Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1,8 Wymiana silnika


svyturys
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wspaniałych kolegów , moja primerka trafiła do mechanika który stwierdził brak spreżania na 3 i 4 cylindrze ,nie jestem sposób powtórzyć ile tam rzeczy do naprawy wraz z olejem,uszczelką pod głowicą, coś tam jeszcze wycenił naprawa 2000 tyś zł najgorsze że dopiero po otworzeniu będzie wiedział więcej  a mianowicie w jakim stanie są prowadnice, tłoki , podpowiedział aby rozglądać się za silnikiem (wymiana 1000 zł to dużo czy normalnie ?)

Moje pytanie brzmi czy to mojej Primery p12 1,8 2005r  będzie pasował każdy silnik o oznaczeniu QG18 nawet od P11 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

svyturys - mam prośbę , domaluj to 1,8 2005r do swego profilu / w polu silnik.

Nie będziesz musiał za każdym razem pisać tych istotnych informacji i wszystkim będzie łatwiej ;)

i będzie w zgodzie z regulaminem forum...

Ok? Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od p11.144 nie bedzie pasował. Cena za wymiane spoko. Chodz ja kumplowi załatwiłem za 500

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180000 tys w tym 120000 na lpg

Moja p12 jest po lifcie czy silnik z p12 z przed liftu jest ok 02-05 ?

Edytowane przez svyturys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Moja primerka p12 1.8 benzyna gaz 2002 215 tys przebiegu pokazuje objawy czarnego dymu z wydechu przy 3-4 tys. Bierze olej na 1000 km 2,5 litra. Wskazuje na pierścienie i pewnie inne niespodzianki jakie mogą to powodować. Mechanik podpowiada czy w takiej sytuacji nie lepiej jest kupić nowy silnik z mniejszym przebiegiem. Co sugeruje cię. Czy jest możliwość wstawienia innego silnika. Ktoś zasugerował mi żeby lepiej wstawić silnik 1.6 zamiar 1.8. ale podobno straci 1/6 mocy na silniku 1.6. jakie będzie najlepsze rozwiązanie w tym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moja primerka p12 1.8 benzyna gaz 2002 215 tys przebiegu pokazuje objawy czarnego dymu z wydechu przy 3-4 tys. Bierze olej na 1000 km 2,5 litra. Wskazuje na pierścienie i pewnie inne niespodzianki jakie mogą to powodować. Mechanik podpowiada czy w takiej sytuacji nie lepiej jest kupić nowy silnik z mniejszym przebiegiem. Co sugeruje cię. Czy jest możliwość wstawienia innego silnika. Ktoś zasugerował mi żeby lepiej wstawić silnik 1.6 zamiar 1.8. ale podobno straci 1/6 mocy na silniku 1.6. jakie będzie najlepsze rozwiązanie w tym przypadku?

 

 jeśli  już wstawiać silnik to najlepiej taki sam, wtedy wszystko podejdzie bez żadnych dodatkowych przeróbek (ECU, elektryka, skrzynia, itp)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że kupisz rozbitego angola 1,6 ale sprawnego mechanicznie za jakieś 2000-2500 to taka przekładka może się udać w miarę bezboleśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujecie aby zostać przy tym samym silniku? Najgorzej że jestem w Niemczech i mam nim wracać w kierunku swojego mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za kilka dni wymieniam silnik w mojej P12. U mnie ceny za wymianę silnika oscylują od 400 do 1000 zł, choć są też dranie, którzy krzyczą więcej, ale dziwnie mało klientów mają ;-) Mnie jak na razie mechanik powiedział 800 zł, ale jeszcze trwa praca, więc mam nadzieję, że kwota nie podskoczy :-/

 

Kupiłem silnik z przebiegiem trochę ponad 100kkm, więc na parę lat starczy. Z tego, co obserwuje to te 1.8 znoszą tak 250 kkm i później trzeba już zacząć bawić się w wymiany poszczególnych elementów, ja wolę zmienić cały silnik i mieć "świeższy" rozrząd, zawory, tłoki itp.

 

Obecny silnik skończył się po ok. 300kkm - jeszcze jeździ, ale nie wiadomo jak długo, więc wolę profilaktycznie wymienić niż się martwić, czy dojadę do celu ;-)

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za kilka dni wymieniam silnik w mojej P12. U mnie ceny za wymianę silnika oscylują od 400 do 1000 zł, choć są też dranie, którzy krzyczą więcej, ale dziwnie mało klientów mają ;-)

Kupiłem silnik z przebiegiem trochę ponad 100kkm, więc na parę lat starczy....

 

 

robocizna od 400 do 1000 zł a koszt samego silnika ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Płaciłem 1500

 

 

update - 22-7-2016 

 

Ja już z "nowym" silnikiem, zalanym 5w-40.

Okazało się, że padnięte było sprzęgło, więc wydatki podskoczyły, ale miejmy nadzieje, że będzie na długi czas OK.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jakoś w kwietniu zakupiłem(do dziś się zastanawiam dlaczego) V10 z nieszczęsnym QG18DE pod maską....... W chwili obecnej leję do niej już 3 bańkę oleju i stwierdziliśmy z żoną że czas ten temat ogarnąć tzn. zrobić Tinie "operację serca". Trochę o tym poczytałem tu i tam jednak gdyby ktoś z Was miał jakieś cenne rady to byłoby miło gdyby się podzielił  :)

Jednocześnie tak na dzień dobry nasuwają mi się dwa pytania: 

- jakie pierścienie zastosować?

- czy wywalić pierwszego kata?

 

 I co sądzicie o tym wpisie(znalezione w sieci):

"Jeśli auto bierze olej, to ma nieszczelne pierścienie ponieważ:

1. właściciel był ciotą i docierał delikatnie jak w instrukcji
2. właściciel był idiotą i butował na zimnym.

99.9% silników jest niszczonych na etapie docierania przez zbyt delikatną jazdę. Na uszczelnienie pierścieni mamy tylko kilkadziesiąt pierwszych kilometrów (tak ze 20-30 i zmiana oleju). Proces uszczelniania pierścieni zostaje zapoczątkowany w fabryce przez miłego (bardzo!) pana obsługującego hamownię. Nowo złożone pojazdy są zalewane badziewnym olejem full-minerał, silniki są rozgrzewane a potem miły (bardzo!) pan dokręca je na rolkach na każdym biegu do odcięcia aż zaczną błagać o litość. Teraz w gestii nabywcy jest pociągnąć ten proces dalej: porządnie rozgrzać nówkę z salonu, pierwsze 20-30km ostro w cyklach 60%, 80%, 100% obrotów i duuużo hamowania silnikiem po czym szybka zmiana oleju z filtrem na badziewny full-minerał, znów ostro przez 100-200km, zmiana oleju z filtrem na badziewny full-minerał i na nim jeździć normalnie do 2 tyś km, potem dopiero syntetyk. Tyle, że instrukcje obsługi łżą w tej kwestii jak bure suki a faceci dawno zniewieścieli i się pieszczą z gazem zamiast zbudować max ciśnienie w cylindrach, które dociśnie pierścienie od wewnątrz do gładzi i dać silnikowi często hamować z wysokich obrotów. Silnik tak docierany nie pali oleju i jego tłoki są czyste jak nówki na półce w sklepie a nie żółte i opalone jak jakieś 99.9% tłoków podciągających olej z dołu. I nie mają żadnego nagaru na pierścieniach ani nigdzie indziej, są mocniejsze w całym zakresie obrotów a ich tłoki, pierścienie i cylindry żyją długo i szczęśliwie. Czyste tłoki to znak, że silnik ma prawidłowo uszczelnione pierścienie i zgarnia olej najlepiej się da. Twój informator chyba dopiero musi taki tłok zobaczyć."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie jakim olej jest zalany ? a jakim byl zalany przedtem ?jak go kupiliście,nie można zmieniać olejów tak sobie z minerałów na półsyntetyk bądź na syntetyk.Taka jest zasada,z własnego doświadczenia wiem ze zmiana z półsyntetyk na minerał ze uszczelnię pierścienie i trochę dojadę na tym silniku tak z pól roku do czasu kupienia używki pomyliłem się więcej żłopał oleju wiec znowu na półsyntetyk i dociągnąłem na nim. Samochód peugeot 309 benzyna w ciul nakręcone na liczniku,ale wrócę do sedna,jak już zrobisz silnik czyli pierścienie,gumki zaworów popatrz na pompę olejowa w jakim stanie jest profilaktyka,to lej olej taki jak zaleca producent ale w tym wypadku ze auto ma już tyle latek to o stopień wyżej np,5w30 to na 10w40 kumasz,i tak po 1000km zlewasz wymiana filtru i zalewasz tym samym,i po pierwsze żadnego butowania ostrego hamowania silnikiem itd,po tys km użytkujesz auto jak kto chce.Taka jest reguła.


A max na do tarciu to 100km od czasu do czasu

Edytowane przez janusz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według książki był zalany 5W i taki mu dolewałem po nabyciu auta, następnie 10W i tak już będzie do końca. Bez obrazy ale liczyłem na jakieś konkretniejsze podpowiedzi ;) Jakiej firmy pierścienie zastosować bo ponoć te oryginalne Nissan-a to porażka(wyjątek od reguły)? No i co z katem(1) czy po jego wywaleniu nie będzie mi się palił check?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam poczytać wszystkie 6 części z tej strony http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/olej-silnikowy-rozdzial-1 bardzo ciekawe i rzeczowe artykuły, i powinno Ci to rozjaśnić temat doboru i wyboru oleju. W kwestii katalizatora to jego wywalenie zawsze będzie powodowało zapalenie kontrolki, co z kolei wymusi kombinowanie z emulatorami, które nie są tanie albo wstawianie tulei, generalnie rzeźba i narażasz się przy okazji na ewentualne problemy przy badaniach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...