jak zgaśnie kontrolka następnie wyciągnę kluczyk i jeszcze rzaz włożę to prawie za każdym razem na strzała odpala.

 

sorki Stary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, posiadam Patrola Gr z 1998r. silnik 2,8 TDI i mam problemy z odpalaniem, tzn strasznie długo kręci zanim odpali i nie mam pojęcia co może być przyczyną.

Proszę o pomoc.

 

 

Pompa Ci chyba pada. Nowa kosztuje niecałe 24.000 złotych. Handlarze przywożą najczęściej powypadkowe lub z padniętymi pompami, ponieważ są tanie na zachodzie. W Niemczech, za naprawdę dobrego Patrola z niskim przebiegiem (poniżej 200 tys.), trzeba dać od 10.000 EUR w górę.

Sprawdź wydajność pompy w Bosch Serice.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

witam,

może gdzieś to już było ale niestety ja nie znalazłem

problem jest taki. nie odpala a może odpala ale ciężko, jest tak przekręcam kluczyk książkowo po 4 sekundach jest pyk 1 przekażnik próba odpalenia i niestety nic. Druga wersja przekręcam kluczyk po 4s pyk czekam dalej po 1,5 min kolejne pyk parch zapala. świece sprawdzone, napięcie dochodzi, świece wszystkie NGK 3 krótki i 3 długie.

nie wiem czujnik temp też nowy, podkładki na rozdzielajće na listwach ok

nie ma różnicy czy ciepły czy zimny

obawiam się tylko że jak przyjdą mrozy -20 to w ten sposób nie zapali

 

pomocy siedze juz nad nim ponad tydzień

Edytowane przez Thunder
Połączone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świec żarowych mruga?

po odpaleniu nie kopci?

sprawdziłbym przekaźniki świec żarowych, jeden "duży", drugi mały

trzeba wykluczać poszczególne elementy, w tym samochodzie jest ich mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłbym też pompę bo mam podobnie z odpalaniem i wymieniłem pompę z okazji, że nieraz potrafił mi zgasnąć w czasie jazdy ... a uciążliwość z odpalaniem pozostała. Tzn. "problem" w tym, że trzeba poczekać chwilę od włączenia zapłonu do uruchomienia rozrusznika. Tylko u mnie to trwa jakieś 15-20 sekund i odpala od strzała ale jak przekręcę za szybko to potem trzeba go kręcić dłuższą chwilę. Taki stan w Y61 nie jest odosobniony bo na innych forach też czytałem o takich trudnościach (ale rozwiązania nie znalazłem). Najprawdopodobniej jest to jednak coś zależne od świec i wygląda na to, że muszą się dogrzać odpowiednio. A po użyciu przycisku HEAT odpala szybciej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tak jak kolega pisze

to półtorej minuty to jest do momentu jak drugi przekaźnik puści 

u mnie nie ma przycisku HEAT

Y60


jutro podam na pompe bezpośrednio napięcie z aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłbym też pompę bo mam podobnie z odpalaniem i wymieniłem pompę z okazji, że nieraz potrafił mi zgasnąć w czasie jazdy ... a uciążliwość z odpalaniem pozostała. Tzn. "problem" w tym, że trzeba poczekać chwilę od włączenia zapłonu do uruchomienia rozrusznika. Tylko u mnie to trwa jakieś 15-20 sekund i odpala od strzała ale jak przekręcę za szybko to potem trzeba go kręcić dłuższą chwilę. Taki stan w Y61 nie jest odosobniony bo na innych forach też czytałem o takich trudnościach (ale rozwiązania nie znalazłem). Najprawdopodobniej jest to jednak coś zależne od świec i wygląda na to, że muszą się dogrzać odpowiednio. A po użyciu przycisku HEAT odpala szybciej? 

Twoje auto zachowuje się dokładnie tak samo jak wszystkie inne Y61

Procedura odpalania Y61 2,8 z pompą elektroniczną wygląda następująco

Przekręcasz kluczyk(świece zaczynają grzać), czekasz aż zgaśnie kontrolka Air Bag, czekasz jeszcze 10 sekund i dopiero odpalasz

Nie ma na to lekarstwa, ten model tak ma

Przycisk HEAT służy do dogrzewania (dlatego szybciej odpala) stosuje się go głównie przy bardzo niskich temperaturach

no właśnie tak jak kolega pisze

to półtorej minuty to jest do momentu jak drugi przekaźnik puści 

u mnie nie ma przycisku HEAT

Y60

jutro podam na pompe bezpośrednio napięcie z aku

półtorej minuty to zdecydowanie za długo, zrób tak jak napisałeś, wykluczysz kwestię elektrozaworu w pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety po podaniu napięcia na elektrozawór wciąż jest tak samo

wygląda jak by coś nie tak ze świecami było dziś po zapaleniu silnik nierówno pracował na początku

jak przykładam napięcie do świeczek to aż kabel się pali a świece sprawdzałem i są ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby listwy między świecami dobrze zamontowałeś, może zamieniłeś je kolejnością, wygląda na to, że to problem z dogrzewaniem

 

na cylindry 1,2,3 (liczone od chłodnicy, nie od ściany grodziowej) świeca CZ51

66856239737214059441.jpg

 

na cylindry 456 świeca CX51

39717065821693948374.jpg

Edytowane przez SNAKE4X4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, 

 

Świece są włożone poprawnie

Tak jak przypuszczałem dziś gdy temp spadła do 0 już tak łatwo nie odpalił

Wybieram się do pompiarza żeby sprawdził kąt wtrysku

Dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na wstępie witam, jestem nowy, właśnie się zapisałem. Mam y60 rd28t od paru lat, topienia strasznego nie ma ale brudny jeździ często.

 

W kwestii ciężkiego odpalania. Walczyłem z tym dwa lata. Zimą ratowałem się kablem na krótko do listwy, latem też ciężko odpalał. Nie wydawało mi się, ze to problem tylko świec. Ale u mnie wyciągnięta była małą listwa i wszystkie świece standardowe założył poprzedni właściciel. Zmieniłem świece tak jak fabryka kazała, dołożyłem listwę, popodłączałem i dalej kulawo jakoś to chodziło. Ciut lepiej ale dalej kopcił aż się nie rozgrzał.

 

Dziś pożyczyłem drugiego Patrola i po kolei chciałem przekładać sterownik, przekaźniki itd. Na początek sprawdziłem jak są załączane listwy, u mnie niby było ok. ale w tym drugim w innych momentach się załączały i inaczej przełączało na 6,5 V. Zacząłem więc przekładki. Pierwszy poszedł mały przekaźnik, ten ze skrzynki koło aku. No i bingo. Auto odpala bez problemu, dym zniknął... Prądy pojawiają się w nieco innym cyklu, dokładnie nie pamiętam, ale chodzi mi o to, że u mnie teoretycznie było ok., przekaźnik cykał i przełączały się listwy ale pamiętajcie, ze to nie jest tak, że skoro jest prąd na listwie to jest prąd na kablu. Z moich poszukiwań pamiętam, że tam jest jeszcze kwestia przepinania masy.

 

A przekaźnik taki miałem w garażu, dwa razy zmieniałem, ale na tej pojedynczej listwie, później o nim zapomniałem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

u mnie jak się okazało wczoraj również walnięty był mały przekaźnik

po otworzeniu okazało się że jakaś woda w środku i skorodowane styki

niby cykał ale prądu nie podawał

włożyłem zwykły 80A  i śmiga aż miło

 

pozdrawiam, 

:10_9_206:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...