piter60352 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Witam, posiadam primerke P11.144 z 2001 r. Silnik CD20T, 2.0 TD, pompa wtryskowa VP37. Problem polega na tym że często zapala mi się kontrolka check engine i gaśnie bez bez powodu. Silnik pracuje normalnie, spalanie 5.2 l na 100. Zdarzyło się że raz zgasł podczas ruszania. kontrolka najczęściej gaśnie podczas np hamowania a zapala się przy większych obrotach, np. podczas zmiany biegu na wyższy. Byłem na komputerze u znajomego i wyskoczył błąd P1206 czyli ,,mech.dawkowania/pompa wtryskowa/ odchyłka regulacji,, nie mam pojęcia co to może być. może ktoś już spotkał się z takim problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 dawno filtr paliwa wymieniałeś? ja bym spróbował go odwodnić, a następnie pojeździj z miesiąc i znowu zrób diagnostykę, sprawdzisz czy będziesz miał ten sam błąd czy może ten p1206 jest po innych problemach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 w styczniu był wymieniony, niby leje dobre paliwo wiec nie powinno się nic tam dziać w tym filtrze. zawsze można spróbować. Kontrolka czasami nie świeci sie przez np 500 km a później zapali bez powodu. chociaż muszę przyznać że może faktycznie coś z paliwem... jak zaleję z shella to nie zapala się tak często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Sprawdź na zworkę jakie błedy są w pamięci komputera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Na zworce wyszedł błąd 18, elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa. Teraz pytanie czy go wymienic czy udać sie z pompa do pompiarza. Najciekawsze jest to że obroty nie falują i nic się nie dzieje. Gdzieś na forum przeczytałem że należy wyczyścić jakieś sito które zabrudzone też generuje kod nr. 18. W rozmowie z pompiarzem zapytałem o nie a ten udawał że nie wie o jakie sito chodzi..... Przy paliwie gorszej jakości kontrolka zapala się częściej. Tylko teraz gdzie jest to sito... Jak to nie pomoże to pozostaje czyszczenie nastawnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 jak masz przewód paliwowy idący od filtra paliwa do pompy wtryskowej to na końcu masz przykręcony na śrubę do pompy wtryskowej. Wykręć tą śrubę (klucz nasadkowy 12 albo 13stka) i w środku tej śruby masz sitko. druga kwestia jak Ci obroty nie falują to ja bym nie dotykał nastawnik ani pompy wtryskowej. Lej lepsze paliwo ale to mniej lepsze a dolewaj mixolu albo czerwonego do 2T. Możesz dolać raz czy dwa jakiegoś dodatku do czyszczenia układu wtryskowego / wtryskiwaczy ale było coś na forum że niewiele pomagają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Właśnie dlatego nie chce rosząc tej pompy, nic się z nią nie dzieje, nie cieknie itp... Jutro zobaczę to śrubę, wleje lepszego paliwa.... od paru dni nie świeci ale po jakimś czasie dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek9410 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Sróba jest na klucz 17. W niej jest sitko. Spray braker cliner lub carb cliner załatwia sprawe (20zł w IC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 sito wyczyszczone, dodatek do ON dolany, zalane na shell, naradzie spokój. zobaczymy co będzie dalej, na pewno napisze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Jak się pojawia błąd nastawnika to prędzej czy później czeka Cie wymiana.Masz wybór- albo jeździć z czasem gasnącym silnikiem i podobnymi efektami albo wymienić ale koszty nowego sa porażająco wysokie- 1400 zł.Jest gość który regeneruje nastawniki-jesli chcesz to Ci podam na priv info na niego. Ja od niego zamówiłem i od ok roku mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 od ostatniego postu przejechałem 2 tys i narazie nic. znam kogoś od nastawników i za usługę chciał 250 zl. jeżeli okaże sie to konieczne to na pewno skożystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 od ostatniego postu przejechałem 2 tys i narazie nic. znam kogoś od nastawników i za usługę chciał 250 zl. jeżeli okaże sie to konieczne to na pewno skożystam. Nie dawaj nikomu do regeneracji tylko kup na allegro,info dokładne CI moge na priv dosłać. Mało kto będzie umiał to dokładnie zrobic bez sprzętu a drutowanie to tutaj akurat bez sensu. To musi być nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 (edytowane) Już wiele razy było podkreślane. Nastawnik to nie wszystko. Trzeba zrobić głównie suwak w pompie współpracujący z nastawnikiem. Jego zacięcia generują błąd 18, zdychanie silnika na zakrętach, falowanie obrotów i te wszelkie inne problemy z zasilaniem turbomuła. PS Mi rozbili 2 lata tamu i mam spokój. Teraz przerabiam Tiidę żony. Almery też nie zdążyłem poznać dobrze bo rozbili. Ach ci prędcy kierowcy z kibelwagenów i Audi Edytowane 14 Września 2013 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Witam, od jakiegoś czasu kontrolka już nie zapala się bez powodu... Błędu na kompie też brak.... Wystarczyło wyczyszczenie tej śruby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter60352 Opublikowano 8 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2023 Po 9 latach loguje się na to konto. Nie posiadam już tamtego nissana. Sprzedałem go w 2015 roku. Mimo tego miło wspominam tamto auto bo nie było przy nim co robić. Ciekawe czy jeszcze jeździ. Problem ustał od tamtej pory i już nigdy się nie powtórzył. Auto jeździło bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.