Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Przepalające się cewki zapłonowe, utrata mocy.


shad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam Almerę N16 1.5 90 KM 2000 r. Od jakiegoś czasu borykam się z nieustępującą kontrolką check the engine. Po kilkunastu stówach wydanych na podłączenie do komputera tylko po to, żeby wykasowali mi błąd i powiedzieli, że to m.in. błąd katalizatora postanowiłem olać sprawę i samemu obserwować zmiany jakie następują. Kilka razy wymieniałem cewki zapłonowe, właściwie to na nich chciałbym się skupić. Zdarzało się, że po zakupie nowej cewki (taniego zamiennika, bo zależało mi na czasie) błąd wcale mi nie znikał i nadal coś dławiło silnik,do momentu wskoczenia na wyższe, ale nie optymalne obroty...Po miesiącu cewka była do wymiany. Było to jedynie działanie na zwłokę. Do tej pory tankowałem paliwo ruskie, czasami dodawałem domieszkę uszlachetniającą, obowiązkowo przed zimą dodałem domieszkę usuwającą wodę z układu. Ostatnio wymieniłem w przeciągu tygodnia, dwie różne cewki. Teraz wszystkie cewki są zamiennikami, nie mam już żadnego oryginału.

Ostatnio zalałem do swojej Almery około 10 l benzyny 98 i 40 l ruskiej. Co się stało? Wsiadając po pracy zauważyłem, że check zniknął, samochód dostał dzikiego powera, spalanie było tak małe, że aż zacząłem kontrolować kilometry. Aż do dzisiaj...podejrzewam, że dobra benzyna została wyjeżdżona, a ruski syf spowodował znowu jakiś błąd. Powstaje tutaj pytanie, bo nie jestem specjalistą, czy jakość paliwa może mieć wpływ na wyskakujący błąd i czego on może dotyczyć? Zastanawiałem się nad filtrem paliwa, jednak jest on ukryty w pompie, nawiasem mówiąc pompa swego czasu buczała mi dość głośno do tego stopnia, że zastanawiałem się nad wymianą.

Na chwilę obecną nadal nie mam pełnej mocy, czuję, że coś go dławi. Chciałem wymienić świece, ale były wymieniane rok, temu, a ich żywotność nie jest raczej robiona na tak krótki okres czasu..poza tym nie jeżdżę dużo. Max 15 tys. km rocznie.

Proszę o pomoc osób, które miały podobne problemy...nie chcę już wydawać kasy na pseudo-mechaników, zjebów, którzy tylko podłączą pod kompa + ew. wymienią część. Chciałbym cieszyć się z przyjemności prowadzenia japońskiego samochodu...

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Chciałbym cieszyć się z przyjemności prowadzenia japońskiego samochodu...

 

 

to zacznij lać paliwo a nie jakieś ruskie ścierwo :D 

tym bardziej, że: 

 

 

Ostatnio zalałem do swojej Almery około 10 l benzyny 98 i 40 l ruskiej. Co się stało? Wsiadając po pracy zauważyłem, że check zniknął, samochód dostał dzikiego powera, spalanie było tak małe, że aż zacząłem kontrolować kilometry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też zrobiłem dzisiaj ! zalazłem 98 na Lotosie, ale błąd nie znikł, być może musi przepalić stare paliwo...co gdy to nie pomoże ;> :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz auto pod kompa ale nie po skasowanie błędu tylko aby zobaczyć LD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Chciałbym cieszyć się z przyjemności prowadzenia japońskiego samochodu...

 

Pozdrawiam

To po pierwsze jest brytyjski samochód. Po drugie jak paliwo miało by uszkodzić cewki. Po trzecie odczytaj błędy, wymień świece i ewentualnie na podstawie kodów szukaj przyczyny.

Wg. instrukcji N16 może jeździć na paliwie 90 oktan.

 

Nie wiem po co dodawałeś jakies dodatki do usuwania wody - takie rzeczy to w dieslu. W benzynie zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osoba oszczędna - straci dwa razy więcej.

Napisałeś iż pierwszą cewkę kupiłeś jako tani zamiennik - bo zależało Ci na czasie! Teraz masz wszystkie zamienniki, więc oszczędzałeś........

I jeszcze to ruskie paliwo!!!

W ten sposób i "z braku wolnego czasu", to nigdy nie będziesz się cieszył urokami jazdy japońskim samochodzikiem.

Zrób najpierw to co radzą koledzy. Usunięcie błędu, to nie wszystko - trzeba znaleźć przyczynę.

Następnie dobre paliwo + dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy.

Ja mam np. Clio 1,4 lecz 98 kM a samochód o wiele mniejszy i lżejszy od N16.

Pamiętaj, iż N16 trochę waży a masz silnik tylko 1,5 90 kM więc nie wymagaj cudów (a złym paliwem jeszcze go osłabiasz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chorych cenach nissana ciezko żeby na oryginalne cewki wydał pól wartości auta.

I skoro jesteś moderatorem, to chociaż nie powielaj błędu ze n16 to japoński samochod, bo Japonii on nawet na desce kreslarskiej nie widział.

Jesli faktycznie pali cewki, to jakie napięcie jest na wyjściu alternatora? Moze regulator padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I skoro jesteś moderatorem, to chociaż nie powielaj błędu ze n16 to japoński samochod, bo Japonii on nawet na desce kreslarskiej nie widział.

Nie chcę się sprzeczać, i nie chciałem dopisywać iż  produkowany przez koncern Nissan Motors ale,  ...Egzemplarze przeznaczone na rynek europejski były produkowane w brytyjskich zakładach Nissana (poza niewielką serią sedanów z początków produkcji)....

A to że np. Tino jest i w Japonii a moje było produkowane w Hiszpanii, tzn. że moja Tinka, to hiszpanka a nie japonka?

Koledze chodziło pewnie o markę Nissan - jako japoński i dlatego też tak się do tego odniosłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkunastu stówach wydanych na podłączenie do komputera tylko po to, żeby wykasowali mi błąd

 

Kolego, na przyszłość dla Ciebie i innych zainteresowanych.

Kup sobie interfejs elm327 (20 zł na allegro, ja mam ten biały), zainstaluj na smartfonie albo tablecie aplikację Torque (nawet wersja darmowa ze sklepu google daje radę, ale łatwo znaleźć w sieci wersję pełną) i już mozesz sam w dowolnej chwili i za darmo nie tylko zczytywać i kasować błędy ale i obserwować wszelkie mozliwe parametry silnika na zywo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...