Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr powietrza K&N


borge
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale 1,5KM to w 350Z, w XT to będzie 0,2KM

 

ja mam, ale odkąd badania potwierdziły, że on raczej uszkadza silnik niż go odtyka, gdyż gorzej filtruje

ciekaw jestem tych badan, prawde mowiac nigdzie sie nie natknalem na podobna informacje

 

widzialem gdzies dane ktore mowia o przyroscie mocy w granicach do 2% mocy silnika (filtry panelowe) czyli w granicach bledu pomiarowego oraz do 5% w przypadku filtrow stozkowych oraz dostarczeniu 30% wiekszej ilosci powietrza niz filtry tradycyjne (papierowe)

przejrzalem troche opinii uzytkownikow innych marek pojazdow i te czesto bywaja sceptyczne w przeciwienstwie od ocen producenta i dystrybutorow ktore sprowadzaja sie do komentarza 'you must have' ; )

 

prawde mowiac chec zamontowania filtra K&N nie jest podyktowana mozliwoscia zwiekszenia mocy ani ekonomia rozwiazania ktore jest dyskusyjne a bardziej zapewnienie silnikowi komfortowych warunkow pracy

bardziej licze na to ze pod koniec 10-cio tysiecznego (km) cyklu eksploatacji filtra powietrza K&N, jakosc powietrza dostarczanego do silnika bedzie lepsza niz w przypadku filtra tradycyjnego

 

BTW K&N to nie jedyna firma ktora oferuje alternatywne filtry powietrza, na rynku obecni sa tacy producenci jak Blitz Sus, Power Intake, Apexi, Pipercross (w przypadku tego ostatniego ciekawym patentem jest dodanie naklejki, ktora mozna umiescic np. na obudowie filtra a informujacej o jego obecnosci wewnatrz)

w tabelce wynik testu przeprowadzonego w 1999r. przez Rev Speed Magazine, silnik auta Toyota Supra na stanowisku hamowni silnikowej, filtry sportowe (stozkowe)

 

pozdrawiam

post-92821-0-53357600-1459846476_thumb.png

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawym patentem jest dodanie naklejki, ktora mozna umiescic np. na obudowie filtra a informujacej o jego obecnosci wewnatrz

Przy zakupie K&N też dostaniesz naklejkę i jak już nakleisz, będziesz wiedział co jest w obudowie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę naklejki naklejać bo szybko w serwisach te filtry znikają a pojawiają się na Alledrogo :D

Trzem znajomym wymienili K&Na na papierzaki ale jak to piszą po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej wizycie w takim złodziejskim serwisie, należy wstawić z papierowym. Przed odbiorem samochodu, upominamy się o bawełnę. Niech udowodnią, że nie było jej przy przyjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze stoję przy samochodzie w serwisach to i ukraść nima jak :D
Co do filtrów gąbkowych trzy warstwowych Pipercross to dużo było przypadków rozklejenia się filtra podczas mycia!

O super Pipercross  :thumbsdown:  wymienił na K&Na tu się nic nie rozerwie i rozklei  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja stosuję wkładki K&Na i w każdym samochodzie poprawił się duł obrotów po wywaleniu papierzaka :D

Paierzak dusi silnik z mocą bo jest za szczelny ... silnik który dostaję więcej powietrza potrzebuję mniej paliwa!!

 

dół? a o ile jest głębszy?

 

co do drugiej teorii to mnie zaintrygowałeś... idąc tym tokiem rozumowania jeśli dodamy do silnika jeszcze więcej powietrza (z wiatraczka),potem jeszcze dodamy z kompresora a na koniec założymy turbo wielkości wiadra to w jakim momencie silnik przestanie potrzebować paliwa?

 

Mi na papierzaku to silnik mulił przy wyprzedzaniu od włożenia K&N jest duża różnica na plus w zbieraniu się silnika  :D

 

Przeważnie dupohamownia charakteryzuje się dużym marginesem błędu. Zaraz po pierwszym pomiarze wykonaj drugi ze stoperami w uszach i napisz czy zauważyłeś różnicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dół? a o ile jest głębszy?

 

 

 

 

 

O dwa sztychy ....................

 

Z papierzakiem silnik jest mułowaty z K&N silnik dużo lepiej przyspiesza i wkręca się na wyższe obroty  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musiałem robić pomiarów w żadnym z mych samochodów aby CZUĆ lepszą dynamikę silnika :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda - ja polegam na jednostkach mierzalnych - najlepiej DIN. 

w "CZUCIACH" nigdy nie mierzyłem przyśpieszeń  :)

 

dobra - a tą teorię o "więcej powietrza i mniej paliwa" to możesz mi wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu wyjaśniać jest pełno info w necie o tych filtrach ....

Po zamontowaniu bawełny apetyt na paliwo spada bo silnik nie jest duszony papierzakiem jak się dusi to aby jechać trza go podlać.

W przypadku bawełny nie zaobserwowałem duszenia się silnika w potrzebie wyprzedzania czy ucieczki od niebezpiecznej drogowej sytuacji bo ja nie hamuję jak cudują tylko przyspieszam aby uciec od Droogowych debili  :)

Widzisz 16 lat byłem kierowcą zawodowym bez jednego wypadku!!! to ja CZUJĘ plecami silniki, zawieszenie, ładunki na samochodzie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w potrzebie wyprzedzania czy ucieczki od niebezpiecznej drogowej sytuacji bo ja nie hamuję jak cudują tylko przyspieszam aby uciec od Droogowych debili  :)

Widzisz 16 lat byłem kierowcą zawodowym bez jednego wypadku!!! to ja CZUJĘ plecami silniki, zawieszenie, ładunki na samochodzie  :D

tym co masz w avatarce??? Ufff dobrze, że przez te 16 lat mieliśmy szczęście nie spotkać się na drodze  :rolleyes2:

 

Panie ekspercie... 

nie jestem przeciwny wkładkom... ale bez dalszych modyfikacji silnika i sterowania nic one nie dają - oprócz dźwięku i to on sprawia że twoja dupohamownia CZUJE dwa razy wiecej przyśpieszenia. Jeśli założysz pierdziawke zamiast tłumika - twoje CZUCIE się spotęguje  :)

Przez te 16 lat powinieneś zauważyć, że moc bierze się z paliwa i powietrza -> a zasadą jest że priorytetem mocy jest paliwo. Im wiecej jest w stanie spalić go silnik - tym ma więcej mocy. Oczywiście ma to związek z powietrzem - proponuję poczytać o mieszance stechiometryczna ;) 

a i poczytaj czemu jest lepiej silnik przelać paliwem podczas tuningu niż dać mu za dużo powietrza  :)

 

ps

K&N mogę polecić  :) - nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz NIssany są fabrycznie ustawione na przelewanie....nie wiem czy po złości czy jak ale z filtrem K&N pięknie szafa gra  :D

I też bardzo polecam filtry K&Na  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary dobry Bartezzz....forma jest. Ed,ed i eddie ciesz się, że Bartezz nie wie, że ten filterek kosztuje więcej niż bak paliwa. U mnie z filtrem czy bez, z zaolejonym nawet, nie czuje nic. Wychodzą braki w doświadczeniu....

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz ze mnie umysl scisly - widzę wszędzie cyferki. W mojej mx5tce jest takie cudo - kiedyś dostalem w prezencie K&N - i sprawdzilem, że różnic nie było ani na stoperze ani na hamowni... (wszystko mieściło sie w błędzie pomiaru).  

Za to wiemy, że Tiida z 1,6 i kn zwija asfalt  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem przeciwny wkładkom... ale bez dalszych modyfikacji silnika i sterowania nic one nie dają - oprócz dźwięku i to on sprawia że .......

Sama wkładka dźwięku nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W mojej mx5tce jest takie cudo - kiedyś dostalem w prezencie K&N - i sprawdzilem, że różnic nie było ani na stoperze ani na hamowni... (wszystko mieściło sie w błędzie pomiaru).  

 

Tak dokładnie jest.

Co nie zmienia stanu ,ze niektorzy użytkownicy filtrów K&N miewają inne ,wirtualno-sugestywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam taki filtr w roverze 220SD  ( był gdy kupowałem auto ponad 10 lat temu ) choć auto to ma niezłego kopa to nie przypisuje tego filtrowi. Gdyby tego było mało to wkurzające  jest mycie go ( wymiana papierowego duuużo szybsza i łatwiejsza )  

Wymieniłem na K&N filtr w motocyklu, nie kierowałem się chęcią zwiększenia mocy ( i nie zauważyłem takowej ) ale filtr papierowy kosztował około 100zł a  K&N około 230. Motocykl mam już 7 lat i czyścił go będę w tym roku 4 raz chyba ( 50zł za płyn i olej którego zużyłem może 2/3 )  czyli chyba się opłaciło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam taki filtr w roverze 220SD  ( był gdy kupowałem auto ponad 10 lat temu ) choć auto to ma niezłego kopa to nie przypisuje tego filtrowi. Gdyby tego było mało to wkurzające  jest mycie go ( wymiana papierowego duuużo szybsza i łatwiejsza )  

Wymieniłem na K&N filtr w motocyklu, nie kierowałem się chęcią zwiększenia mocy ( i nie zauważyłem takowej ) ale filtr papierowy kosztował około 100zł a  K&N około 230. Motocykl mam już 7 lat i czyścił go będę w tym roku 4 raz chyba ( 50zł za płyn i olej którego zużyłem może 2/3 )  czyli chyba się opłaciło. 

Na pewno opłaca sie mieć ten filtr-bo przy umiejetnym i prawidłowym myciu jest to jedyny filtr na cały okres uzytkowania.

Z tego własnie powodu go zastosowalem w swoim T31 ,bo opary oleju z silnika szybko brudzą filtr.

Myje go ok.5 razy w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ chudson, nic nie rozumiem : ) K&N klopotliwa wymiana, wkurzajace mycie, wysoka cena ale sie oplaca? ; )

 

@ piotrek3, albo jestes pedantem ; ) albo masz niesprawny silnik z przedmuchami skoro filtr powietrza tak silnie zanieczyszczany

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge,był nawet program na TV Turbo o tym ze X-trail brudzi filtr powietrza.

Nissan Polska ten fakt bagatelizuje twierdząc ,że nie ma to wplywu na eksploatacje auta ani nie swiadczy o jego usterce.

Auto moje ma wszystkie parametry prawidłowe ,nie ma żadnych błedów wiec tym specjalnie nie przejmuje się.Inni zakladaja specjalne separatory  oleju -tez miałem w pewnym czasie zamiar to zrobić ale byłem zbyt leniwy i zamiast tego załozyłem filtr materiałowy wielokrotnego użytku .W x-trailu T31 dostep do filtra jest bardzo łatwy ,wiec co jakis czas zagladam i jak jest juz wyraźna plama na filtrze od oleju myje go.

Dodam jeszcze ,ze w T30 dci 136 km jakiego miałem tak samo waliło olejem w filtr ,pomimo,ze kupilem go 2 letniego z przebiegiem jak dobrze pamietam cos koło 30 tys.km i czuć było go jeszcze nowością.

Tak wiec mam  filtr K&N tylko dlatego aby nie wydawac co chwila kasy na nowy filtr ,bo jeśli chodzi  o prace silnika ,jego moc -nie zauważyłem  żadnej różnicy w pracy silnika ,jego sprawności w zależnosci od uzywanego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na to że przez przypadek kiedyś ułamałem kruciec na dolocie od odmy - odmę przeniosłem wężem za reflektor do butelki. Filtr już zaolejony nie jest. 

post-58419-0-76169500-1463404250_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ,ze w T30 dci 136 km jakiego miałem tak samo waliło olejem w filtr ,pomimo,ze kupilem go 2 letniego z przebiegiem jak dobrze pamietam cos koło 30 tys.km i czuć było go jeszcze nowością.

W T30 wystarczy wyczyścić rury dolotowe i filtr będzie długo czysty.

Odkąd tak zrobiłem przy okazji czyszczenia przepływki, cieszę się czystym filtrem i obudową choć na blacie już 220kkm.

Po 10kkm wygląda tak:

  • post-68386-0-41554400-1459431444_thumb.j

Dodam jeszcze że nie jest to tłusty bród.

Fotka zrobiona przy wymianie oleju i filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge,był nawet program na TV Turbo o tym ze X-trail brudzi filtr powietrza.

zainteresowaly mnie Twoje slowa, tym bardziej ze ostatnio ogladalem swoj filtr powietrza i oprocz odrobiny suchego kurzu nie ma tam nic innego, byc moze wynika to z faktu ze mam nieco mlodsze auto niz Twoje a na liczniku ~ 80 000 km

 

Ze względu na to że przez przypadek kiedyś ułamałem kruciec na dolocie od odmy - odmę przeniosłem wężem za reflektor do butelki.

ciekawy patent ; )

zwiedzajac kiedys net widzialem rozwiazanie polegajace na rocieciu przewodu odmy i wstawienie w niego przezroczystego pojemnika (byla to chyba jakas przystosowana butelka PET a wewnatrz niej byla zwinieta metalowa siatka albo raczej cos na ksztalt klebka metalowego zmywaka), modyfikacja dotyczyla T31... moze to bylo na 'kangurzym' forum...

 

widze ze temat byl przerabiany rowniez na naszym forum pod haslem Oil Catch Tank

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76327-oil-catch-tank-do-naszych-x-ow/

zatem nie ma go co kontynuowac w topiku K&N

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje rozwiązanie jest średnio ekologiczne - ale można zakupić "separator oleju odma lublin" (wpisać na allegro)

 

a filtr przed wymianą wygląda tak: 

 

post-58419-0-80350900-1463416496_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...