Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

STUKI W ZAWIESZENIU j11


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

hmm u mnie coś podobnego, coś stuka podczas przejeżdżania np przez betonowy rynsztok czy poprzeczne nierówności przy prędkościach 10-20 km/h, jest to dość mocne puknięcie słyszalne bardziej po prawej stronie, wg serwisu wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według serwisu wiele rzeczy jest OK! A jak się ich ciśnie to okazuje się ,że jednak tak nie jest.


Możesz mieć wybite łożysko kolumny,możesz mieć niedokręcony łącznik stabilizatora,może amortyzator tak pukać,może być wybita guma stabilizatora....może ,może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łącznik stabilizatora,albo najlepiej jedź na stację diagnostyczną,zapłacisz 2 dychy a chłopcy na prawdę przykładają się żeby coś znaleźć jak klient sam przyjeżdża z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja na moje ucho to raczej to słychać tak jakby pukało coś twardego o coś twardego, tak jakby coś było niedokręcone

Dzisiaj w Nissanie dowiedziałem się żebym sobie dokręcił górne mocowanie amortyzatora ... ponoć te trzy śruby lubią się poluzować. Jak sprawdzę to dam znacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz Nissan obsługuje zdalnie klientów? :D Zrób to sam? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzacie, kolega napisał że nie ma gwarancji i zapewne nie chciał ładować się w koszty, więc serwis i tak zachował się spoko z podpowiedzią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że muszę napisać sprostowanie, bo swoim postem zarysowałem wizerunek ASO - akutat w tym przypadku niepotrzebnie bo pomogli.  Dokładnie nie powiedzieli żebym sobie sam dokręcił tylko powiedzieli co może pomóc. Od czasu kiedy napisałem posta o pojedynczych stukach w zawieszeniu z lewej strony, sytuacja trochę się zmieniła i zamiast pojedynczych stuków pojawiły się odgłosy luzu (klepania na nierównościach) w górnej części zawieszenia z lewej strony.

A teraz do rzeczy, z uwagi na brak czasu i pewnie tez umiejętności udało mi się dokręcić o cały obrót tylko jedną widoczną śrubę, pozostałe są zabudowane i dostęp do nich wymaga pewnie demontażu kilku elementów i tajemnej wiedzy (żeby niczego nie urwać). Nieznacznie lepiej jest z prawej strony, ponieważ da się dojść do 2 śruby. Wyjeżdżając z garażu byłem przekonany że jednak bez wizyty w ASO/warsztacie się nie obejdzie ale okazało się, że po dokręceniu tej jednej śruby znów jest cicho :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK! Plus dla ASO.A żeby dostać się do tych śrub musiałbyś zdejmować plastikowe podszybie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi te centralne nakrętki ASO dokręcało, ale jakoś to nie pomogło, a może po prostu te samochody mają taką dolegliwość wadę fabryczną z tym głośnym przednim zawieszeniem, co zresztą słyszałem też o nowych Skodach Kodiaq i Karoq

Edytowane przez camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam jeszcze dodatkową informację. Jest dostęp do trzeciej śruby mocowania amorka z przodu pod plastikiem podszybia - bez jego demontażu - trzeba zdjąć zaślepkę i klucz nasadowy na przedłużce wchodzi w otwór. 

Nie miałem w narzędziach klucza 18, a okazało się że poluzowała się także nakrętka amortyzatora (ta centralna) - także klucz pożyczyłem dokręciłem (sporo się poluzowała)teraz już jest cichutko.

Edytowane przez Aro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

niestety i jakieś drobne stuki dopadły i mnie. Wersja FL, przebieg 10 000km, stuki pojawiają się przy kręceniu kierownicą prawo -lewo, ALE właściwie tylko raz, jak auto postoi- czyli ruszam autem , kręce kierownica i stuk puk dobiegający z okolic prawego i lewego słupka...podczas jazdy, pokonywania jakiś nierówności itd nie ma nic... co to może być? czekam na przegląd 20 000km, bo teraz to nie ma co zgłaszać...szkoda mi czasu, tym bardziej, że dzieje się to bardzo nieregularnie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

UPDATE: od kilku dni pada i ...jakby tych stuków nie było...co co chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez puka w zawieszeniu, lewa strona. Ujawnia sie to tylko gdy jade po tarce, np do garażu po kostce lub po twardej drodze gruntowej ,a tak jest cisza. Bylem w 2 warsztatach i w zawieszeniu nic nie znaleźli. Porównywalem wysokość obu widocznych śrub górnego mocowania amoetyzatorow i jest taka sama, ale skoro jest jeszcze jakaś pod osłona to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tylko i wyłącznie podczas skrętu i najechaniu na coś podczas tego skręcania, po postoju auta...podczas jazdy, tarka czy nie, nie ma nic, tym bardziej na prosto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tomaszwi napisał:

U mnie tez puka w zawieszeniu, lewa strona. Ujawnia sie to tylko gdy jade po tarce, np do garażu po kostce lub po twardej drodze gruntowej ,a tak jest cisza. Bylem w 2 warsztatach i w zawieszeniu nic nie znaleźli. Porównywalem wysokość obu widocznych śrub górnego mocowania amoetyzatorow i jest taka sama, ale skoro jest jeszcze jakaś pod osłona to sprawdzę.

Takie drobne pukania,mogą być od amortyzatora,Kilka razy już się spotkałem z tym,że amorek był poluzowany...w srodku na trzpieniu i sobie stukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z doswiadczenia poprzedniego Qq

Pomaga wymiana lacznika stabilizatora -z przodu- i gorne mocowanie mc phersona. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie sprawdzone u 3 diagnostów na trzesiarce, cisza, wszystko OK, zaciski sprawdzone, też OK, mocowania dokręcone.... , maglownica -  nie stuka, brak luzów. Brak mi już pomysłów. Cholera może jakaś guma z dołu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wali na ostro to trzepaczki nie wykryją,tu trzeba pieszczenia,delikatnego sprawdzania.Po wymianie silnika w serwisie nie dokręcili mi jednego łącznika sabilizatora,po pewnym czasie zaczął walić jak szalony ąż było strach jechać.Trzepaczki tego nie wykryły! A wystarczyło dokręcić nakrętkę o pół obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem takie delikatne zgrzytnięcie,jakby chrupnięcie,z prawej strony podczas hamowania przy skręconych kołach.Górna nakrętka prawego amortyzatora dała się dociągnąć 2-3 mm i jest teraz cisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym dokładnie miejscu są te śruby/nakrętki amortyzatora które dokręcacie? Też mam ten problem nawet ostatnio pojechałem na stację diagnostyczną gdzie mi powiedzieli że to może być wybita poduszka amortyzatora, ale najpierw sprawdziłbym te nakrętki czy coś da się dokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...