Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czarny dym z wydechu 2.2 dci 136 km


Nissan almera timon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Tak jak w temacie-przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu pojawia się na początku przyśpieszenia (około 2-3 sekund) czarny dym z wydechu. Bez różnicy na którym biegu jadę-np. kolega jadący za mną widział niewielką czarną chmurkę przy każdym kolejnym biegu który wrzuciłem. Tinek chodzi równo , gładko , mocy również mu nie brakuje , oleju nie bierze , co do turbiny także nie mam żadnych zastrzeżeń. Spalanie jest standardowe-czyli miasto-7,8 do 8,6 l ,trasa-4,8 do 6,2 l. Czy mam powody do martwienia się o ten czarny dymek i co ewentualnie może być nie tak? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.silnik 2.2 dci 136 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź filtr powietrza.

 

A gdy brak DPFa, czarny dymek przy wdepnięciu to raczej norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien. Tino produkowali do 2006, a X- trailu były montowane po 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymić nie powinien.

Najpierw trzeba przeczyścić i sprawdzić zawór EGR.

Następnie podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu i upewnić się czy przypadkiem nie leje któryś z wtrysków.

Świecie nie jest takie duże i nie ma tyle świateł i korków. W/g mnie Twoja Tinka pali za dużo. Moja paliła w mieście 6,8-7,2.

Teraz też zaczęła od czasu do czasu kopcić i wzrosło spalanie. Pali ostatnio 8-8,3l. Lecz Łódź jest rozkopana /remonty/ więc stanie w korkach, a średnia prędkość z m-ca, czasami jest ok.18 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to moja pali na mieście 8-8.5 a przy klimie to nawet 9-9.5 a trasa między 6 a 7.5 z klimą i też mocno kopci na czarno przy każdym mocniejszym przyśpieszeniu . ale filtry powymieniane a egr jak nowy. na wolnych obrotach cyka jak zegareczek, aleju od zmiany do zmiany no może z pół litra . dodam że ma 315 000 wykręcone. czyżby wtryski się już kończyły? Choć efekt z kopceniem był już od samego początku jak kupiłem, czyli niecałe 20 tyś temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chciałbym do wątku dodać dwa fakty o których nie wspominałem wcześniej-mianowicie poziom oleju jest na miarce około 2 mm powyżej max oraz 3 miesiące temu był wymieniany zawór SCV oraz wykonana usługa adaptacji pompy CR. Czy któraś z tych dwóch rzeczy może mieć wpływ na w/w problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju powinien być przed min. najlepiej na 3/4 podziałki /tutaj jest duża miska i dużo oleju wchodzi, nie tak jak w 1,8/. Jeśli będzie nadmiar, to ciśnienie w misce musi gdzieś ten olej wypchnąć. 

Jeśli np. były by słabe pierścienie i dostawało się paliwo do oleju, to nie jesteś w stanie tego sprawdzić. Jeśli np. masz wlany olej do 3/4 na podziałce i zacznie Ci przybywać, tzn. że dostaje się paliwo do oleju.

Natomiast jeśli już masz oleju więcej, to nie za bardzo jesteś w stanie to sprawdzić.

W/g instrukcji do silnika 2,2 dci wchodzi 5,2l. Ja zawsze wlewam 5l i wytrzymuje 10 tyś bez dolewania /stan taki sam/. Aktualnie, dzisiaj przekroczyłem 264 tyś. km.

Musisz upuścić nadmiar oleju i przypuszczam iż problem ustąpi, jeśli już ciśnienie czegoś nie nabroiło......

Druga sprawa, to jak zrobiono adaptację a raczej wydatek paliwa na wtryskach? Jednym słowem wszystko zależy od warsztatu i ich specjalistów.

Najpierw zajmij się olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za odp. jutro jadę do znajomego na kanał i upuszczę nadmiar oleju. Będę pisał jak wygląda progres w tej sprawie. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Turbo Nissanmaniak. Jeżeli tak jak pisałeś paliwo dostawałoby się do oleju to mniej więcej po jakim czasie lub dystansie widoczny byłby wzrost poziomu oleju na bagnecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzależnione od:

-stanu pierścieni;

-jak długo samochód jedzie na zimnym silniku;

-jakie odcinki pokonuje;

....to tak na szybko. Może jutro coś więcej dopiszę.

Tutaj masz artykuł, lecz nie wiem dlaczego wtrącili wątek DPF, gdyż bez DPF-u też to występuje.  http://www.auto-swiat.pl/porady/co-zrobic-gdy-w-silniku-przybywa-oleju/qr3ee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat oleju został wyeliminowany i opisany w innym moim wątku. Mechanik który ujarzmił olej polecił tak jak kolega wyżej wyczyszczenie EGR. Moje pytanie-gdzie znajduje się nieszczęsny egr? Spróbuje sam wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Moje pytanie-gdzie znajduje się nieszczęsny egr? Spróbuje sam wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną.

Tu, post #4  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92437-egr-w-nissanach-umiejscowienie-demonta%C5%BC-czyszczenie20-td-22-dci-22-di/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Temat oleju został wyeliminowany i opisany w innym moim wątku. Mechanik który ujarzmił olej polecił tak jak kolega wyżej wyczyszczenie EGR. Moje pytanie-gdzie znajduje się nieszczęsny egr? Spróbuje sam wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną.

 

 

Nie post #4, tylko post #6.  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...