Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kolbek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Chciałbym się odnieść do wartości jakie należy zastosować przy regulacji zaworów.

O ile zimne wartości się zgadzają to gorące są odrobinę większe niż podane na początku tego wątku - ze strony https://www.engine-specs.net/nissan/qr20de.html

Takie same wartości znalazłem również w dokumentacji serwisowej Section EM ENGINE MECHANICAL na stronie EM-110.

Chyba, że czegoś nie zrozumialem

Cold
Intake 0.24 - 0.32 (0.009 - 0.013)
Exhaust 0.26 - 0.34 (0.010 - 0.013)
Hot
Intake 0.304 - 0.416 (0.012 - 0.016) 
Exhaust 0.308 - 0.432 (0.012 - 0.017)
 

 

Jeżeli chodzi o silnik QR25DE to wartości można znaleźć na stronie https://www.engine-specs.net/nissan/qr25de.html

image.thumb.png.1a40b18141699d15f7e8b05bb1323971.png

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jan1 napisał:

... O ile zimne wartości się zgadzają to gorące są odrobinę większe niż podane na początku tego wątku ....

Regulacji zaworów dokonuje się na zimnym silniku - i te dane nam w zupełności wystarczą. Luzy "hot"  są orientacyjne, bo przy jakiej temperaturze je mierzyć:  * podaje ok. 80°C, zanim zdejmiesz dekiel i pomierzysz wszystkie luzy, to temperatura zmieni się w czasie mierzenia, a tym samym luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

 

Stary temat ale może ktoś odpowie.

 

Jak wielu tak i ja stoję przed problemem luzów zaworowych, bardzo ciekawie brzmi opcja podszlifowania szklanek, pytanie tylko czy jak zdejmę górną osłonę rozrządu i koło zębate wałka wydechowego, żeby wyjąć wałek i szklanki, to czy rozrząd nie przeskoczy na dole? Czy jest jakaś domowa metoda zablokowania koła zębatego po odkręceniu wałka tak aby utrzymać je na miejscu i rozrząd napięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.06.2023 o 08:36, kaaaaaaa.k napisał:

Witam

 

Stary temat ale może ktoś odpowie.

 

Jak wielu tak i ja stoję przed problemem luzów zaworowych, bardzo ciekawie brzmi opcja podszlifowania szklanek, pytanie tylko czy jak zdejmę górną osłonę rozrządu i koło zębate wałka wydechowego, żeby wyjąć wałek i szklanki, to czy rozrząd nie przeskoczy na dole? Czy jest jakaś domowa metoda zablokowania koła zębatego po odkręceniu wałka tak aby utrzymać je na miejscu i rozrząd napięty?

Ogarnełeś już to może? bo jestem w trakcie i nie wiem czy nic nie spieprze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...