Gość Tofu Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Opis wykonanego Dolotu metodą chałupniczą EFEKT PRZESZEDŁ WSZELKIE OCZEKIWANIA Witam przez Zimę kleiłem sobie rurki pod przepływkę i docelowo miał być Stożek ale wpadło coś innego Finał -koszt wykonania puszki adapterka nie przekroczył 100 zł łącznie z filtrem EFEKT na końcu ... Pacjent P10 fabryczny adapter przepływomierza ogranicza przepływ powietrza do 50mm -ja miałem już przerobione ma 67mm Po reklamach i testach każdy wie co daje stożek -fajne buczenie silnika i poprawa osiągów ...Ale dla czego tak sie dzieje Silnikowi łatwiej jest zasysać powietrze przez bawełniany materiał z którego wykonany jest filtr stożkowy przez co wiecej powietrza dostaje sie do cylindra przez co układ może dolać wiecej paliwa i detonacja jest mocniejsza -mocnejszy silnik ...tyle teori Zamiast Stożka i kombinacji można zastosować wkładki do fabrycznych puszek i efekt powinien być zbliżony skoro materiał jest taki sam z zasłyszanych opini okazuje sie se jednak efekty są marne ,,,,wiec problem różnicy między papierem a bawełną nie występuje .... Rożnica musi być gdzieś indziej zobaczmy na powierzchnię fabryczna wkładka posiada wymiary 282,5mm x 168,5 w przybliżeniu 28cm x 17cm pole powierzchni 476 ccm Kwadratowych gdzie dla pierwszego lepszego stożka Pole powierzchni bocznej: Stożka ściętego filtry Stożkowe Wzór i obliczenia prostego taniego stozka o wymiarach ŚREDNICA MONTAŻOWA - 77 MM(PIERSCIEN ZACISKOWY) ŚREDNICA DOLNA - 15 cm ŚREDNICA GÓRNA - 12 cm WYSOKOŚĆ - 15,5CM W ZESTAWIE Z OPASKĄ ZACISKOWĄ . 3.14*15.5(15+12) 3.14*15.5*27= 1314ccm KWADRATOWYCH czyli zasada prosta ograniczeniem jest powierzchnia po poszukiwaniach znalazłem odpowiednio duży filtr walcowy o nr Filtrona AR 296 koszt zamiennika to całe 20 zł z vatem oryginał może kosztować wiecej 125mm podstawy górna dolna 291 wysokość pole powierzchni 1142 powierzchnia nie znacznie mniejsza ale i tak prawie 2,4 razy większa od standartu do tego ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Filtr jest teraz reszta rurek i cudów wykonanie tego wymaga ostrych skrętów zobaczcie jak jest fabrycznie 2 płaszczyzny skręcone takie jak na fotkach ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Gorące powietrze nasz wróg -mniej tlenu -rozwiązanie to zamknięta puszka z doprowadzeniem zimnego powietrza najlepiej z zewnątrz ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Plan u mnie zakładał dorobienie całego odcinka od przepustnicy -z zamontowaniem przepływomierza i doprowadzeniem wolnych obrotów to wszystko zrobiłem w oparciu o 2wa kolanka PVC 75mm złączone dolnymi podstawami z 3 go odcinamy odcinek z uszczelką i to zgrubienie nam pozwala połączyć obie rury jedna końcówka pujdzie w stronę do przepustnicy a druga zostanie sklejona z korkiem 150mm i wyciętym otworem czyli wycinamy centrycznie otwór imontujemy tam kolanko np na patexie na to ma przyjść nowy filterek kawałek tuleji ma wejść w głąb z drugiej strony wkładamy korek zaślepkę 75mm i ok wstawione 4 pręty 5mm przez oba korki 150 mm i skręcone nakrętkami nam wszystko uszczelniają do tego owinąć blachą i mamy puszkę oczywiście bez fotki to trudno sobie to wszystko wyobrazić fakt faktem prosta sprawa Adapter wykonany z kawałka plexy i przyklejony do rury wymodelowana podstawa pastą do wydechów i szpachlą wklejony kawałek rurki do wolnych obrotów to tyle jeszcze kawałek gumy sklejony razem robi za tuleje gumową Koszty: 4 kolanka po 3-4 zł 75mm 2 korki 150 mm po 7 zł 1 korek 75mm 3 zł pręt 5mm ---niepamiętam 4 zł blacha 10 zł patex spachla farba + podkład PRACA ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Doprowadzenie powietrza musze poprawić narazie zostawiłem otwór skierowany w dół wiec łapie powietrze z nad skrzyni biegów mam wlot w halogenie i jeszcze trzeba go dorobić z boku ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tak to się prezentuje w trakcie tak w całości widać zatyczka od rury 150 mm ma zcięty kant a tak w całości zapodkładowane teraz patrzycie u jazda co za Druciarstowo co spoko wodza patrzymy dalej otwór wykonany nie tak jak ma być pasuje wjazd z zimnym zrobić jednak z końca a nie z boku ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A TERAZ FOTKI FINAŁOWE : ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Efekty SUPER przy normalnej delikatnej jeździe nie ma różnicy ale jakie kolwiek dodanie większe gazu niz trzeba odrazu pojawia się ładny rasowy dzwięk Efekt 300 % lepszy niż na tanim stożku Autko super się wkręca a ponad to wyraznie lepiej idzie od samego dołu teraz wystarczy 1 może 2 cm by na 5 biegu smigał 80 Km/h Dodatkowo przełączanie map w stagu widziałem wyrażniejsze dolewanie auta od średnich do samej góry ... Finalnie dużo lepiej przyspiesza już od 2 tys do samego końca przy 4.5 wiadomo rakieta ... Plusy i zalety filtr w zamienniku kosztował mnie 20 zł filtron pewnie będzie droższy dorobienie rur można policzyć efekt jak dla mnie super jak na najlepszym stożku jak sie zbrudzi to go wyrzucę i wsadzę następny koszt jak powyżej nie bawię się w pranie czy na oliwianie itp ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Gratuluje pomysłu i samego efektu pracy. Ciekawe czy taki wynalazek podszedł by do P11, więcej by było kombinowania z rurkami PCV. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 wszystko się da nawet łatwiej dokładamy od razu coś do przepływki ,,, Edit polatałem dziś i Straszna radocha na stacji wyszło 12,3 litra gazu wiec dramatu nie ma po mieście a Nm sporo więcej ,, nagrałbym wam dźwięk ale nie wiem jak by wyszło Ciekawe czy ktoś pójdzie w moje ślady , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer2000 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 ale żeś wykombinował brawa za pomysła ciekawe jak na hamowni by to wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marler Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 No powiem Ci że pomysł dla mnie rewelka.. bym go i u siebie zrobił gdybym stożka nie miał.. Ale co prawda to prawda, dźwięk silnika się zmienia.. a w takim razie Twój musi brzmieć naprawde dobrze i po co komu wielki sportowy wydech? Aż na myśl o tym dźwięku zatęskniłem za autem, bo żem od niego 1500km.. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 no czekam niecierpliwie na jakąś trasę do Kra wtedy zobaczę tą Twoją "hydraulikę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 DZIŚ byłem na rybkach strona zakopianka do lubnia a potem przez mszany do łącka tak jakby ,,,,no 95 km wyprzedzanie spokojnie na redukcji 3 z 5 raz były 2 autka to przeciągłem 3 ke i po przyhamowaniu tylko 120 ,,, no a spalanie po butowanej strasie 10 litrów wiec rewelka ,,,,, dupo hamownia wykazuje duży przyrost Nm to napewno .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 podobnych rozmiarow puszka na filtr jest w citroenie ZX 1.6 wiec monza uniknac zabawy w robienie puszek i nawet bedzie pasowac dolot zimnego powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 podobnych rozmiarow puszka na filtr jest w citroenie ZX 1.6 wiec monza uniknac zabawy w robienie puszek i nawet bedzie pasowac dolot zimnego powietrza poszukam w wolnej chwili ,,,, muszę dopracować doprowadzenie zimnego powietrza ale jak narazie jest fajowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 stoi u mnie taki wlasnie citroen po eksplozji gazu (nie wiem dokladnie co sie stało tylko wielki huk i to nie pod maska tylko pod karoseria,kupa dymu i koniec pracy silnika) myslalem ze kolektor wywaliło ale silnik w jednym kawalku i na benzynie chodzi no i plyn chlodniczy znika w oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 patrzyłem no na oko to podobna rura .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 jest podobna a mozesz poszukac od wersji 2.0 to prawie tak samo wyglada tylko wieksze rozmiary i moze pasowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 może i tak warto by to przymierzyć ale kwestia zamontowania przepływki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 no wiesz lutownica,zywica i do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 no wiesz lutownica,zywica i do roboty już tak było ,,,na projekcie efekt do do pracowania ale jak narazie to strasznie jestem zadowolony autko wystarczy kręcić do 5000 rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 ja i tak raczej nie bede sie w to bawic,mam diesla i niewiele to zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 według mnie mogło by to zmienić w końcu dizle zjada jeszcze ze 2 razy więcej powietrza niz pb,,,,... dla ciebie może lepsze by było kupić filtr od starej skody 120 kosztują po 8 zł a i tak powieżchnie mają o połowę większa jak nissanowskie ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 @Tofu ale z Ciebie BOB BUDOWNICZY i Pomysłowy Dąbromir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Koszty stożka K&N razem z rurami z nierdzewki (77mm) i kolankami, łącznikami siedzącego obok aku za reflektorem lewym to ok 300 - 350 zł. Także alternatywa jest na prawdę tania. Do tego jak się chce wstawić stożek za światłem właśnie to trzeba jeszcze jakoś miejsce zrobić, bo się nie zmieści. Ja chyba obrócę aku o 90 stopni, jak się uda, bo nie chcę ruszać zbiorniczka płynu. Ano, rura doprowadzająca zimne powietrze ze zderzaka to kolejne 50 zł plus kolejny problem jak ją tam upchnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Tofu zgadzam sie lecz o dziwio u mnie zimny dolot robi bardzo duzo (zima uratował mi silnik,pompa wody poszla w pizdu i 200km bez wody) kolektor rozwiercilem troche dremlem i wypolerowałem i róznica jest bo pod gore na 5 biegu normalnie jedzie i przyspiesza a predzej tego nie było wiec niewiele ale satysfakcjonuje.a wydech po prostu caly przelot i seryjna srednica i to cale moje przerobki diesla.jestem ciekaw co pokazalaby hamownia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 spokojna jazda i spalanie w normie ecu miało niestety trudną sprawę bo nie dałem mu szansy dograć PB tylko od razu jazda na LPG choć zrobiłem mapę pB i do tego dobrałem LPG choć to może za krótki odcinek choć co by nie mówić ciągnie pięknie ... dostroiłem wolne obroty i już sie nie bujają jak zrzucam na luz chciałem wam przynajmniej zgrać dźwięk .... kwestja wystrugania adaptera na przepływkę i rure do wolnych obrotów i musi to być któtkie bo filtr ma prawie 30 cm długości i fabrycznie śmigał w 2.3 Turbo dizlu ,,, co do stożka to start od 70 zł do 200 zł + koszty prania i oliwienia dodatkowo własna zabawa a tu nowy i po sprawie ,,,ja już zaczołem gromadzić te filtry jeden czeka na poczcie a i kupie jeszcze jeden na zapas ,,,,średnio powinno wystarczyć na 50 tyś choć ja wymieniam średnio 15 tys ,,, no przyszedł filtr Filtrona no i duże zaskoczenie ,,,lepsza guma na końcach i siatka stalowa z obu stron ..dużo lepsze wykonanie niż tego zamiennika na fotkach ... ale i cena pewnie wyższa ....tak mówili w sklepie ,,, www alletanio i 22 zł // Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 kurcze fotki zniknely Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Moglbys ponownie wrzucic te fotki Pomysl bardzo ciekawy i chyba nie trudny w wykonaniu W mojej P11 2.0 TD powietrze to duzo moze sproboje przeszczepic Twoj pomysl, oczywiscie copy right i te sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zbudowalem takowe ustrojstwo-dzwiek fajniejszy ale nie drze japy tylko musze zbudowac oslone bo jak sie silnik nagrzeje to mula lapie ale malo strasznie tam miejsca na cokolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Dajcie te fotki prosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.