Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rav Lee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy, wczoraj jadąc około 70 kmh nagle coś lekko zgrzytnęło silnik stracił moc i zaczął bardzo nierówno pracować. Po zjechaniu na chodnik zaczął kopcić i zaobserwowałem dziwny zapach spalin. Oraz dziwny zapach z przewodu filtra powietrza (turbo?) Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu totalne zero mocy i nierówna praca  jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Teraz jak już wystygł to nawet nie odpala.  Auto produkcja 2007 rejestracja marzec 2008 bez DPF, EGR nie zaślepiony przebieg 175 tys. Wcześniej problem z brakiem mocy ale symptomy zupełnie inne, tracił moc ale równo chodził i odpalał i moc wracała, problem był z filtrem paliwa około 140 tyś. po wymianie filtra wszystko wróciło do normy. Poza tym do tej pory zero problemów :( Proszę o pomoc

 

pozdrawiam Rafał   

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poziom oleju ? Zaświeciły się jakieś kontrolki ? Może turbo się rozsypało a jego elementy poleciały w dolot, ewentualnie rozsypał się wirnik który napędzają spaliny i teraz silnik pracuje tak jakby był wolnossący i dostaje niewłaściwe proporcje powietrza do paliwa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest poważna, nie odpalaj !!! bo to tylko może/mogło juz pogorszyć sytuację!

niestety trzeba zdejmowac osłony rozrządu, sprawdzić co z rozrządem, czy cechy sie nie rozjechały, napinacze, łańcuch itd. oczywiscie krecąc ręcznie!

Obawiam się iz trzeba bedzie zdjąć głowicę albo kolektory aby sprawdzic kamerką co z zaworami.....

 

to moze być padnięty rozrząd - przestawione wałki, to moze być pęknięty zawor ...

niestety czeka Cię niemiłe rozbieranie silnika...

 

wymieniałeś rozrząd? sprawdzałeś wysuniecie napinacza? co ile wymieniasz olej?

dodatkowo jak pisze przedmowca sprawdzić turbinę, przewody, EGR.- najlepiej zaslepić.

Edytowane przez KrisT
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety obawiam się że rozrząd klękł. Miejmy nadzieję że łańcuch nie pękł bo jak tak to generalny remont.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poziom oleju ? Zaświeciły się jakieś kontrolki ? Może turbo się rozsypało a jego elementy poleciały w dolot, ewentualnie rozsypał się wirnik który napędzają spaliny i teraz silnik pracuje tak jakby był wolnossący i dostaje niewłaściwe proporcje powietrza do paliwa.

 

Poziom oleju był pod górną kropkę teraz jest 4/5 stanu, żadne kontrolki się nie świecą, kumpel zaholował mnie swoim Pathem pod dom, mieliśmy burzę mózgów on wymienił rozrząd na wzmocniony przy 270 tys. ale jego charakterystycznie hałasował. Mój był cichy turbina natomiast gwizdała mi już dość słyszalnie, ale podobno jak turbo się rozleci to silnik pracuje tylko nie ma mocy, ale faktycznie pierwsze o czym pomyślałem to turbo.

sprawa jest poważna, nie odpalaj !!! bo to tylko może/mogło juz pogorszyć sytuację!

niestety trzeba zdejmowac osłony rozrządu, sprawdzić co z rozrządem, czy cechy sie nie rozjechały, napinacze, łańcuch itd. oczywiscie krecąc ręcznie!

Obawiam się iz trzeba bedzie zdjąć głowicę albo kolektory aby sprawdzic kamerką co z zaworami.....

 

to moze być padnięty rozrząd - przestawione wałki, to moze być pęknięty zawor ...

niestety czeka Cię niemiłe rozbieranie silnika...

 

wymieniałeś rozrząd? sprawdzałeś wysuniecie napinacza? co ile wymieniasz olej?

dodatkowo jak pisze przedmowca sprawdzić turbinę, przewody, EGR.- najlepiej zaslepić.

Niestety kręciłem rozrusznikiem zaraz jak przygasał :( olej ja wymieniałem co 15 tys ale Patha mam od 100 tys km wcześniej był serwisowany u Zaborowskiego co 30 tys. Rozrząd mi nie hałasował natomiast turbina była słyszalna (gwizdała). Kumpel sprawdzi mi rozrząd. Ciekawe jest to że poziom oleju spadł nieznacznie ale samochód jest suchy tzn nic nie cieknie. Płyn chłodzący czysty trzyma stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj rurę z turbiny do intercoolera. Pokręć wałkiem, sprawdź czy łopatki są całe. Opisz efekty.

 

Być może urwało wirnik, odpadła łopatka i zassało ją do silnika. Tutaj zniszczenia mogą być widoczne dopiero po rozebraniu silnika. Ewentualnie można zdemontować wtryskiwacze i endoskopem sprawdzić jak wyglądają cylindry wewnątrz.

Edytowane przez sq9mcs
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a urwana łopatka przejdzie przez intercooler?  słyszałem, widziałem skutki urwanych wirnikow i jeszcze nigdy poza olejem częsci metalowe nie dostawały sie do silnika. Ale mogę być tym razem zaskoczony..

jakiej srednicy sa kanały  powietrzne w intercoolerze? pytam bo o dziwo nigdy nie zaglądałem jeszcze do środka... ;-)

JAk padnie turbina,ukręci wirnik olej wali do dolotu i kończy się to zazwyczaj rozbieganiem silnika a czasem dochodzi do skrzywienia korbowodów, jeśli za duzo oleju dostanie się do cylindra.

 

ja stawiam na rozrząd, albo defekt zaworu dolotowego.....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszcząc intercooler z ciekawości wrzuciłem z jednej strony podkładkę na śrubę M6. Wyleciała z drugiej strony bez problemów. Mógł się ukręcić wirnik a wałek nie puścił oleju. Co nie oznacza że łańcuch rozrządu urwało. A wszystko na to wskazuje

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło się też coś urwać po stronie wydechowej i wpadło to to do wydechu.

Turbina nie będzie dawała ciśnienia to i samochód nie będzie miał mocy. Zdejmij rurę ze sprężarki i zajrzyj do środka. Poruszaj wirnikiem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, nastała jasność w temacie mianowicie rozleciał się zawór EGR, to właśnie była przyczyna, auto właśnie się składa. Dziękuję wszystkim za posty. Jak będę miał jakieś dodatkowe info to dam znać.

 

Przede mną pewnie jeszcze rozrząd i turbo i zawór SCV ale i tak kocham ten samochód :)

 

pozdrawiam Rafał 

 

A jeszcze mam pytanie podobno w mojej wersji nie da się zaślepić EGR bo jest sterowany elektronicznie. Czy ktoś coś w temacie ?

Edytowane przez Rav Lee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc trzeba EGR'a zaslepić nie tylko od strony rurki (od dołu) lecz od strony połaczenie egr- kolektor dolotowy.

EGR'a mozna zaslepić  ecu nie wywala błędu, a  wyłączenie  przez wypiecie kostki z pewnością będzie generować błąd.

Całkowite usuniecie moznaby zrobić podczas chip tuningu, wyłączając go programowo...

 

Rav Lee- a co z silnikiem? jakie uszkodzenia? zablokowało zawór dolotowy? Koniecznie zrob zdjęcia!

 

Zawsze twierdziłem iz to ustrojstwo zabija silnik, ale ,tak dosłownie?!

Edytowane przez KrisT
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc trzeba EGR'a zaslepić nie tylko od strony rurki (od dołu) lecz od strony połaczenie egr- kolektor dolotowy.

EGR'a mozna zaslepić  ecu nie wywala błędu, a  wyłączenie  przez wypiecie kostki z pewnością będzie generować błąd.

Całkowite usuniecie moznaby zrobić podczas chip tuningu, wyłączając go programowo...

 

Rav Lee- a co z silnikiem? jakie uszkodzenia? zablokowało zawór dolotowy? Koniecznie zrob zdjęcia!

 

Zawsze twierdziłem iz to ustrojstwo zabija silnik, ale ,tak dosłownie?!

 

 

Jak rozleciał się??? Masz wszystkie części z wnętrza silnika?

 

Zawór wymieniony na nowy, wszystko wróciło do normy silnik miło burczy, filtra paliwa nie wymieniałem ten ma rok i 35 tys. co ciekawe rok temu kupiłem Knechta w Intercars za 156 PLn wczoraj powiedzieli ???!!!!! 370 PLN (ten z podgrzewaczem bez czujnika wody), wiem że Knechta można kupić za 130 PLN szok !.

Ok ale wracając do tematu Pacik naprawiany był w Firmie "Trans Petro Color" w Piasecznie diagnoza i naprawa ekspres, ale części lepiej kupić samemu zamiennik EGR "NTY" można kupić za 750 PLN ja zapłaciłem 1140 PLN zabolało. W załączeniu zdjęcia starego zaworu zaczadzony na maksa ale zastanawiam się teraz czy samo czyszczenie by nie pomogło. 

 

KrisT na 100% zawór w takim razie będę zaślepiał sam niestety tego nie zrobię, ale czytałem że problemów wtedy mniej i spalanie spada o 1L.

post-86018-0-73997000-1459422981_thumb.jpg

post-86018-0-25160700-1459423018_thumb.jpg

Edytowane przez Rav Lee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz podgrzewacz paliwa?? Ja kupiłem dwa dni temu filtr knechta za 120zł. Ze spustem bez podgrzewacza. Wersje RU i skandynawskie mają instalację do podgrzewacza.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz podgrzewacz paliwa?? Ja kupiłem dwa dni temu filtr knechta za 120zł. Ze spustem bez podgrzewacza. Wersje RU i skandynawskie mają instalację do podgrzewacza.

 

Tak u mnie filtr jest z podgrzewaczem, auto było kupione w Polsce u Zaborowskiego w marcu 2008 r. Na filtrze u góry jest taki plastikowy "cuś" do filtra wchodzą chyba cztery przewody, zrobię zdjęcia i podeślę.  

 

sq9mcs co ile wymieniasz filtr paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc trzeba EGR'a zaslepić nie tylko od strony rurki (od dołu) lecz od strony połaczenie egr- kolektor dolotowy.

EGR'a mozna zaslepić  ecu nie wywala błędu, a  wyłączenie  przez wypiecie kostki z pewnością będzie generować błąd.

Całkowite usuniecie moznaby zrobić podczas chip tuningu, wyłączając go programowo...

 

Rav Lee- a co z silnikiem? jakie uszkodzenia? zablokowało zawór dolotowy? Koniecznie zrob zdjęcia!

 

Zawsze twierdziłem iz to ustrojstwo zabija silnik, ale ,tak dosłownie?!

 

KrisT ale to co kupić dwie te blaszki zaślepki  ? I zaślepić przy zaworze i przy rurze jak na zdjęciach ?

post-86018-0-48129100-1459512888_thumb.jpg

post-86018-0-69546200-1459512911_thumb.jpg

Edytowane przez Rav Lee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy rurze, od strony kolektora wydechowego są trudności z odkreceniem tych srub. Łatwo się zapiekają, jest utrudniony dostęp.

Od strony kolektora dolotowego jest latwy dostęp i tam najprosciej wsadzić tę blaszkę.

Zazwyczaj wsadza się ją od dołu tzn rury karbowanej a obudowę EGR'a, i to wsio.

Ale można też zaślepić od strony wylotu z EGR a kolektora dolotowego i to będzie najlepsze wyjscie, bo jesli rozleci sie ten zawór to drobnica nie dostanie sie do kolektora dolotowego.

 

Wierz mi ze jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem aby egr rozleciał się na kawałki....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mam coraz więcej wiedzy w temacie, który wcale się nie skończył, mianowicie EGR nie rozpadł się na kawałki urwał się grzybek zaślepiający otwór na zdjęciach poniżej. Niestety po wymianie na nowy (zamiennik) samochód po jakichś 100 km zakrztusił się i gdy ponownie odpaliłem samochód po postoju zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika. Po jakichś następnych 300 km samochód zaczął gasnąć na światłach na wolnych obrotach aby dojechać do domu musiałem utrzymywać obroty silnika na około 2000.

 

W warsztacie nie robili problemu podłączyli kompa wywaliło błąd EGR, wymienili na kolejny nowy zamiennik, pokasowali błędy, ale niestety dzisiaj powtórka z rozrywki czyli najpierw kontrolka się zapaliła a później czkawka na wolnych obrotach a później zgasł za jakiś czas na światłach i co ciekawe czym więcej kilometrów przejechane tym częstotliwość gaśnięcia na wolnych obrotach wzrasta. Moim zdaniem te zamienniki muszą źle współpracować z oprogramowaniem samochodu. Skłaniam się do zakupu oryginału EGR, jeszcze zobaczymy bo warsztat chce walczyć z zamiennikiem. A może potrzebne jest jakieś odpowiednie zaprogramowanie tego zaworu "adaptacja" sam już niewiem, na szczęście na wszystko mam fakturę będę reklamował do skutku. 

 

Czy ktoś coś wie czy te zawory jakoś się programuje adaptuje do działania z komputerem samochodu ?

post-86018-0-53722000-1460075088_thumb.jpg

post-86018-0-75333700-1460075165_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowaliście poprostu zaślepieć EGR'a?   niech zaślepią tak aby spaliny nie szły w dolot i wtedy napisz co się dzieje. jesli będzie OK to tak bym zostawił i przestał sie zajmować tym niepotrzebnym dziadostwem jakim jest recyrkulacja spalin.

nie wiem dokładnie ale w pathu egry są elektrycznie sterowane więc powinno sie je kalibrowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a próbowaliście poprostu zaślepieć EGR'a?   niech zaślepią tak aby spaliny nie szły w dolot i wtedy napisz co się dzieje. jesli będzie OK to tak bym zostawił i przestał sie zajmować tym niepotrzebnym dziadostwem jakim jest recyrkulacja spalin.

nie wiem dokładnie ale w pathu egry są elektrycznie sterowane więc powinno sie je kalibrowac.

 

Do tej pory zrobiłem na zaworze 8000 km zadławił się tylko trzy razy, kontrolka świeci się cały czas nawet po kilkukrotnym wykasowaniu błędu 409 (EGR) Nawet wczoraj znowu wykasowali i wróciła po przejechaniu 10 km. Samochód jeździ normalnie bez problemów ma moc, ale dyskomfort związany z ciągle świecącą się kontrolką jest znaczny. Serwis się poddał sprawdzili wczoraj całą instalację samochodu wszystko jest ok. Powiedzieli, że zwrócą pieniądze za zawór i poprosili abym sam kupił i przywiózł swój najlepiej oryginał. Kupiłem zaślepkę ale nie chcę jej wkładać dopóki nie rozwiążę problemu bo nie uznają mi gwarancji/rękojmi.

Teraz kupiłem oryginał, ale to co się dzieje to jakieś czary, wymieniałem w środę żarnik w lewym ksenonie, odłączyłem klemę ujemną od akumulatora, przyjechał DHL z nowym zaworem NISSANA na Allegro są za 1290 PLN. Podłączyłem klemę odpalam Patha niespodzianka kontrolka się nie świeci. Za to samochód zaczął gasnąć na wolnych obrotach nie dało się jeździć przejechałem 300 km na włączonym podgrzewaniu silnika żeby mi nie gasł na światłach. Teraz o dziwo na razie działa........??? może coś się oczyściło wypalilo na wyższych obrotach ........ ten zamiennik EGR który mam teraz wsadzony to ENGINETECH ale nie mam zamiaru z nim jeździć jak ma tak działać w kratkę, najgorsze jak samochód gasł na wolnych na skręcie i przestawało działać wspomaganie kierownicy masakra. Po weekendzie wymieniam na zawór Nissana bo te zamienniki to chyba takie miny głębinowe. Oryginały sprzedają też na Ebay-u za około 160 funtów z UK (jakieś 1100 PLN) ale nie wiem jak z gwarancją wtedy no i czas wysyłki około tygodnia.

 

 

 

 

U mnie zawór wymieniony na oryginał tym razem zrobił to mój kolega razem ze mną. Konkluzja: warsztat wsadził zamiennik ale totalnie olał oczyszczenie filtra/rurki która wchodzi w kolektor za zaworem była cała zasyfiona (w załączeniu zdjęcia przed i po czyszczeniu). Teraz wszystko jest ok może zamiennik też by dalej działał gdyby to po prostu oczyścili ten syf, ale teraz to wolę oryginał warsztat oddał mi kasę za zawór i robociznę a i tak oryginał wyszedł mnie taniej.

Po założeniu oryginału EGR i podłączeniu akumulatora (klema ujemna) silnik chodzi równo nie ma żadnych błędów. 

 

post-86018-0-46561500-1464694258_thumb.j post-86018-0-87323700-1464694268_thumb.j

 

 

Edytowane przez Rav Lee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki z tego wniosek. Dobrych warsztatów nie ma. Trzeba robić samemu bo nikt ci dobrze tego nie zrobi. Od jakiegoś czasu niestety doświadczam tego samego.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...