Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana glowic w terrano 1


schab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

za późno ... już tu jest ... będziesz szorował pokład  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocniejszą ? czyli ...

witaj w klubie Hubert ... do Yula Brynera jeszcze nam daleko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hilfe hilfe ! Niemcy mnie biją! ... żartowałem 

a teraz na serio , jak wykręcić 3 ukręcone szpilki od kolektora wydechu w głowicy, czy normalną metodą z nawiercaniem... czy do takich przegrzanych coś innego wymyślono, hę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

broń cie Panie Boże, Panie Szatanie, Światowidzie ...  czy w jakie tam inne bóstwo wierzysz próbować to wykręcać tanimi wkrętakami ido urwanych śrub ... je to dopiero trudno potem wyciągnąć.

 

domyślam się że elektrodrążarki nie masz na stanie (byłem w trakcie budowania ale jakoś się rozeszło), ja bym wiercił i gwintował ... ale trzeba wcelować w środek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 są czyli 6-ką wiecić ?, właśnie sobie uświadomiłem , żem nigdy tego własnoręcznie nie robił ...

 elektrodrążarka ?  :huh:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jaki gwint ma szpilka pewnie drobnozwojna ? potem z tabelki się dobierze wiertło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę iść zobaczyć do garażu bo mi kot kolację wszamie, 


z kotem byłem ... 8-ka, zwykły skok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym najcieńszym to tak trzeba mieć pewną rękę, bo wiertło trudno potem też wydłubać :)

 

6mm to jest już sporo jak na zwykłe M8, prawie cały rdzeń się rozwierci, tu jest mało miejsca żeby nagwintować lewym i wykręcić, jak m6 wkrecisz to przecież sie urwie


z tym najcieńszym to tak trzeba mieć pewną rękę, bo wiertło trudno potem też wydłubać :)

 

6mm to jest już sporo jak na zwykłe M8, prawie cały rdzeń się rozwierci, tu jest mało miejsca żeby nagwintować lewym i wykręcić, jak m6 wkrecisz to przecież sie urwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pod M8, wierci się Φ6,8

jak wywiercisz 6mm to masz odrobinę zapasu na nietrafienie w środek,

nie wiem jak ci się to tam urwało, ale polecam poświęcić, jakieś 2mm gwintu i nawiercić dużym wiertłem ..Φ8 tak żeby ci czubek wiertła wyśrodkował się w otworze na urwanej szpilce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie trzy już wcześniej były urwane, nic nie wystaje na zewnątrz, wręcz są schowane na jakieś 2 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie trzy już wcześniej były urwane, nic nie wystaje na zewnątrz, wręcz są schowane na jakieś 2 mm

tym łatwiej, większe wiertło wyśrodkuje się w otworze i czubkiem zrobi ci punkcik do dalszego wiercenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 z 12-u , 25 % .... słowo daję, nie ukręciłem, były już ... Daniel też nie, ktoś tam wcześniej narozrabiał


6,8 powiadasz ? są takowe? 


jest jeszcze inny problem ... urwana tulejka centrująca wałek skrzyni w kole zamachowym

 to chyba ta sama o której Thespian wspominał ...

 

nr 28 ?

 

http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1990_1/type_6/engine_mechanical/piston_and_crankshaft_and_flywheel/illustration_1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są ale nie wiercisz 6,8 bo na bank wytniesz gwint wiertłem

jak będziesz jechał 6 to potem próbować gwintownikiem - zostanie cieniutka ścianka ze szpilki i da się ją wyciąć albo wręcz wypadnie sama.

 

albo kup sobie jakąś 6 lepszą i potem 6,1 6,2 ... i delikatnie jedziesz patrzysz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ... 6,8 to średnica "ciała" w śrubie, albo nie ... do nakrętki M8 bez oporów wchodzi pręt średnicy 6,8 mm, no coś w tym stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to urwana ?

 

ja kombinowałem aż w końcu kupiłem sprzęt i po problemie http://hcd-customdevices.pl/jalbum/Pickup/pilot_bushing/slides/P1090775.html

 

tu to łatwo bierzesz gwintownik i heja, potem wkręcasz śrubę o ona wypycha tulejkę, albo za nią wyciągasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ta tulejka jest w wale a nie w kole? nie wygląda żeby była aż tak głęboko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ... 6,8 to średnica "ciała" w śrubie, albo nie ... do nakrętki M8 bez oporów wchodzi pręt średnicy 6,8 mm, no coś w tym stylu...

 

powiedzmy .. w przybliżeniu.

gwintownik jeszcze musi z tego 6,8 wyciąć trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, do gwintów są zwykle niepełne mm wierteł. Pomysł Huberta z większym otworem i wyśrodkowaniem się samoczynnego wiertła jest niezły. Robię tak w pomostach wag. Jak nie da się nominału rozwiercić bo wyjdzie na boku lub w ukos to rozwiercam na większe. Ale tam mam dostęp, miejsce i prosty materiał do naprawy więc mogę sobie pozwolić na błąd w sztuce. Najgorsze jest zawsze ułamanie malucha.

Jeżeli możesz zmienić szpilki na większe to jedź od razu grubszym wiertłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...