witek01 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Witam. Niedawno kupiłem X-traila r.2006 , silnik 2.2 dci przebieg 126 t. (faktyczny , bo auto z Polski z udokumentowaną historią). ogólnie jeździ się fajnie i bez problemu. Jedynie mam problem z bardzo twardym pedałem sprzegła. juz w momencie zakupu zwórciłem na to uwagę ,ale sprzedający twierdził że on się do tego przyzwyczaił i nic w tym temacie nie powie. Ja już też się przyzwyczaiłem , ale żona nie za bardzo daje sobie radę- wscześniej jeździła almerą i tam wchodzi leciutko.Dodam że silnik pracuje równo , biegi wchodzą bez problemu , ale pedał jak w Starze 28- twardy. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Układ jest hydrauliczny - odpowietrzony ale to nic nie dało. Spradziłem też zawieszenie pedału czy nie zatarte - jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Cześć jest na to rada WD40 lub inny środek w aerozolu odsuń gumową uszczelkę sprzęgła włóż rurkę i sru i po wszystkim tak kilka razy naciskając przy tym na sprzęgło ,mnie to pomogło jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 7 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Cześć jest na to rada WD40 lub inny środek w aerozolu odsuń gumową uszczelkę sprzęgła włóż rurkę i sru i po wszystkim tak kilka razy naciskając przy tym na sprzęgło ,mnie to pomogło jest ok. Witam. Dzięki kolego ! w poniedziałek z tym zawalcze. - Napryskałem WD-40 solidnie, ale efekt niestety żaden. Edytowane 9 Listopada 2009 przez witek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automedg Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Witam. Dzięki kolego ! w poniedziałek z tym zawalcze. witam normalnie to sprzęgło kwalifikuje się do wymiany ale ludzie tak jeżdżą i jest ok ale przyjemności z jazdy niema był przypadek ale w almerze tino w dizlu że mocowanie przy pedale sprzęgła się wyłamało właśnie od tego twardego sprzęgła (kombinuj a jak masz kase to wymień na nowe ) pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregorreda Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Kolego ciężko pracujące sprzęgło świadczy o zużyciu tarczy sprzęgłowej . Przy cienkiej tarczy docisk pracuje w innym położeniu . Dalsza eksploatacja może doprowadzić do uszkodzenia docisku lub nawet koła zamachowego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Nowo założone (nowe, oryginalne nissan) sprzęgło w X-ie 2,5 też pracuje ciężko więc ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 (edytowane) Nowo założone (nowe, oryginalne nissan) sprzęgło w X-ie 2,5 też pracuje ciężko więc ten typ tak ma. Dzięki za podpowiedzi! kolega pisze że nowe założone w X 2,5 też pracuje ciężko, więc ten typ tak ma. Jednak to inny silnik 2,5 ja mam 2.2 dci. Może ktoś się wypowie kto ma X-sa z 2006 roku 2.2 dci - jak pracuje sprzęgło, pewnie się skończy na wyjęciu skrzyni i wtedy się okaże. Pozdrawiam. Edytowane 8 Listopada 2009 przez witek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Tarcza sprzęgła jest ta sama we wszystkich X-sach: http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2004_3/type_30/power_train/clutch/illustration_2/ i dalej http://nissan4u.com/parts/info/3010089F15/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wysockip Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 W moim nissanie też sprzęgło pracuje ciężko jak przesiadam się do auta mojej żony (fiat siena 1,6) to mam wrażenie że się linka zerwała od sprzęgła w fiacie tak lekko chodzi w porównaniu do x-triala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 W moim nissanie też sprzęgło pracuje ciężko jak przesiadam się do auta mojej żony (fiat siena 1,6) to mam wrażenie że się linka zerwała od sprzęgła w fiacie tak lekko chodzi w porównaniu do x-triala. Dzięki Netbot za twoją wypowiedź ! No mam teraz niezłego klina , z jednej strony są już 2 opinie że tak ciężko chodzi i "ten typ tak ma" a drugiej mówią inni sprzęgło do wymiany. Ale nawet jeśli się zdecydować na wymianę to spory ból , bo nie gwarantuje to ustapienia problemu (chyba żeby się okazało złom) a po drugie nie ma na rynku zamiennika (Valeo , Aisin, LUK sprawdziłem) tylko serwis a tam jak to u nissana cena kosmos ok. 2000 zestaw sprzęgla + wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 witek01 Sprawdź Valeo nr.kat.826821 lub 826822,powinno pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 witek01 Sprawdź Valeo nr.kat.826821 lub 826822,powinno pasować Tak pasuje VALEO 826821 lub LUK 624 3313 00 , tylko gdzie kupić ?? sprawdziłem Inter Cars , Fota itp. nigdzie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Tak pasuje VALEO 826821 lub LUK 624 3313 00 , tylko gdzie kupić ?? sprawdziłem Inter Cars , Fota itp. nigdzie nie ma. A może Blue Print nr.kat.ADN 130205? mają mieć w połowie listopada www.hipol.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestrukton Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Witam. Niedawno kupiłem X-traila r.2006 , silnik 2.2 dci przebieg 126 t. (faktyczny , bo auto z Polski z udokumentowaną historią). ogólnie jeździ się fajnie i bez problemu. Jedynie mam problem z bardzo twardym pedałem sprzegła. juz w momencie zakupu zwórciłem na to uwagę ,ale sprzedający twierdził że on się do tego przyzwyczaił i nic w tym temacie nie powie. Ja już też się przyzwyczaiłem , ale żona nie za bardzo daje sobie radę- wscześniej jeździła almerą i tam wchodzi leciutko.Dodam że silnik pracuje równo , biegi wchodzą bez problemu , ale pedał jak w Starze 28- twardy. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Układ jest hydrauliczny - odpowietrzony ale to nic nie dało. Spradziłem też zawieszenie pedału czy nie zatarte - jest ok. Witam, Uzywam 2,2 dci z listopada 2005 roku. Przebieg 80 tys km - ten problem jest od samego początku. Prosze nic nie robic ani nic nie wymieniać ani o nic innego nikogo nie pytac - TEN TYP TAK MA. Możliwa pewnie jedynie zmiana samochodu ale chyba nie warto biorac pod uwage wszystko inne i ogólną bezawaryjność. Edytowane 13 Listopada 2009 przez mestrukton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vite Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 W moim też tak jest. Mam 2.2dCi z konca 2005, przebieg 82000. Jak pierwsze kilometry robiłem to aż mnie noga bolała. Po miesiącu już się przyzwyczaiłem, ale jeżeli kierowcą będzie 'drobnej postury' kobieta to może być problem :/. Ja nic bym nie wymieniał - tak musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 nie wiem czy to pomoze ale powiem tak w renuwce z tym samym silnikiem oczywiscie mowa o sprzegle hydraulicznym jest zawor oporowy i pare razy juz sie z tym spotkalem ze sprzeglo ciezko pracowalo i po usunieciu tego zaworu robiło sie miekkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam, Uzywam 2,2 dci z listopada 2005 roku. Przebieg 80 tys km - ten problem jest od samego początku. Prosze nic nie robic ani nic nie wymieniać ani o nic innego nikogo nie pytac - TEN TYP TAK MA. Możliwa pewnie jedynie zmiana samochodu ale chyba nie warto biorac pod uwage wszystko inne i ogólną bezawaryjność. BARDZO DZIĘKUJĘ FORUMOWICZOM ZA PODPOWIEDZI. Tak, ten typ tak ma ,więc trzeba odpuścić bo narobię kosztów a będzie jak wcześniej , spotkałem na parkingu navare kilkuletnią (2,5 DI) i gość pozwolił wcisnąć u niego pedał .... jeszcze twardsze niż moje, ewntulanie można sprawdzić temat tego zaworku co podpowiada kolega PAVEL2163. nie wiem czy to pomoze ale powiem tak w renuwce z tym samym silnikiem oczywiscie mowa o sprzegle hydraulicznym jest zawor oporowy i pare razy juz sie z tym spotkalem ze sprzeglo ciezko pracowalo i po usunieciu tego zaworu robiło sie miekkie Napisz kolego gdzie ten zaworek. Na wysprzęgliku przy skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej1970 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 BARDZO DZIĘKUJĘ FORUMOWICZOM ZA PODPOWIEDZI. Tak, ten typ tak ma ,więc trzeba odpuścić bo narobię kosztów a będzie jak wcześniej , spotkałem na parkingu navare kilkuletnią (2,5 DI) i gość pozwolił wcisnąć u niego pedał .... jeszcze twardsze niż moje, ewntulanie można sprawdzić temat tego zaworku co podpowiada kolega PAVEL2163. Napisz kolego gdzie ten zaworek. Na wysprzęgliku przy skrzyni? Witam Jeśli na drugim biegu praktycznie nie da się ruszyć to sprzęgło jest do wymiany.Dodatkowo nie ma tej płynności przy ruszaniu. Jeśli chodzi o ciężko działający pedał sprzęgła to wcale tak nie powinno być. Zależy to od docisku sprzęgła, widełek wciskających łożysko oporowe oraz sterowania sprzęgła a także również od tarczy sprzęgła. 1)Proponuje zdjąć gumę od łapy sprzęgła i prysnąć tam WD40 tylko w taki sposób żeby nie nalać od góry na tarczę sprzęgła. Powinno pomóc myśle że nie na długo, ale zawsze to coś. 2)Druga pewna propozycja, ale kosztowna to wymiana sprzęgła. Jeśli zostanie wymienione sprzęgło kpl. tzn. tarcza, docisk, łożysko oporowe i w zależności od sytuacji może czasmi jeszcze dojść do wymiany koła dwumasowego oraz dzwigni łożyska oporowego, to zapewniam że będzie bardzo lekkie strowanie sprzęgłem i inna płynnośc ruszania. Jest to zupełnie co innego. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem polecam się. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam Jeśli na drugim biegu praktycznie nie da się ruszyć to sprzęgło jest do wymiany.Dodatkowo nie ma tej płynności przy ruszaniu. Jeśli chodzi o ciężko działający pedał sprzęgła to wcale tak nie powinno być. Zależy to od docisku sprzęgła, widełek wciskających łożysko oporowe oraz sterowania sprzęgła a także również od tarczy sprzęgła. 1)Proponuje zdjąć gumę od łapy sprzęgła i prysnąć tam WD40 tylko w taki sposób żeby nie nalać od góry na tarczę sprzęgła. Powinno pomóc myśle że nie na długo, ale zawsze to coś. 2)Druga pewna propozycja, ale kosztowna to wymiana sprzęgła. Jeśli zostanie wymienione sprzęgło kpl. tzn. tarcza, docisk, łożysko oporowe i w zależności od sytuacji może czasmi jeszcze dojść do wymiany koła dwumasowego oraz dzwigni łożyska oporowego, to zapewniam że będzie bardzo lekkie strowanie sprzęgłem i inna płynnośc ruszania. Jest to zupełnie co innego. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem polecam się. Pozdrawiam Bardzo dziękuję za Twoją wypowiedź, pryskałem WD40 - niestety nic nie dało , oglądał to doświadczony mechanik i stwierdził że łapa pracuje lekko do momentu rozpoczęcia nacisku na docisk , w jego ocenie problem leży w docisku. I zdecydował bym się na wymianę ale narazie dostępny tylko kosztowny oryginał a ludzie się wypowiadają że nawet po wymianie nadal będzie takie twarde bo ten typ tak ma. I bądź tu mądry . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 (edytowane) W moim nissanie też sprzęgło pracuje ciężko jak przesiadam się do auta mojej żony (fiat siena 1,6) to mam wrażenie że się linka zerwała od sprzęgła w fiacie tak lekko chodzi w porównaniu do x-triala. Jam mam benzyniaka i sprzęgło (tzn. pedał sprzęgła) również pracuje ciężko .... w porównaniu z innymi autkami .. więc, ten typ chyba tak ma Edytowane 24 Listopada 2009 przez Szlumik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidek Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Potwierdzam - ten typ tak ma. Ja mam 2,2 DTi z 2004r przebieg 165kkm. Przy 155kkm wymieniałem sprzęgło. Pedał tak samo twardy jak poprzednio. Radzę nic nie robić jak sprzęgło sprawne. Jeżeli nie możesz się przyzwyczaić, zmień auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Potwierdzam - ten typ tak ma. Ja mam 2,2 DTi z 2004r przebieg 165kkm. Przy 155kkm wymieniałem sprzęgło. Pedał tak samo twardy jak poprzednio. Radzę nic nie robić jak sprzęgło sprawne. Jeżeli nie możesz się przyzwyczaić, zmień auto. Dzięki za wypowiedź, przyzwyczaiła się noga także auta nie zmienię, bo poza tym sprzęgłem to jestem narazie zadowolony z niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 123 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 jeśli choć w jednym jest OK.... oznacza to że z resztą (czyt. większością) jest coś "nie teges".... może kwestia tkwi nie w amym sprzęgle ale w mechaniźmie jego uruchamiania....pedały, dźwignie, połączenia, siłownik, pompa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bazyl Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 U mnie tez chodzi cięzko, rozmawiałem z kolesiami w ASO i twierdzą, że to nie musi być wina zużycia sprzęgła, podobno pomiedzy łożyskiem a tuleją, po której się ono porusza zbierają się zanieczyszczenia i przeczyszczenie tego może pomóc. Twierdzą też, że ogólnie ten typ tak ma i bardzo częśto już po 20tyś sprzęgło sie usztywniało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McOwer Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Witam. W moim t30 jest to samo. Aż nie chce się jeździć po mieście. I nie ma na to sposobu. Z początku myślałem, że winę ma sprzęgło, jednak to jest ich "urok". Jeżdżę tym x-t od ubiegłego roku. I już długo nim nie pojeżdżę. Uważam, że jak na auto takiej marki i kosztujące jako nowe tyle pieniędzy, to rzeczy typu twarde sprzęgło, piszczące paski, rozszczelniające się intercoolery, zasysanie oleju silnikowego, palenie się sprzęgła międzyosiowego nie powinny mieć miejsca. A takich usterek zarówno ze słyszenia jak i z tego forum jest mnóstwo. Kupiłem to auto ze względu na to, że po pierwsze mieszkam na wsi, gdzie drogi czasami potrafią być słabo przejezdne, po drugie jeżdżę z łódką na przyczepce - chciałem rozwiązać sobie problem z wodowaniem sprzętu, lubię też wyskoczyć sobie z rodziną do lasu. Samochód, który miał sprawić mi przyjemność i ułatwić życie stał się źródłem wiecznego utrapienia. Strach dynamiczniej ruszyć - można uszkodzić koło dwumasowe. Strach załączyć lock 4x4 - można spalić sprzęgło. Strach dynamiczniej jeździć - a nuż rozszczelni się (ponownie - już raz mnie to spotkało) intercooler, lub zassie olej silnikowy. Strach jechać do miasta - noga od sprzęgła może odpaść. Strach rano odpalać samochód - piszczące paski mogą wkurzyć śpiących sąsiadów. Strach pojechać do serwisu - przepływomierz boscha 1.750,00zł,przepływomierz hitachi 4.000,00zł, intercooler 9.200,00zł, sprzęgło z dwumasem 4.500,00zł. Jestem rozczarowany i bardzo, bardzo antynissanowski. Aby rozwiać wątpliwości ślepo zakochanych w tym modelu - kupiłem go używanego w niemieckim serwisie, z niedużym przebiegiem (2003r. - 133.000km, teraz mam 145.000km), udokumentowaną historią. Zapłaciłem dużo pieniędzy (ok. 7.000,00 więcej niż za najdroższe w tym roczniku na allegro czy też otomoto) aby mieć komfort użytkowania "pewnego" auta. Auto tam bezwypadkowe (ja sam miałem bliskie spotkanie z sarną - naprawione w naszym serwisie nissana), serwisowane tam do końca. Auto porażka. A może ktoś szuka takiego auta ? Z chęcią odstąpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.