Gość Kopiec Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam, Po 4 dniach od zakupu pojawił się błąd P0132 Oxygen Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) Samochod ma 3 lata a tu taka wpadka... Objawy to spadające poniżej 600 obr/min obroty na jalowym biegu, szarpanie silnika, dziwna reakcja na dodanie gazu, drobne szarpniecia w czasie jazdy... Pojawił się symbol żółtego silnika na zegarach Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia ? P.s.:Mechanik Google podpowiedzial : Common Problems that Trigger the P0132 and P0138 Code Defective Oxygen Sensor/Air Fuel Ratio Sensor Defective Oxygen Sensor/Air Fuel Ratio Sensor Heater circuit High Fuel Pressure Defective Engine Coolant Temperature Sensor Defective sensor wiring and/or circuit problem PCM software needs to be updated Defective PCM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Jesteś pierwszym. Ale tak jak to opisujesz to trudno jest zdecydować o co chodzi,bo z jednej strony że padł jakiś czujnki tlenu,z drugiej obwód wysokiego napięcia?Dobry elektronik potrzebny do diagnozy ,chyba że ....jest ktoś ,a jest na forum co pracuje w serwisie nissana chyba w Warszawie,może on coś podpowie.popytaj modów oni mogą to wiedzieć,kto i gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 zabawę w diagnostykę zacząłbym w tym przypadku od skontrolowania sprawności obu sond lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Ale nie jestes pierwszym któremu nawaliła sonda Oxygen sensor to inaczej sonda lambda: Czujniki tlenu Czujniki tlenu, znany również jako sondy lambda lub czujniki O2 wśród niektórych producentów pojazdów, są jednymi z najbardziej wrażliwych i krytycznych komponentów w samochodzie silnik. Wcześniejsze systemy wtrysku paliwa zatrudniony jeden czujnik tlenu w układzie wydechowym, aby utrzymać powietrze w pętli zamkniętej lub kontroli mieszanki paliwa. Jednak dzisiejsze silniki mogą korzystać aż cztery czujniki, które monitorują nie tylko spalin zawartość tlenu gazowego, ale katalitycznej wydajności kalkulator, jak również. W celu realizacji tych funkcji prawidłowo, czujniki muszą być zgodne z normami OE w granicach tolerancji niesamowicie bliskich. Nieprawidłowo lub jest nieprawidłowo skalibrowany czujnik tlenu może zaszkodzić właściwości jezdne i oświetlania wskaźnika nieprawidłowego działania, w wyniku napraw kosztowne i czasochłonne. Sorry za takie tłumaczenie ale to robił wujek Google Czyli ,smochód słabo jedzie ,szarpie,i świeci się check.Mamy winowajcę. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Defective Oxygen Sensor/Air Fuel Ratio Sensor Defective Oxygen Sensor/Air Fuel Ratio Sensor Heater circuit Po tym już wiadomo na 100%, że to sonda lambda. Pytanie która - w Note mamy 2. Ale każdy wprawny mechanik zdiagonozuje winowajcę bez problemu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kopiec Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dziękuje za pomoc, Jest diagnoza - pierwsza sonda lambda do kosza, niby warsztat poleca oryginalny nissanowski , o 100 zl droższy od zamiennika Boscha - ale jak tu ufać skoro po 3 latach trup ? P.s.: pobijam rekordy spalania w miescie, nie wiedziałem, ze to aż tak ważny element układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Nie martw się o Boscha,to dobre wyroby,a za oryginał w połowie płacisz za nazwę. Nie inaczej sonda analizuje skład spalin przed katalizatorem i dobiera optymalną mieszankę,jak działa wadliwie to idzie więcej paliwa. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Nie martw się o Boscha,to dobre wyroby,a za oryginał w połowie płacisz za nazwę. A najlepsze jest to, że czasami to ten sam produkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 miałem taki dylemat w przypadku Punto - tyle,że tam oryginalne sondy były made in magneti marelli, więc warsztat sam proponował zamienić na bosche. Nie ma najmniejszych powodów do obaw. Bosch robi często lepsze zamienniki niż oryginały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kopiec Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Zdałem się na opinię warsztatu - Bosch miał być jako zamiennik uniwersalny więc został zamowiony oryginalny nissanowski...czy przeplacam ? To prawdopodobne - za niewiedzę przecież się płaci ( aczkolwiek pamietam z BMW, czujniki abs - montaż jakiegokolwiek zamiennika kupionego poza siecią sprzedaży kończył się wydatkami i powrotem do oryginału Boscha lub Siemensa ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 No i jestem po wymianie drugiej sondy. Efekty usterki, to generalnie jakby załączała się klima, ale z mega mocą, czyli gaz, a auto nie przyspiesza. Okazało się, że po podpieciu pod kompa, wywaliło sygnał, że obie sondy umarły - mam wydruk. Druga wieszała się notorycznie w okolicach 2V. Po wymianie i kilku kombinacjach udało się pierwszą obudzić do działania, aso w takim przypadku wymienia zawsze obie. Oryginały sond produkuje ngk i taką mam założoną. Oczywiście z tego wszytskiego zasyfił się katalizator, a do tego dostałem przykaz, żeby "nauczyć" nową sonde i zrobiłem podróż A4 z Katowic do Gliwic prędkością ok 80 km/h. Wrażenia bezcenne, jak mnie TIRy łykały z powrotem już pełny but. Za sondę oryginał zapłaciłem 411 zeta, łącznie zajęło to prawie 6 godzin i zapłaciłem sumarycznie 740 zł. Przy okazji polecam Maril, niezależny serwis nissana z Katowic. Wszystko załatwiłem od ręki, wbiłem się bez umawiania P.S. sondy to generalnie fuckup Notesów i psują się często i gęsto. Ponadto w serwisie na około10 aut było aż 3 notesy :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Przy okazji polecam Maril, niezależny serwis nissana z Katowic. Wszystko załatwiłem od ręki, wbiłem się bez umawiania To prawda. Robiłem u nich przegląd po 3 latach. Pełen profesjonalizm, a ceny (choć może nie najniższe) to i tak o 30% taniej niż w ASO (w promocji). Ja w każdym razie będę u nich serwisował autko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Podobno padom sond sprzyja częsta jazda na krótkich odcinkach. Sondy lambda "oczyszczają" się w wysokiej temperaturze, zatem dłuższe odcinki pokonywane jednorazowo im sprzyjają . Kiedyś jeździłem do pracy 40 km w jedną stronę Matizem - codziennie. Fabryczna sonda była jeszcze w dobrym stanie jak go sprzedawałem - z przebiegiem prawie 200000 km. Nie wiem w jakich warunkach jeździł Notes was79, ale przy takim przebiegu wydaje się to faktycznie fuckup`em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Z tego co wypytałem gościa, to padają nawet przy mniejszych przebiegach. A z tym start/stop po mieście, to racja sprzyja, chociaż nigdy wcześniej nie miałem problemów z sondą w żadnym innym aucie. Co ciekawe sonda padła po trasie 700km :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Maril,pierwsze słyszę.Dobry serwis i nie polecacie go??? Coś mi się zdaje że u mnie pojawia się od czasu do czasu takie przydławienie,ale to jest taki delikatny moment w zakresie ok3000obr.oby któraś nie buntowała się ,bo czeka mnie trasa 1400km w 3 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Jacuś Maril przewija się przez wszytskie fora od dłuższego czasu, np tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60496-mechanik-katowice/ Drugi godny polecenia warszat to ten na ul. żeliwnej, ale tam nie byłem. Spoko objedziesz, w arzie czego będzię tylko chlał benzynę na potęge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 No to kupa,nie interesowałem się zbytnio tym tematem,bo co można to ja siam panie po prostu lubię to Zastanawiam się czy nie kuić używek po małym przebiegu,jest taki na allegro za 100-150 po 3.5000 przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kopiec Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 W moim przypadku ASO Zaborowski z wawy podpadł kompletnie. Tuż przed wyjazdem wymiana sondy skończyła się następująco : stan fury przed wymianą jak i po bez zmian a w portfelu mniej prawie 100 zeta...złożyło się na tę sytuację kilka faktów ale żonę przy odbiorze nota z ASO potraktowano mocno olewczo... Postanowiłem panów potraktować podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack66 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Witajcie czy jest różnica między sondą przed katalizatorem a tą za katalizatorem? czy są to te same sondy? Świeci kontrolka silnika i błąd odczytany P0132 (za wysokie napięcie) 1 została wymieniona a druga jeszcze nie ruszana, po wymianie 1 błąd na chwilę znikł , ale zaraz pojawił się jak tylko mocniej ruszyłem z miejsca. Silnik 1.4 rok prod. 2008 przebieg 38000 zagazowany instalacja Prins. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 I sonda jest regulacyjna, II to sonda kontrolna, nie można ich zamieniać błąd dotyczy I sondy, wymiana II nic nei zmieni, http://engine-codes.com/p0132_nissan.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Jeżeli nowa sonda wykazuje znów błąd,to może być też padnięta.Zazwyczaj sondę "uczyło" się po wymianie jadąc spokojnie ok 80h. A może warsztat zamienił?dali nową z dwójki na jedynkę zamiast nową z jedynki na jedynkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack66 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 O "uczeniu" sondy nie słyszałem, przez ile km. trzeba "uczyć" sondę? wymiana była tylko sondy nr 1 , druga nie ruszana, ta jedynka też nie była idealnie nowa (dostałem ją tam gdzie kupiłem samochód, ale miał być dobra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 aa to założyłeś starą sondę od handlarza gratuluję wiary w ludzi :D kup nowa dedykowaną, po wymianie sondy nie uczy się nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 O jejku,człowieku! Kto tanio kupuje ten dwa razy kupuje.Miała być a nie była... Dino,nie chodzi o to żeby nowa sonda nie pokazywała błędu,bo wiadomo że nie bedzie,ale tak zalecają elektronicy żeby się przejechać tak jak pisałem,żeby się komp do niej przyzwyczaił i żeby sonda wczuła się w rolę Taki bajerek,ale w kazdym coś zawsze jest prawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Dokładnie - sonda nie wymaga "uczenia" . Sondy "oczyszczają się" pracujac w wysokiej temperaturze. Dlatego nie służy im częsta jazda na krótkich odcinkach. Choć mogłbym kupić teorię, że komputer pracując z nową sondą przez jakiś czas uaktualnia i "optymalizuje" parametry pracy silnika . Ale on to i tak robi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.