Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Wymiana płynu hamulcowego i klocków hamulcowych - miękki pedał hamulca


dragon_db

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z układem hamulcowym. W ubiegly weekend podjechalem do mechanika na wymianę przednich klocków hamulcowych (klocki ATE). Przy okazji mechanik zasugerował wymianę płynu hamulcowego, na co się zgodzilem. Po wymianie płynu i odpaleniu silnika oraz naciśnięciu na pedal hamulca zauważylem, że pedal łapie opór strasznie nisko (nie było możliwości natychmiastowego zatrzymania samochodu po wciśnięciu hamulca). Mechanik odpowietrzyl jeszcze raz układ, po odpowietrzeniu to samo, po czym stwierdził, że prawdopodobnie klocki hamulcowe muszą się dostosować do tarcz. Poczytałem trochę w internecie i postanowiłem jeszcze raz odpowietrzyć układ. Przeprowadziłem dwie próby odpowietrzania na odpalonym silniku, zaczynając od kół tylnych. Nie pomogło za bardzo. Następnie odpowietrzyłem zgodnie z service manualem (ze względu na ABS odłączyłem akumulator i odpowietrzyłem wg kolejności LT, PP, PT, LP). Podczas odpowietrzania nie pojawił się żaden bąbelek powietrza. Natomiast po odpaleniu silnika zauważyłem poprawę (samochód zatrzymuje się, system ABS działa). Jednak nadal nie jest to stan taki, jaki był przed wymiana płynu, w związku z czym nie czuję się zbyt pewnie przy hamowaniu. Dodam, że na przedniej prawej tarczy od strony zewnętrznej zauważyłem lekkie wyżłobienie. I teraz pytanie, czy faktycznie jest się czym przejmować ? Może faktycznie, że względu na założenie nowych klocków hamulcowych na stare tarcze, klocki muszą się jakoś dopasować ? A może przy odpowietrzaniu popelnilem jakiś błąd ? Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie zauważyłeś pęcherzyków powietrza podczas samodzielnego odpowietrzania to znaczy, że układ hamulcowy nie jest zapowietrzony. Nowe klocki potrzebują troszkę czasu i km aby się dopasować, jednak ten opadający pedał hamulca zbyt nisko jak to określiłeś daje do myślenia. Zawsze też w ostateczności można sprawdzić skuteczność hamulców na rolkach w stacji diagnostycznej, skoro nie masz do nich zaufania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hansrpg

Możliwe że pompa złapała trochę powietrza przy wymianie płynu. W motocyklach ustawia się ją pod kątem tak by byłą pochylona do dołu (musiałbyś podnieść tył auta) i wtłacza się płyn przez odpowietrznik (w aucie najlepiej najbliższym kołem) wtedy całe powietrze z pompy ucieka. Z potrzebnych narzędzi to klucz do odpowietrznika i strzykawka z wężykiem.

Jak postanowisz spróbować to mała rada, wpierw wypuść trochę płynu z odpowietrznika do wężyka (tak jakbyś zwyczajnie odpowietrzał) i dopiero dolej płyn i wtłocz strzykawką, bo inaczej odrobina powietrza w odpowietrzniku pójdzie w układ. 

Nowe klocki mogą wpływać na słabszą skuteczność hamowania ale nie na to że pedał bardziej wpada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Przejechałem juz okolo 300 km od wymiany płynu hamulcowego i klocków i muszę przyznać, że pedał hamulca stał się dużo twardszy. W weekend zamierzam wymienić klocki z tyłu bo już są kompletnie zjechane, przy okazji nie zaszkodzi spróbować sposobu z odpowietrzaniem pompy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...