oguh Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Mam pytanie do Was, czy w moim aucie mam dwumase? (x-trail, 2003 r 2,2 dci) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Tak, w twoim aucie jest dwumasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 dzięki - ps. a często to się psuje? jakie są koszty ewentualnej naprawy oraz jak wyglądają objawy zepsutej dwumasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Koło do X-Traila 2.0 benzyna kosztuje nieco ponad 3 tysiące, na pozostałe pytania nie potrafię odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Ale kolega ma diesla. Do 2,2 są dwa rodzaje koła jedno do 2003 i drugie od 2003. Koszt pierwszego około 3000 zł, drugiego około 2000. Objawy uszkodzonego koła są bardzo różne. Od dziwnych dzwięków z okolic skrzyni, do drgań całego nadwozia lub szarpiącego sprzęgła. Psuje się trochę rzadziej niż w autach europejskich. Edytowane 22 Grudnia 2011 przez glo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Dzięki za uzupełnienie. Koszt, jak widać niezależnie od rodzaju silnika i roku produkcji, jest niestety dość wysoki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 No taki jest. Dobrze, że nie masz Pajero 3,2 DiD lub Mazdy 6 po lifcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slowen Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Miałem sharana 98 też chodziło ciężko, w xie troszkę może lżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 witam kupilem niedawno x traila 2.2 136km. po przejsciu z b5 tdi tez zdziwilo mnie troszke to sprzeglo postanowilem sie temu przyjrzec stwierdzam ze ciezko chodzi z powodu zuzycia tarczy przez co docisk musi sie bardziej odginac mysle ze pomogla by wymiana na komplet luka mialem tak w jakims aucie kiedys ale wracajac do oryginalnego sprzegla zaobserwowalem ze ciezko chodzi od polowy w dol a zalacza sie prawie na gorze jest tam taka srobka przy pedale podkrecilem ja zeby nie wciskac tak gleboko a zeby biegi wchodzily bez zgrzytu i sprzeglo dziala idealnie poprostu nie jest potrzebne tak mocne odchylanie docisku podkreccie te srubke i sprawdzcie czy jest lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 (edytowane) Witam, tak jak piszę w tytule. Jechałem autostradą i przy zjeździe z niej wcisnąłem sprzęgło i na początku nie mogłem odnaleźć biegów. Po kilkukrotnym podpompowaniu pedału sprzęgła biegi zaczęły się pojawiać choć ich wrzucenie na właściwe miejsce nie było prostą sztuką. Ciężko jest włączyć jakikolwiek bieg a pedał sprzęgła nie odbija do końca, utrzymuje się w połowie swojego prawidłowego położenia i chodzi lekko. Czy ktoś z was miał taki przypadek? Jutro zabieram się do pracy i nie wiem czy od razu odkręcać skrzynie i sprawdzać docisk oraz sprzęgło czy szukać przyczyny w wyprzęgniku lub też w pompie hydraulicznej? Płyn hamulcowy jest w stanie nienaruszonym, na próbę sprawdziliśmy czy nie zapowietrzyło się hydro ale wszystko wskazuje na to że nie. Jak już włączę bieg, sprzęgło się nie ślizga (od 1 do 6 biegu). Proszę was o wskazówki i pozdrawiam Edytowane 21 Lutego 2012 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 U mnie kiedys tak bylo, po wyjęciu skrzyni okazalo się że rozsypało się łożysko oporowe, zalozylem cały zestaw sprzęgła nowy. X2,2 D 136 , 2006 R , wtedy bylo 150 tys. przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 (edytowane) UWAGA !!!!!!!!!! No to teraz od początku !!! 1. To nie sprzęgło. 2. To nie docisk. 3. To nie wysprzęglik. 4. To nie pompa sprzęgła. 5. To nie łożysko oporowe. UWAGA, jeżeli chodzi wam ciężko sprzęgło lub też biegi nie chcą czasem dobrze wskoczyć. Zauważycie może że pedał sprzęgła jest niżej pochylony niż pedał hamulca. Nie bawcie się w doktora tylko na samym początku zajrzyjcie na podszybie za wycieraczką. Jeżeli zauważycie że mocowanie pedała (spawy-zgrzewy) odrywają się od podszybia to wystarczy podciągnąć pedał sprzęgła nogą na maxa (w kabinie samochodu) do góry. Druga osoba niech wywierci 4 nowe otwory i nitownicą połączy podporę (mocowanie górne) pedału sprzęgła z podszybiem-grodzią. Po otwarciu maski ściągamy gumę oraz plastiki przy podszybiu, odkręcamy silnik wycieraczek i patrzymy jak wygląda grodź za nim, odległość około 10 cm od nadkola (ze strony kierowcy) w kierunku środka samochodu. Podejrzewam że za stan rzeczy odpowiedzialny jest ciężko pracujący docisk sprzęgła. PS Ja wydałem na kompletne sprzęgło LUKa około 950 PLN za olej SHELLa 120 (75w-80) pln; gumki do pompki od sprzęgła 14 pln (pasują od Laguny) + trzy dni orania w kanale. A wystarczyła wiertarka i 4 nity ------------------ FAKT FAKTEM, TERAZ JEST TAK LEKKIE SPRZĘGŁO ŻE GO W OGÓLE NIE CZUĆ -------------------- Edytowane 6 Marca 2012 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Nity chyba też długo nie wytrzymają. Lepsze byłyby porządne sruby. Tak myslę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Masz rację, zmienię na coś bardziej wytrzymalszego ! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 odkopię temat. miałem wczoraj podobny objaw - biegi przestały płynnie wchodzić, czasem było ok, czasem nie. Za radą Virilitas-a zjęłem podszybie, ale u mnie nie było widać żadnych przełamań. Trochę gimnastyki w kabinie przy pedałach i znalazłem luźną śrubę M8... pomacałem cały pedał z mocowaniem, bo zajżeć tam za bardzo się nie da i odkryłem, że ta śruba powinna być wkręcona w podporę pedału sprzęgła, żeby nie był luźny. No więc ją wkręciłem i sprzęgło działa jak malina! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Sypie sie sprzeglo u mnie, co w takiej sytucaji warto wiedziec I ile kosztuje jego wymiana? T30 2.2Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Jak wciskanie było ciężkie to polecam wymienić na SACHS - u mnie chodzi o wiele lżej. Sprawdź dwumasę, jak padła to albo nowa albo jednomasa z Tino. Sprawdź w jakim stanie jest uszczelniacz w przekąłdni kątowej, czasem lubi cieknąć. To samo uszczelniacz wału korbowego - warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 ile za to wszystko zaplace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 robiłem sporo innych rzeczy przy okazji, więc ciężko określić jak to wyszło. Zwalenie skrzyni u mnie w mieście to od 350 do 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 I nie ruszaj uszczelniaczy pomiędzy dyfrem a skrzynką rozdzielczą na tył bo są niewymiarowe i trudno coś sensownego poza ASO dostać ( a w aso to koszt ponad 200zł ) Jak pedał ciężko chodzi to jakiekolwiek nowe będzie chodziło lżej przez pewien czas a później znów się smar wytrze na wałku , docisk pordzewieje i znów będzie ciężko chodzić Jak holujesz na haku to zapomnij o dwumasie , mi nowa nie wytrzymała kilku tysięcy kilometrów przy ciąganiu półtorej tonowej łódki. W x-trailu za 350zł nie chciało by mi się wyciągać nikomu skrzyni , przez tylny napęd jest to dosyć uciążliwe w porównaniu do aut FWD, ale w dwa dni da się całosć ogarnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Dzeki za poprzednie podpowiedzi. Temat wraca slizgiem Mam chetnego co chce wymienic sprzeglo 700pln, ewent. kolo dwumasowe 2400pln i robota 400-500pln. Brac tego mechanika? Jak styjenka uwaza? Wymienilem: sprzeglo 700pln, kolo dwumasowe 2400pln i robota 500pln. Gwarancja 12mcy. Nowa Ruda, Dolnoslaskie. Jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drops Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Cena dobra za wymianę. We Wrocławiu za taką usługę chcieli 700 zł. Swoją drogą dość dużo za dwumasę wyszło, ja w zeszłym roku zapłaciłem 1500 zł za LUKa w sklepie oczywiście Nie piszę o używkach. Sprzęgło też LUK ok. 800 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x-mat Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Witam Od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem X-Traila T-30 silnik 2.0 beznzynowy rocznik 2005, skrzynia manualna. Na dzień dobry mam do zrobienia sprzęgło i tu zaczynają się problemy gdyż do tego modelu wg wstępnych ustaleń może być sprzęgło z kołem dwumasowym jak bez. Moje pierwsze pytanie jak można to sprawdzić bez rozbierania sprzęgła??? Drugie pytanie to raczej do łódzkich posiadaczy X-Traili gdzie zaopatrują się w części, jakiś tani wart polecenia sklep, dostawca. O dziwo InterCars jest ubogi w częsci do tegoż modelu. pozdrawiam i czekam na podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Dwumasa w 2.0? nie sądzę, ale niech się wypowiedzą właściciele aut z tym silnikiem a najlepiej podaj w sklepie VIN auta to Ci powiedzią co powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 też słyszałem o tym LUK 415015310 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.