equinoxe Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) Ja tylko krótko (bo siedzę w robocie) chciałbym podziękować kolegom, którzy wyrazili poparcie dla może nie do końca przemyślanej, ale jednak mojej inicjatywy. Jeśli coś jeszcze się dowiem, to oczywiście dam znać. Ja oczywiście też popieram - popieram też, zdaje się wbrew Administracji kolegę @colins jako "reprezentanta" w dialogu z Nissanem w temacie "żonglerki" softami, sprzecznymi informacjami itp. Jako jedynemu chce się drążyć to niejasne zagadnienie. Edytowane 19 Lutego 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Jestem posiadaczem auta silnikiem 1.2 DGI-T, dlatego z uwagą przypatruję się bardzo ważnym z mojego punktu widzenia działaniom Kolegi Colinsa. Dlatego postanowiłem (w formie spostrzeżenia) dodać swoje 3 grosze. Spostrzeżenia słusznego, czy nie - nie wiem. Nie wiem również, czy ktoś już aby na to nie zwracał uwagi.... Ale do rzeczy... Silnik 1.2 DGI-t (oznaczany również jako HR12DDT) to w zasadzie silnik 1.2 TCe (albo jak kto woli H5Ft według specyfikacji Renault'a). Silnik 1.2 TCe został zaprezentowany "szerszej publiczności" blisko 4,5 roku temu i pojawił się samochodach koncernu Renault na początku 2012 jako silnik spełniający normę Euro5. Silnik 1.2 DGI-t jest sprzedawany jako silnik spełniający normę Euro6 (każdy z posiadaczy tego silnika kupił go jako silnik Euro6, ponieważ - z tego co pamiętam - norma ta weszła w życie gdzieś na początku 2014 roku). Może tylko "programowo" dopasowano silnik sprzed blisko 5 lat i tu należy upatrywać źródła problemu? Wrzućcie w google takie klucze: HR12DDT Euro5, a potem HR12DDT Euro6 - odwołań do drugiego wyszukiwania jest relatywnie mało... Że zacytuję klasyka - PRZYPADEK? Nie sądzę... Pozdrawiam! Nie do konca bo moj ma euro5... Oczywiscie nie bierze oleum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Jestem posiadaczem auta silnikiem 1.2 DGI-T, dlatego z uwagą przypatruję się bardzo ważnym z mojego punktu widzenia działaniom Kolegi Colinsa. Dlatego postanowiłem (w formie spostrzeżenia) dodać swoje 3 grosze. Spostrzeżenia słusznego, czy nie - nie wiem. Nie wiem również, czy ktoś już aby na to nie zwracał uwagi.... Ale do rzeczy... Silnik 1.2 DGI-t (oznaczany również jako HR12DDT) to w zasadzie silnik 1.2 TCe (albo jak kto woli H5Ft według specyfikacji Renault'a). Silnik 1.2 TCe został zaprezentowany "szerszej publiczności" blisko 4,5 roku temu i pojawił się samochodach koncernu Renault na początku 2012 jako silnik spełniający normę Euro5. Silnik 1.2 DGI-t jest sprzedawany jako silnik spełniający normę Euro6 (każdy z posiadaczy tego silnika kupił go jako silnik Euro6, ponieważ - z tego co pamiętam - norma ta weszła w życie gdzieś na początku 2014 roku). Może tylko "programowo" dopasowano silnik sprzed blisko 5 lat i tu należy upatrywać źródła problemu? Wrzućcie w google takie klucze: HR12DDT Euro5, a potem HR12DDT Euro6 - odwołań do drugiego wyszukiwania jest relatywnie mało... Że zacytuję klasyka - PRZYPADEK? Nie sądzę... Pozdrawiam! A to nie wynika przypadkiem z tego że dołożyli stop-start, zmniejszyli KM oraz Nm i się norma zmieniła na Euro6 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@ndy Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Nie do konca bo moj ma euro5... Oczywiscie nie bierze oleum... mój kupiłem jako Euro6, a pali więcej niż stary focus z Euro3... i też nie bierze... jeszcze(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Mój ma SS i Euro 5 jest z początku 2014.Raczej w późniejszych coś pogrzebali i dostał szóstkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Mój też ma normę EURO 5. Dopiero w 2015 r. dostosowano ten silnik do norm EURO 6. Wiemy też, że ten silnik to bliźniak renówkowego 1.2 TCe, który z kolei występuje w różnych wariantach mocy, od 115 do 130 KM. Zresztą boryka się z podobnymi problemami i na renówkowych forach również poczytać można o jego zwiększonym apetycie na olej. Odnośnie popierania kogoś czy czegoś , to już sobie wszystko wyjaśniliśmy. Trzymajmy się razem, bo jak to mówią w kupie siła. A duża kupa, sami wiecie... W każdym razie wspólnie damy radę, nawet z zatwardzeniem Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@ndy Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 A to nie wynika przypadkiem z tego że dołożyli stop-start, zmniejszyli KM oraz Nm i się norma zmieniła na Euro6 ? Dacia Duster sprzed roku z silnikiem 1.6 TCe ma 125KM, start /stop i Euro6... http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/dacia-duster-po-modyfikacjach/gjfgxv PS. Może warto wgrać do j11 soft z Daci Duster? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Ja oczywiście też popieram - popieram też, zdaje się wbrew Administracji kolegę @colins jako "reprezentanta" w dialogu z Nissanem w temacie "żonglerki" softami, sprzecznymi informacjami itp. Jako jedynemu chce się drążyć to niejasne zagadnienie. proponuję zgłosić się do kolegi @colinsa na PW o wyjaśnienie o co chodzi, mam nadzieję, ze udzieli rzetelnej i wyczerpującej odpowiedzi jeżeli jednak nie będzie ona zadowalająca to proszę o przesłanie jej też na PW z konkretnym pytaniem co można jeszcze wyjaśnić Odnośnie popierania kogoś czy czegoś , to już sobie wszystko wyjaśniliśmy. i tego się trzymajmy bez zbędnych wrzutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 1.2 TCe np.z Kadjara ma 130 KM. Jednak nie wiemy do końca czy o mocy decyduje jedynie soft, bo chodzą słuchy, że mocniejsze wersje mogą mieć też inną turbosprężarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@ndy Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Mój ma SS i Euro 5 jest z początku 2014.Raczej w późniejszych coś pogrzebali i dostał szóstkę. Czyli 1.2 DGI-T z 2014 to całkiem inny silnik niż 1.2 DGI-T z 2015 ?? No to mnie Kolega pocieszył 1.2 TCe np.z Kadjara ma 130 KM. Jednak nie wiemy do końca czy o mocy decyduje jedynie soft, bo chodzą słuchy, że mocniejsze wersje mogą mieć też inną turbosprężarkę. Czyli 1.2 DGI-T z 2014 to całkiem inny silnik niż 1.2 DGI-T z 2015 ?? No to mnie Kolega pocieszył Teraz na poważnie - może faktycznie w 2014 montowali "inne" sprężarki i stąd problemy... ? Ciekawe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 A miałem Cię dołować??? 1.2 to dooobry silnik...zawsze to powtarzam Colinsie,ja to mówiłem kiedy szukałem wzmocnienia kosiareczki.A info pochodzi z serwisu Renaulta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 @ndy miał chyba na myśli silnik 1.2 TCe 125 KM. Bo z taką mocą rzeczywiście występuje on w Dacii Duster. Co ciekawe niedawno z Daciek został wycofany stary wolnossący silnik 1.6 o mocy bodajże 110 KM. W sumie stary to on nie był i był całkiem udany, jednak nie spełniał normy euro 6. Wobec tego zastąpiono go spełniającym tę normę Nissanowskim wolnossakiem 1.6 (takim jak jest np.w Juke), a żeby było śmieszniej w Dacii nadano mu nazwę 1.6 SCe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@ndy Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Mój też Euro5. Też nie bierze... 1.6 Tce w Dacii 125KM, ale że o co chodzi? Niemożliwe... @ndy miał chyba na myśli silnik 1.2 TCe 125 KM. Bo z taką mocą rzeczywiście występuje on w Dacii Duster. Co ciekawe niedawno z Daciek został wycofany stary wolnossący silnik 1.6 o mocy bodajże 110 KM. W sumie stary to on nie był i był całkiem udany, jednak nie spełniał normy euro 6. Wobec tego zastąpiono go spełniającym tę normę Nissanowskim wolnossakiem 1.6 (takim jak jest np.w Juke), a żeby było śmieszniej w Dacii nadano mu nazwę 1.6 SCe. Tak, chodziło mi o 1.2 TCe - p. kolumny 4 i 5 w tabelce z linka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 (edytowane) W temacie 1.2 DIG-T Euro5 vs Euro6: kupując w Grudniu Pulsara (Acenta) z tym silnikiem miałem do wyboru: - tańsze auto z pierwszego kwartału z normą Euro5 - trochę droższe auto z drugiej połowy roku z normą Euro6 Pytając czy poza homologacją czymś te wersje się różnią dostałem od sprzedawcy odpowiedź że poza tym, że wersja Euro 5 Acenta (starsze auto) ma tzw "pakiet zimowy czyli spryskiwacze lamp i podgrzewane fotele a Euro6 nie ma to niczym więcej się nie różnią - a w szczególności nie różnią się mocą, osiągami itp. Po prostu gdy wersja Euro5 zanim weszła do produkcji i była homologowana Euro6 jeszcze nie funkcjonowało. Kupiłem Pulsara z normą Euro 6 i miał stary soft (bo potem mi grali nowy i auto straciło na dynamice). Wiązanie więc wersji Euro6 i Euro5 ze konkretnym softem moim zdaniem jest bez sensu. Edytowane 19 Lutego 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Dostałem dziś maila z centrali Nissana z ankietą do wypełnienia dotyczącą zadowolenia z kontaktu z nimi. Czy oni aby naprawdę chcą poznać poziom mojego zadowolenia skoro do tej pory nie dostałem żadnej odpowiedzi na moje pytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Z powodu niepotrzebnego bicia piany temat (za zgodą autora) został posprzątany i tymczasowo zamknięty. Ew. otwarcie nastąpi w momencie pojawianie się kolejnych faktów. Wszystkie niepotrzebne wycieczki słowne zostaną odpowiednio docenione zgodnie z regulaminem forum. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 A oto jakie pisemko wysmarowałem dzisiaj do Centrali: Szanowna Pani Sylwio. Proszę jeszcze raz zapoznać się szczegółowo z moim poprzednim zapytaniem.Nie dotyczyło ono problemu w sposobie rozwiązania nadmiernego zużycia oleju,ale dotyczyło zmiany parametrów -osiągów Nissana Qashqai"a po zmianie oprogramowania.Zmiana wymuszona zbyt dużym zużyciem oleju spowodowała zmianę drastyczną parametrów osiągów silnika,które to w ogóle nie pokrywają się z zapewnieniami producenta.Zmiana w osiąganiu pełnego momentu 190N w danym zakresie obrotów,oraz idąca w parze zmiana osiąganej w tymże samym zakresie mocy powoduje niezgodność z zapewnieniami producenta co do osiągów podczas kupna pojazdu.Stąd moje zapytanie o niezgodności towaru zgodnie z umową. Proszę mnie również nie odsyłać do ASO,bo wgranie pierwotnego oprogramowania ,przywracającego poprzednie parametry spowoduje powtórnie nadmierne zużycie oleju,co będzie (tak myślę) następnym krokiem do ponownego wezwania do ASO.Proszę mi odpowiedzieć,dla czego silniki z rocznika 2014 (z pewnego zakresu VIN) mają kłopoty ze zużyciem oleju?Dla czego w swoich wskazówkach dla ASO zalecacie wymianę pierścieni jeżeli po zmianie softu nadal jest zużycie oleju??? Czyżby wada fabryczna silnika??? Wada pierścieni???,pudrowana zmianą oprogramowania przesuwająca i moment i moc w wyższe partie obrotów,a co za tym idzie ogólnie osłabiająca samochód w dolnych wartościach obrotów?Liczycie na to,że przypudrowany problem kłopotów z silnikiem pozwoli Wam na spokojny byt aż do końca gwarancji pojazdu???Czy jedynym słusznym,uważanym przez Was sposobem naprawy wadliwych jednostek jest ich osłabienie??? Proszę o konstruktywną odpowiedź w temacie ,a nie odsyłanie mnie z problemem do ASO,które wykonało swoją pracę zgodnie z Waszymi zaleceniami. Jeszce raz powtórzę sens mojego pytania: Co nissan zamierza zrobić z problemem osłabienia osiągów jednostek 1.2 Dig-T po zmianie softu wymuszonej nadmiernym zuzyciem oleju.Osiągi po zmianie nie są takie jak zadeklarowane na oficjalnej stronie producenta,a to jest właśnie ta niezgodność towaru z umową. Proszę kolegów o rzeczową dyskusję,bez napinania i osobistych wycieczek bo temat zostanie ponownie zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Moim skromnym zdaniem ,poza formą , w dużym uproszczeniu pisząc , uderzyłeś w sedno sprawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Nie rozumiem tylko dlaczego pytanie dotyczy silników z 2014 roku. Przecież nie jest powiedziane, że te z 2015 też za chwilkę nie będą pożerały olej. Na dzień dzisiejszy to te silniki mają chyba za mało przejechanych kilometrów, by zacząć popijać oliwę. Nie chce mi się wierzyć by zmieniono coś w konstrukcji silników w 2015 roku w trakcie produkcji samochodów idącej pełną parą by nadążyć z produkcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Florek Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Moj silnik ma przejechane 15 tys. i jest tak jak bylo czyli polowa miarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Jacku ! Na to czekałem .... i mnie nie zawiodłeś Dlatego m.in. nie "rozumiałem" wystąpienia colinsa nazywając 'petycją" , którą Nissan Polska potraktował pewnie jak swego rodzaju hejt ? Uważam ,że każde podobne przypadki trzeba indywidualnie dokumentować by móc w przyszłości dochodzić swoich roszczeń . Przeproszę jeszcze za to , że patrzę na to pismo "zazdrosnym okiem" bo wygląda mi ono na prywatne "pogaduchy" z Panią Sylwią ... choć przekonany jestem , że adresatem jest Nissan Polska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Zając, JACKO29 wyraźnie napisał że chodzi o auta z rocznika 2014 w pewnym zakresie win,a wie co pisze i podejrzewam,że Nissan wie o problemie i następna partia już nie ma tego problemu a przynajmniej jeszcze nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Nie wiem czy ta informacja będzie dla kogos przydatna,ale nissan uk również nie sprecyzowal dokladnie swojego stanowiska,w kilku przypadkach gdy olej znikał w duzych ilościach wymieniono silnik,a reszta jest zalatwiana nowym softem(i to tez tylko w przypadku zgloszenia problemu przez klienta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Jacko pytanie czy Pani Sylwia zrozumie twoje wywody. Podejrzewam że może być z tym problem i sięgnie do swich wytycznych aby skopiować kolejna szablonowa odpowiedź . Myślę że dobrym ruchem było by zasugerowanie że jeśli cię odelsla do aso znów to skonsultujesz się z rzecznikiem praw konsumenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Nie widzę chętnego -chętnych aby pojechać to Turbo Kamery ????? I Nissan szybciutko zaczął by wymieniać silniki w Polsce po takiej REKLAMIE tego super silnika !! A tak tym pisaniem do Nissana to się zapiszecie tak do końca gwarancji!! na co Nissan czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.