Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

fotomanual 2 czujnik położenia wału kod OBD 0335


karibox1

Rekomendowane odpowiedzi

Przedmiot sprawy=demontaż i montaż trzypinowego (całego czarnego) czujnika położenia wału 2.0B do wersji Sport/Columbia 2006/2007, kod OBD 0335

Czas rozważania za i przeciw=2 miesiące

Objawy=nie pali na gorąco albo długo trzeba kręcić, na zimno ok,  traci iskrę na trasie na sekundę a dalej ok.

Hints: ASO chciało wymieniać łańcuch, zapewniało, że to nie czujnik, że rzadko się to dzieje. Jakbym nie miał do czynienia z almerami i primerami to bym to łykną.

Co potrzebne=czujnik (używka 50-70, nowy 290 w ASO), ja mam używkę oryginał, wcześniej trzeba sprawdzić czy działa na innym silniku albo pomierzyć ale to może nie pomóc, bo siadają w temperaturze, podnośnik!!!! Piwa sztuk 3.

Robota1=odkręcenie przedniej długiej łapy z poduszką (6 nakrętek i długich śrub), ważne: oczyszczenie grubych gwintów z rdzy i dopiero odkręcimy,

Robota2=po uzyskaniu swobodnego dostępu do czujnika odkręcamy chyba 10 śrubkę i podmiana. Słabo to wychodzi i jeszcze gorzej wchodzi potrzebna breszka.

Hint=bez odkręcenia łapy się nie da. Nie ma dostępu i jak urwiemy łeb to pozamiatane. Nie robić mi tego bez zdjęcia łapy!!!

Efekt=resetujemy i komunikatu nie ma. Silnik chodzi idealnie.

Zagrożenia: dłuższa jazda grozi zgaśnięciem na środku skrzyżowania (tak jak mnie).

Czas pracy: 9:15-11:00 niedziela

post-58920-0-22202800-1459691555_thumb.jpg

post-58920-0-56761400-1459691563_thumb.jpg

post-58920-0-61911900-1459691569_thumb.jpg

post-58920-0-56370600-1459691578_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam 

Nie mogłem się z Panem skontaktować w celu ustalenia pewnych spraw związanych z tą wymianą i podjąłem próbę od góry.

Moja metoda.

Odkręcenie przepustnicy i przepływomierza ( przepustnicy nie odpinamy z przewodu bo będzie konieczna adaptacja ). Dalej odkręcamy blachę podtrzymującą przepustnice i uzyskujemy dostęp do czujnika od góry silnika cała robota około 30 minut. 

Tak informacyjnie może się komuś przyda . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie opaski zaciskowe, 4 śruby imbusowe  i mamy odczepiony przepływomierz i przepustnice, dalej dwie śruby na 12 i  odkręcona blacha do której jest zamocowana przepustnica, następnie dwie śrubki na 10  po jednej przy każdym czujniku ( ja zamieniałem czujniki miejscami celem weryfikacji ). Podmiana czujników i  lecimy od tyłu. 

Teraz czekam czy znów wywali błąd czujnika tym razem na wałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...