karibox1 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Przedmiot sprawy=demontaż i montaż trzypinowego (całego czarnego) czujnika położenia wału 2.0B do wersji Sport/Columbia 2006/2007, kod OBD 0335 Czas rozważania za i przeciw=2 miesiące Objawy=nie pali na gorąco albo długo trzeba kręcić, na zimno ok, traci iskrę na trasie na sekundę a dalej ok. Hints: ASO chciało wymieniać łańcuch, zapewniało, że to nie czujnik, że rzadko się to dzieje. Jakbym nie miał do czynienia z almerami i primerami to bym to łykną. Co potrzebne=czujnik (używka 50-70, nowy 290 w ASO), ja mam używkę oryginał, wcześniej trzeba sprawdzić czy działa na innym silniku albo pomierzyć ale to może nie pomóc, bo siadają w temperaturze, podnośnik!!!! Piwa sztuk 3. Robota1=odkręcenie przedniej długiej łapy z poduszką (6 nakrętek i długich śrub), ważne: oczyszczenie grubych gwintów z rdzy i dopiero odkręcimy, Robota2=po uzyskaniu swobodnego dostępu do czujnika odkręcamy chyba 10 śrubkę i podmiana. Słabo to wychodzi i jeszcze gorzej wchodzi potrzebna breszka. Hint=bez odkręcenia łapy się nie da. Nie ma dostępu i jak urwiemy łeb to pozamiatane. Nie robić mi tego bez zdjęcia łapy!!! Efekt=resetujemy i komunikatu nie ma. Silnik chodzi idealnie. Zagrożenia: dłuższa jazda grozi zgaśnięciem na środku skrzyżowania (tak jak mnie). Czas pracy: 9:15-11:00 niedziela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 witam Nie mogłem się z Panem skontaktować w celu ustalenia pewnych spraw związanych z tą wymianą i podjąłem próbę od góry. Moja metoda. Odkręcenie przepustnicy i przepływomierza ( przepustnicy nie odpinamy z przewodu bo będzie konieczna adaptacja ). Dalej odkręcamy blachę podtrzymującą przepustnice i uzyskujemy dostęp do czujnika od góry silnika cała robota około 30 minut. Tak informacyjnie może się komuś przyda . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Jak to zrobiłeś w 30 minut to masz u mnie mistrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domkor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Dwie opaski zaciskowe, 4 śruby imbusowe i mamy odczepiony przepływomierz i przepustnice, dalej dwie śruby na 12 i odkręcona blacha do której jest zamocowana przepustnica, następnie dwie śrubki na 10 po jednej przy każdym czujniku ( ja zamieniałem czujniki miejscami celem weryfikacji ). Podmiana czujników i lecimy od tyłu. Teraz czekam czy znów wywali błąd czujnika tym razem na wałku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.