Gość amator x-triala Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Strach dynamiczniej ruszyć - można uszkodzić koło dwumasowe. Strach załączyć lock 4x4 - można spalić sprzęgło. Strach dynamiczniej jeździć - a nuż rozszczelni się (ponownie - już raz mnie to spotkało) intercooler, lub zassie olej silnikowy. Strach jechać do miasta - noga od sprzęgła może odpaść. Strach rano odpalać samochód - piszczące paski mogą wkurzyć śpiących sąsiadów. Strach pojechać do serwisu - przepływomierz boscha 1.750,00zł,przepływomierz hitachi 4.000,00zł, intercooler 9.200,00zł, sprzęgło z dwumasem 4.500,00zł. Jestem rozczarowany i bardzo, bardzo antynissanowski. Aby rozwiać wątpliwości ślepo zakochanych w tym modelu - kupiłem go używanego w niemieckim serwisie, z niedużym przebiegiem (2003r. - 133.000km, teraz mam 145.000km), udokumentowaną historią. Zapłaciłem dużo pieniędzy (ok. 7.000,00 więcej niż za najdroższe w tym roczniku na allegro czy też otomoto) aby mieć komfort użytkowania "pewnego" auta. Auto tam bezwypadkowe (ja sam miałem bliskie spotkanie z sarną - naprawione w naszym serwisie nissana), serwisowane tam do końca. Auto porażka. A może ktoś szuka takiego auta ? Z chęcią odstąpię. Ja właśnie, nie cały miesiąc temu, kupiłem rok młodszego (przebieg 125 tys.) i póki co, mogę mówić o nim w samych suprlatywach. Co do sprzęgła to fakt jest trochę "twardsze" niż w moim drugim aucie - Toyota Auris w benzynie, ale daleko mi do stwierdzenia, że "noga może odpaść" Co do pozostałych usterek, to podobną "listę" można znaleźć na forach dotyczących większości aut z nowoczesnymi silnikami... Niestety, era niezawodnych i długowiecznych diesli juz chyba minęła bezpowrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stefan2215 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 ja od miesiąca mam X 2,2 z 2006r 118 tyś, i sprzęgło w nim chodzi bez zastrzeżeń. Choć tarczę sprzęgła już udało mi się spalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jak sie przesuadam z Focusa diesla do X-Trala 2,2 dci to normalnie szok z tym sprzęgłem. W Fordzie chodzi płynnie i lekka a w Nissanie strasznie ciężko, po jeżdzie w mieście to aż noga boli od wciskania sprzęgła. Tak powinno być? może coś tak sie smaruje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bazyl Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 (edytowane) problem jak u mnie i wielu innych przeczytaj wątek na tym forum dotyczący tego problemu Edytowane 17 Marca 2010 przez bazyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 (edytowane) problem jak u mnie i wielu innych przeczytaj wątek na tym forum dotyczący tego problemu Przeczytałem kilka wypowiedzi, ale nie ma tam odpowiedzi co zrobić Edytowane 18 Marca 2010 przez lotnik78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Mam to samo, normalnie po jeżdzie w mieście noga odpada, a jak sie przesiadam do Focusa (TDCI) to mam wrażenie że sprzęgło samo sie wciska tak lekko chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bazyl Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Przeczytałem kilka wypowiedzi, ale nie ma tam odpowiedzi co zrobić bo poprostu nikt nie wie rozmawiałem z kolesiami w dwóch ASO i tez przewracali oczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszs Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 hehe, ja sie wlasnie przesiadlem z X-traila do focus, i jak wrocilem na chwile do x-traila to sie przerazilem z ciezko chodzacym sprzeglem, ale niestety juz tak jest ;-) Jutro znow bede musial sie uczyc jezdzic na nowo x-trailem ah;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 hehe, ja sie wlasnie przesiadlem z X-traila do focus, i jak wrocilem na chwile do x-traila to sie przerazilem z ciezko chodzacym sprzeglem, ale niestety juz tak jest ;-) Jutro znow bede musial sie uczyc jezdzic na nowo x-trailem ah;) według mechaników z ASO w Radomiu sprzęgło w X działa ciężko kiedy jest już zużyte mocno. Tak było w moim przypadku, chociaż po wymianie jakoś o wiele lepiej to nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
browarekhh Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Z tego co czytałem na kilku forach odnośnie tego sprzęgła to w większości modeli to sprzęgło działa ciężko. Po prostu te auto tak ma i trzeba się przyzwyczaić - nie dawać jeździć kobiecie bo bardzo narzekają Z doświadczenia mogę powiedzieć, że kwestia jazdy kilku dni po mieście i nie będziecie odczuwać różnicy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solar21 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) To ja chyba mam szczęście. W porównaniu z Parterem, Saxo i Felicją, w moim X sprzęgło chodzi normalnie - ani lżej, ani ciężej. Kobieta też na zmianę jeździ X i Saxo i różnicy nie widzi. Edytowane 6 Lipca 2010 przez solar21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszs Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 To ja chyba mam szczęście. W porównaniu z Parterem, Saxo i Felicją, w moim X sprzęgło chodzi normalnie - ani lżej, ani ciężej. Kobieta też na zmianę jeździ X i Saxo i różnicy nie widzi. Ten przypadek występuje tylko przy przesiadce z focusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Przed iXem miałem seata Vario, w porównaniu z seatem w nissanie sprzęgło idzie jak w masło . W Vario musiałem się nieźle zapierać. Zacierała się tuleja, w serwisie mi ją smarowali, wymieniali, i zawsze około 2 tygodnie było lekko a potem wracało do normy po za tym rwało co roku linkę przez to że tak ciężko chodziło. W iXsie moim zdaniem u mnie idzie leciutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan_kan Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 U mnie też chodziło ciężko, aż do dzisiaj..jeździłem nim tak od zakupu 2 lata.. Wymieniłem na LUK komplet (tarcza, docisk i łożysko) - koszt 1160 + robocizna. Chodzi teraz jak każdym innym samochodzie.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidek Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 U mnie po wymianie jest tak samo jak i przed. Po całodziennej jeździe kuleję na lewą nogę. Słyszałem z kilku źródeł, że się z tym nie da nic zrobić. Masakraaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 U mnie po 170 tys km jest ok. Jakoś nie czuje nadmiernego oporu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 W tych samochodach jest za mały wysprzęglik. Ja dopasowałem w swoim X-Trailu większy i działa tak lekko jak w małych osobowych samochodach, a może nawet lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Ja się już do tego przyzwyczaiłem, już tego nie odczuwam ,ale raz dałem swojej pannie się przejechać i od razu to zauważyła... Kolego Ryba382 jakieś bliższe info? tak z czystej ciekawości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Ja się już do tego przyzwyczaiłem, już tego nie odczuwam ,ale raz dałem swojej pannie się przejechać i od razu to zauważyła... Kolego Ryba382 jakieś bliższe info? tak z czystej ciekawości... Poszukaj większego wysprzęglika, a można dopasować naprawdę od różnych mniejszych samochodów ciężarowych. Ja robię to tak: wycinam kawałek grubej blachy następnie wiercę dwa otwory do przykręcenia tam gdzie był stary przykręcony, a natępnie w zależności od wysprzęglika jaki mam spawam dwie śruby do przymocowania tego wysprzęglika.Przykręcam i reguluje luz na czpieniu po odpowietrzeniu wysprzęglika. Pamiętaj że musi być gruba blacha ponieważ tam działają duże siły i czasami redukcja do mocowania przewodu zasilającego. Moje ulepszenie dziła już w 4 samochodach X-Trail. Naprawdę rewelacja. Edytowane 10 Grudnia 2010 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Poszukaj większego wysprzęglika, a można dopasować naprawdę od różnych mniejszych samochodów ciężarowych. Ja robię to tak: wycinam kawałek grubej blachy następnie wiercę dwa otwory do przykręcenia tam gdzie był stary przykręcony, a natępnie w zależności od wysprzęglika jaki mam spawam dwie śruby do przymocowania tego wysprzęglika.Przykręcam i reguluje luz na czpieniu po odpowietrzeniu wysprzęglika. Pamiętaj że musi być gruba blacha ponieważ tam działają duże siły i czasami redukcja do mocowania przewodu zasilającego. Moje ulepszenie dziła już w 4 samochodach X-Trail. Naprawdę rewelacja. Ciężko chodzi tylko w modelu 2.2 dci 136km dlatego niektórzy użytkownicy piszą że u nich chodzi lekko.(mają inne modele) A ja mam prośbę do "ryby 382" - napisz od jakiego auta będzie pasował ten wysprzęglik , mam ten sam problem i chciałbym sobie przerobić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Ciężko chodzi tylko w modelu 2.2 dci 136km dlatego niektórzy użytkownicy piszą że u nich chodzi lekko.(mają inne modele) A ja mam prośbę do "ryby 382" - napisz od jakiego auta będzie pasował ten wysprzęglik , mam ten sam problem i chciałbym sobie przerobić. Pozdrawiam. Ja mam 2.2 dCi 136KM i sprzęgło działa bardzo dobrze. Być może była tylko jakąś partia z wadliwymi sprzęgłami. Nie zdziwiłbym się, gdyby na przykład sprzęgło uległo poprawieniu na lepsze w październiku 2005, gdy do modelu T30 2.2 dCi 136KM wprowadzono turbinę o zmiennej geometrii i filtr DPF (wprowadzono wtedy też kilka innych modyfikacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej1970 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Byłem u ,,Ryba382" weekendem na działce rok temu na jesieni. Gość mi udostępnił sprzęt,narzędzia i pokazywał krok po kroku co muszę robić. Dzięki niemu przerobiłem sprzęgło które mi ciężko chodziło w moim X-Trailu 2,2 DCI z 2004 r., a teraz wciskam lekko i jest naprawdę super. Następnie zrobiliśmy intrculer który mi się rozszczelniał co ok 6 miesięcy a nawet częściej. Teraz jeżdżę już ponad rok i jest super.Miałem problem z przednimi hamulcami wydawły pisk przy hamowaniu.Jeździłem trzy lata po ASO i mechaniorach wymieniali klocki trzy razy, potem tarcze, następnie zaciski. Kupe pieniędzy włożyłem, a hamulce dalej piszczały i wszyscy rozkładali ręce. A kolega od razu wykrył przyczynę. Zdieliśmy piasty przednie i okazało się że są wycięte wewnątrz łożyska. Do dziś nawet raz nie zapiszczały. Goś jest miły wykształcony i naprawdę bystry w samochodach to mało powiedziane. Nie chciał nawet nic pieniędzy za to wszystko, ale zrewanżowałem się w inny sposób. Można u niego zrobić naprawdę wszystko. Widziałem na innych tematach że podaje e-maila więc jeśli macie problemy ze swoimi samochodami, a nie chcecie ładować pieniędzy to piszcie do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Miło mi że kolega Skromny39 jest zadowolony z wykonanej roboty i znalazł czas żeby coś napisać. Koledzy jeśli macie jakieś pytania odnośnie swoich nissanów to najlepiej się zdzwonić tlefoniczne. Podaje e-maila ryba382@op.pl do wszelkich pytań i ewentualnie na wymianę numerów telefonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 W X Trailu zony przesmarowałem to sprzęgło i chodzi troche lepiej ale to jeszcze nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danclan Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Ciężko działające sprzęgło w 2,0 benzyna 85000 km - moja historia. W ubiegłym roku zakupiłem X-traila z 2005 roku od I właściciela z PL. Przy jeździe próbnej zauważyłem, że sprzęgło działa trochę ciężko ale gość stwierdził, że ten typ tak ma. No i jeździłem. We wrześniu z okolic pedału sprzęgła (przy wciskaniu) zaczęły dochodzić odgłosy zgrzytu blachy. Diagnozę w serwisie i koszty naprawy przemilczę bo chciała mnie cholera wziąść. U sprawdzonego (przy poprzednich autach) mechanika z Bielska-Białej zostawiłem autko z duszą na ramieniu (co on znajdzie?). Efekt : 1) Z mocowania pedału sprzęgła odkręciły się i wypadły 2 śrubki (jedna pewnie jeszcze u poprzedniego właściciela, a drugą znalazłem na wiosnę pod dywanikiem - szkoda, że wtedy nie zareagowałem). 2) Brak pewnego podparcia spowodował częściowe pęknięcie podpory mocowania i trudności z wciskaniem pedału. 3) Po zrobieniu wszystkiego (koszt naprawy 480) sprzęgło chodzi idealnie - tak jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.