Gość LordSet Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Witam, Po przejściach z czyszczeniem przepływomierza (Post) obecnie p11 funkcjonuje (inaczej tego nie nazwać)na, wg ASO, zepsutym. Jak jest zimny działa prawie dobrze ale jak osiągnie normalną temperaturę pracy wtedy zaczyna się zabawa. Przyspieszanie -- brak (fiat 126p ma realne szanse,) Moc -- ułamek tego co być powinno. Jazda przez ok 8-10 sek. na tych samych obrotach kończy się dusznościami :/ a wtedy jedyna opcja to noga z gazu. Obecnie pod maską mam przepływomierz z oznaczeniem ******J500 ale pracował również na *******J600 (ten niefortunnie czyszczony). Który przepływomierz jest właściwy dla tego modelu (p11.144 2.0bg+ 2001)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 J500 ale wymieniłeś na nową i sa takie objawy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LordSet Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Jakiś czas temu po wizycie w ASO o podpięciu pod kompa nie mogłem ruszyć z miejsca. Jedyna opcją był szrot za płotem a tam znalazłem tylko J600. Do niedawna jakoś chodziło ale i tak miał braki w mocy Więc postanowiłem przeczyścić tą J600 ale efekt był odwrotny niż się spodziewałem. J600 używane, zakupione na szrocie nie nadawało się do użytku. W ramach testu włożyłem J500 (uznaną wcześniej w ASO jako złom, na której nie chciał jechać)i jakoś chodzi. Nie ma mowy o żadnej szarży (na ciepłym silniku)ale nie muszę go pchać Na zimnym silniku nawet szarża jest wykonalna. pracy to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 a pomierzyłeś jakie ma wartości, przepływka to takie ustrojstwo, że trzeba patrzeć na wartości jakie daje podczas pracy, wysttarczy, że będzie poniżej zakresu i już nici z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LordSet Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Niestety nie sprawdzałem :/ Nie do końca wiem w jaki sposób mam to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67296-tricki-i-sztuczki-primera-i-moze-nie-tylko/ poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LordSet Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Dzięki Może dziwne pytanie ale... czy przepływomierz o numerach 0 280 218 096 jest odpowiednikiem J500 i jak on się ma do 22680-6n210 marcinp777 ...Zacząłem szukać szukać przepływki i okazało się, że jest nietypowa - BOSCH 0 280 218 025, 22680 7J500, podono odpowiednikiem tej przepływki jest 0 280 218 096... RooS... Z moich informacji wynika, że BOSCH 0 280 218 025 został zastąpiony przez BOSCH 0 280 218 096... marcinp777...Poszperałem trochę i okazuje się, że odpowiednikiem 22680-6n210 jest przepływomierz BOSCHA o nr 0 280 218 025, który jak napisał RooS został zastąpiony przez 0 280 218 096... Źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 025 już nie robią i zamiennikiem jest 096, sam na takiej jeżdżę i jest gitt jak kupowałem to kosztowała 820zł ale podobno sam wkład pasuje od jakiejś almery i jest połowę tańsze, było gdzieś na forum o tym, w sumie jak silniki takie same to mogło by być i tak, zostało by tylko przykręcić do starej obudowy i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) Sam to przechodziłem poczytaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-sr20de-przepywomierz/page__p__757088__fromsearch__1#entry757088 Jak komuś potrzebna to została mi obudowa 0280218005,oddam gratis... Edytowane 22 Listopada 2010 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 oooo właśnie o to mi chodziło, chyba trzeba gdzieś to dać dla potomności OK zrobione jest w trickach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LordSet Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Sam to przechodziłem poczytaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-sr20de-przepywomierz/page__p__757088__fromsearch__1#entry757088 Jak komuś potrzebna to została mi obudowa 0280218005,oddam gratis... Ale to rozumiem "miziera", że juz kupiles ten model przeplywomierza: 0280218005 od Almery? I po wymianie wkladu wszystko juz gra i autko chodzi idealnie? Bo jesli o mnie chodzi to tez juz z przeplywomierzem mialem troche przygód...a ze cena do SR20DE (BOSH 0280 218 096) jest od czapy to czlowiek tak sie lapie jakis dziwnych patentow co by malym kosztem to ustrojstwo naprawic. ;-) I tak posilkujac sie opisem przerobki przeplywomierza BOSHa z forum BMW: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186 wyciąłem taką małą dziurke jak w przytoczonej z tego linku instrukcji, przetarlem srodek przeplywki pędzelkiem z rozpuszczalnikiem...i wtedy dopiero przekonalem sie jak to jest jezdzic na kompletnie niesprawnym przeeplywomierzu. Auto dusilo sie przy dodawaniu gazu i kompletnie nie chcialo jechac! Wczesniej mialem tylko delikatnie nierowną prace silnika i wachniecia obrotomierza przy wysprzęglaniu. Na szczęście udało mi się odratowac jeszcze tą przepływkę ;-). Zakleiłem ten wydrążony wczesniej otwór w obudowie a samo wnętrze dokładnie spryskałem właściwym juz do tej operacji środkiem: CRC AIR SENSOR CLEAN...i o dziwo auto znów nabrało wigoru. ;-) Aczkolwiek podejrzewam, że zbyt długo już ten mój mocno pokiereszowany przepływomierz mi nie posłuży. Tak więc bardzo mnie cieszy, że można za 200zł nabyć pasujący nowy zamiennik! Bo rozumiem, że ten by podszedł do mojego silnika: http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i1331169123.html Najtańsza przepływka z właściwym oznaczeniem: http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-0-280-218-025-nowy-bosch-i1302617820.html albo za tyle: http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-0-280-218-026-nowy-bosch-i1295529894.html ..he he ale to juz są jaja, żeby tak ceny windować! ;-) Poniżej załączam foty przepływki, która znajduję się aktualnie w moim silniku: tu są linki: http://lh3.ggpht.com/_hHW1nbT_Fi4/TKLjHwZ5jYI/AAAAAAAAAD4/q-FbrblFopE/s640/IMG_5320.JPG http://lh5.ggpht.com/_hHW1nbT_Fi4/TKLjIATWgfI/AAAAAAAAAD8/NPJEhVr64gQ/s640/IMG_5321.JPG http://lh3.ggpht.com/_hHW1nbT_Fi4/TKLjITq7MEI/AAAAAAAAAEA/j0ufA8y-BZ4/s640/IMG_5329.JPG Edytowane 27 Listopada 2010 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Ale to rozumiem "miziera", że juz kupiles ten model przeplywomierza: 0280218005 od Almery? I po wymianie wkladu wszystko juz gra i autko chodzi idealnie? Dokładnie -zakupiłem przepływkę do Almery (całą kompletną) -koszt 300 pln w sklepie (oryginalny Bosh o nr 0280218005), całej się nie da przełożyć do naszego SR20DE bo do Almery jest mniejsza średnica dolotu. Wykręciłem wkładkę z nowego (mocowanie na torx z bolcem )numer F00C262039 (taka siedzi oryginalnie w SR20DE) i przełożyłem do obudowy 0280218025. 10 min pracy (odpowiedni klucz do wykręcenia wkładki albo cęgami). Oczywiście silnik dostał skrzydeł i jest O.K. Co do czyszczenia... cóż przerabiałem też.. z tym, że ja przedobrzyłem i popsułem Raczej nie polecam bo efekt krótkotrwały a potem tylko się wk....sz. Jeżeli chodzi o kupno to tylko oryginalny Bosh (nie wiem czy kupując zamiennik do Almery będzie pasowała wkładka. W linkach które podałeś ta wkładka na pewno będzie pasować http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-0-280-218-025-nowy-bosch-i1302617820.html ale po co płacić 375 jak można tą przepływkę całą i operacja wymiany wkładek http://allegro.pl/przeplywomierz-0280218005-nissan-bosch-nowy-i1333340059.html w kieszeni ok 100 pln Ważne by był oryginał-nie wiem jak się jeździ na zamiennikach, jeżeli ktoś montował proszę o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Witam Mam pytanie, powiedz czy ta przepływka nowa którą kupiłeś ma czujnik temperatury powietrza.Ja chcę przełożyć wkład do 096 i tam jest ten czujnik a w 025 jak widzę na zdjęciach od voyo nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 nie ma to chyba znaczenia, wcześniej miałem bez czujnika a teraz jest z czujnikiem i jest gitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Tak jak pisze DINO -nie powinno mieć znaczenia (zawsze można wypiąć termistor) U mnie czujnik temperatury jest w dolocie, przed filtrem, ale jest bezpośrednio połączony z pinem wkładki czyli zakładając z czujnikiem w we wkładce należałoby rozpiąć ten w dolocie (tak przynajmniej mi się wydaje) Generalnie ten czujnik znacząco nie wpływa na sterowanie pracą silnika (ktoś już o tym pisał na forum). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 U mnie czujnik temperatury jest w dolocie, przed filtrem, to jest raczej czujnik temperatury zewnętrznej, która się wyświetla na desce, nie ma wpływu na nic więcej, chyba, że się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 No nie wiem w manualu jest "Engine air temperature sensor" a temp zew jest chyba między sygnałami z przodu za grilem (ale mogę się mylić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 a temp zew jest chyba między sygnałami z przodu za grilem (ale mogę się mylić) a nie jest on czasem od klimy, coby biedna wiedziała czy nie jest za zimno aby się odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Chyba obaj mamy rację... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/40924-p11144w11144-czujnik-temperatury-powietrza/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 tak to bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Widzę, że w między czasie temat dyskusji się nieco rozszerzył Ja tymczasem nie próżnowałem i znalazłem na allegro przepływomierz BOSH 0280218005 juz za 148,00 zł ! http://allegro.pl/przeplywomierz-jpn-oryginal-22680-7j600-nowy-i1301492433.html Co o nich sądzicie? Mam nadzieje, że nie jest to jakaś podróbka, tylko oryginalny wyrób BOSHa. Bo chyba sie na niego skuszę. Dzięki miziera za pomocne info. Ale juz po wymianie przepływki robiłeś jeszcze nauke wolnych obrotów czy jakis reset kompa odłączając akumulator na 24h? Czy odrazu wszytko banglało i komp sam zaadoptował nowy przepływomierz? pozdr ps. korzystając z faktu sporej popularności tego tematu może uda mi się was nakłonić do zabrania głosu w wątku związanym z sondą lambda http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62665-p11-wymiana-sondy-lambda/page__st__20 ..gdzie wciąż jeszcze nie uzyskałem opowiedzi na swoje pytanie.... Edytowane 23 Listopada 2010 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 (edytowane) Nie bierz go... zwróć uwagę że to nie Bosh..."zdjęcie poglądowe" Co do obrotów to nie wariowały po wymianie przepływki więc nic nie ruszałem....od razu było O.K Edytowane 23 Listopada 2010 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LordSet Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 ...BOSH 0280218005 juz za 148,00 zł ! http://allegro.pl/przeplywomierz-jpn-oryginal-22680-7j600-nowy-i1301492433.html ... On mi nie wygląda na nowy. Nie bierz go... zwróć uwagę że to nie Bosh..."zdjęcie poglądowe"... BOSH A co sądzicie o tym: http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i1301217546.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 On mi nie wygląda na nowy. BOSH A co sądzicie o tym: http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-almera-primera-0280218005-i1301217546.html Tak jak pisałem nie ja nie montowałem zamiennika więc nie wiem jak będzie się sprawował, może być O.K albo lipa -wolałem dołożyć parę pln-ów i mieć spokój. Może ktoś montował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.