Bartezm Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) Głośność samochodu to sprawa subiektywna, lecz ja lubię ciszę podczas jazdy i pomyślałem, że coś należało by zrobić aby polikwidować hałasy. Trochę wykopalisk: Witam, Mam T30 2,2 dCi. Super autko, z tym, że nieco hałaśliwe. Czy ktoś z was wyciszał traila? Jeśli tak to czym (są jakieś maty na allegro) i jakie konkretne miejsca? Witam, może nie pomogę ale podzielę się opinią. Też przed zakupem obawiałem się tej 'głośności', czytałem na forum, że przy 120km/h to już samolot itd, itp. Na codzień jeżdżę firmowym fiatem Doblo, na zimówkach jakichś dziwnych i jak się przesiadłem i przejechałem, przy 120km/h stwierdziłem: "Jak cicho!". Zmierzam do tego, że poziom hałasu odczuwamy dość subiektywnie i w moim przypadku X-trail okazał się cichym (dość cichym) autem. Pozdrawiam i czekam na rozwój wątku. Część 1 - wyciszenie bagażnika Po pierwszych 2tys km mój poziom irytacji na szumy, stuki i inne dźwięki dochodzące z bagażnika osiągnął apogeum. NIestety inżynierowie Nissana założyli, że goła blacha jest wystarczającym elementem wygłuszającym. Po rozebraniu (ognisk rdzy na szczęście nie znalazłem) usunąłem kurz, odtłuściłem i zabrałem się za wyklejanki. Na pierwszy ogień użyłem maty bitumicznej dekarskiej (kupiona w castoramie) i po kawałku wykleiłem od środka i z wewnątrz nadkola i błotkik. Następnie na górny element plastykowy (wokół szyby) od środka nakleiłem piankę 5mm, kupioną w sieci Komfort służącą do kładzenia pod panele/wykładziny używając kleju tapicerskiego typu butapren. pustkę między blachami wypełniłem gąbką tapiserską 50mm + ponownie pianką 5mm wykleiłem plasytkową obudowę nadkola. po zmontowaniu: Druga strona podobnie: Następnie dokładnie wykleiłem podłogę bagażnika matą bitumiczną brzegi oraz fragmenty pionowe pod plastykami oraz podłogę ze ściankami pod kołem zapasowympianką 10mm. Pomimo późnej pory zawsze mogłem liczyć na pomocną łapę niestety w niedzielny poranek było widać zmęczenie materiału u mojej pomocnicy , która ani myślała wyłazić z łóżka... Następnego dzionka została do ogarnięcia klapa bagażnika. Standardowo: mata bitumiczna, gąbka 50mm + na maskownicę pianka 5mm. Po poskładaniu do kupy wygląda to tak: Wykładzina widoczna no foto - położyłem dywanik aby mój szczeniaczek nie ślizgał się po bagażniku. Idąc za ciosem zabrałem się za siedzisko tylne: Mata bitumiczna + pianka 10mm I po zmontowaniu - no gotowo: Po pierwszej jeździe... O ile szumy i stuki z tyłu zostały wyeliminowane (dyndające kable, jakaś stukająca śrubka) tak teraz wyraźnie słychać szumy w przedniej części kabiny. Edit: Koszty i materiały: Mata bitumiczna dekarska szerokość 30cm 128zł/rolkę 10m - zużycie około 5m2 (castorama) Pianka pod wykładzinę "comfort" - 5mm (22zł/m2) - zużycie 3m2 Pianka pod wykładzinę "comfort" - 10mm (27zł/m2) - zużycie 3m2 Gąbka tapicerska 50mm (około 30zł/m2) - zużycie - 2m2 klej butapren - 0,7l około 40zł - zużycie 0,5l pędzelek - 3zł Czas pracy - cała sobota do 23 + niedziela od 11 do 16 Edytowane 22 Października 2012 przez Bartezm 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Gratuluję zapału i super relacji, pewnie z niej skorzystam bo też zaciskam zęby jak mi coś ciągle kołacze w bagażniku - jak bym miał tam kilo gwoździ w metalowej beczce Zastanawiam się czy te materiały nie będą zatrzymywać wilgoci? Co w konsekwencji może doprowadzić do korodowania powierzchni metalowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Robota ładna, trzeba przyznać. Ale pomysł z gabką??? Tutaj bym się zastanowił - gąbka wilgoś wchłania. Chyba lepsza by była też pianka pod panele /taka biała/ i zgnieść ją, wcisnąć w większe przestrzenie. Ktos pisał pisał w innym modelu, że wygłuszał tylko białą pianką 5mm i do przyklejenia - taśma dwustronna. Mata bitumiczna ok, choć troszkę ciężka. Pianka pod panele - jak najbardziej. Za fotorelację i zaparcie w pracy "+", jak najbardziej. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Mirek - częściowo masz rację To jest moje siódme auto które wygłuszam. Oczywiście należy pamiętać aby nie dawać gąbki w miejscach narażonych na dostawanie się wody, lecz puste przestrzenie nad nadkolami nie są narażone na zatopienie. Odpływ wody jest z dołu i tam zostawia się wolne miejsce;) Ciężar maty bitumicznej? 4-5 rolek szer 30cm (długość 10m) powinno starczyć na wyklejenie samochodu. to jest jakieś +10/+15kg Jakie to ma znaczenie przy aucie ważącym 1,5t ? Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie używa X-a do ćwiartki Pomimo wyciszenia 1/3 długości kabiny - jest zdecydowanie ciszej Jak skończę mogę się spotkać na jakimś spocie z podobnym autem w celu konfrontacji głośności;) ps kiedyś porównywałem moją mazdę 323 BJ ditd z 99 z avenzą z 2008 - przy 130 u mnie było ciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 A jak z wyciszeniem przodu auta?Też masz zamiar zrobić coś takiego?Wydaje się to znacznie trudniejsze i bardziej czasochłonne bo jednak rozkręcić całą deske rozdzielczą aż do gołej ściany grodziowej to już inny poziom. A co z dachem,drzwiami i podłogą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 to była część pierwsza fotorelacji Proponuję cierpliwie poczekać na ciąg dalszy Niestety jest to uzależnione od wolnego czasu, małżonki i pogody / garażu. Edit 12.11.2012 No to doczekałem się kumulacji wolnego czasu i ładnej pogody.... Dziś część 2 - czyli drzwi + maska silnika. wracając jeszcze na chwilkę do bagażnika - postanowiłem stworzyć jeszcze jeden schowek o pojemności około 20l na drobne pierdoły typu olej płym do spryskiwaczy itp., które powinny być (według mnie) a nie używa się ich często. W tym celu wyciąłem jedną stronę z blachy łączącej nadkola. po zamontowaniu wygląda to tak: Przejdźmy do drzwi przednich. Po zdemontowaniu tapicerki - jedynymi elementami wygłuszającymi okazały się: kawałek filcu o wymiarach 20x30 oraz folia ochronna :] najpierw wyklejamy od środka następnie zaklejamy w miarę możliwości wszystkie dziury technologiczne w drzwiach pamiętając aby nie zakłócić pracy cięgieł od ryglowania i otwierania drzwi Zaklejamy ponownie folię ochronną [/img] Boczek wykleiłem pianką grubości 5mm Podobne postępowanie jest z drzwiami tylnymi: Jako że zostało troszkę maty bitumicznej oraz pianki - przystąpiłem do pracy przy masce. Najpierw ściągnięcie wszystkiego + czyszczenie aby nie pozaklejać otworów do mocowań wykleiłem tylko puste powierzchnie Na wlot do IC poszła pianka 5mm Natomiast oryginalną matę doposażyłem w piankę 10mm i efekt po zmontowaniu: Koszt operacji: 118zł za dodatkową rolkę maty bitumicznej + 24zł za piankę 5mm (2m2) + przyjemnie spędzona niedziela 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Świetna robota.Po Twojej fotorelacji sam się napaliłem na takie wyciszenie,ale jakoś nie mam czasu i tak do końca nie wiem jakie maty i pianki są faktycznie dobre.W sieci jest tego cała masa i cholera wie,które kupić bo każdy swoje chwali a boje sie wywalić kase na jakieś badziewie.Może na wiosne będę miał wene na robote:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit6pol Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Witam Jakie są twoje odczucia po takim wyciszeniu , jest spora róznica? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 I co dało wytłumienie maski??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 (edytowane) Tak - teraz szum wyraźnie wydobywa się z pod podłogi Największe ognisko hałasu (według mnie) było od tyłu - dlatego na pierwszy ogień poszedł bagażnik. Drzwi oczywiście pomniejszyły szum od opon, ale tak jak piszę - potrzebna jest jeszcze do skończenia podłoga, gródź i dach. Na marginesie - dźwięk zamykania drzwi teraz jest miodny Tak wygląda wyklejanie podłogi (akurat kolega przeprowadza renowację BMW) http://www.mazdaspee...138337&start=60 W sieci jest tego cała masa i cholera wie,które kupić bo każdy swoje chwali a boje sie wywalić kase na jakieś badziewie. W sieci każdy chce zarobić i każdy ma super hiper technologię prosto z NASA. Nyska jest już moim n-tym autem, które wygłuszam więc korzystam z doświadczenia oszczędzając kasę. Oczywiście można to zrobić super profi zlecając firmie i wydając około 6-7tys, ale efekt końcowy można otrzymać taki sam za 2-3tys posługując się materiałami z castoramy. Prosty przykład... do pokoju odsłuchowego hi end-owego sprzętu można użyć bardzo drogich paneli akustycznych (na sufit) ale równie dobrze sprawdzają się wytłoczki od jajek (pomijam względy estetyczne). I co dało wytłumienie maski??? połowę tego co zamknięcie niewyciszonej maski Edit: 19.11.2012 Pogoda w weekendy dopisuje więc w ramach zabicia niedzielnej nudy ponownie dorwałem się do swojej ulubionej torby narzędziowej i postanowiłem troszkę się pobawić Część III: wyciszenie podłogi Jak zwykle zaczynamy od wyrzucenia zbędnego balastu. Demontaż fotela Po wywaleniu plastyków wyciągamy wykładzinę - bez demontażu deski należy rozciąć łączenia pod drążkami biegów i przy lewarku Oto całe wyciszenie, które zostało dodane przez fabrykę Wykręcamy również rury do tylnego nawiewu a w moim przypadku musiałem usunąć rdzę na wzmocnieniu pod nogami kierowcy i dać zabezpieczenie antykorozyjne (Hammerite) Na nadkolach przednich - nic... więc świetnie przenosiły hałas z opon do środka Zaczynamy zabawę w wyklejanie matą bitumiczną Pamiętając o przednich nadkolach - tam nie żałujemy materiału Następnie standardowo pianka - na podłogę zastosowałem grubość 10mm Resztę uzupełniamy fabrycznymi elementami (Ja dodatkowo dziury pouzupełniałem pianką 50mm) Przy montażu całości dodatkowo zrobiłem: wytłumienie słupków drzwiowych wytłumienie obudowy tunelu środkowego wypełnienie pustych przestrzeni w desce rozdzielczej i pod nią matą bitumiczną i pianką. (zdjęć tego nie robiłem bo się ściemniło i mocno ochłodziło... więc spieszyłem się aby zdążyć zmontować auto na poniedziałek do pracy) Koszty: rolka maty bitumicznej: 118zł 3m3 pianki 10mm: 72zł puszka kleju tapicerskiego: 22zł Cały dzionek roboty... Edytowane 19 Listopada 2012 przez Bartezm 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Super poradnik! Gratuluję zapału. Kiedyś podobnie wybebeszyłem golfa 4. jaka grubość jest tych mat bitumicznych? Rozglądałem się za takimi u mnie w mieście i znalazłem takie maty w rolce ale różnej szerokości, polecasz wąską czy szerszą? Która się lepiej układa? Podgrzewasz ją czymś żeby się lepiej formowała? No i jeszcze pytanie o montaż wszystkiego na nowo: przy otworach montazowych robisz rozumiem dziury, ale w zasadzie wszystko sie podnosi o grugość maty i pianki - jak to rozwiązałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Część IV - dach oraz grodź silnika Najtrudniejszym zadaniem części IV jest wyciągnięcie podsufitki w taki sposób aby nie uszkodzić Oczywiście naszym oczom ukazuje się ori blaszane wytłumienie by Nissan: Standardowo kleiłem matą bitumiczną oraz pianką grubości 5mm. Należy pamiętać o dokładnym przyklejeniu i zabezpieczeniu strony od szyberdachu aby się nie odkleiła i okno nie zaczepiło o piankę. Ja to zrobiłem taśmą tescon (bo taką posiadałem), która posiada wściekły klej odporny na wszystko:) Dodatkowo standardowo wszystkie górne ściągnięte plastyki oraz słupki dostały izolację z pianki. Grodź silnika - o ile poprzednio namęczyłem się aby wepchnąć izolację jak najwyżej pod deskę, tak tym razem aby nie robić sobie dodatkowej roboty - postanowiłem zaatakować od strony silnika Ze względu no możliwość dostawania się wilgoci - wykorzystałem całą pozostałą matę bitumiczną (kleiłem miejscami po 2 warstwy) Koszt: mata bitumiczna szer 22,5cm - ok 70zł Reszta użytej pianki - z pozostałości poprzednich prac. jaka grubość jest tych mat bitumicznych? Rozglądałem się za takimi u mnie w mieście i znalazłem takie maty w rolce ale różnej szerokości, polecasz wąską czy szerszą? Która się lepiej układa? Podgrzewasz ją czymś żeby się lepiej formowała? No i jeszcze pytanie o montaż wszystkiego na nowo: przy otworach montazowych robisz rozumiem dziury, ale w zasadzie wszystko sie podnosi o grugość maty i pianki - jak to rozwiązałeś? Ad1 - grubość mat to 2 i 3mm w zależności jaką kupiłem (cieńsza na dach i pod tapicerkę, grubsza na podłogę i zewnętrzne blachy drzwi, nadkola itp) Ad2 - szerokość raczej nie ma znaczenia - cenowo wychodzi tak samo płaci się chyba za m2 ja brałem najszerszą (3-cm) i ciąłem ją w paski - wyklejałem kawałkami - łatwiej dopasować Ad3 - opalarka z castoramy za 70zł (dwubiegowa). o ile jest ciepło (blacha nagrzana od słońca) klei się fajnie, niestety w okresie jesiennym musiałem wspomagać się opalarką. (przed montażem zawsze stawiałem "papę" nad kaloryferem co by była ciepła i miękka Ad4 - niestety jest to najbardziej upierdliwa część zabawy. Oczywiście wszystkie otwory montażowe zostawiałem niezaklejone a przy spinkach nie kładłem pianki to i tak przed rozpoczęciem warto by mieć kilka spinek w zapasie (ja miałem 3 zapasowe - wykorzystałem 66%). Ogólnie nie jest lekko ale da radę to zrobić - według mnie warto. Efekty uboczne wyciszania: Silnika do 2300 obr - nie słychać (ciepłego, zimny trochę mruczy) Zadziwiająco dobrze zaczął grać fabryczny zestaw audio - nie wiem czy teraz żona mi pozwoli na jakieś zmiany Wiem już, że nie bardzo jest miejsce na jakiś wooferek w bagażniku... Słychać podczas jazdy wszystkie pierdoły w schowkach i popielniczce (ja mam tak drobne) co jest bardzo irytujące Słychać szum powietrza i szum opon z zewnątrz przez szyby - także należało by je okleić matami i piankami Szumi przez odkrytą maskownicę okna w dachu Jeśli jest ktoś fanem agro-techno, niestety muzyka z samochodu na zewnątrz nie będzie głośna i nie da się zaszpanować przed małolatami na ławeczce w parku Wzrost masy samochodu o jakieś 0,5 do 1% ale to można zniwelować jeżdżąc cały czas na rezerwie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Jak już pare razy pisałem,świetna robota.Podoba mi sie to Ja czekam z podobnym zabiegiem do wiosny bo teraz już jest za zimno na taki zabieg,totalny brak czasu i ciemno o 16-ej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Dobra robota. Ad2? 3cm czy 30cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 30cm mój błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Ja też mam za sobą częściowe wyciszanie auta. Bagażnik użyłem dekarskiej podwójnie. Drzwi przód i tył kauczuku syntetycznego. O ile dekarska jest OK, to już ten kauczuk tak średnio. Nie wiem jak z twoją pianką+ klej, ale ja na plastiki używałem pianki samoprzylepnej poliuretanowej+folia aluminiowa- oczywiście produkty z sektora budowlanego:) Mniej roboty. Tak jak z dekarską- tniesz i naklejasz. A na to alu aby jakieś minimalne chłonięcie wody usunąć. Pomimo, że sprawdzałem i pianka prawie nie chłonęła, ale zawsze jakieś pory posiada. Pianka groszowa sprawa, folia alu też. Tyle że idzie tego... Pozdrawiam z antypodów woj. zachodniopomorskiego. /edit 23.12 Kolega mnie natchnął na dokończenie mojego wyciszenia. Szczególnie jak wyczytałem o nieosłoniętych nadkolach, ostatnio na trasie na autostradach trochę mi to przeszkadzało na zimówkach przy większych prędkościach. Zastanawiam się tylko, czy jest sens wyklejać to taśmą dekarską, skoro najtańsza mata butylowa GMS kosztuje już 100zł za metr kw a za taśmę wychodzi ok 50zł za m kw. I jak jest z dekarską pod maską silnika- nie popłynie to? Edytowane 23 Grudnia 2012 przez Umberto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Wczoraj miałem okazję się przejechać autem Bartezm i jestem pod wrażeniem efektów. Różnica jest ogromna, największa różnica jest w dzwiękach silnika docierających do kabiny oraz dzwięki pracy zawieszenia, które do najcichszych nie należy. Nie miałem okazji jechać w trasie ale jak przy niskich prędkościach różnica jest ogromna to przy większych tez będzie fajnie. Polecam każdemu! Sam się niedługo zabiorę za wyciszanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek15rw Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam nie polecam tego sposobu "wyciszenia"zrobiłem tak jak u kolegi ale żeby to było tak cicho to nie jest! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam nie polecam tego sposobu "wyciszenia"zrobiłem tak jak u kolegi ale żeby to było tak cicho to nie jest! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kolego a jaki masz inny sposób? Chyba tylko maty dynamat na to tac mac albo kauczuk antywibracyjny, ale koszty razy 5 co najmniej... Ja mam wyciszane dekarską plus kauczuk sytetyczny i jest super. Teraz biorę się za Jeepa- będzie gms po całości:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam nie polecam tego sposobu "wyciszenia"zrobiłem tak jak u kolegi ale żeby to było tak cicho to nie jest! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to nie rolls royce u mnie jest zdecydowanie ciszej niż w seryjnym - porównywałem Oczywiście można to zrobić lepiej ale przy kosztach oscylujących w okolicach 30-50% auta w zależności od rocznika. (od 4 do 15 tys za pełną usługę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Ja zrobiłem ciut inaczej i mniejszymi kosztami http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90928-k11-wyciszenie-micry/ i powiem Wam że różnica jest znaczna i metoda o wiele tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Kolego co to jest ta cienka szara mata w rolce- ta której jest najwięcej? Jakiego to pochodzenia? Jaki koszt? Namiary na zakup:)Prawidłowo, to na blachę jakiś butyl ew. bitum powinien pójść i na to wygłuszenie piankowe itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Jest to podkład /grafitowy kolor/ pod panele na podłogę podgrzewaną. Nie jest takiej struktury jak te zielone. Jest grubości 3mm bardziej fakturowo "ściśnięty" i wygląda jak gumowate lecz jest piankowe. Jest elastyczny, ładnie się profiluje i naciąga. Z uwagi na jego strukturę, nie potrzeba dawać żadnych mat bitumicznych czy też dekarskich i jest bardzo lekkie, można nawet dać sobie i 3 warstwy. Koszt nie wiem - bo dostałem to od syna ze 3 lata temu. Tutaj metka z nazwą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstomek Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Witam. A czy ma ktoś z Was sposób na tylną kanapę w T 31? A dokładnie o składane oparcie. Mnie w czasie jazdy po nierównościach wpada w wibrację i słyszę stuki w okolicy mechanizmu blokowania składanego oparcia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Na metalowe "pałąki" nawiń 2 zwoje" taśmy izolacyjnej. Tak jak kiedyś w Polonezie na zaczep klapy bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.