Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

kolbek

Witam serdecznie, 

Szybka mini relacja z regulacji zaworów w P12 QR20DE 2.0 benzyna. Z racji ładnej pogody i zrobienia 10tys na LPG postanowiłem zajrzeć do zaworów. Pomiary wykonane zgodnie z serwisówką (sekcja EM strona 141)

 

Valve clearance standard:
Hot Intake : 0.32 - 0.40 mm (0.013 - 0.016 in)
Exhaust : 0.33 - 0.41 mm (0.013 - 0.016 in)
Cold* Intake : 0.24 - 0.32 mm (0.009 - 0.013 in)
Exhaust : 0.26 - 0.34 mm (0.010 - 0.013 in)
 
Moje pomiary (zimny silnik):

post-93490-0-82869500-1460281385_thumb.jpg

Zdecydowałem się na luzy zaworowe około 0,32 mm i do tej wartości dążyłem przy szlifowaniu szklanek.

 

Jak widać zawory na wałku ssącym mieszczą sie w normie, natomiast zawory wydechowe wszystkie 8 do regulacji ponieważ luzy zaworowe sie zmnijszyły (wartości napisane ołówkiem). Zawory w tym silniku regulujemy poprzez wymiane szklanek na szklanki o odpowiedniej grubości (6.96mm to 7.46 mm) Niestety koszt jednej szklanki w ASO to 250 zł - można też kupić za okolo 30$/sztuka na stronach japońskich i czekac na szklanki 3 tyg. Z racji 8 sztuk do wymiany postanowilem wykonać tzw. druciarstwo i przeszlifować szklanki do odpowiedniej grubości.

Sciągamy pokrywe zaworów oraz małą boczna porywe łancucha rorządu, odkręcamy jedno koło zębate. Wyciągamy wałek wydechowy (w moim przypadku tylko wydech) i wyciągamy pokolei szklanki i zapisujemy jaki maja oznaczenia. 

post-93490-0-73425500-1460281420_thumb.jpg

 

moje wartości szklanek i ponizej wartości do jakich dążymy:

post-93490-0-33663500-1460281419_thumb.jpg

 

następnie bierzemy do reki w zależności kto co ma: mini szlifierke, wiertarke stołową itp i szlifujemy ,mały grzybek wewnętrzny i wykonujemy ciągły pomiar grubości za pomocą śruby mikrometrycznej. Oczywiście szlifujemy aż osiągniemy zadaną grubość.

post-93490-0-95375400-1460281417_thumb.jpg

post-93490-0-89736400-1460281416_thumb.jpg

 

UWAGA!

Proponuje, tak jak ja to zrobiłem, dokupić sobie kilka szklanek ze względu na możliwość zbyt dużego zeszlifowania owego grzybka, mi się przytrafiło to 2 raz (zeszlifowałem na 7,02 mm). Po zeszlifowaniu 8 sztuk montujemy je odpowiednio i cieszymy się powrotem mocy i kultury pracy silnika. 

 

Mam w posiadaniu 15 sztuk szklanek o róznych grubościach od 7,30 do 7,02mm. może sie tak zdażyc ze bedzie potrzeba zeszlifowania np. 3-4 sztuk a reszta bedzie możliwość zamienienia miejscami. 

 

Mam nadzieje że te informacje przydadzą się.

 

Pozdrawiam Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

fajna relacja  jedna uwaga: 

 i zrobienia 10tys na LPG postanowiłem zajrzeć do zaworów. 

trochę za szybko, przyjrzał bym się regulacji LPG chyba, że juz był taki luz przed założeniem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

fajna relacja  jedna uwaga: 

trochę za szybko, przyjrzał bym się regulacji LPG chyba, że juz był taki luz przed założeniem 

na 100% był wcześniej, zaraz po kupnie (205 tys)  wymieniałem łancuch i wtedy powinienem zrobić tą regulacje. Niestety nikt mi wtedy nie powiedział że w tych silnikach nie ma hydraulicznej regulacji i zbagatelizowałem to. Ogólnie pierwszy raz był sciągany wałek od 217 tys. km (oryginalne silikony, przebieg równierz oryg.), więc pierwsza regulacja to była. 

 

Pozdrawiam Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

to zmienia postać rzeczy :D przyjemności z jazdy :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LoboAlien

A jak wyglada regulacja w silniku 1.8 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

podobnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

W silniku QR18DE i QR16DE regulacja odbywa się za pomocą płytek. Rozwiązanie tańsze i można zrobić bez sciągania wałka rozrządu. Dla jasności luzy zaworowe dla QR18DE:

 

Valve clearance standard:
Hot
Intake : 0.32 - 0.40 mm (0.013 - 0.016 in)
Exhaust : 0.37 - 0.45 mm (0.015 - 0.018 in)
Cold*
Intake : 0.25 - 0.33 mm (0.010 - 0.013 in)
Exhaust : 0.32 - 0.40 mm (0.013 - 0.016 in)
 
Płytki w 50 rozmiarach co 0,02 mm. Rozmiary od 2 mm do 3 mm. 
 
Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DadanGR
Napisano (edytowane)

jakiś link do stron z kraju kwitnącej wiśni, gdzie sprzedają oryginalne szklanki ? 

 

Zastanawiam się nad kosztem całej operacji, bo też mnie czeka regulacja luzów zaworowych.

 

Samo sprawdzenie luzów to koszt 100 zł u mechanika. Orientuje się ktoś jaki to może być przedział cenowy za kompletną usługę, rozebranie serca, wyciągnięcie szklanek, szlif i złożenie ? 

Edytowane przez DadanGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matador41

na 100% był wcześniej, zaraz po kupnie (205 tys)  wymieniałem łancuch i wtedy powinienem zrobić tą regulacje. Niestety nikt mi wtedy nie powiedział że w tych silnikach nie ma hydraulicznej regulacji i zbagatelizowałem to. Ogólnie pierwszy raz był sciągany wałek od 217 tys. km (oryginalne silikony, przebieg równierz oryg.), więc pierwsza regulacja to była. 

 

Pozdrawiam Grzegorz

 

czy twoja instalka lpg ma coś takiego jak lubryfikator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

jakiś link do stron z kraju kwitnącej wiśni, gdzie sprzedają oryginalne szklanki ?

 

Zastanawiam się nad kosztem całej operacji, bo też mnie czeka regulacja luzów zaworowych.

 

Samo sprawdzenie luzów to koszt 100 zł u mechanika. Orientuje się ktoś jaki to może być przedział cenowy za kompletną usługę, rozebranie serca, wyciągnięcie szklanek, szlif i złożenie ?

Jutro podam ci dokładnie numer części, ale osobiście polecam moja metodę. Pozatym jak ktoś woła za sprawdzenie luzów 100zl, zmien mechanika lub kup sobie szczelinomierz za 10 zł i sam kontroluj luzy.

 

czy twoja instalka lpg ma coś takiego jak lubryfikator?

Nie. W mojej opini to zbędna inwestycja. Za te pieniądze nalej dobrego oleju syntetycznego i zmieniaj go co 8-10 tys km. Dużo osób pisze ze gaz nie nadaje sie do tego silnika, prawda jest taka ze nie ma hydraulicznej regulacji zaworow i trzeba je regulowac (pilnowac) bo luzy sie zmniejszają na lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matador41

Jutro podam ci dokładnie numer części, ale osobiście polecam moja metodę. Pozatym jak ktoś woła za sprawdzenie luzów 100zl, zmien mechanika lub kup sobie szczelinomierz za 10 zł i sam kontroluj luzy.

 

Nie. W mojej opini to zbędna inwestycja. Za te pieniądze nalej dobrego oleju syntetycznego i zmieniaj go co 8-10 tys km. Dużo osób pisze ze gaz nie nadaje sie do tego silnika, prawda jest taka ze nie ma hydraulicznej regulacji zaworow i trzeba je regulowac (pilnowac) bo luzy sie zmniejszają na lpg.

 

a  jaki olej syntetyczny polecasz i czy coś go silnik  "bierze"  m-dzy wymianami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

a  jaki olej syntetyczny polecasz i czy coś go silnik  "bierze"  m-dzy wymianami?

 

Polecam valvoline 5w30 (ale to tylko moja opinia). Od wymiany do wymiany stan oleju bez zmian. Dla zainteresowanych Nissan LIFTER VALVE 13231.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DadanGR

dzięki za informację! :)


Cześć Cześć,

 

wracam ponownie do tematu. Od 1,5 miesiąca borykam się z problemem gasnącego silnika w moim T30 2.0 + LPG BRC. W końcu postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, bo mechanicy oprócz długich terminów w kalendarzu niczego więcej się nie doszukali. ( sprawdzali i przepływomierz, silnik krokowy, czyszczenie wszystkiego co możliwe, świece, sprawdzenie ciśnienia na cylindrach itd. ) 

 

Postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe, czyli to co obstawiałem od samego początku sądząc po objawach. 

 

http://iv.pl/images/46113927759205618338.jpg

 

Zdjęcie pomiaru dokonanego na zimnych silniku. 

 

Metoda na jaką od początku się nastawiałem, to właśnie w/w sposób, tylko teraz mam wątpliwości czy przy tych luzach jest to do zrobienia. Jakieś propozycje, przemyślenia? 

Edytowane przez DadanGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

Ja mysle że powinieneś natychmiast zaprzestać jazdy tym samochodem. To tak na początek aby nie narobić więcej szkód. Jeśli chodzi o szlifowanie szklanek, bez problemu do zrobienia. U mnie zdało egzamin i smiga az miło. Dziś zrobiłem 400km i we Wrocławiu zastanawiałem się czy mi silnik nie zgasł :) (taki cichutki) Jak masz mozliwość sciagnąć wałek wydechowy samodzielnie, to nie ma na co czekać. A i osobiście kupił bym sobie szczelinomierz z listkami 6,7,8,9,10,15,20,30,40,50 mm i samemu pomierzył jeszcze raz. Bo nie spotkałem się zeby w tych silnikach siadały zawory ssące. 

Edytowane przez kolbek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DadanGR

Staram się ograniczyć jazdę do zera. Wsiadam wyłącznie wtedy gdy mam konieczność. Czekam tydzień jeszcze zanim trafi do mechanika. Pytanie, do jakich wartości zeszlifowałbyś w tym wypadku? Mechanicznie nie znam się kompletnie więc na własną rękę nie będę kombinował. Zakładam, że w ASO dobrze zmierzyli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

Celowałbym w okolice 0,30 mm (sam zrobiłem 0,32 mm) , ale do tego potrzeba dokladniejszego pomiaru, ja swoje szklanki mierzyłem co do 0,01mm i szlifowałem ze śrubą mikrometryczna w ręku. (dokładność 0,01 mm). Operacja nie jest skomplikowana, tylko wymaga cierpliwości i dokładności. Dobry mechanik ogarnie sprawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DadanGR

Uspokoiłeś mnie troszeczkę, zastanawiam się ile jeszcze takich szlifów będzie można wykonać, aż do konieczności wymiany całych szklanek....teraz będę częściej luzy tj. co około 20-25 tys. od szlifu. 

 

dzięki za info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ROGI

Wspaniała relacja,.

 

Ten szlif z to wydaje się być temat mało skomplikowany.

 

Jako iż w innym poście, zaczęły występować właśnie objawy utraty luzu na zaworach wydechowych wnajblizszym czasie zabieram się do takowych czynności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matador41
Napisano (edytowane)

...............................

Jako iż w innym poście, zaczęły występować właśnie objawy utraty luzu na zaworach wydechowych wnajblizszym czasie zabieram się do takowych czynności.

 

a tak bardziej konkretnie jakie objawy zaobserwowałeś ?

 

 

pytanie nieaktualne, przeczytałem co napisałeś w innym temacie

Edytowane przez matador41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ROGI
Napisano (edytowane)

, będzie recka.. Jak tylko silnik ostygnie.. Hehehe

 

Chłopy walczę z silnikiem, łatwo nie jest. 

Wszystkie wyniki poniżej dolnego minimum, zarówno IN jak i OUT. 

 

Wyniki zostawię na koniec, są zatrważające..

 

 

Kolbek = Bardzo pomocny gość.

 

 

Ważne, Czy śruba 17-stka  koła zębatego z wałka rozrządu posiada PRAWY CZY LEWY gwint. ?

 

 

Już jest 

 

6.30 min. 




QR20DE 2.0 benzyna.

Panowie regulacja luzu zawodowego przebiegła wyśmienicie,

2 dni po 6h, warto było, będzie szersza relacja również na X-trail t30


 

Edytowane przez ROGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ripper1974

Witam, ile takich szlifów są w stanie wytrzymać grzybki tych szklanek i jaki jest nr. fabryczny tych szklanek. Pozdrawiam.

Edytowane przez ripper1974

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolbek

Proszę czytać temat - jest w nim wszystko "Nissan LIFTER VALVE 13231"

Jest także że zrobiłem na takiej operacji 15 tys km i luzy bez zmian. Grzybki są pełne w środku i mysle ze koło 20 szlifów można zrobić tylko pytanie czy tyle będziesz jeżdził samochodem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Evelinka

załamałam się czytając tutaj, że w silniku 2.0 benzyna trzeba regulować luzy,że nie ma regulacji hydraulicznej!

Jaki jest objaw zatem gdy pojawi się luz na zaworach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawidmass3

Witam, mam kilka pytań co do regulacji zaworów:

1. Czy trzeba zabezpieczyc napinacz łańcucha ? 

2.Czy wystarczy odkręcić koło zębate wałka wydechowego i jak go wysunąć?

3. Czy przy tej operacji można zrobić coś dodatkowo, wymienić itp ?

Dziękuję i proszę o wyrozumiałość :) jest to mój pierwszy Nissan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diabel

Witam ...wlasnie jestem w temacie podejscia do sprawdzania luzow,p12 silnik 1.8 ...hm tam nie ma zadnych blaszek do regulacji.Ale metoda jak najbardziej do ogarniecia ...moj bolid od jakiegos czasu nie odpala na strzal ,mysle ze luzy-tez-stan licznika to 399236km. .Jutro sciagam i sprawdzam ...tez nie ma cisnienia na 3 cylindrze,,,ale to juz ogarniete bo mam 2 glowice po remoncie gotowa do montarzu a te posprawdzam i oddam do remontu ...pozdro i szerokosci..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×