colins Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Nie ma Edwarda. Nad czym bardzo ubolewam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 gawra44 Myślę ,że Twój servis dając samochód zastępczy zrobił to co do nich należy choć jest to plus dla tej Firmy ! Dla mnie 'pobiliby wielu na głowę " jakby poradzili sobie z naprawą SS i wtedy można ich chwalić ... A puki co to życzę Ci obyś nie musiał korzystać z ich "uprzejmości" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkot1971 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Też po pierwszym przeglądzie. Koszt 530zł (400zł robocizna + 130 filtr oleju) przy czym olej był mój (Shell Helix Ultra ect 5W30). Witam. Czy może ktoś z forumowiczów załączyć skan faktury z pierwszego przeglądu? Chodzi mi o nr fabryczne wszystkich cześci, koszty robocizny itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Jesli chodzi o numery fabryczne czesci to jest juz watek na ten temat zalozony.... Co do cen czzesci i robocizny przejrzyj poprzednie posty, nawet w tym watku ktos na ten temat pisal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkot1971 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Jesli chodzi o numery fabryczne czesci to jest juz watek na ten temat zalozony.... Co do cen czzesci i robocizny przejrzyj poprzednie posty, nawet w tym watku ktos na ten temat pisal... No właśnie chodzi mi o to żeby wszystko było w jednym miejscu a nie trzeba było przekopywać 80 postów żeby wyłuskać te kilka pozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 No właśnie chodzi mi o to żeby wszystko było w jednym miejscu a nie trzeba było przekopywać 80 postów żeby wyłuskać te kilka pozycji Lepiej usun ta wypowiedz bo wynika z niej, ze strasznie leniwy jestes..... Co do czesci, dlatego zostal zalozony osobny watek z informacja nt oryginalnych czesci. A co do przejrzenia 80 watkow...hmm. To sa 4 strony. Taki problem? Mnie sie otwiera 1 strona 2-3minuty.... tobie mysle, ze znacznie szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Pierwszy przegląd olej +filtry były moje, cena przeglądu 199,02 samochód zastępczy w cenie i rabat 88,98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawra44 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 gawra44 Myślę ,że Twój servis dając samochód zastępczy zrobił to co do nich należy choć jest to plus dla tej Firmy ! Dla mnie 'pobiliby wielu na głowę " jakby poradzili sobie z naprawą SS i wtedy można ich chwalić ... A puki co to życzę Ci obyś nie musiał korzystać z ich "uprzejmości" poradzili sobie zmieniajac oprogramowanie komputera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Ale co?Naprawili,czy wyłączyli??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Panowie jadę na drugi przegląd i moje pytanie gdzie kupiliscie cześci (bo chciałbym swoje zabrać). Ogólnie jest słaba informacja o zamiennikach w internecie . Olej już mam Elf Evolution SRX 5W40 (taki był ponoć wlany przy I przeglądzie, wypada aby kontynuować). Ale gdzie zdobyć filtry (kabinowy, oleju, powietrza)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Na przykład w inter carsie: Filtr kabinowy CU 25 003 - Mann Filtr oleju PX L441 - Purflux Filtr powietrza C 25 040 - Mann (choć widzę, że chwilowo niedostępny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Lepiej usun ta wypowiedz bo wynika z niej, ze strasznie leniwy jestes..... Co do czesci, dlatego zostal zalozony osobny watek z informacja nt oryginalnych czesci. A co do przejrzenia 80 watkow...hmm. To sa 4 strony. Taki problem? Mnie sie otwiera 1 strona 2-3minuty.... tobie mysle, ze znacznie szybciej. Lepiej usun ta wypowiedz bo wynika z niej, ze strasznie leniwy jestes..... Co do czesci, dlatego zostal zalozony osobny watek z informacja nt oryginalnych czesci. A co do przejrzenia 80 watkow...hmm. To sa 4 strony. Taki problem? Mnie sie otwiera 1 strona 2-3minuty.... tobie mysle, ze znacznie szybciej. Problem fejk z przeglądarką Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez suszara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seta21 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Jestem po pierwszym przeglądzie. 675 PLN + 99 PLN za czyszczenie klimatyzacji. Żadnych własnych materiałów. Samochód został nieumyty, po zwróceniu uwagi bez gadania umyli. Yama Motors. Tego samego dnia przegląd Ford Fiesta 1,25, zwykły przegląd, 990 PLN + 139 PLN za czyszczenie klimatyzacji. Rozbój. Edytowane 14 Maja 2015 przez seta21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) A te czyszczenie klimatyzacji "wymusili" na Tobie - czy miałeś taki kaprys? A co do mycia - mi jak dotychczas myli po każdej wizycie - nawet takiej godzinnej na wymianę (na gwarancji) buzzera, czy jak jeździłem ze Scenikiem na jakieś odpłatne czynności (np. przegląd gazu za 123pln). Wtedy zawsze się śmiałem, że normalnie za myjnię płacę 40pln - więc o tyle mam tańszą usługę w ASO. Wykupiłem pakiet 5 przeglądów - ciekawi mnie czy przez to nie będą na siłę wymyślać jakiś ponad programowych wymian by wyjść na swoje. Ktoś tu pisał (chyba, że mi się coś pokręciło i źle zapamiętałem), że korzystając z tego pakietu się "okazało", że trzeba jeszcze filtr kabinowy wymienić odpłatnie poza pakietem za 150pln ;-) Edytowane 14 Maja 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Ja tez staram sieco roku czyszcic klimatyzacje. Edytowane 14 Maja 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Ja tez staram sieco roku czyszcic klimatyzacje. Co rozumiecie pod pojęciem czyścić klimę , za 100pln ? Wymiana filtra , czy jeszcze inne zabiegi , odgrzybianie , ozonowanie ? Ewentualnie sprawdzenie ilości czynnika (odessanie , i uzupełnienie wraz z olejem ?) Edytowane 14 Maja 2015 przez Fergul11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Czyszczenie to odgrzybianie.Też mnie skasowali na pierwszym przegladzie 9 dych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Biorąc pod uwagę fakt, że układy klimatyzacji w naszych QQ napełnione są ekologicznym, a zarazem kilka razy droższym czynnikiem, śmiem twierdzić, że na uzupełnianie owego czynnika przez ASO raczej liczyć w okresie gwarancji nie możemy. Oczywiście zaraz po skończeniu gwarancji przyjmą nas z otwartymi rękoma i skasują za usługę 10x więcej niż przy obsłudze układów napełnionych nieekologicznym, ale za to tanim czynnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Jeszcze podrążę temat . Odgrzybianie - robią to pianką w kanałach wylotowych wraz z parownikiem , czy sprayem po całej budzie auta z włączonym obiegiem na max aby czynnik odkażający kilkukrotnie obiegł wnętrze auta ? Tak wiem że sprawili Wam prezent w J11 z tym nowym czynnikiem . Ciekawe czy można zamienić czynnik na ten stary + pochłaniacz , to i tak wyjdzie taniej niż dobicie nowego , trzeba spytać jakiegoś speca od klimy ? Za parę lat 2-4 temat sam wyjdzie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Może wcześniej ktoś zaliczy dziurę w chłodnicy klimatyzacji (skraplaczu) i pochwali się nam wyceną (oczywiście nikomu nie życzę takiej przygody). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Jeszcze podrążę temat . Odgrzybianie - robią to pianką w kanałach wylotowych wraz z parownikiem , czy sprayem po całej budzie auta z włączonym obiegiem na max aby czynnik odkażający kilkukrotnie obiegł wnętrze auta ? Tak wiem że sprawili Wam prezent w J11 z tym nowym czynnikiem . Ciekawe czy można zamienić czynnik na ten stary + pochłaniacz , to i tak wyjdzie taniej niż dobicie nowego , trzeba spytać jakiegoś speca od klimy ? Za parę lat 2-4 temat sam wyjdzie ! Temat powoli dojrzewa ,już rok temu gdzieś pisało,że spece od Hyundaia wykombinowali wymianę czynnika,na ten ogólnodostępny.Róznica polega tylko na konstrukcji końcówek do nabijania,a sam czynnik nie wpływa na trwałość elementów klimy.Oczywiście,nie mam na to oficjalnego potwierdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 w ubiegłym roku zagadnąłem klimiarza z usług którego korzystam (podobno jeden z najlepszych w okolicy) w tym temacie - i stwierdził iż poza aspektem prawnym i rożnicą przyłączy - nie ma żadnego problemu w zamianie czynnika na ten tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 A jaki problem zrobić przejściówkę ? na aucie zostaje oryg. końcówka , a serwisant ma adaptor z końcówką do auta i z drugiej strony do maszyny starego typu ! Chyba jedyny problem to zdobyć końcówki bo w byle sklepie z lodówkami tego się nie kupi , ale do ogarnięcia chyba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 To też napisałem że z technicznego punktu widzenia problemu praktycznie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Mam bliskiego kolegi, który sprzedaje maszyny dla serwisów (WAECO Dometic i in). I był na szkoleniu, gdzie był poruszany tern temat. W opisie pozwolę sobie na błędy, bo nie wszystko zapamiętałem. 1. Nie ma problemu by taki "stary" gaz wpuścić do instalacji dla 1234YF - to na moje pytanie, czy dla nowego gazu jest stosowany nowy kompresor, węże czy np. uszczelki, które mogły by zostać zniszczone. "Sprzętowo" nie ma różnic dla danego gazu. 2. Największym problemem jaki powoduje napełnienie instalacji, w której był 1234YF "starym" gazem (i na odwrót jakby ktoś chciał) - jest dopuszczenie do zmieszania tych gazów. Wg tego co usłyszał na szkoleniu przy zmieszaniu tych gazów powstaje kwas (czy powiedzmy substancja żrąca, proszę chemików o nie czepianie się używanych przeze mnie (laika) pojęć)). Najlepszy efekt żrący jest przy stosunku mieszaniny 50:50. Na szkoleniu pokazywali im zdjęcia po zastosowaniu takich idealnej mieszanki - po kilku godzinach były dziury na wylot. Kompresor został przeżarty. 3. Oczywiście podejmując decyzję o zastosowaniu nowego gazu nigdy nie dojdzie do mieszaniny 50:50 - bo spuszczamy gaz stary. Jednak wg tego co miał na szkoleniu NIGDY nie da się spuścić całego starego gazu. Zawsze coś tam zostanie, czy w zakamarkach instalacji czy w samych tłoczkach sprężarki. Po wpuszczeniu nowego gazu - dojdzie więc także do zmieszania się gazów i powstania substancji żrącej, ale nie w tak mocnym stężeniu. Instalacja będzie działać, ale żrąca mieszanina będzie pomalutku czynic nieodwracalne szkody. Jak długo? To już zależy od stężenia. Może wszystko być OK latami, a może być tak - że nowy nabywca po kolizyjnego samochodu, w którym dla oszczędności zastosowany "stary" gaz już po kilku miesiącach będzie miał kosztowny problem. 4. Teoretycznie istnieje możliwość idealnego wyczyszczenia instalacji ze starego gazu "płukaniem" - ale to znów podraża cała operację, a i pewności nie ma. To tyle co mi przekazał, a co ja zapamiętałem w tym temacie. Tu zaś już sam znalazłem, że oleje stosowane w gazach nie nadają się do drugiego - więc kolejny "problem". "Please bear in mind that PAG oils and ester oils for R 134a are not suitable for use in R 1234yf A/C systems!" http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDkQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.waeco.com%2Fpdf%2Fworkshop_equipment_2015_en.pdf&ei=TKRVVaDYKqj8ygOUi4DoBg&usg=AFQjCNHc7UfSKkQpFejSCOMx5qOu-3slJA&bvm=bv.93564037,d.bGQ Edytowane 15 Maja 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.