Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra 1.2 2005 nie moge zapalic RATUNKU !!


kaaspar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,dzis po nocy w zakupionej wczoraj Micrze  nie moglem jej rano "normalnie" zapalic, to zanaczy bez dotykania pedala gazu.

 

Po trzech probach uruchomienia dodalem lekko gazu i zapalil bez problemu po ok 30 sekundach utrzymywania  na ok 2-3 000 obrotow puscilem pedal gazu i chodzil bez problemu.Po ok 3 minutach pracy, zgasilem i zapalil juz normalnie bez dodtykania gazu.Serdecznie prosze o info co to moze byc??

serdecznie pozdrawiam kaas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świece może zaworem zwrotny może paliwo może...Sprawdź czy się powtórzy (zakładam ze micra bez inteligentny key,bo tam trzeba wcisnąć hamulec przy zapalaniu.)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece sa nowe, przewody tez, hamulec i tak wciskam, bo to automat........:-),

Boje sie ze to nie taka "prozaiczna" przyczyna........niestety, dzis bylo to samo a jak probowalem jednak "zmusic" autko do zagadania bez dodania gazu to zagadalo, ale nierowno i jakby nie na wszystkich garach..........:-(

Chyba bez "czarownikow" sie nie obejdzie..........:-(


Witam jeszcze raz spytam bo  specjalnie nie zapalalem autka 2 dni i dzis musialem krecic kilka razy nawet z noga lekko na gazie tak jakby nie trzymal jakis zaworek i paliwo splywalo do zbiiornika i trzeba je napompowac......:-) , czy moze wiecie gdzie taki zaworek koze byc zlokalizowany i czy dam rade sam go wymienic ,i czy tu jest jakies ssanie (moze sie czyms przybrudzilo) i nie pali ???Z goru dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworka zwrotnego oddzielnego nie ma, jest wbudowany w pompie paliwa i to pompa utrzymuje ciśnienie po zgaszeniu a przed odpaleniem  powinna pod pompować paliwo . W Twoim przypadku albo masz za bogatą mieszankę i zalewa silnik { komputer źle dobiera mieszankę} lub za  ubogą mieszankę , silnik nie ma siły załapać [ brak ssania - jak to określiłeś czyli wzbogaconej mieszanki ] . Dobrze by było podpiąć tester i sprawdzić temperaturę silnika w czasie rozruchu .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chyba bez wizyty u speca sie ni obejdzie.........:-) trzeba szukac dobrego,a o takiego nielatwo.........:-( a jeszcze powiedzcie gdzie jest wtyczka do komputera .zeby mi pol auta nie rozebrali..........:-).Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli chcesz jechać do speca ,co nie wie gdzie szukać to lepiej łukiem omijaj. a złącze jest pod bezpiecznikami z lewej w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bede szukal...........:-) na razie jezdzi,choc to poranne zapalanie denerwuje......:-(

A  cos tam sie   "przytkalo" i moze jakis czyszczacy uszlachetniacz do paliwa zmieni sprawe,jak myslicie stosowaliscie cos do czyszczenia ukladow wtryskoych, sprawdza sie to czy moze doprowadzic do niespodziewanego uszkodzenia ukladu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsza rzecz ,która należy wypróbować. Koszt nie wielki np.STP a pomóc moze.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie, przez pierwsze dni po zakupie Micra zapalala troche z problemami (trzeba bylo lekko wcisnac gaz przy zapalaniu) po 3 dniach postoju (wyjazd) dzis rano ODMOWILA wspolpracy,po przekreceniu kluczyka "pryknal" na 2 sekundy i zgasl,dalsze proby "chechlania" zakonczyly sie niepowodzeniem.Po ok 6 godzinach i naladowaniu batrii historia sie powtorzyla...........:-(

Nie chce zajezdic rozrusznika wiec dalszych prob nie podejmuje,czy czeka mnie nieuchronne spotkanie z sultanami klucza francuskiego???

Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za jakiekolwiek sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo,iskra , immobilajzer ,jakiś czujnik , rozrząd ... itd/itp Bez podłączenia pod kompa ,potrzebna czarodziejska kula.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc skonczylo sie w warsztacie okazalo sie ze majac trudnosc z zapaleniem bez dotykania gazu, za mocno go Zona wcisnela co sopowdowalo zalanie swiec, swiece wymienine na nowe(Denso) auto zdiagnozowane komputerem(zero jakichkolwiek bledow) teraz pali i jezdzi ALE............... nadal nie zapala "NORMALNIE" czyli bez lekkiego dodawania gazu.

Mechanik spedzil nad nim 2 dni( z uwagi ze na cieplym pali bez problemu i auto styglo po 6 h)  posprawdzal wszystkie czujniki(temparaturu,polozenia walu,imobilajzer, wtryski, pompe).i co tam jeszcze mogl ) i NIC,.........poddal sie choc przyznal ze mu sie to nie zdarzylo.Auto nadal nie pali "normalnie" czyli bez gazu na zimnym.Wymienilem tez akumulator na nowy (bo to podobno tez  jego "slabosc" tez mogla sie przyczynic do zalania swiec........:-(

po zapaleniu auto sprawuje sie pieknie nie gasnie ,obroty nie faluja fajnie sie wkreca ,nawet jak na automat........:-)

 

Ma ktos jakis pomysl CO DALEJ..........czy w serwisie myslicie ze beda madrzejsi???

Dzieki za uwage i sorki ze marudze...........:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda rzeczywiście na jakieś nie domaganie pompy paliwa ,lub raczej  jej zaworu zwrotnego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc skonczylo sie w warsztacie okazalo sie ze majac trudnosc z zapaleniem bez dotykania gazu, za mocno go Zona wcisnela co sopowdowalo zalanie swiec, swiece wymienine na nowe(Denso) auto zdiagnozowane komputerem(zero jakichkolwiek bledow) teraz pali i jezdzi ALE............... nadal nie zapala "NORMALNIE" czyli bez lekkiego dodawania gazu.

Mechanik spedzil nad nim 2 dni( z uwagi ze na cieplym pali bez problemu i auto styglo po 6 h)  posprawdzal wszystkie czujniki(temparaturu,polozenia walu,imobilajzer, wtryski, pompe).i co tam jeszcze mogl ) i NIC,.........poddal sie choc przyznal ze mu sie to nie zdarzylo.Auto nadal nie pali "normalnie" czyli bez gazu na zimnym.Wymienilem tez akumulator na nowy (bo to podobno tez  jego "slabosc" tez mogla sie przyczynic do zalania swiec........:-(

po zapaleniu auto sprawuje sie pieknie nie gasnie ,obroty nie faluja fajnie sie wkreca ,nawet jak na automat........:-)

 

Ma ktos jakis pomysl CO DALEJ..........czy w serwisie myslicie ze beda madrzejsi???

Dzieki za uwage i sorki ze marudze...........:-)

Jak już zapali po dodaniu lekko gazu na zimnym silniku, puszczasz gaz jakie obroty utrzymuje ? Jakie obroty ma po nagrzaniu ? Ja bym jeszcze zrobił. adaptację przepustnicy - tylko to automat może być inna procedura .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis sprobowalem zaplic zupelnie bez gazu aku "pelne' wiec chechlalem 4 razy ,zapalil ale chodzi norowno (jakby na 2 czy 3 garach) i tak (mimo bolu serca0 wytrzymalem ok minuty, nic sie nie dzialo jak lekko dodalem gazu zgasl..........zapalilem jeszcze raz zapalil i i po lekim dodaniu gazu (i trzymaniu pol minuty) czaczal juz chodzc normalnie.Obroty po zapaleniu z "gazem" ok 1000 obroty po nagrzaniu 700-800 .Czy awario zaworka zwrotnego pompy by dawala takie objawy chyba by zapalal za 3 rozrucham jak by dopompowal paliwo(ale to w/g mnie)..........:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej  a sprawdzałeś płyn chłodniczy nie wiem jeszcze  jak w micrach bo dopiero mam od 2tyg  ale w mojej almerze która jest na wykończeniu(z benzyny zrobił sie diesel -olej znika :) )

 taki objaw jest gdy znika też płyn chłodniczy i czujnik temp  nie ma płynu i podaje złe dane do eku i bez gazu nie odpalisz choćbyś nie wiem ile kręcił  i wtedy wiem że trzeba dolać :)

tak mi do głowy przyszło

 

Bądź też sam czujnik to też go wymieniałem koszt był 30 zł i później palił  bez niczego

Edytowane przez siwy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn jest sprawdzalem,  czujnik tez zdaje sie dzialac bo najpierw jest na desce niebieski symbol chlodzenia  i znika wydaje sie prawidlowo po ok 3-5 km.Kurcze juz glupieje.Chyba sie jednak "kopne' do serwisu autoryzowanego moze oni cos poradza.mysle ze juz poprzedni wlasciel mial jakis problem z tym zapalaniem(choc zapewnial ze nie,ale jakos slabo mu wierze....:-(  bo skad przed sprzedaza wymiana czujnika polozenia walu,swiece, filtr powietrza.........???? Ech ,zycie............:-)

.Jakie tu sa jeszcze czujniki dzialajce przy starcie, moze jakis z nich..........Mechanik-kowal sie poddal ale ja nie moge...........:-)Poza tym autko jest naprawde piekne i malo zuzyte........:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możę bym jeszcze odpowietrzył układ chłodzenia ? taka myśl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mysl, a to jest jakas srobka odpowietrznika czy sie zdejmuje korek?Chociaz tu jest zbiorniczek wiec czy sie taki uklad odpowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micra nie ma żadnych odpowietrzników , układ powinien się sam odpowietrzyć - to nie ma wpływu na odpalanie !!!!


Dzis sprobowalem zaplic zupelnie bez gazu aku "pelne' wiec chechlalem 4 razy ,zapalil ale chodzi norowno (jakby na 2 czy 3 garach) i tak (mimo bolu serca0 wytrzymalem ok minuty, nic sie nie dzialo jak lekko dodalem gazu zgasl..........zapalilem jeszcze raz zapalil i i po lekim dodaniu gazu (i trzymaniu pol minuty) czaczal juz chodzc normalnie.Obroty po zapaleniu z "gazem" ok 1000 obroty po nagrzaniu 700-800 .Czy awario zaworka zwrotnego pompy by dawala takie objawy chyba by zapalal za 3 rozrucham jak by dopompowal paliwo(ale to w/g mnie)..........:-)

 .

Po odpaleniu na zimnym silniku około 5 stopni powinien wskoczyć na obroty 1500 -1700 i w miarę nagrzewania spadać do 800 bez włączonych jakichkolwiek odbiorników { nawet nawiewu } . Po włączeniu obciążenia elektrycznego powinny podskoczyć do 900 . W tym silniku przepustnica sterowana jest elektrycznie i do prawidłowej pracy potrzebuje adaptacji . Zrób adaptację bo objawy są podobne , następnym krokiem zmierz ciśnienie paliwa - mogła być zmieniona pompa na inną o innym ciśnieniu , lub bez zaworu zwrotnego

Edytowane przez ANDRZEJ104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy moze miec na to wplyw czujnik polozenia walu?

 

Taka sugestie podsunal mi mechanik tu na miejscu i jeszcze pytanie czy w mojej Micrze jest jeden czy 2 czujniki(dolny i gorny) czy tylko jeden w bloku obok kola zamachowego?Pozdrawiam

P.S po zapaleniu ( w ten specyficzny sposob co podalem) jest wyczuwalny zapach benzyny...........:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o takich przypadkach - sam się nie spotkałem - że komputer nie diagnozował uszkodzenia czujnika a wymiana pomogła .

Czujniki są dwa , w głowicy czujnik położenia wałka  i w obudowie koła zamachowego ,położenia wału . Jeśli kontrolka silnika nie świeci RACZEJ są dobre .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...