Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło X-Trail T-30


witek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Głównym zadaniem dwumasy jest poprawa komfortu pracy silnika. Im silnik ma mniejsze obroty i mniej cylindrów tym jego praca jest bardziej "szarpana". A w szczególności to dotyczy diesla. Dwumasa tłumi i wygładza te drgania. To klienci swoimi nogami zagłosowali na dwumasę. Przecież nie bez powodu czasami na diesla mówi się, że pracuje jak traktor. Wczesne diesle w samochodach nie miały dwumasy i właśnie pracowały jak traktor, trzęsły całą budą. Mam tu oczywiście na myśli głównie silniki czterocylindrowe. Silniki V6 i V8 z definicji są lepiej wyważone. 

 

W klasycznym traktorze URSUS C-330 silnik chyba jest bezpośrednio przykręcony do ramy (bez żadnych poduszek), a jedynym tłumikiem drgań jest amortyzacja krzesła kierowcy. Silnik nie do zajechania, a w samochodzie przebiegi pewnie miałby liczone w mln kilometrów. O ile oczywiście by ktoś kupił taki samochód z takimi drganiami i pokonał nim non stop 1000 km.

 

W ciężarówkach generalnie chyba też brak jest dwumasy, bo silniki są wielocylindrowe i lepiej wyważone i to kabina kierowcy wraz z fotelem jest specjalnie zawieszona, aby odseparować te drgania.

 

We wszelkiej maści maszynach przemysłowych brak jest dwumasy bo jest to element podnoszący ryzyko awarii.

 

Ale w samochodach osobowych głównie liczy się komfort i po to została wprowadzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak gkowal przychylając się do twojej wypowiedzi można by stwierdzić ,że  montowanie jej w benzyniakach( coraz częstsze ) to zabieg mający na celu zadowolić najbardziej wymagających klientów ,którym drgania benzyniaka nawet przeszkadzają. I faktycznie może tak być bo jednak te bardziej luksusowe wozy je mają.  Czas pokaże czy nie zacznie się montować dwumas w jakiś pandach czy  corsach bo wtedy teoria ta przegra z  tą mówiącą o naciąganiu klientów na wydatki naprawy :D 

 

Niemniej nie polecam dwumasy osobom którzy wymagają od swoich X-T więcej niż jazdy po prostym.Jeśli padła nagle po wyciąganiu nyski z błota, łódki z wody, jeździe po trudnym górskim terenie  czy inne to polecam jednomasowe koło zamachowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Potrzebuje Waszej pomyc, Mój X rok 2001, ostatnio przy sprawdzaniu zawieszenia na diagnostyce diagnosta stwierdził że kończy się sprzęgło... dziś po pracy wsiadłem, wcisnąłem sprzęgło bez luzowania, był na 1 i przy odpaleniu poczułem szarpnięcie do przodu...przy wrzucaniu biegi 1 czy wsteczny trzeba 2 razy albo 3 dobrze sprzęgło docisnąć aby wrzucić bieg... Podczas jazdy wrzucając z 4 na 5 czuć tak jakbym pociągnięcie na sprzęgle po puszczaniu po wrzuconym biegu... Czyżby czekała mnie wymiana sprzęgła? Na inyer cara sprzęgło Sasha kompletne 880zł, będę wdzięczny za wskazówki i pomoc... Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje właśnie na kończące sie sprzęgło.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak wszystko ok, okazało się że puściły zgrzewy na uchwycie i wciskając sprzęgło wysprzęglik do końca nie wysprzęglał przez urwany uchwyt, zdemontowane wszystko, pospawane dokładnie i mocno, biegi wchodzą płynnie i bardzo lekko, dziękuję heh

IMG_20180517_103952.jpg

IMG_20180517_104033.jpg

Edytowane przez TomekX-TRAIL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Witam wszystkich, 

Mam problem ze sprzęgłem. 

Półtora roku temu kupiłem Nissana (2.2 dci, silnik YD, przebieg w tej chwili ok 240 tys km). 

Od razu zauważyłem że sprzęgło chodzi dość ciężko, przesiadłem się z vectry 1.9.

Ok pół roku temu strzelił mi przewód hydrauliczny przy siłowniku na skrzyni. Mechanik który wymienił mi przewód stwierdził że docisk jest na wykończeniu i to kwestia czasu jak pier... nie znowu. Myślę że jak kończy się docisk to chodzi lżej, bo sprężyny się "wyrabiają", a nie ciężej. 

Teraz czasem jeżdżę peugeotem i wsiadając do Nissana czuję że w nissanie żeby nacisnąć sprzęgło naprawdę trzeba się przyłożyć, pomijam fakt że jest źle odpowietrzone choć wysprzegla dobrze, jednak chodzi ciężko zwłaszcza jak zrobiło się zimno. 

Teraz pytanie, czy jest taka opcja że za "ciężkie chodzenie" sprzęgła może być odpowiedzialny siłownik na skrzyni? (moim zdaniem jest oryginalny więc pewnie nie wymieniany od nowości), albo płyn hamulcowy który jest już zużyty i należałoby go wymienić. Dodam że akcja dzieje się w anglii więc wilgotność powietrza jest spora. 

Czy ktoś miał podobny problem bo nie wiem od czego zacząć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też chodziło ciężko ,po wymianie na nowe  chodziło jak masełko( wymieniłem sprzęgło z dwumasą )

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pedał sprzęgła chodzi ciężko to na 95% winne jest zużyte łożysko oporowe sprzęgła. Sprzęgło w T30 jest hydrauliczne więc działa z bardzo dużą siłą i z natury swojej pracy niszczy ten element.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Kamil82 napisał:

Dziękuję za odpowiedź, a płyn i siłownik na skrzyni wymieniałeś czy loztsko tarcza docisk i dwumasa? 

Płynu i siłownika nie zmieniałem

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...