Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z układem chłodzenia


gavron06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z układem chłodzenia w P11 filt GA16DE/

Poczatkowo auto się grzało, potem wypchnęło płyn chłodniczy. Wymieniłem termostat nie pomogło.

Boję się że to uszczelka pod głowicą, ale sprawdzam pompę wody czy wirnik się nie obraca i jest ok.

Mierzę kompresję, na pierwszym tłoku praktycznie jej brak, pomyślałem że tu jest pies pogrzebany.

Wymieniłem uszczelkę, kompresja się znalazła, ale auto znowu po kilometrze się grzeje.

Parownik zamarznięty, nagrzewnica zimna. Górny wąż chłodnicy gorący, dolny zimny.

Wygląda na uszkodzoną pompę.

Czy możliwe jest żeby pod wpływem temperatury metal z którego wykonany jest wirnik pompy rozszerzał się i obralał na osi?

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Dodam tylko że wycieków płynu brak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzanie przezucanie płynu babelkowanie.. wymiana termostatu, wymiana uszczelki 2x spawanie glowicy, glowica znow pekła.. mysle pewnie krzywy blok.. wymieniam silnik.. glowica znow nawala.. teraz szukam glowicy z p10 i potwierdzenia czy jest taka mozliwosc napewno bo wszedzie slychac p11? ta po lifcie? wspolczuje! hehe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nie pamiętam jak jest z pompą w GA ona jest normalnie napędzana z paska to warto było by ją wymienić

 

termostat bym wypier@#$ na początek by go odrzucić silnik nie dogrzany będzie lepszy niż przegotowany ..

 do tego widać że woda nie dochodzi do reduktora i dalej wiec faktycznie wskazuje na pompę lub zapowietrzenie jak chłodnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, wybaczcie nieobecność

Temat ogarnięty, moje obawy co do pompy sie potwierdziły, po zagotowaniu jej w garnku wody srubokrętem swobodnie obracałem wirnik na ośce.

 

 

grzanie przezucanie płynu babelkowanie.. wymiana termostatu, wymiana uszczelki 2x spawanie glowicy, glowica znow pekła.. mysle pewnie krzywy blok.. wymieniam silnik.. glowica znow nawala.. teraz szukam glowicy z p10 i potwierdzenia czy jest taka mozliwosc napewno bo wszedzie slychac p11? ta po lifcie? wspolczuje! hehe 

 

P11 po lifcie z początkowego okresu produkcji miały jeszcze GA16, więc pasują graty do silnika, skrzyni, sprzęgła jak i zawieszenia nie tylko z P11, ale i z P10, więc skąd te współczucie?

A przed spawaniem głowicy czy wymianą silnika czy bloku, sugeruję koledze dać główkę do sprawdzenie szczelności, taki zabieg w zakładzie zajmującym się obróbką głowic kosztuje całe 20 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...