LOOKEE Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Witam, nie znalazłem na forum rozwiązania na mój problem. Mianowicie potrzebuje wymienić sprężyny tylnego zawieszenia na takie o większym stopniu twardości. Mój problem polega na tym, że samochód bardzo siada na "glebę" nawet jak na tylną kanapę wskoczą tylko 2 osoby. w kole butla z gazem. powoduje to mocne dobijanie nawet na małych "hopkach". Dlatego załadowanie samochodu w komplet osób plus bagaż w bagażniku są niewykonalne bo samochód leży na odbojach. amory są w porządku. zależy mi tylko na wymianie samych sprężyn tak aby trzymały "tyłek" w granicach rozsądku w górze. nie zależy mi na jakimś specjalnym komforcie tyłu. Czy ktoś może mi doradzić jak rozpoznać i znaleźć i dopasować odpowiednie TWARDE sprężyny na tył. nie chcę wymieniać całych kolumn od P12 itp. tył jest na dobrej wysokości tylko zbyt miękki. czy nowe sprężyny od kombi są o wiele twardsze i takie powinienem zakupić? nie chcę też wydawać grubej kasy na jakieś sportowe cacka . Przy okazji może ktoś wie gdzie dostać gumową osłonkę na przycisk zamka klapy bagażnika bo moja się rozpadła a nigdzie czegoś takiego nie znalazłem. będę wdzięczny za pomoc. Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Z moich i nie tylko moich obserwacji takie sprężyny niewiele dają. W IC są wzmacniane Lesjofors; LS4262043 Sprężyna, tylna oś Producent: LESJOFORS Opis: Sprężyna zawieszenia wzm. T NISSAN Primera kombi WP11 10/96-7/02 Ale czy to zda egzamin? Nie wiem, jak wypróbujesz daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Mieliśmy to samo... auto wziął od nas chrzestny, założył "Lejki" i auto i tak i tak tyłem leży... Jedyne wyjście to chyba dać porządne sportowe sprężyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Mieliśmy to samo... auto wziął od nas chrzestny, założył "Lejki" i auto i tak i tak tyłem leży... Jedyne wyjście to chyba dać porządne sportowe sprężyny... moje nie leży tak jak napisałem wyżej, nie ma odpowiedniej twardości w momencie jego obciążania. jak jest pusty jest wszystko OK. jak wskakują 2 osoby na tył i jeszcze cos do bagażnika to koła w nadkolach się chowają ;/ jakby zero wyporności. jestem ciekawy jak sprawa wygląda w kombiakach ;] bo moze taniej byłoby kupić od kombi. bo 400 pln wywalić "na próbę" to troche lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 było na forum, całe kolumny z kombi ale Primery P12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) moje nie leży tak jak napisałem wyżej, nie ma odpowiedniej twardości w momencie jego obciążania. jak jest pusty jest wszystko OK. jak wskakują 2 osoby na tył i jeszcze cos do bagażnika to koła w nadkolach się chowają ;/ jakby zero wyporności. jestem ciekawy jak sprawa wygląda w kombiakach ;] bo moze taniej byłoby kupić od kombi. bo 400 pln wywalić "na próbę" to troche lipa Ajjj... źle się wyraziłem... Chodzi o to właśnie jak piszesz... Jest ok a 2 osoby z tyłu i już siada... Ba... z gór jechałem nim w 2 osoby no i bagażnik zapakowany... i już strasznie przysiada. Zawsze mi się podobało że japoniec siada cały równo, nie jak opel czy inne że naładujesz i tył leci... ale właśnie Primera ma ten problem że amorki 90%, twarde sprężyny a dwie dorosłe osoby po 80kg z tyłu i już koła się chowają... Kolega będzie zakładał sportowe sprężyny ale o seryjnej wysokości... dam Ci znać czy wtedy też tak będzie. Edytowane 13 Lutego 2013 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ajjj... źle się wyraziłem... Chodzi o to właśnie jak piszesz... Jest ok a 2 osoby z tyłu i już siada... Ba... z gór jechałem nim w 2 osoby no i bagażnik zapakowany... i już strasznie przysiada. Zawsze mi się podobało że japoniec siada cały równo, nie jak opel czy inne że naładujesz i tył leci... ale właśnie Primera ma ten problem że amorki 90%, twarde sprężyny a dwie dorosłe osoby po 80kg z tyłu i już koła się chowają... Kolega będzie zakładał sportowe sprężyny ale o seryjnej wysokości... dam Ci znać czy wtedy też tak będzie. byłoby super coś wiedzieć więc czekam na info, ja musze się uporać z tym problemem do weekendu majowego:P sprężyny twarde, amory full a siada... wygląda to na problem z tym dziwnym wahaczem czy tam stabilizatorem z tyłu przy belce z taką jedną tuleją met-gumową na środku. nie pamiętam jak to tam dokładnie wygląda bo mam samochód od pół roku i brak możliwości wejścia pod spód a czuje że to ten mechanizm daje d*py. w innych autach takiego rozwiązania nie widziałem. dzięki za odpowiedzi i czekam na info o sportowym zwieszeniu;] w końcu jakieś konkretne informacje dostałem ze sklepu z częściami. nie znalazłem takiej informacji na forum! NIE da sie wsadzić sprężyn od kombi do hatchbacka. inna bydowa sprężyn, w kombi są na kształt stożka. natomiast sprężyny LESJOFORS do hatchbacka wzmocnione(grubsze-twardsze) są o 2 cm krótsze od fabrycznych. bez sensu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) Zamontujesz sprężyny z hatchbacka do kombi i odwrotnie ale same sprężyny amorki muszą zostać twoje , Wiem bo sprawdzałem montowałem sprężynę z hatchbacka do kombi . Różnica taka że autko siedziało niżej około 1cm od strony sprężyny z chatchbacka . Edytowane 14 Lutego 2013 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Kolego LOOKE da się tak zrobić - zamontować sprężyny od kombi do HB - sam tak niedawno zrobiłem i jest całkiem nieźle. Tył nie siedzi już tak jak przy oryginalnych sprężynach hatchbackowych. Wg. numerów katalogowych to sprężyny od kombi są te same co do GT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Kolego LOOKE da się tak zrobić - zamontować sprężyny od kombi do HB - sam tak niedawno zrobiłem i jest całkiem nieźle. Tył nie siedzi już tak jak przy oryginalnych sprężynach hatchbackowych. Wg. numerów katalogowych to sprężyny od kombi są te same co do GT. w dużym sklepie z częściami tak mi powiedział pan ekspert... ;/ w takim razie dzięki za poprawienie mojego błędnego stwierdzenia ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Przy przekładaniu sprężyn z kombi należy pamiętać że w kombi są dwie sprężyny ( mniejsza jest w środku dodatkowo ). Jak kupiłem moją primę to miałem tak samo i okazało się że nie miałem tych mniejszych i też siadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Na jakiej podstawie twierdzisz, że są dwie sprężyny w kombi? Ktoś chyba taką rzeźbę odstawił bo normalnie tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Na jakiej podstawie twierdzisz, że są dwie sprężyny w kombi? Ktoś chyba taką rzeźbę odstawił bo normalnie tak nie jest. też mi się wydaje taka konstrukcja niemożliwa fabrycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Niemożliwe,mam kombika ,i wymieniałem i takich wynalazków nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 http://allegro.pl/primera-p11-kombi-amortyzator-tyl-kpl-sprezyna-i3111345768.html Ja mam takie.Wygląda ,że są dodatkowe sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 o w morde:D czegoś takiego nie widziałem jeszcze i jak masz coś takiego to nie siada ci tył?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ja widziałem takie rozwiązanie w sportowych, krótszych sprężynach, zapobiega to lataniu sprężyny po amorze przy dużym skoku zawieszenia (jeśli amortyzator może "rozciągnąć się" dłużej niż sprężyna). Tutaj zapewne chodzi o coś innego. Mam inne pytanie: ma ktoś może założone te wzmocnione sprężyny Lesjofors? Bo zastanawiam się nad obniżeniem u siebie, ale wsadzanie Eibach-a -30mm na tył mi się nie uśmiecha, chciałbym w sumie tylko przód opuścić. Założenie twardych sprężyn z przodu i zostawienie zwykłych z tyłu też raczej odpada. A taka wzmacniana sprężyna, może by to się zgrało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ja widziałem takie rozwiązanie w sportowych, krótszych sprężynach, zapobiega to lataniu sprężyny po amorze przy dużym skoku zawieszenia (jeśli amortyzator może "rozciągnąć się" dłużej niż sprężyna). Tutaj zapewne chodzi o coś innego. Mam inne pytanie: ma ktoś może założone te wzmocnione sprężyny Lesjofors? Bo zastanawiam się nad obniżeniem u siebie, ale wsadzanie Eibach-a -30mm na tył mi się nie uśmiecha, chciałbym w sumie tylko przód opuścić. Założenie twardych sprężyn z przodu i zostawienie zwykłych z tyłu też raczej odpada. A taka wzmacniana sprężyna, może by to się zgrało... rozmawiałem z jednym z forumowiczów ale teraz nie wiem z którym:P jego znajomy zamontował sportowe sprężyny na tył(czyli coś ja te wzmacniane) i efekt mizerny, dopiero po wymianie amorków na sportowe, efekt był dużo lepszy jednak wtedy jest duża różnica twardości pomiędzy tyłem samochodu a przodem, i wydaje się jakby przód pływał bardziej niż zawsze. do tego komfort jazdy prawie żaden;] ja musze wymienić u siebie tył do 20 kwietnia. tylko chyba bedę wymieniał tył na cały komplet z p12 z kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 ja musze wymienić u siebie tył do 20 kwietnia. tylko chyba bedę wymieniał tył na cały komplet z p12 z kombi. Jeżeli d*pa siedzi to jak najbardziej polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 siada siada, i dobija jak cholera(gdy załadowany). do tego butla w kole. tylko obawiam sie czy znajde kolumny w tak krótkim czasie;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Bierz i ładuj zawiechę z P12 - sprawdzone przez kilku użytkowników. Ja u siebie się przymierzam do zrobienia czegoś takiego, ale to w wakacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 ja mam wyjazd na Węgry zaplanowany przez moją drugą połówkę plus trójka znajomych więc na obecnym zwieszeniu słabo to widzę i dlatego mi się śpieszy. ps. kosmetyczka potrafi być bardzo duża co sądzicie o czymś takim? http://moto.allegro.pl/amortyzator-prawy-tylny-tyl-nissan-primera-p12-04r-i3093566348.html gość powiedział że powinny mieć ok60-70% za 40 pln to trochę tanio-może są dojechane??. ma w sumie 4 szt i niby może wybrać 2 lepsze dla mnie, ale wiadomo jak jest:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 no 60% to już ryzykowny poziom, co z tego że auto będzie wyżej/sztywniejsze jak będzie pływał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) U mnie po wymianie na p12 mam 57% i 63% i jest ok. A co do czasu to przecież masz 10 dni zakup i wysyłka to zazwyczaj max 3 dni przy kurierze a wymiana to godzinka no może dwie. Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 tylko nie mam jak w krakowie wymienić chyba że ktoś mnie przygarnie do swojego garażu, nie bede dawał mechanikowi 80 zł za jedną stronę za taka prostą czynność. więc musze mieć wcześniej zamówione tak ze jak pojadę na wrocław 19go to podjade sobie do siebie na kanał i zrobię;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.