kubalon Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Co to znaczy nie możesz wydziwiać, kto powiedział że nie możesz mieć własnego oleju, a takiego jak Ci zalecili nie wlałbym nawet pod groźbą utraty gwarancji. Masz instrukcje obsługi kaszanki i tam pisze co można wlać i nigdzie nie pisze że musisz taki olej używać jak durny serwis zaleca, majstry serwisowe w większości wypadków to majstry z łapanki i jak pomyśle że mam mieć tam przegląd a potem poprawiać po nich to mnie ......... szkoda gadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Samochód jest na gwarancji, więc nie mogę wydziwiać. Jakiś właściciel J11 1.6 DIG-T odpowie na pytanie? Mate,jesteś w błędzie,a Ci którzy wmawiają Ci utratę gwarancji próbują Cię naciąć na kasę,po prostu chcą zarobić na mediach. Oleje ,filtry warto mieć swoje,na pewno poniesiesz niższe koszty przeglądu.Na oleju serwis ma 100% przebicia,na filtrach podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) NIkt mi nic nie wmawia. Zawsze mam ze sobą swój olej, więc nie wiem po czym wnioskujesz, że jest inaczej. Ja niczego takiego nie napisałem. Pytam tylko jaki olej lejecie do swoich samochodów jeśli w instrukcji jest napisane 0W20 ACEA A3/B4. To wszystko. Nadal cierpliwie czekam na odpowiedź kogoś, kto miał z tym do czynienia. Wszystkim innym serdecznie dziękuję za troskę. Instrukcja mówi tak: "Zalecane specyfikacje - Oryginalny olej silnikowy NISSAN 0W20 ACEA A3/B4 - 4,3L" "Zaleca się olej o lepkości 0W-20. Jeśli olej o lepkości 0W-20 nie jest dostępny, korzystając z tabeli dobierz olej o lepkości odpowiadającej zakresowi temperatur zewnętrznych". Tutaj obrazek z zakresem temperatur. http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg Wg powyższego obrazka 0W20 to zakres temperatur -37C - +12C czyli kompletnie bez sensu dla naszego klimatu. Idealnym wydaje się 5W40 czyli -32C - +37C. 5W30, który rekomendowali we wcześniejszej wersji instrukcji to zakres -32C - +22C, czyli dla naszego klimatu też zdecydowanie za mało. Pytanie jak się ma ten obrazek do rzeczywistości i jaki wpływ na silnik ma użycie takiej a nie innej lepkości i normy? Tutaj jeszcze rekomendacje różnych producentów dla tego silnika: Mobil - Mobil 1 ESP 0W-30, Mobil 1 FS 0W-40 Castrol - Castrol EDGE Titanium FST LL 5W-30 Shell - Shell Helix Ultra 5W-30 ELF - ELF SOLARIS LLX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30 MOTUL - MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30 Ja zawsze używam Millersa, ale Millers nie ma rekomendacji dla tego konktretnego silnika w Qashqaiu. Jest tylko 1.6DIG-T w Juke'u -> MILLERS XF LONGLIFE C2 5w30 Edytowane 3 Stycznia 2017 przez mate76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Na forum już tyle opisów o oleju było że można książkę napisać, nic nie zastąpi rozsądku, ja leję 5W30 do każdego auta jakie miałem i nic się nie działo, nie patrz na to co piszą, każda marka ma jakiś układ z olejarzami i będą zachwalać ten konkretny choć inny jest lepszy. Terminy wymiany i olej z pewnego źródła = bezawaryjna jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Książka o olejach nie ma znaczenia, skoro dla tego samego samochodu i silnika, ale w dwóch różnych rocznikach rekomendują inny olej. Dla mnie lanie do WSZYSTKICH samochodów tego samego oleju ma z rozsądkiem mało wspólnego. Poza tym co z normą? Tutaj podają ACEA A3/B4. Co w przypadku, kiedy silnik padnie na gwarancji i wezmą olej do analizy? Przecież jest napisane 0W20 a ja będę miał 5W30. Ja cały czas pytam o konkrety a nie teorię. Czy jest ktoś z J11 1.6 DIG-T, bo chciałbym wiedzieć jaki lał olej/jaki mu nalali w ASO? Edytowane 3 Stycznia 2017 przez mate76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Ta dyskusja o olejach do J11 powinna odbywać się na subforum dla J11 a nie tutaj. Apeluję do Moderatora (i piszących) o dbanie o porządek w postach. Yan,masz rację...przeniesione Edytowane 8 Stycznia 2017 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate76 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Żeby zakończyć temat chciałbym wrzucić informację, która może dla kogoś być istotna. Dostałem odpowiedź od Millers Oils: "W załączniku przesyłamy zestawienie środków smarnych do Pana samochodu. Year-round XF Longlife 0w20 (7950)Above -30 XF Longlife 5w30 (5862)Above -30 XF Longlife C2 5w30 (6229)Above -30 XF Longlife C3 5w30 (6230)Above -30 XF Longlife ECO 5w30 (6221)Above -30 EE Longlife 5w30 (7877)Above -30 EE Longlife C3 5w30 (7707)Above -30 EE Longlife ECO 5w30 (7706)Above -30 Trident Longlife 5w30 (5999)Above -30 Trident 5w30 (5995)Polecamy olej EE LONGLIFE C3 5w30." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Dokładnie i potrzebne jest to tylko w samochodach w których filtr jest przykręcony do boku, podczas gdy większość silników ma filtr przykręcany gwintem do góry. To normalny film reklamowy jakich jest wiele w necie. Np. https://www.youtube.com/watch?v=lINoseHwTx4 Grzmocie żeby nie było że piszę o czymś czego nie testowałem Na okres czyszczenia mojego K&N, wkładam na dwa dni filtr rezerwowy i specjalnie dla ciebie zakupiłem za całe 40zł filtr powietrza dedykowany do mojej torpedy! Po włożeniu i odpaleniu silnika mniejsze obroty -zabrał tlen dziwne materiał filtrujący cienki ,dmuchając czuć powietrze Spostrzeżenia- dół mi zamulił więcej gazu trzeba dodawać aby płynnie jechać, silnik głośniejszy przy wyższych prędkościach i taka akcja po puszczeniu gazu dławienie się silnika A na deser spalanie wzrosło i to znaczie Awaryjnie wsadzenie na okres czyszczenia to tak, aleee na co dzień nie!! zamula silnik ....... Po włożeniu świeżo wymytego i naoliwionego K&N , pięknie zero dławień po upuszczeniu gazu i mniej go potrzeba dodawać aby płynnie jechać ,silnik cichszy w wyższych obrotach i prędkościach- dziękuję wolę myć i oliwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Posty o J11 przeniesione do J11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Stid ja bardzo polecam ,serie olei Elfa Evolution SXR przekozak nie olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Eduardzie, nie przekonywałem Ciebie do Filtrona, tylko sugerowałem że nie jest gorszy od innych, w tym wypadku suchych filtrów. Takie same odczucia miałbyś po włożeniu Manna czy Boscha Normalnie dramat, że porównujesz mokry filtr z suchym, a tyle było gadania nt... Natomiast do SXRa namawiałem, podczas gdy Ty uparcie wierzyłeś w Mobila :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Żeby jeszcze wiedzieć gdzie kupić oryginalne oleje a nie podróbki...przebierańców jest dużo,a oryginałów mało,jak to mówili satyrycy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 A to to jest loteria, ponoć w bańkach 5 litrowych jest ten prawdziwy, ale kto to wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Grzmocie ja wiem że mnie nie namawiałeś ale lubie testować Mobila1 z Holandii nie ma już w Polsce, jak był to go Baardzo chwaliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek88 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Olej 5W40 Test Zimna -30°C Eneos 5W40, Royal Purple 5W40, Motul 300V 5W40, Penrite 5W40 Test zimna olejów syntetycznych 5W40 Pobrano 5 identycznych próbek i zamrożono je do temperatury -30°C. Olej 5W40 Test Zimna -30°C Shell 5W40, Mobil 5W40, Lotos 5W40, Castrol 5W40, Elf 5W40 Edytowane 10 Stycznia 2017 przez jacek88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Wynika z tego że na zimę Mobil ale na lato to może być już za rzadki, stawiałbym na Elfa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Czytam ten i jeszcze jeden temat i dalej nie wiem na czym finalnie stanęło?? Stuknęło 8tkm w X i postanowiłem wymienić oliwę w 1.6 PB. Proszę o konkretne "modele". Przy wydatku rego rzędu, cena nie ma tu znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 W uk leją 5w30 zarowno do diesla ,jak i benzyny.Tutaj nikt z wlasnym olejem nie przyjeżdża.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Może w UK nie ma akcji "bez akcji" tj przeglądu bez przeglądu i wymiany choćby płynów. Tutaj trzeba patrzeć na ręce szczególnie w ASO, nawet mając na uwadze cennik ekstra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Herson lej 5w30 mobil 1 lub 5W30 Elf Evolution 900 SXR, trzymaj się wymiany co 10000 tyś. km i nie martw sie bo szkoda nerwa, nie kupuj na targu od janusza tylko ze sklepu. Oleje to temat rzeka i każdy swój ogonek chwali a w sumie z jednego kranu lecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burgi Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Ja w moim X-sie stosuję Shella 5W40 i wymiana co 10 tys. Na razie silnik cyka jak zegarek. Olej kupuję na stacji Shella i mam pewność, że nie podróba. Edytowane 12 Stycznia 2017 przez Burgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Do mojego w czasie przeglądu wlali 5W40 czyli zalecany do mojego silniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 A co sądzicie o zaleceniu aby zmieniać olej po 12 miesiącach, niezależnie od przebiegu ? To marketingowa bzdura mająca zapewnić sprzedaż czy też faktycznie coś w tym jest ? Czy jak olej stoi w opakowaniu (już otwartym) to też się starzeje i trzeba go po roku wyrzucić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 To czy stoi otwarty i się starzeje,tego nie sprawdzisz,ale coś w tym musi być,bo przecież dzisiejsze oleje są napakowane różnego rodzaju uszlachetniaczami,a one raczej do trwałych nie należą. Tomi,a czy wymiana raz do roku jest taka straszna? bańka oleju ok170 zł+30 filtr,a jak ktoś nie ma gdzie to jeszcze trzeba doliczyć wymianę.W sumie nie jest to taki drogi element obsługi samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Olej zmienię, pytam tak z ciekawości bo ta zasada zmiany co 12 miesięcy pachnie mi tu jakąś zmową. Miałem kiedyś Almerę N15 1.6 16V, przebiegi po 8-10kkm rocznie i zmieniałem olej co 2-3 lata i nic się nie działo. Ale to był dobry, sprawdzony silnik. Z 1.2 DiG-T to już się tak nie odważę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.