Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Akcja na poduszkę kierowcy


kules
 Share

Recommended Posts

Dawno tu nie pisałem, ale widzę że chyba nie zauważyliście, że będzie od nowego roku akcja serwisowa w związku z ewentualną wadą poduszki kierowcy w notku e11 - produkcja od 30 sierpnia 2005 r. do 31 grudnia 2011 r. UOKIK podał listę VIN notków objętych w Polsce tą akcją. Mój notek też jest na tej dłuuugiej liście prawie 10 000 aut, które będą wołane do serwisu sukcesywnie, a że jest daleko na liście VIN to pewnie trochę poczekam na telefon :)

Boją się, że poducha jak wystrzeli to może to zrobić mocniej niż producent przewidział i rozwalając przy tym obudowę zrobić jej odłamkami kuku kierowcy. Tu macie link do strony UOKIK z wiadomością i załączoną listą aut. https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=12079

Link to comment
Share on other sites

Panowie jest taka akcja i nie dotyczy ona tylko Notków ale i Tino, X- T30 i jeszczekilku innych modeli. Przysyłają listy do właścicieli i proszą o zgłoszenie się do najbliższego serwisu celem naprawy. Kuzyn dostał taki list dot. Tino i właśnie dzisiaj dzwoniłem do serwisu i się umówiłem na 04,01,2016r. Oczywiście akcja jest bezpłatna, najbardziej mnie zaskoczyło (pozytywnie) to, że wysyłają listy do właścicieli aut już ponad 10 letnich.

Link to comment
Share on other sites

No to pora do skrzynki zacząć zaglądać. W końcu coś wygrałem i jestem na jakiejś liscie. Ech. Do zobacaenia w salonie Szanowni

Link to comment
Share on other sites

Guest Czeslaw4

Witam

 

kules, bardzo cenną informację znalazłeś.

Mój Note jest także na tej liście.

 

Pozdrawiam

Edited by Czeslaw4
Link to comment
Share on other sites

A i mój także jest na liście. Czekam na ponowny telefon z ASO...jak będą mieli bliższe informacje. Wstępnie już jest dogadane - dzwoniłem i potwierdzili...poduszka do wymiany w mym aucie. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że pochodzenie samochodu nie ma znaczenia. Jeżeli samochód jest na liście, to ASO zapewne przeprowadzi naprawę. Tyle tylko, że sam będziesz się musiał do nich zgłosić, bo sami Cię raczej nie znajdą tak jak w przypadku pierwszych właścicieli, którzy nabyli samochód w polskiej sieci dystrybucyjnej.

Link to comment
Share on other sites

Więc zadzwoń do pierwszego lepszego aso i dopytaj.

To nie boli ;)

Link to comment
Share on other sites

Samochody sprowadzone też to obejmuje bo dzwoniłem i pytałem o swój. Wystarczy podać im vin i sprawdzą czy twój jest na liście bo mojego akurat nie dotyczy.

Link to comment
Share on other sites

Mój jest na liście pod  nr 5096. Trochę poczekam, a póki co trzeba wypiąć poduszkę żeby nie wybuchła?? :( Będą wzywać listownie czy jak? Czy samemu trzeba zgłosić? W necie wyczytałem, że dotyczy to ok. 3,2 mln aut: toyota, mitsubishi i nissan. 

Edited by janio
Link to comment
Share on other sites

Dostaniesz listownie "zaproszenie"

Link to comment
Share on other sites

OK...kupione w Polsce...a te NISSANy kupione za granicą ? To mają inne poduszki ??

Czy w ASO mają też inne listy ?? czy tylko te Polskie ?

Bo Nissan to chyba wszędzie Nissan ??

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie zadzwoniłem do ASO. Podałem numer VIN a Pani powiedziała mi że nie ma mojego auta na liście serwisowej... a ja go na liście z UOKIK widzę pod numerem 1280 :)

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie zadzwoniłem do ASO. Podałem numer VIN a Pani powiedziała mi że nie ma mojego auta na liście serwisowej... a ja go na liście z UOKIK widzę pod numerem 1280 :)

No i tu jest pies pogrzebany. Jest na liście, a nie ma go w ASO. Chyba też zadzwonię? :thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

Kontaktowałem się z nissanem. Pomimo że jestem na wykazie uokik to w ogólnoeuropejskiej bazie do mojego auta nie jest przypisana żadna akcja serwisowa.

 

Podzwońcie żeby się upewnić

Link to comment
Share on other sites

Być może UOKIK ma listę wszystkich samochodów, których problem może  dotyczyć. A Nissan ma już listę, która zawiera pojazdy, których problem dotyczy. Może być też tak, że ASO dostają listy pojazdów podlegających akcji serwisowej sukcesywnie. Mój na przykład jest wytypowany na wrzesień. I może warto dopytywać się w ASO w okolicach terminu wskazanego na liście UOKIK.

Link to comment
Share on other sites

Mój na przykład jest wytypowany na wrzesień.

Taki długi termin? To powinien być priorytet, ponieważ w opisie jest "i spowodować rozerwanie obudowy urządzenia napełniania poduszki powietrznej kierowcy. Tym samym odłamki obudowy mogą spowodować obrażenia pasażerów lub kierowcy." Można oczywiście przypuszczać, że skoro przez tyle lat nic się nie stało to będzie OK, ale jednak ......

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam ,jest 33,8 miliona poduszek  do wymiany na całym świecie w różnych modelach., więc masz odpowiedź o terminy.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno odpytam salon raz jeszcze za czas jakis, tym bardziej ze moj note jest na przedostatniej stronie raportu uokik. Serwis sprawdzał w europejskiej bazie aut. Cieszy mnie to info ale pilnowac tematu będę dla pewności

Link to comment
Share on other sites

Taki długi termin? To powinien być priorytet, ponieważ w opisie jest "i spowodować rozerwanie obudowy urządzenia napełniania poduszki powietrznej kierowcy. Tym samym odłamki obudowy mogą spowodować obrażenia pasażerów lub kierowcy." Można oczywiście przypuszczać, że skoro przez tyle lat nic się nie stało to będzie OK, ale jednak ......

 

Ale tylko podczas wypadku - a tym samym podczas wystrzelenia poduszki.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...