Nissan almera timon Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Witam forumowiczów. Tak jak w temacie-przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu pojawia się na początku przyśpieszenia (około 2-3 sekund) czarny dym z wydechu. Bez różnicy na którym biegu jadę-np. kolega jadący za mną widział niewielką czarną chmurkę przy każdym kolejnym biegu który wrzuciłem. Tinek chodzi równo , gładko , mocy również mu nie brakuje , oleju nie bierze , co do turbiny także nie mam żadnych zastrzeżeń. Spalanie jest standardowe-czyli miasto-7,8 do 8,6 l ,trasa-4,8 do 6,2 l. Czy mam powody do martwienia się o ten czarny dymek i co ewentualnie może być nie tak? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.silnik 2.2 dci 136 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Sprawdź filtr powietrza. A gdy brak DPFa, czarny dymek przy wdepnięciu to raczej norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissan almera timon Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Odważę się zadać głupie pytanie-tino 2.2 dci ma dpf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Nie jestem pewien. Tino produkowali do 2006, a X- trailu były montowane po 2005r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Dymić nie powinien. Najpierw trzeba przeczyścić i sprawdzić zawór EGR. Następnie podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu i upewnić się czy przypadkiem nie leje któryś z wtrysków. Świecie nie jest takie duże i nie ma tyle świateł i korków. W/g mnie Twoja Tinka pali za dużo. Moja paliła w mieście 6,8-7,2. Teraz też zaczęła od czasu do czasu kopcić i wzrosło spalanie. Pali ostatnio 8-8,3l. Lecz Łódź jest rozkopana /remonty/ więc stanie w korkach, a średnia prędkość z m-ca, czasami jest ok.18 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaroxx Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 o to moja pali na mieście 8-8.5 a przy klimie to nawet 9-9.5 a trasa między 6 a 7.5 z klimą i też mocno kopci na czarno przy każdym mocniejszym przyśpieszeniu . ale filtry powymieniane a egr jak nowy. na wolnych obrotach cyka jak zegareczek, aleju od zmiany do zmiany no może z pół litra . dodam że ma 315 000 wykręcone. czyżby wtryski się już kończyły? Choć efekt z kopceniem był już od samego początku jak kupiłem, czyli niecałe 20 tyś temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Moja ma 50 tys mniej przejechane, a 9l, to mi wzięła teraz na trasie z przyczepą kempingową /1300kg/ jak jechałem na Nasz rodzinny piknik NKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissan almera timon Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chciałbym do wątku dodać dwa fakty o których nie wspominałem wcześniej-mianowicie poziom oleju jest na miarce około 2 mm powyżej max oraz 3 miesiące temu był wymieniany zawór SCV oraz wykonana usługa adaptacji pompy CR. Czy któraś z tych dwóch rzeczy może mieć wpływ na w/w problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Poziom oleju powinien być przed min. najlepiej na 3/4 podziałki /tutaj jest duża miska i dużo oleju wchodzi, nie tak jak w 1,8/. Jeśli będzie nadmiar, to ciśnienie w misce musi gdzieś ten olej wypchnąć. Jeśli np. były by słabe pierścienie i dostawało się paliwo do oleju, to nie jesteś w stanie tego sprawdzić. Jeśli np. masz wlany olej do 3/4 na podziałce i zacznie Ci przybywać, tzn. że dostaje się paliwo do oleju. Natomiast jeśli już masz oleju więcej, to nie za bardzo jesteś w stanie to sprawdzić. W/g instrukcji do silnika 2,2 dci wchodzi 5,2l. Ja zawsze wlewam 5l i wytrzymuje 10 tyś bez dolewania /stan taki sam/. Aktualnie, dzisiaj przekroczyłem 264 tyś. km. Musisz upuścić nadmiar oleju i przypuszczam iż problem ustąpi, jeśli już ciśnienie czegoś nie nabroiło...... Druga sprawa, to jak zrobiono adaptację a raczej wydatek paliwa na wtryskach? Jednym słowem wszystko zależy od warsztatu i ich specjalistów. Najpierw zajmij się olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissan almera timon Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 dzięki wielkie za odp. jutro jadę do znajomego na kanał i upuszczę nadmiar oleju. Będę pisał jak wygląda progres w tej sprawie. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Nie ma za co. Po to tutaj dla siebie jesteśmy. Czekamy na rezultaty i opisy co do spostrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissan almera timon Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Mam pytanie do Turbo Nissanmaniak. Jeżeli tak jak pisałeś paliwo dostawałoby się do oleju to mniej więcej po jakim czasie lub dystansie widoczny byłby wzrost poziomu oleju na bagnecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 uzależnione od: -stanu pierścieni; -jak długo samochód jedzie na zimnym silniku; -jakie odcinki pokonuje; ....to tak na szybko. Może jutro coś więcej dopiszę. Tutaj masz artykuł, lecz nie wiem dlaczego wtrącili wątek DPF, gdyż bez DPF-u też to występuje. http://www.auto-swiat.pl/porady/co-zrobic-gdy-w-silniku-przybywa-oleju/qr3ee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissan almera timon Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Temat oleju został wyeliminowany i opisany w innym moim wątku. Mechanik który ujarzmił olej polecił tak jak kolega wyżej wyczyszczenie EGR. Moje pytanie-gdzie znajduje się nieszczęsny egr? Spróbuje sam wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Moje pytanie-gdzie znajduje się nieszczęsny egr? Spróbuje sam wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną. Tu, post #4 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92437-egr-w-nissanach-umiejscowienie-demonta%C5%BC-czyszczenie20-td-22-dci-22-di/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Temat oleju został wyeliminowany i opisany w innym moim wątku. Mechanik który ujarzmił olej polecił tak jak kolega wyżej wyczyszczenie EGR. Moje pytanie-gdzie znajduje się nieszczęsny egr? Spróbuje sam wyczyścić go benzyną ekstrakcyjną. Tu, post #4 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92437-egr-w-nissanach-umiejscowienie-demonta%C5%BC-czyszczenie20-td-22-dci-22-di/ Nie post #4, tylko post #6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.