Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 Benzyna, przekłamania przepływomierza, gaśnięcie silnika, niskie obroty na biegu jałowym.


1213yogibear
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Miesiąc temu zakupiłem Nissana Primere P12, 2.0 benzyna.

Problem polega na tym, że silnik gaśnie (lub obroty spadają niemalże do zera) przy dojeżdżaniu do świateł/skrzyżowań. Niezależnie od tego czy jadę na benzynie czy gazie (no, na benzynie może trochę rzadziej).

Zaraz po zakupie zamontowałem gaz. Panowie podpięli tam samochód pod KTS co wykazało przekłamania przepływomierza.

Zastanawiam się czy wymieniać/czyścić przepływomierz czy może to też (lub tylko) wina zasyfionej przepustnicy?

 

Ogólnie samochód śmiga, ale w momencie dojazdu do świateł cała satysfakcja z zakupu znika...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz przepływke i raczej wymień czyszczenie pomaga sporadycznie, no i chyba będzie trzeba od nowa wystroić gazik :D

OK, multimetr mam, ale pomiaru jeszcze nie przeprowadzałem.

Ma to wyglądać mniej-więcej tak jak gość robi w tym filmiku?

https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c

Od 3:11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem pomiarów w różnych opcjach (pewnie niektóre zbędne). Wyniki:

 

I Silnik nieodpalony (przekręcony kluczyk):

#1:   1,12 V

#2:   5,03 V

#3:   0,02 V

#4: 11,76 V

#5:   3,50 V

 

II Silnik odpalony, bieg jałowy, benzyna:

#1:   1,38 V

#2:   5,03 V

#3:   0,01 V

#4: 14,10 V

#5:   3,56 V

 

III Silnik odpalony, bieg jałowy, gaz:

#1:   1,37 V

#2:   5,03 V

#3:   masa

#4: 14,12 V

#5:   3,56 V

 

IV Silnik odpalony, 2 500 obr/min, benzyna:

#1:   1,81 V

#2:   5,03 V

#3:   masa

#4: 14,14 V

#5:   3,59 V

 

V Silnik odpalony, 2 500 obr/min, gaz:

#1:   1,82 V

#2:   5,03 V

#3:   masa

#4: 14,15 V

#5:   3,58 V

 

Po II pomiarze nie mierzyłem już masy :)

 

QYWFsR.jpg

Edytowane przez 1213yogibear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a który z parametrów jest w dolnym zakresie? I jakie powinny być prawidłowe wyniki?

Czy podłączając #1 (sygnał z przepływomierza do sterownika) pod oscyloskop (jak gość w filmiku) dowiem się czegoś użytecznego?

 

Znalazłem coś takiego jak "Electronic Service Manual - NISSAN PRIMERA P12"

i trafiłem (chyba) na dane dot. napięcia na złączu #1:

jfpd0b.jpg

 

Nie bijcie [za te wszystkie pytania] jestem tu nowy :)

Właściwie dopiero zaczynam uczyć się tych tematów...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy podłączając #1 (sygnał z przepływomierza do sterownika) pod oscyloskop (jak gość w filmiku) dowiem się czegoś użytecznego?

 

2. Znalazłem coś takiego jak "Electronic Service Manual - NISSAN PRIMERA P12"

i trafiłem (chyba) na dane dot. napięcia na złączu #1:

jfpd0b.jpg

 

Nie bijcie [za te wszystkie pytania] jestem tu nowy :)

Właściwie dopiero zaczynam uczyć się tych tematów...

 

ad1. tak, do tego mas LPG można to podłączyc zamiast lambady i tez bedziesz wszystko widział 

ad2. hmmm ciekawostka czyli QG miałby inaczej?? 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką masz instalacje?? LPG?? zazwyczaj jest tam przewód do podłączenia sondy lambda, której nikt nie podłącza i można go wykorzystać do podglądu pracy przepływomierza 

znajdź może kogoś w okolicy z podobnym silnikiem i podmień przepływkę, choć jak poczytasz temat co dałem to zauważysz, że jest ważny numer wkładki reszta to obudowa i niekoniecznie w tych samych silnikach jest stosowana 

 

a na próbę jeszcze zakręć butlę od gazu wyjeździj gaz do końca i zobacz czy coś sie zmieni 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BRC Sequent 32.

Tylko przed montażem gazu problem gaśnięcia i spadku obrotów też się pojawiał.

Z tą podmianą przepływki podziałam.

Mam jeszcze pytania:

1. Czy jeżeli zamontuję sprawną przepływkę to muszę ją w jakiś sposób adaptować/kalibrować lub podpinać pod komp. i ustawiać czy po prostu montuję i jeżdżę?

2. Czy winą może być zabrudzona przepustnica lub np. zatykający się katalizator, i przez to przepływomierz zakłamuje? Bo ogólnie na wyższych obrotach jest jazda jest ok.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak poszło czy wymiana przepływki pomogła, również borykam się z utratą mocy, ale ja jestem po wymianie już rozrządu i remontu głowicy. Takie pytanie czy uszkodzona przepływka może powodować głośniejsze buczenie od strony filtra powietrza?

Rezonator i cały osprzęt tam jest już sprawdzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, buczenie to wynik nieszczelności, jak robili głowicę to sprawdź czy masz uszczelkę pomiędzy przepustnica a kolektorem, kiedyś robiłem Primke :D człowiek powymieniał wszytko a i tak były kłopoty z obrotami, okazało się, ze nie zauważył, ze uszczelka mu spadła, znalazłem ją na skrzyni biegów :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, buczenie to wynik nieszczelności, jak robili głowicę to sprawdź czy masz uszczelkę pomiędzy przepustnica a kolektorem, kiedyś robiłem Primke :D człowiek powymieniał wszytko a i tak były kłopoty z obrotami, okazało się, ze nie zauważył, ze uszczelka mu spadła, znalazłem ją na skrzyni biegów :D

Tak tylko buczenie się zaczęło z tydzień przed pracami naprawczymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają na całe chociaż jest zbiornik wpiety w baniak filtra powietrza na łączeniu jest luz w sumie nie wiem czy tak ma być czy jakieś uszczelki mają tam być, próbowałem to uszczelnienia gumowa uszczelka i też nic nie dawało, możeliwe jest to, że przyczyną jest usunięty bebechy z katalizatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jest wpiete i nie wiem czy ma być szczelnie połączone czy też nie,drugie zdjęcie z wnętrza filtra powietrza.

post-90874-0-56727300-1446753385_thumb.jpg

post-90874-0-66792000-1446753404_thumb.jpg

Edytowane przez guzdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

jak dla mnie problem z gaśnięciem silnika przy dojeżdżaniu do świateł to na 90% przyczyna zabrudzonej przepustnicy. Zdemontuj przepustnicę i wytrzyj wszystko dokładnie benzyną ekstrakcyjną i powinno być jak ręką odjął. Co ciekawe nawet niewielkie zabrudzenie na ściankach ledwo widoczne powowduje już gaśnięcie. Ja w swojej Primerze muszę myć co 2 lata minimum przepustnicę.

Edytowane przez bartek1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jest wpiete i nie wiem czy ma być szczelnie połączone czy też nie,drugie zdjęcie z wnętrza filtra powietrza.

to nie ma wpływu 

 

@bartek1978 przepływka też powoduje takie zachowanie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...