Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ogrzewaniem, Micra k12 1.5 dci 82 kM 2003 r.


rybak63

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ogrzewaniem tej micrusi.

Żona użytkuje to autko od 5 lat i co prawda ogrzewanie nigdy nie było w niej rewelacyjne. Natomiast teraz wydarzyło się coś takiego, ogrzewanie zaczęło działać w "kratkę" jak uruchamia się zimny silnik to po pewnej chwili zaczyna pojawiać się lekko zmienione (cieplejsze) powietrze, kontrolka temperatury (niebieska) gaśnie po przejechaniu ok 3 - 3,5 km i wtedy zaczyna już lecieć tylko zimne powietrze (zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę i tak: zbiorniczek przelewowy prawie pełen zimnego płynu chłodzącego, gruby przewód od chłodnicy do termostatu nabrzmiały i letni, przewody do i z nagrzewnicy letnie. gdy po naciskam na te przewody gumowe to za chwilkę schodzi płyn ze zbiorniczka i pojawia się ogrzewanie w kabinie. czasami po dłuższej jeździe też samo pojawiało się ogrzewanie ale trwało to dość długo ok 10 km) w warsztacie wymieniono mi termostat i cały płyn  w układzie ale niestety dalej jest to samo.

Spece z tego warsztatu zaczynają przebąkiwać czy to nie aby (o zgrozo toż to diesel)  uszczelka pod głowicą chociaż olej jest czyściutki w zbiorniczku przelewowym też nie ma masła.

Ja co prawda upatruję cały czas jeszcze winy w termostacie, bo jak mi się wydaje nagrzewnica nie posiada żadnego zaworu a ciepłem regulują otwierające i przymykające się klapki zimnego powierza chyba, że się mylę. Zauważyłem, też że gdy samochód jest w ruchu to ogrzewanie jest (oczywiście jak już się załączy) efektywniejsze w porównaniu gdy samochód stoi np na światłach. Rezystor dmuchawy raczej odpada bo on nie ma wpływu na blokowanie się płynu w zbiorniczku wyrównawczym a tylko odpowiada z prędkość nawiewu.

 

Perspektywa zmiany uszczelki pod głowicą i wszystkich czynnośći i elementów z tym związanych to jak mi powiedziano koszt ok 1500 - 3000 zł Porażające !!! 

Toż to jakaś połowa wartości tego autka.

 

Proszę o pomoc,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, mamy Nota z takim obiawem. Wymieniliśmy pół auta i dalej nie wiemy co jest dlatego nie moge za dużo mówić....

 

wybaczcie dosadne słowa ,ale poprostu proponuje sie trzymać z daleka od francuskiego szajsu :(

 

Rybak, na początek termostat nie jest drogi (chyba) a to zazwyczaj on. Można spróbować.

 

my sie już łapiemy jakiś absurdalnych pomysłów, typu ww. UPG. To co oni zrobili z tym układem to jest paranoja, jak zobaczyłem schemat to myślałem że padne... :wtf:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, mamy Nota z takim obiawem. Wymieniliśmy pół auta i dalej nie wiemy co jest dlatego nie moge za dużo mówić....

 

wybaczcie dosadne słowa ,ale poprostu proponuje sie trzymać z daleka od francuskiego szajsu :(

 

Rybak, na początek termostat nie jest drogi (chyba) a to zazwyczaj on. Można spróbować.

 

my sie już łapiemy jakiś absurdalnych pomysłów, typu ww. UPG. To co oni zrobili z tym układem to jest paranoja, jak zobaczyłem schemat to myślałem że padne... :wtf:

 

 

Możesz podesłać mi schemat tego "arcydzieła" (czytaj układu chłodzenia) może coś wywnioskuję, bo widzę, że trudno tu znaleźć na forum kogoś pomocnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się jeszcze skupił na dokładnym odpowietrzeniu układu.

Sam napisałeś

...gdy po naciskam na te przewody gumowe to za chwilkę schodzi płyn ze zbiorniczka i pojawia się ogrzewanie w kabinie. czasami po dłuższej jeździe też samo pojawiało się ogrzewanie... 

Tutaj również trzeba dodać iż po dłuższej jeździe płyn bardziej się nagrzeje czyli zwiększa swoją objętość.

Więc skłania się również sprawdzenie poziomu płynu.

Co z chłodnicą, czy kiedyś wogóle była ciepła? Bo nic o tym nie piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie też jestem zaskoczony, w porównaniu z hondziorzami i subarowcami blado wypadają  ;)  i zdziwiło mnie że na zagranicznych forach jest to samo, Micra.org wydaje sie być zainfekowana 18 latkami którzy tylko tną springi i robio' stensy :lol:
-----------------------------------------
mam tylko takie coś, foto robione mp3fonem takze wybacz jakość.

 

K74bRzT.jpg

btw. dziś przy którymś z kolei teście CO2 wynik był pozytywny ,także wzieli na tapete UPG. :blink:

to auto to koszmar, ma DPFa. (musi spełniać norme EURO 48 :rolleyes: )

nr 7 to jest hicior, na kacie jest dodatkowy wtrysk ropy do wypalania dpfa, oczywiście lecą też do niego weże wodne żeby ten wynalazek schłodzić...

3 i 4 to też typowo francuska myśl techniczna, grzałki płynu chłodniczego (bo euro 48) i superhiper turbina płynu do turbo, pewnie w którymś momencie inzynierowie skapli sie ,że pompa wody tego nie pocisnie :lol:

 

Ale już zostawiając, też myśle że powinieneś zaczać od odpowietrzenia lub ew. termostatu.

aha, nie wiem jak bedzie u Ciebie ale nasz Noteć na wolnych musi sie grzać ok poł dnia?  :P masz w micrze wskaźnik temp? Generalnie lepiej zablokować gaz kijem na 2.5k rpm na jakiś czas. Odpowietrznik na termostacie odpowietrzy sie dopiero jak wykręcisz go całkiem i poparzysz sobie łapy. B)  Aha i dobrze mieć w pogotowiu stary korek odpowietrznika, bo raczej na pewno ciśnienie wystrzeli Ci go na skrzynie.

Odpowietrznik nagrzewnicy w micrze pownien być lepiej umiejscowiony  niż w Noteciu, tu zawadza podszybie.
aha i numer 13 w Note nie wystepuje.

hurrr durrr, sorry że tyle nawylewałem pomyjów ,ale nissan powinien sie wstydzić fuzji z Rene <_< Mnie najbardziej ciekawi czy na krajowy rynek też mają "Nissault"  :o

 

 

edit: sorry ,niedoczytałem, miałeś wymieniany termostat. Wiec na początek powtórne odpowietrzanie i oby to było to, powodzenia! :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...