dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Witam kolegów - mam zamiar w niedalekiej przyszłości dokonać modyfikacji : - snorkel safari ( sklep expedycja ) - set B set montażowy ( sklep expedycja ) - korciła mnie zmiana zderzaka na ARB deluxe ale - chyba za dużo przeróbek bo co z przeciwmgłowymi, spryskiwaczami xenonów i ledami do dziennej jazdy? więc set B chyba najrozsądniejszy - zawieszenie IROMAN komplet ze sprężynami ( sklep expedycja ) nie reklamuję tego sklepu ale tam jest chyba najprościej znaleźć coś do patka - jednak z chęcią posłuchał bym się mądrzejszych ode mnie. Myślę też o blokadzie mostów - ARB tylna RD 137 i ciut większym kompresorem - by można było na przykład podpompować koła. Teraz pytania - czy do tego zawieszenia trzeba coś jeszcze? Jak można sobie dać radę z tymi ulepszeniami? Jak to z pracami - zrób to sam? Wolę zapytać i nawet przyjmę na klatę uśmiech politowania - jednak kto pyta nie błądzi.... Na wakacje będę planował wycieczkę rodzinną w teren tylko bez przesady - to nie wyprawa off road rasowa i typowa - chociaż dobrze jest mieć wyciągarkę np. pod ręką niż szukać c-360 - już raz musiałem się na to zdać - a szukanie w sobotę wieczorem kiedy na wsi towarzystwo wesołe i zakropione nie było łatwe. Pominę komentarze małżonki..... Edytowane 5 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Wymiana zawiechy w Paktu to nie problem. Ważne jest to aby poprawnie wykonać po wymianie kontrolę geometrii i ewentualną jej poprawkę. Dobrze byłoby wymienić tuleje wahaczy na polibusze poliuretanowe. Seryjne śmieci od Nissana padną w niedługim czasie. Dodatkowa blokada tylnego mostu to bardzo dobry pomysł ale czy nie wystarcza ci system ABLS?? Pomyśl jeszcze o konkretnym zabezpieczeniu złącza skrzyni rozdzielczej znajdującego się przy ramie za prawym przednim błotnikiem. Jest to niby złącze zabezpieczone przed wodą ale u mnie strasznie dawało w kość przy zwykłym deszczu. Dlatego też uważam że elektronika to najbardziej newralgiczny punkt Patka przy zabawach w off-roadzie. Nie mniej jednak życzę powodzenia. Wrzuć fotki po zakończeniu przeróbek. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez sq9mcs 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 zmieniłem tytuł na bardziej konkretny, proponuję przeniesienie do "Terenowych" ... niektóre modyfikacje są uniwersalne i porady chłopaków na pewno się przydadzą --------------------------------------------- zachęcam również do bieżących sprawozdań z linii frontu, fotorelacji z przebudowy ... będziesz miał o czym wnukom opowiadać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Dziękuję za porady serdecznie - polubiłem mojego patka i oby jeździł jak najdłużej - sq9mcs masz rację z tą blokadą - to co jest i czym się dysponuje seryjnie z napędami jak na razie, powinno wystarczyć a jak nie - to się wtedy założy, (z tym to i tak bym się bał samemu )poza tym wiadomo że trzeba też nabyć umiejętności praktycznych by jeździć po terenie - blokada sama wszystkiego nie załatwi. Co do przy wymiany zawieszenia- wymienić tuleje na polibusze poliuteranowe, - dobrze, ( nigdy nie zawadzi jak jeden drugiemu doradzi ) - złącza skrzyni rozdzielczej ? - jak to zabezpieczyć i to konkretnie? będę myślał ale może ktoś podrzuci coś ciekawego? - reszta snorkel,, osłony, płyta i wyciągarka zostaje do założenia - jak wyżej blokada na później, jak na amatora to i tak będę miał trochę z tym zabawy. Lemmy 69 dziękuję za zmianę tytułu - nie bij nie chcę się narażać - jak to przenieść na ten dział terenowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Złącze rozebrałem przeczyściłem przełożyłem przez folię, złączyłem i owinąłem taśmą izolacyjną. Zdaje egzamin ale na topienie się nie nadaje. W twoim wypadku zastanowiłbym się nad wymianą na typowo wodoodporne złącze albo usunięcie go w tym miejscu. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Dobrze - teraz jestem w morzu - całość modyfikacji będzie ma się rozumieć rozłożona w czasie, zacznę po powrocie od poprawy patentu na podnoszenie anteny cb, wykonam ładniejszy i o wiele mniejszy panel na włączniki wewnątrz auta, może jakoś obuduję radio cb, wyprowadzę zasilanie na windę, zmienię koguta szperacza na ciekawszą kwadratową i to ledową opcję pozostając przy bezprzewodowym sterowaniu ( przydatna sprawa rozglądanie się naokoło auta nawet jak się z niego wyjdzie i sterowanie wiązką światła to nieoceniona pomoc ) dokupię jeszcze przenośne oświetlenie pod zasilanie zapalniczki z długim kablem ale coś jasnego. Będę robił zdjęcia, uff liczę na wyrozumiałość ,pozamawiam teraz wszystkie części niezbędne do modyfikacji, jak wrócę do domu to zapewne część już dojdzie. Lemmy dzięki za przeniesienie tematu. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 No coś Ty? niczym się na narażasz, po to tutaj jestem ja Tobie z góry dziękuję za chęć współpracy Życzę Ci, wszyscy życzymy szczęśliwego zakończenia rejsu Jestem tylko "lądowym szczurem", co prawda ł(Ł)ódź mam pod nosem ... ale ludzi morza podziwiam Może dasz się przy okazji namówić na jakąś relację foto z wojaży po świecie, zapraszam http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/128-nasze-podr%C3%B3%C5%BCe/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Wiesz lemmy69 pracuję już na morzu 16 lat - cieszę się że jest zainteresowanie w ogóle morzem ( pominę fakt zbrukania biało czerwonej bandery przez politykierów...nie ma stoczni nie ma rodzimych Polskich statków pod naszą banderą i tacy jak ja obijający się po świecie, pracując u np. Norwega by zarobić na przykład na auto Patka ) nie odwiedzam portów często jak marynarze bo pracuję na statku rybackim - tutaj tylko połowy, morze i ryby aaaa i jeszcze 5 dni sztormów i dwa dni pogody jako takiej , teraz obecnie obrany kurs na Islandię by pobrać sprzęt połowowy a potem już łowienie na Grenlandii 4 tygodnie i powrót do Norwegii tydzień - sama monotonia serio. Ale propozycja fotek z podróży patkiem i to z rodzinką czemu by nie... najpierw jednak rozmyślam na wolnej wachcie przeróbki, czytam też forum i mądrzejszych ode mnie - tia już mam następną myśl - wywalić zapas na dach - czemu tam? bo nie chcę ograniczać sobie dostępu do bagażnika z tyłu, poza tym mam tam kamerę i zapas by ją przysłaniał, do tego dochodzi zakładany bagażnik na trzy rowery podpinany właśnie z tyłu....trzeba wykombinować coś ala wyprawowego na dach ale mam relingi oryginalne bo to LE więc???............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Tak czytam i nie wiem czy po modyfikacji zawieszenia nie będziesz potrzebował nowych, większych opon. Jak opony to pewnie felgi, dystanse, poszerzenia błotników. Dymion 620 robił modyfikacje dość konkretne navary to pewnie On też coś podpowie. Jakby coś to zawsze znajdzie się ktoś kto pomoże. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez gruby357 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 W mojej opcji LE są 18-stki - 255/60 R18 na aluminiowych felgach 18x7JJ - może jakaś propozycja?....Mile widziana konkretna i szczegółowa propozycja ( no taka dla amatora ).... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Chętnie bym podpowiedział, ale nie chcę wprowadzać w błąd. Dymion do navary zakładał 33 cale, zakładał wyciągarkę. Poczytaj w terenowych temat- przeróbka navary. Może tam coś znajdziesz. Widziałem to auto na żywo, było testowane i chyba Dymion jest zadowolony. Nic się nie przejmuj tylko działaj. Zawsze możesz liczyć na pomoc doświadczonych kolegów, wiem co pisze bo też mnie prowadzą za rękę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Dawid, a może tutaj chłopaków zaskoczysz: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98117-taaaaka-ryba-k%C4%85cik-w%C4%99dkarski/ napisz im coś w stylu, że prawdziwi twardziele nie rozdrabniają się na wędki tylko sieciami łowią ... i jakieś zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Lemmy jak tak zrobi to nam Dario88 się przestanie oddzywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Tia wędkarzy bardzo szanuję - niejednego rasowego rybaka zagonią w kozi róg - wędkarstwo, albo myślistwo to piękne zajęcie - u mnie to tyra jak na galerach, mam teraz przelot więc mam czas póki co, jak się zacznie to będę marzył tylko o spaniu aczkolwiek nie będzie to przeszkadzało snuć planów na rodzinne wyprawy. Dlatego też nie chcę mieć problemów w czasie jazdy w powiedzmy terenie. Już sprawdzam poradę jaką zaproponował gruby357 - no lista wydatków chyba wzrośnie ale mam milczące pozwolenie drugiej połowy - to tak na marginesie rzekła niech ci będzie - cytuję: tylko nie kupuj już nowych aut a z tym rób co chcesz tylko nie zepsuj i nie giń w garażu jak jesteś na wolnym na całe dnie... i tu będzie z tym problem, jakoś to w czasie może ogarnę....moja druga połówka zadowolona z prezentu pod choinkę - Nissan Juke - dali w salonie dogodne warunki bo to trzeci już nissan u nich...tak że patek do modyfikacji, ale nie zamierzam szaleć bo jak pisałem wyżej nie do wyczynów a raczej do terenu jako takiego, pasuje tu turystyka po ciekawych miejscach cichych i ładnych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 To jak zagościsz w NKP, a po tym co piszesz to wnoszę że zagościsz to chłoń wiedzę wszystkich, spróbuj dać coś od siebie (fotorelacja, pogaduchy,) to na pewno nie zostaniesz sam z nissana-mi . Może kiedyś wpadniesz się pochwalić coś zrobił. Pytaj, szukaj przez wyszukiwarkę bo jest naprawdę masa info i baw się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Zachowam odpowiednią kolejność bo czas trzeba dawkować dla rodzinki i na zmiany w aucie... będę wklejał zatem fotki kolejno przed jakąś czynnością i po - najwyżej laptop będzie w garażu jako dodatkowe narzędzie... Edytowane 5 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymion620 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zależności jakie buty chcesz wstawić ja wstawiłem 33na 17 ale bez cięcia przednich blotników się nie obeszlo ja mam za wieche zrobioną za około 2 tys na fabrycznycz zestawie. Pytaj to coś pod powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 jak to? 33x17 - kurcze to ty teraz amfibię masz już, po wodzie można jeździć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Dymion620 - 33 cale to potężne koła - fakt, na pewno nieźle się prezentują, jednak ja nie chcę ciąć błotników i podejrzewam także że na takich kołach to ja już do garażu nie wjadę....jednak interesuje mnie zawieszenie jak je zrobiłeś, mnie interesuje ironman nissan pathfinder R51 lift 40mm/50mm, już wiem że oprócz tego muszę wymienić tuleje wachaczy na polibusze poliuteranowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Jeżeli go podniesiesz i nie wymienisz kół na większe będzie ... jakby to powiedzieć ... wyglądać jak na wrotkach, a nie kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 dokładnie ale oprócz wizualnego jest też inny ważniejszy powód dla którego zakładamy większe koła ... mianowicie: - zwiększając skok zawieszenia ... zwiększasz tylko skok zawieszenia - większe koła zaś ... to wyższy prześwit tylnego mostu nad gruntem przykładowo, zmieniając kapcie z 31 na 33" "podnosisz" most o 1" względem gruntu te 2-3 cm to całkiem sporo w koleinach lub wodzie innego, w miarę "cywilnego" sposobu na zwiększenie prześwitu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Dobrze zatem lift swoją drogą - ironman do pathfindera R51 podniesie zawieszenie, czytając z opisu od 40mm do 50 mm - to jakie koła i jakie felgi muszę założyć ? Podam opis zgodny z tym co posiada moja wersja patha LE rozmiar opon - 255/60 R18, rozmiar i typ obręczy kół ze stopów metali lekkich - 18x7JJ . Zapytam może tak - jakie koledzy opony i felgi byście proponowali dla mnie dla tegoż liftu - by nie ciąć tych błotników - dużo wasze propozycje mi na pewno pomogą przy dokonaniu wyboru, nie ma się co oszukiwać...a określenie jak na wrotkach jest super...choć na tym smętnym morzu trochę się można roześmiać - wasze porady zostaną na forum i pomogą mi już cokolwiek zamawiać do auta przez internet - zawsze tak robię - będąc na statku na wolnych wachtach zamawiam cokolwiek do domu czy auta i jak wracam to jest to gotowe i czeka.... Edytowane 6 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html 255/60 R18 w przeliczeniu na cale to 30x10,0 R18 a właściwie 30x10,5 R18 szkopuł w tym, że przy 18" felgach pozostaje mało miejsca na samą oponę w terenie ciśnienie w oponach powinno być niższe niż na asfalcie ... zwiększa to powierzchnię styku opony z podłożem najlepszym wyjściem byłaby zmiana felg na 16" ... wtedy można rozejrzeć się za oponami o odpowiednim do terenu profilu znalazłem na Alle. opony na Twoje obecne felgi, ale szczerze mówiąc nie upuszczałbym z nich powietrza ... choć opony AT i MT proponowane przez BFG są specjalnie do tego manewru dedykowane ( mają wzmacniane boki) http://allegro.pl/opony-jeep-285-65-18-4x4-bf-goodrich-i4923314734.html pierwsza liczba w opisie opony calowej oznacza wysokość całej opony Ty podnosisz auto o 4-5 cm czyli 1,5-2" w górę względem osi o tyle też większą oponę możesz założyć (ciągle mówimy o "stronie" czyli wzgl. osi) proponowałbym 33" ... R (to zależy czy pozostaniesz przy obecnych, czy też zmienisz felgi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 no jak ma być terenówka to więcej tej gumy potrzeba, wiec felgi 15, 16, na felge 15" jest dośc prosty wybór 31, 32, 33, 35 ale z szerokością niewiele można zrobić, bo sa tylko typowe, natomiast po 16" to sa już przeróżne kombinacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Serdecznie dziękuję za porady - dobrze mam już propozycję opon na swoje felgi 18 - hugh_h powiadasz że na 16 większy wybór, to już w ogóle się zakręcę, nie chcę być uważany za niedorajdę - ale zaproponujcie Panowie coś gotowego, co by pasowały rozstawy szpilek i felgi i opony - zamówię dojdą i pojadę do swojego wulkanizatora po zrobionym lifcie i mi założy i felgi i opony - zrobi geometrię i będę szczęśliwy ( tylko nie chcę ciąć tych błotników ).... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.