Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Check engine...


piter60352
 Share

Recommended Posts

Witam, posiadam primerke P11.144 z 2001 r. Silnik CD20T, 2.0 TD, pompa wtryskowa VP37. Problem polega na tym że często zapala mi się kontrolka check engine i gaśnie bez bez powodu. Silnik pracuje normalnie, spalanie 5.2 l na 100. Zdarzyło się że raz zgasł podczas ruszania.  kontrolka najczęściej gaśnie podczas np hamowania a zapala się przy większych obrotach, np. podczas zmiany biegu na wyższy. Byłem na komputerze u znajomego i wyskoczył błąd P1206 czyli ,,mech.dawkowania/pompa wtryskowa/ odchyłka regulacji,,  nie mam pojęcia co to może być. może ktoś już spotkał się z takim problemem? 

Link to comment
Share on other sites

dawno filtr paliwa wymieniałeś? ja bym spróbował go odwodnić, a następnie pojeździj z miesiąc i znowu zrób diagnostykę, sprawdzisz czy będziesz miał ten sam błąd czy może ten p1206 jest po innych problemach

Link to comment
Share on other sites

w styczniu był wymieniony, niby leje dobre paliwo wiec nie powinno się nic tam dziać w tym filtrze. zawsze można spróbować. Kontrolka czasami nie świeci sie przez np 500 km a później zapali bez powodu. chociaż muszę przyznać że może faktycznie coś z paliwem... jak zaleję z shella to nie zapala się

tak często. 

Link to comment
Share on other sites

Na zworce wyszedł błąd 18, elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa. Teraz pytanie czy go wymienic czy udać sie z pompa do pompiarza.



Najciekawsze jest to że obroty nie falują i nic się nie dzieje. Gdzieś na forum przeczytałem że należy wyczyścić jakieś sito które zabrudzone też generuje kod nr. 18. W rozmowie z pompiarzem zapytałem o nie a ten udawał że nie wie o jakie sito chodzi..... Przy paliwie gorszej jakości kontrolka zapala się częściej. Tylko teraz gdzie jest to sito... Jak to nie pomoże to pozostaje czyszczenie nastawnika.

Link to comment
Share on other sites

jak masz przewód paliwowy idący od filtra paliwa do pompy wtryskowej to na końcu masz przykręcony na śrubę do pompy wtryskowej. Wykręć tą śrubę (klucz nasadkowy 12 albo 13stka) i w środku tej śruby masz sitko.

 

druga kwestia jak Ci obroty nie falują to ja bym nie dotykał nastawnik ani pompy wtryskowej. Lej lepsze paliwo ale to mniej lepsze a dolewaj mixolu albo czerwonego do 2T. Możesz dolać raz czy dwa jakiegoś dodatku do czyszczenia układu wtryskowego / wtryskiwaczy ale było coś na forum że niewiele pomagają.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie dlatego nie chce rosząc tej pompy, nic się z nią nie dzieje, nie cieknie itp... Jutro zobaczę to śrubę, wleje lepszego paliwa.... od paru dni nie świeci ale po jakimś czasie dam znać.

Link to comment
Share on other sites

Sróba jest na klucz 17. W niej jest sitko. Spray braker cliner lub carb cliner załatwia sprawe (20zł w IC)

Link to comment
Share on other sites

sito wyczyszczone, dodatek do ON dolany, zalane na shell, naradzie spokój. zobaczymy co będzie dalej, na pewno napisze...

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Jak się pojawia błąd nastawnika to prędzej czy później czeka Cie wymiana.
Masz wybór- albo jeździć z czasem gasnącym silnikiem i podobnymi efektami albo wymienić

ale koszty nowego sa porażająco wysokie- 1400 zł.
Jest gość który regeneruje nastawniki-jesli chcesz to Ci podam na priv info na niego. Ja od niego zamówiłem i od ok roku mam spokój.

Link to comment
Share on other sites

od ostatniego postu przejechałem 2 tys i narazie nic. znam kogoś od nastawników i za usługę chciał 250 zl. jeżeli okaże sie to konieczne to na pewno skożystam.  :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

od ostatniego postu przejechałem 2 tys i narazie nic. znam kogoś od nastawników i za usługę chciał 250 zl. jeżeli okaże sie to konieczne to na pewno skożystam.   :)

Nie dawaj nikomu do regeneracji tylko kup na allegro,info dokładne CI moge na priv dosłać.

 

Mało kto będzie umiał to dokładnie zrobic bez sprzętu a drutowanie to tutaj akurat bez sensu.

To musi być nowe.

Link to comment
Share on other sites

Już wiele razy było podkreślane. Nastawnik to nie wszystko. Trzeba zrobić głównie suwak w pompie współpracujący z nastawnikiem. Jego zacięcia generują błąd 18, zdychanie silnika na zakrętach, falowanie obrotów i te wszelkie inne problemy z zasilaniem turbomuła.

 

PS Mi rozbili 2 lata tamu i mam spokój. Teraz przerabiam Tiidę żony. Almery też nie zdążyłem poznać dobrze bo rozbili. Ach ci prędcy kierowcy z kibelwagenów i Audi   :thumbsdown:   :thumbsdown: 

Edited by and_pec
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam, od jakiegoś czasu kontrolka już nie zapala się bez powodu... Błędu na kompie też brak.... Wystarczyło wyczyszczenie tej śruby . 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Po 9 latach loguje się na to konto. Nie posiadam już tamtego nissana. Sprzedałem go w 2015 roku. Mimo tego miło wspominam tamto auto bo nie było przy nim co robić. Ciekawe czy jeszcze jeździ.  Problem ustał od tamtej pory i już nigdy się nie powtórzył. Auto jeździło bez problemu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...