Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyciszanie / wygłuszanie X-trail - fotorelacja


Bartezm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Głośność samochodu to sprawa subiektywna, lecz ja lubię ciszę podczas jazdy i pomyślałem, że coś należało by zrobić aby polikwidować hałasy.

Trochę wykopalisk:

Witam,

Mam T30 2,2 dCi. Super autko, z tym, że nieco hałaśliwe. Czy ktoś z was wyciszał traila? Jeśli tak to czym (są jakieś maty na allegro) i jakie konkretne miejsca?

Witam, może nie pomogę ale podzielę się opinią. Też przed zakupem obawiałem się tej 'głośności', czytałem na forum, że przy 120km/h to już samolot itd, itp. Na codzień jeżdżę firmowym fiatem Doblo, na zimówkach jakichś dziwnych i jak się przesiadłem i przejechałem, przy 120km/h stwierdziłem: "Jak cicho!". Zmierzam do tego, że poziom hałasu odczuwamy dość subiektywnie i w moim przypadku X-trail okazał się cichym (dość cichym) autem. :rolleyes:

Pozdrawiam i czekam na rozwój wątku.

 

Część 1 - wyciszenie bagażnika

Po pierwszych 2tys km mój poziom irytacji na szumy, stuki i inne dźwięki dochodzące z bagażnika osiągnął apogeum.

NIestety inżynierowie Nissana założyli, że goła blacha jest wystarczającym elementem wygłuszającym.

 

image1mtku.jpg

 

 

image2uf.jpg

 

Po rozebraniu (ognisk rdzy na szczęście nie znalazłem) usunąłem kurz, odtłuściłem i zabrałem się za wyklejanki.

Na pierwszy ogień użyłem maty bitumicznej dekarskiej (kupiona w castoramie) i po kawałku wykleiłem od środka i z wewnątrz nadkola i błotkik.

 

image3wo.jpg

Następnie na górny element plastykowy (wokół szyby) od środka nakleiłem piankę 5mm, kupioną w sieci Komfort służącą do kładzenia pod panele/wykładziny używając kleju tapicerskiego typu butapren.

 

image4wb.jpg

 

pustkę między blachami wypełniłem gąbką tapiserską 50mm + ponownie pianką 5mm wykleiłem plasytkową obudowę nadkola.

 

image5dh.jpg

 

po zmontowaniu:

 

image6wt.jpg

 

Druga strona podobnie:

 

image7se.jpg

 

 

image8ww.jpg

 

Następnie dokładnie wykleiłem podłogę bagażnika matą bitumiczną

 

image9vz.jpg

 

brzegi oraz fragmenty pionowe pod plastykami oraz podłogę ze ściankami pod kołem zapasowympianką 10mm.

 

image10w.jpg

 

 

image11g.jpg

 

Pomimo późnej pory zawsze mogłem liczyć na pomocną łapę ;)

 

image12tb.jpg

 

niestety w niedzielny poranek było widać zmęczenie materiału u mojej pomocnicy :) , która ani myślała wyłazić z łóżka...

 

image13yl.jpg

 

Następnego dzionka została do ogarnięcia klapa bagażnika. Standardowo: mata bitumiczna, gąbka 50mm + na maskownicę pianka 5mm.

 

image14e.jpg

 

Po poskładaniu do kupy wygląda to tak:

 

image15h.jpg

 

Wykładzina widoczna no foto - położyłem dywanik aby mój szczeniaczek nie ślizgał się po bagażniku.

 

Idąc za ciosem zabrałem się za siedzisko tylne: Mata bitumiczna + pianka 10mm

 

image16f.jpg

 

 

image17cw.jpg

 

 

image18v.jpg

 

I po zmontowaniu - no gotowo:

 

image19ph.jpg

 

 

Po pierwszej jeździe... O ile szumy i stuki z tyłu zostały wyeliminowane (dyndające kable, jakaś stukająca śrubka) tak teraz wyraźnie słychać szumy w przedniej części kabiny.

 

Edit:

Koszty i materiały:

Mata bitumiczna dekarska szerokość 30cm 128zł/rolkę 10m - zużycie około 5m2 (castorama)

Pianka pod wykładzinę "comfort" - 5mm (22zł/m2) - zużycie 3m2

Pianka pod wykładzinę "comfort" - 10mm (27zł/m2) - zużycie 3m2

Gąbka tapicerska 50mm (około 30zł/m2) - zużycie - 2m2

klej butapren - 0,7l około 40zł - zużycie 0,5l

pędzelek - 3zł

Czas pracy - cała sobota do 23 + niedziela od 11 do 16

Edytowane przez Bartezm
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zapału i super relacji, pewnie z niej skorzystam bo też zaciskam zęby jak mi coś ciągle kołacze w bagażniku - jak bym miał tam kilo gwoździ w metalowej beczce ;) Zastanawiam się czy te materiały nie będą zatrzymywać wilgoci? Co w konsekwencji może doprowadzić do korodowania powierzchni metalowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota ładna, trzeba przyznać.

Ale pomysł z gabką??? Tutaj bym się zastanowił - gąbka wilgoś wchłania. Chyba lepsza by była też pianka pod panele /taka biała/ i zgnieść ją, wcisnąć w większe przestrzenie. Ktos pisał pisał w innym modelu, że wygłuszał tylko białą pianką 5mm i do przyklejenia - taśma dwustronna.

Mata bitumiczna ok, choć troszkę ciężka. Pianka pod panele - jak najbardziej.

Za fotorelację i zaparcie w pracy "+", jak najbardziej.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek - częściowo masz rację ;) To jest moje siódme auto które wygłuszam. Oczywiście należy pamiętać aby nie dawać gąbki w miejscach narażonych na dostawanie się wody, lecz puste przestrzenie nad nadkolami nie są narażone na zatopienie. Odpływ wody jest z dołu i tam zostawia się wolne miejsce;)

 

Ciężar maty bitumicznej? 4-5 rolek szer 30cm (długość 10m) powinno starczyć na wyklejenie samochodu. to jest jakieś +10/+15kg

Jakie to ma znaczenie przy aucie ważącym 1,5t ? Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie używa X-a do ćwiartki ;)

 

Pomimo wyciszenia 1/3 długości kabiny - jest zdecydowanie ciszej :) Jak skończę mogę się spotkać na jakimś spocie z podobnym autem w celu konfrontacji głośności;)

 

ps

kiedyś porównywałem moją mazdę 323 BJ ditd z 99 z avenzą z 2008 - przy 130 u mnie było ciszej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z wyciszeniem przodu auta?Też masz zamiar zrobić coś takiego?Wydaje się to znacznie trudniejsze i bardziej czasochłonne bo jednak rozkręcić całą deske rozdzielczą aż do gołej ściany grodziowej to już inny poziom.

A co z dachem,drzwiami i podłogą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

to była część pierwsza fotorelacji ;) Proponuję cierpliwie poczekać na ciąg dalszy ;) Niestety jest to uzależnione od wolnego czasu, małżonki i pogody / garażu.

 

Edit 12.11.2012

No to doczekałem się kumulacji wolnego czasu i ładnej pogody.... Dziś część 2 - czyli drzwi + maska silnika.

 

wracając jeszcze na chwilkę do bagażnika - postanowiłem stworzyć jeszcze jeden schowek o pojemności około 20l na drobne pierdoły typu olej płym do spryskiwaczy itp., które powinny być (według mnie) a nie używa się ich często. W tym celu wyciąłem jedną stronę z blachy łączącej nadkola.

po zamontowaniu wygląda to tak:

 

image1fv.jpg

 

Przejdźmy do drzwi przednich. Po zdemontowaniu tapicerki - jedynymi elementami wygłuszającymi okazały się: kawałek filcu o wymiarach 20x30 oraz folia ochronna :]

 

image7s.jpg

 

najpierw wyklejamy od środka

 

image8rd.jpg

 

następnie zaklejamy w miarę możliwości wszystkie dziury technologiczne w drzwiach pamiętając aby nie zakłócić pracy cięgieł od ryglowania i otwierania drzwi

 

image9xa.jpg

 

Zaklejamy ponownie folię ochronną

 

image10xo.jpg[/img]

 

Boczek wykleiłem pianką grubości 5mm

 

image11rt.jpg

 

Podobne postępowanie jest z drzwiami tylnymi:

 

image12vl.jpg

 

 

image13gc.jpg

 

 

image15xk.jpg

 

 

image14hvx.jpg

 

Jako że zostało troszkę maty bitumicznej oraz pianki - przystąpiłem do pracy przy masce.

Najpierw ściągnięcie wszystkiego + czyszczenie

 

image2lt.jpg

 

aby nie pozaklejać otworów do mocowań wykleiłem tylko puste powierzchnie

 

image3bn.jpg

 

Na wlot do IC poszła pianka 5mm

 

image4jf.jpg

 

Natomiast oryginalną matę doposażyłem w piankę 10mm

 

image5hz.jpg

 

i efekt po zmontowaniu:

 

image6ba.jpg

 

Koszt operacji: 118zł za dodatkową rolkę maty bitumicznej + 24zł za piankę 5mm (2m2) + przyjemnie spędzona niedziela ;)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota.Po Twojej fotorelacji sam się napaliłem na takie wyciszenie,ale jakoś nie mam czasu i tak do końca nie wiem jakie maty i pianki są faktycznie dobre.W sieci jest tego cała masa i cholera wie,które kupić bo każdy swoje chwali a boje sie wywalić kase na jakieś badziewie.Może na wiosne będę miał wene na robote:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - teraz szum wyraźnie wydobywa się z pod podłogi :)

 

Największe ognisko hałasu (według mnie) było od tyłu - dlatego na pierwszy ogień poszedł bagażnik. Drzwi oczywiście pomniejszyły szum od opon, ale tak jak piszę - potrzebna jest jeszcze do skończenia podłoga, gródź i dach. Na marginesie - dźwięk zamykania drzwi teraz jest miodny :dribble:

Tak wygląda wyklejanie podłogi (akurat kolega przeprowadza renowację BMW) http://www.mazdaspee...138337&start=60

 

 

W sieci jest tego cała masa i cholera wie,które kupić bo każdy swoje chwali a boje sie wywalić kase na jakieś badziewie.

W sieci każdy chce zarobić :) i każdy ma super hiper technologię prosto z NASA. Nyska jest już moim n-tym autem, które wygłuszam więc korzystam z doświadczenia oszczędzając kasę. Oczywiście można to zrobić super profi zlecając firmie i wydając około 6-7tys, ale efekt końcowy można otrzymać taki sam za 2-3tys posługując się materiałami z castoramy.

 

Prosty przykład... do pokoju odsłuchowego hi end-owego sprzętu można użyć bardzo drogich paneli akustycznych (na sufit) ale równie dobrze sprawdzają się wytłoczki od jajek :whistle: (pomijam względy estetyczne).

 

I co dało wytłumienie maski???

połowę tego co zamknięcie niewyciszonej maski

 

Edit: 19.11.2012

Pogoda w weekendy dopisuje :) więc w ramach zabicia niedzielnej nudy ponownie dorwałem się do swojej ulubionej torby narzędziowej i postanowiłem troszkę się pobawić

 

Część III: wyciszenie podłogi

 

Jak zwykle zaczynamy od wyrzucenia zbędnego balastu.

Demontaż fotela

 

demontafotela.jpg

 

Po wywaleniu plastyków wyciągamy wykładzinę - bez demontażu deski należy rozciąć łączenia pod drążkami biegów i przy lewarku

 

demontawykadziny.jpg

 

Oto całe wyciszenie, które zostało dodane przez fabrykę

 

oriwiciszenie.jpg

 

Wykręcamy również rury do tylnego nawiewu a w moim przypadku musiałem usunąć rdzę na wzmocnieniu pod nogami kierowcy i dać zabezpieczenie antykorozyjne (Hammerite)

 

golapodoga.jpg

 

Na nadkolach przednich - nic... więc świetnie przenosiły hałas z opon do środka

 

nadkoleprzednie.jpg

 

Zaczynamy zabawę w wyklejanie matą bitumiczną

 

matabitumiczna.jpg

 

Pamiętając o przednich nadkolach - tam nie żałujemy materiału

 

matabitumiczna2.jpg

 

Następnie standardowo pianka - na podłogę zastosowałem grubość 10mm

 

piankap.jpg

 

Resztę uzupełniamy fabrycznymi elementami (Ja dodatkowo dziury pouzupełniałem pianką 50mm)

 

gotowex.jpg

 

Przy montażu całości dodatkowo zrobiłem:

wytłumienie słupków drzwiowych

wytłumienie obudowy tunelu środkowego

wypełnienie pustych przestrzeni w desce rozdzielczej i pod nią matą bitumiczną i pianką.

(zdjęć tego nie robiłem bo się ściemniło i mocno ochłodziło... więc spieszyłem się aby zdążyć zmontować auto na poniedziałek do pracy)

 

Koszty:

rolka maty bitumicznej: 118zł

3m3 pianki 10mm: 72zł

puszka kleju tapicerskiego: 22zł

Cały dzionek roboty...

Edytowane przez Bartezm
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Super poradnik! Gratuluję zapału. Kiedyś podobnie wybebeszyłem golfa 4.

 

jaka grubość jest tych mat bitumicznych? Rozglądałem się za takimi u mnie w mieście i znalazłem takie maty w rolce ale różnej szerokości, polecasz wąską czy szerszą? Która się lepiej układa? Podgrzewasz ją czymś żeby się lepiej formowała?

 

No i jeszcze pytanie o montaż wszystkiego na nowo: przy otworach montazowych robisz rozumiem dziury, ale w zasadzie wszystko sie podnosi o grugość maty i pianki - jak to rozwiązałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część IV - dach oraz grodź silnika

 

Najtrudniejszym zadaniem części IV jest wyciągnięcie podsufitki w taki sposób aby nie uszkodzić

 

1podsufitka.jpg

 

Oczywiście naszym oczom ukazuje się ori blaszane wytłumienie by Nissan:

 

2oridach1.jpg

 

 

3oridach2.jpg

 

 

4oridach3.jpg

 

Standardowo kleiłem matą bitumiczną

 

5mata1.jpg

 

 

6mata2.jpg

 

oraz pianką grubości 5mm. Należy pamiętać o dokładnym przyklejeniu i zabezpieczeniu strony od szyberdachu aby się nie odkleiła i okno nie zaczepiło o piankę. Ja to zrobiłem taśmą tescon (bo taką posiadałem), która posiada wściekły klej odporny na wszystko:)

 

7pianka.jpg

 

Dodatkowo standardowo wszystkie górne ściągnięte plastyki oraz słupki dostały izolację z pianki.

 

Grodź silnika - o ile poprzednio namęczyłem się aby wepchnąć izolację jak najwyżej pod deskę, tak tym razem aby nie robić sobie dodatkowej roboty - postanowiłem zaatakować od strony silnika

 

8silnik1.jpg

 

 

9silnik2.jpg

 

Ze względu no możliwość dostawania się wilgoci - wykorzystałem całą pozostałą matę bitumiczną (kleiłem miejscami po 2 warstwy)

 

gotowe1kp.jpg

 

 

gotowe2c.jpg

 

Koszt: mata bitumiczna szer 22,5cm - ok 70zł

Reszta użytej pianki - z pozostałości poprzednich prac.

 

 

jaka grubość jest tych mat bitumicznych? Rozglądałem się za takimi u mnie w mieście i znalazłem takie maty w rolce ale różnej szerokości, polecasz wąską czy szerszą? Która się lepiej układa? Podgrzewasz ją czymś żeby się lepiej formowała?

 

No i jeszcze pytanie o montaż wszystkiego na nowo: przy otworach montazowych robisz rozumiem dziury, ale w zasadzie wszystko sie podnosi o grugość maty i pianki - jak to rozwiązałeś?

Ad1 - grubość mat to 2 i 3mm w zależności jaką kupiłem (cieńsza na dach i pod tapicerkę, grubsza na podłogę i zewnętrzne blachy drzwi, nadkola itp)

Ad2 - szerokość raczej nie ma znaczenia - cenowo wychodzi tak samo płaci się chyba za m2 ja brałem najszerszą (3-cm) i ciąłem ją w paski - wyklejałem kawałkami - łatwiej dopasować

Ad3 - opalarka z castoramy za 70zł (dwubiegowa). o ile jest ciepło (blacha nagrzana od słońca) klei się fajnie, niestety w okresie jesiennym musiałem wspomagać się opalarką. (przed montażem zawsze stawiałem "papę" nad kaloryferem co by była ciepła i miękka

Ad4 - niestety jest to najbardziej upierdliwa część zabawy. Oczywiście wszystkie otwory montażowe zostawiałem niezaklejone a przy spinkach nie kładłem pianki to i tak przed rozpoczęciem warto by mieć kilka spinek w zapasie ;) (ja miałem 3 zapasowe - wykorzystałem 66%). Ogólnie nie jest lekko ale da radę to zrobić - według mnie warto.

 

Efekty uboczne wyciszania:

Silnika do 2300 obr - nie słychać (ciepłego, zimny trochę mruczy)

Zadziwiająco dobrze zaczął grać fabryczny zestaw audio - nie wiem czy teraz żona mi pozwoli na jakieś zmiany

Wiem już, że nie bardzo jest miejsce na jakiś wooferek w bagażniku...

Słychać podczas jazdy wszystkie pierdoły w schowkach i popielniczce (ja mam tak drobne) co jest bardzo irytujące

Słychać szum powietrza i szum opon z zewnątrz przez szyby - także należało by je okleić matami i piankami :whistle:

Szumi przez odkrytą maskownicę okna w dachu

Jeśli jest ktoś fanem agro-techno, niestety muzyka z samochodu na zewnątrz nie będzie głośna i nie da się zaszpanować przed małolatami na ławeczce w parku :punk:

Wzrost masy samochodu o jakieś 0,5 do 1% ale to można zniwelować jeżdżąc cały czas na rezerwie :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pare razy pisałem,świetna robota.Podoba mi sie to

Ja czekam z podobnym zabiegiem do wiosny bo teraz już jest za zimno na taki zabieg,totalny brak czasu i ciemno o 16-ej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ja też mam za sobą częściowe wyciszanie auta.

Bagażnik użyłem dekarskiej podwójnie. Drzwi przód i tył kauczuku syntetycznego. O ile dekarska jest OK, to już ten kauczuk tak średnio. Nie wiem jak z twoją pianką+ klej, ale ja na plastiki używałem pianki samoprzylepnej poliuretanowej+folia aluminiowa- oczywiście produkty z sektora budowlanego:) Mniej roboty. Tak jak z dekarską- tniesz i naklejasz. A na to alu aby jakieś minimalne chłonięcie wody usunąć. Pomimo, że sprawdzałem i pianka prawie nie chłonęła, ale zawsze jakieś pory posiada. Pianka groszowa sprawa, folia alu też. Tyle że idzie tego... :)

Pozdrawiam z antypodów woj. zachodniopomorskiego.

 

/edit 23.12

Kolega mnie natchnął na dokończenie mojego wyciszenia.

Szczególnie jak wyczytałem o nieosłoniętych nadkolach, ostatnio na trasie na autostradach trochę mi to przeszkadzało na zimówkach przy większych prędkościach.

Zastanawiam się tylko, czy jest sens wyklejać to taśmą dekarską, skoro najtańsza mata butylowa GMS kosztuje już 100zł za metr kw a za taśmę wychodzi ok 50zł za m kw.

I jak jest z dekarską pod maską silnika- nie popłynie to?

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj miałem okazję się przejechać autem Bartezm i jestem pod wrażeniem efektów. Różnica jest ogromna, największa różnica jest w dzwiękach silnika docierających do kabiny oraz dzwięki pracy zawieszenia, które do najcichszych nie należy. Nie miałem okazji jechać w trasie ale jak przy niskich prędkościach różnica jest ogromna to przy większych tez będzie fajnie.

 

Polecam każdemu! Sam się niedługo zabiorę za wyciszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam nie polecam tego sposobu "wyciszenia"zrobiłem tak jak u kolegi ale żeby to było tak cicho to nie jest! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie polecam tego sposobu "wyciszenia"zrobiłem tak jak u kolegi ale żeby to było tak cicho to nie jest! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kolego a jaki masz inny sposób? Chyba tylko maty dynamat na to tac mac albo kauczuk antywibracyjny, ale koszty razy 5 co najmniej...

Ja mam wyciszane dekarską plus kauczuk sytetyczny i jest super.

Teraz biorę się za Jeepa- będzie gms po całości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie polecam tego sposobu "wyciszenia"zrobiłem tak jak u kolegi ale żeby to było tak cicho to nie jest! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to nie rolls royce ;) u mnie jest zdecydowanie ciszej niż w seryjnym - porównywałem ;)

 

Oczywiście można to zrobić lepiej ale przy kosztach oscylujących w okolicach 30-50% auta w zależności od rocznika.

(od 4 do 15 tys za pełną usługę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co to jest ta cienka szara mata w rolce- ta której jest najwięcej? Jakiego to pochodzenia? Jaki koszt? Namiary na zakup:)
Prawidłowo, to na blachę jakiś butyl ew. bitum powinien pójść i na to wygłuszenie piankowe itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to podkład /grafitowy kolor/ pod panele na podłogę podgrzewaną. Nie jest takiej struktury jak te zielone. Jest grubości 3mm bardziej fakturowo "ściśnięty" i wygląda jak gumowate lecz jest piankowe. Jest elastyczny, ładnie się profiluje i naciąga. Z uwagi na jego strukturę, nie potrzeba dawać żadnych mat bitumicznych czy też dekarskich i jest bardzo lekkie, można nawet dać sobie i 3 warstwy.

Koszt nie wiem - bo dostałem to od syna ze 3 lata temu.

Tutaj metka z nazwą   post-36338-0-59427700-1374578423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A czy ma ktoś z Was sposób na tylną kanapę w T 31? A dokładnie o składane oparcie. Mnie w czasie jazdy po nierównościach wpada w wibrację i słyszę stuki w okolicy mechanizmu blokowania składanego oparcia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...