Michalmiko Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Na wstępnie chciałem zaznaczyć, że projekt który wykonałem jest tylko propozycją do samodzielnego wykonania. Wszystko robisz na własne ryzyko, żeby potem nie było na mnie Chciałem Wam zaprezentować jak w miarę prosty sposób przerobić klapę bagażnika, tak aby są zdalnie otworzyć gdy np. idziemy z zakupami do samochodu.Samo podnoszenie jest mechaniczne i jest to bardzo prosta konstrukcja stosowana w wielu innych modelach samochodów, natomiast wyzwalanie klapy w przypadku QQ J10 musiało zostać oparte na zewnętrznym sterowaniu, a co za tym idzie osobnym pilocie, gdyż J10 posiada dość ubogie zdalne sterowanie Do sterowania wybrałem Radiolinię marki Elmes, z dwóch powodów: Pierwszy to mam zaufanie do produktów tej firmy, a drugi to taki, że w tym przypadku potrzebny był możliwie jak najmniejszy pilot, aby nie nosić ze sobą całego "arsenału" pilotów.Jak to wszystko działa?Zdalne otwieranie nie działa jeżeli samochód jest zamknięty. Aby otworzyć klapę należy otworzyć samochód pilotem, a następnie według opisu działania w punkcie 4 (poniżej) otworzyć klapę dodatkowym pilotem sterującym.Co trzeba dokupić:1.Przede wszystkim sprężynki , które zamówiłem w firmie Penta Polska. Dokładne dane sprężynek to:SZ 8010.20x032 Sprężyna zielona w cenie za 1 szt. 9,50 zł (potrzebne są 2 sztuki)gdzie 032, to długość sprężyny. Koszt przesyłki przy wpłacie na konto wynosi 7,50zł listem poleconym priorytetowym.2. Mogą być potrzebne nowe podnośniki klapy. Mam zamontowane około pół roku temu dedykowane do QQ siłowniki marki FA Krosno i wszystko działa jak należy. Odnośnie fabrycznych nie mam wiadomości, czy to zadziała jak należy, ale powinno.3. Odbiornik dwu-kanałowy z możliwością pracy monostabilnej i ustawianym czasem działania niezależnie dla każdego wyjścia. W moim przypadku wybrałem Elmes U2HR.4. Pilot dwu przyciskowy współpracujący z podanym w punkcie 2 odbiornikiem. Wybrałem Elmes DWM50HT. Pilot jest bardzo mały, jego zasięg to 50 metrów, więc jak na potrzeby wykonania tego projektu jest to wystarczające.Pytanie jakie się pewnie większości z Was nasunie to dlaczego radiolinia ma być dwukanałowa? Już odpowiadam: Chodzi o zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem klapy. Wyjścia przekaźników będą połączone ze sobą szeregowo. aby obwód został zamknięty, muszą zadziałać dwa przekaźniki. Pierwsze wyjście przekaźnika ustawiamy na czas działania 5 sekund, drugie na możliwie najkrótszy czas, czyli dajmy 1 sekundę.Aby klapa została zdalnie otwarta trzeba będzie nacisnąć pierwszy przycisk w pilocie i w czasie 5 sekund drugi. Oczywiście nie trzeba trzymać na raz dwóch przycisków, tylko najpierw klikamy przycisk jeden, a następnie przycisk dwa.Nie wiem jak to rozwiązanie będzie działać w praktyce, bo pisząc ten poradnik cały projekt był tylko w mojej głowie Zawsze można przełączyć i otwierać klapę tylko jednym przyciskiem.5. Brzęczyk 12v z przerywanym sygnałem akustycznym. Nie jest to konieczny punkt, ale ma za zadanie ostrzec osoby w pobliżu, że zaraz coś się wydarzy Sygnał jest wyzwalany wraz z załączeniem przekaźnika numer 1, tak więc jeszcze przed otwarciem klapy.6. Przewody (jeżeli nie mamy gniazdka 12v w bagażniku, to myślę, że około 12m czerwonego kabla 0,50 powinno wystarczyć, do tego czarny jakieś 3m)7. Oprawka bezpiecznika na kablu + bezpiecznik 1A.8. Akcesoria montażowe: rurki termokurczliwe, taśma izolacyjna, pilot do przeciągania przewodów, konektorki + zaciskarka, przekaźnik samochodowy, podstawowe narzędzia jak nożyk, kombinerki itp.Wszystko skompletowane, więc zaczynamy.Najpierw ściągamy siłowniki z mocowań. Płaskim śrubokrętem odsuwamy blaszki i wyciągamy siłownik z mocowania. Uwaga, bo po wyjęciu już pierwszego siłownika klapa prawie na pewno zacznie nam opadać!Ściągamy drugi siłownik cały czas mocno trzymając klapę. Jest bardzo ciężka! Delikatnie zamykamy ją trzymając za dół klapy, a nie za plastikową blendę, bo jak wiadomo to bardzo słaby element w QQ!!!Nie trzaskamy. Upuszczenie klapy nawet z małej wysokości może spowodować uszkodzenie.Jak mamy już siłowniki to trzymając kombinerkami wykręcamy plastikowy uchwyt.Nakładamy sprężynkę i zakręcamy z powrotem.Taśmę elektroizolacyjną nawijamy kilka razy zaraz przy plastikowym uchwycie, aby sprężynki nam nie latały przy otwieraniu klapy. Wciskamy sprężynkę na taśmę. Nie może to być na siłę. Jak tak jest, należy trochę odwinąć. Przed montażem z powrotem siłowników zakładamy blaszki, które trzymają siłowniki w uchwytach. Siłowniki wchodzą ma wcisk. Zaczynamy od góry (klapy), a następnie zapinamy grubszy element u dołu. W ten sposób możemy łatwiej przekręcić siłownik, gdy mocowanie nam nie pasuje (trzymając za grubszy element).Zamykamy klapę i sprawdzamy czy działa. Jak po naciśnięciu przycisku klapa sama odskoczy i się otworzy, to znaczy, że wszystko działa Teraz bardziej skomplikowane zadanie.Najlepiej zrobić to jeszcze w domu "na stole". Podłączamy odbiornik na krótko do zasilacza, akumulatora 12v, baterii 9v, czy czegokolwiek co ma zasilanie 9-12v._______Programowanie radiolinii ELMES_______W przypadku Elmesa, który był w zestawie bez pilota (jak mój) musimy najpierw zaprogramować przyciski pilota w pamięci urządzenia.PRG1 - mikrowyłącznik na płytce urządzenia odpowiadający za programowanie przekaźnika 1PRG2 - mikrowyłącznik na płytce urządzenia odpowiadający za programowanie przekaźnika 2Lewy przycisk pilota do wejścia 1: Kliknąć PRG1, kliknąć lewy przycisk pilota, kliknąć lewy przycisk pilota ponowniePrawy przycisk pilota do wejścia 1: Kliknąć PRG2, kliknąć prawy przycisk pilota, kliknąć prawy przycisk pilota ponowniePilot zaprogramowany.Odbiornik jest już fabrycznie ustawiony na tryb pracy monostabilny, czyli włącza dany przekaźnik na określony czas.Teraz pozostaje ustawić tylko czas działania (punkt 3 instrukcji):Przekaźnik 1:Przytrzymać PRG1 led zaświeci na zielono > po dwóch sekundach zmieni kolor na czerwony > zwolnić przycisk. Kliknąć PRG1 - led zmieni kolor na zielony, przekaźnik 1 zostanie załączony i rozpocznie się odliczanie. Liczymy 5 sekund. Po tym czasie klikamy PRG2. Dioda zamiga na zielono potwierdzając wykonanie procedury.Przekaźnik 2:Przytrzymać PRG2 led zaświeci na zielono > po dwóch sekundach zmieni kolor na czerwony > zwolnić przycisk. Kliknąć PRG2 - led zmieni kolor na zielony, przekaźnik 1 zostanie załączony i rozpocznie się odliczanie. Czwekamy sekundę, bądź mniej. Po tym czasie klikamy PRG2. Dioda zamiga na zielono potwierdzając wykonanie procedury.Odbiornik zaprogramowany.Teraz podłączamy to wszystko jak na schemacie poniżej.Jeżeli nie chcecie sygnału dźwiękowego, możecie pominąć dodatkowy przekaźnik i podłączyć przewody od przycisku bezpośrednio przez przekaźniki odbiornika jak na schematach 2 i 3. 2 3 U mnie wyglądało to tak, że wszystko sobie uzbroiłem i zostawiłem przewody:- Od przekaźnika do przewodów przycisku klapy około 40cm- Masa około 1,2m+12v w moim przypadku około 3 metry, ale ja mam gniazdko w bagażniku.Jeżeli nie macie, to trzeba albo pociągnąć od akumulatora, albo może od lampki oświetlenia bagażnika? Tylko wtedy radiolinia będzie działać jakieś 30 sekund od otwarcia samochodu, albo jak najpierw wciśniemy przycisk otwierania.Zdejmujemy tapicerkę klapy. Odkręcamy śrubokrętem śrubkę w uchwycie, a następnie jak na zdjęciu poniżej. Ja zaczynam od tej strony.Jak już puści jeden zaczep resztę wyszarpujemy ręcznie. Ostrożnie, ale zdecydowanie pociągamy po kawałku. U mnie obyło się bez strat. Wszystkie spinki całe Instalujemy zestaw za pomocą opaski zaciskowej + taśmy izolacyjnej do wewnątrz klapy. Następnie bierzemy wiązkę idącą od blendy, nacinamy gumę w której idą i szukamy różowego i czarnego. U mnie były dwa czarne, ale jeden jest chyba odrobinę cieńszy - to ten. Trzeba odpiąć wtyczkę z prawej strony klapy gdzie jest wpięta wiązka, ściągnąć izolację i sprawdzić miernikiem czy obwód się zamyka po przyciśnięciu przycisku w klapie.Lutujemy do nich przewody od przekaźnika.Masę wziąłem od przewodu przy żarówce cofania. Wcześniej już tam się podłączałem biorąc masę do kamery cofania, więc obyło się bezszkodowo Są też przewody masowe mniej więcej na środku klapy przykręcone do karoserii, ale nie chciałem tam przykręcać kolejnego konektora, aby się to nie poluzowało w przyszłości.Ostatni przewód +12v. Najbardziej skomplikowane zadanie.Ściągamy przelotkę z prawej strony. Od strony przelotki wkładamy pilot w kierunku dołu (góry w tym przypadku?) klapy. Taśmą przyczepiamy przewód. W tym przypadku zawsze używałem strony bez elastycznego pilota. Przeciągamy pilota przez przelotkę i przeciągamy kabel przez przelotkę. Teraz trzeba odciągnąć uszczelkę klapy i odczepić trzy zaczepy boczku. Dwa są na plastikowe spinki (jak klapa), a ten u góry jest taki płaski metalowy.Przeciągamy kabel do środka, zakładamy przelotkę klapy. Na kabel naklejamy taśmę parcianą, gdyż przejście (jak na zdjęciu) jest ostre i za jakiś czas może uszkodzić izolację kabla. Dalej wpiąłem się w instalację gniazdka 12v po przez bezpiecznik na kablu 1A. Uffff, trochę czasu poświęciłem na napisanie tego tutoriala, więc mam nadzieję, że wybaczycie mi jak coś pominąłem, albo napisałem źle Filmik z działania: 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Brawo! + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Wow! Jestem pod wrażeniem. Szkoda tylko, że to wymaga kolejnego pilota :-(Z jaką siłą odskakuje klapa? Mogłaby komuś zrobić krzywe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Z jaką siłą odskakuje klapa? Mogłaby komuś zrobić krzywe? Niestety, no chyba, że coś zamiast radiolinii wymyślę. Na razie to było najskuteczniejsze i najmniej zawodne rozwiązanie na jakie wpadłem Klapa nie odskakuje aż z taką dużą siłą. Te sprężynki są dobrane po prostu idealnie pod moje siłowniki. Klapa ma (nie wiem jak to nazwać) punkt 0? Po odskoczeniu przez sprężynki jak pojawi się przeszkoda, to w miejscu całkowitego rozprężenia sprężynek, a gdy jeszcze siłownik nie podnosi klapa może się zatrzymać w miejscu. Wystarczy delikatnie dotknąć jednym palcem i leci w górę. Na podnośnikach od Laguny ( http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95065-silownik-klapy-bagaznika/page-5 ) to bym polemizował. Tam to była siła Tu jest jak widać na filmiku. Klapa bardzo lekko się zamyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Brawo Ty ............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Brawo Michał,plusik ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Świetny poradnik i coś czuję, że w moim QQ zagości takie rozwiązanie. Brawo TY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam, Pytanko do Autora poradnika: Czy przewody od switcha w klapie wychodzą w wiązce z klapy do bagażnika? Czy też idą bezpośrednio do siłownika w klapie? Jeśli ktoś ma alarm pilotowy z opcją sterowania dodatkowym kanałem można wszystko zrobić w jednym pilocie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Szacun pełny, a przy okazji pytanie czy założenie samych sprężynek spowoduje odchylenie klapy na tyle że można będzie podnieść nie szarpiąc za blendę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Normalnie szczena opadła , jakie to proste i tanie rozwiązanie , o takie rozpiskie mi się chodziło . W tym przypadku "plusik" to trochę za skromnie aby Cię uhonorować Zaczynam zbierać materiały , PS teraz trzeba pamiętać aby nie podjeżdżać zbyt blisko ściany , bo można sobie porysować klapę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Bardzo się cieszę, że się Wam podoba Wysłałem na maila forum dodatkowe zdjęcia, bo nie mogę ich wgrać za pomocą uploadera, jakiś błąd wyrzuca. Czy przewody od switcha w klapie wychodzą w wiązce z klapy do bagażnika? Czy też idą bezpośrednio do siłownika w klapie? Jeśli ktoś ma alarm pilotowy z opcją sterowania dodatkowym kanałem można wszystko zrobić w jednym pilocie. Przewody przy samym switchu są zielone, w blendzie jest kostka i tam są wpięte do różowego i czarnego w srebrne kropki. Przechodzi on w wiązce do wewnątrz klapy, a następnie jest zakończony złączką i wpięty do instalacji dalej (pewnie idą do magistali CAN). Mam to wszystko na zdjęciach, tylko podczas wgrywania zrobił się błąd i nic nie mogę dodać Jeżeli ma ktoś taki alarm jak piszesz, to sprawa jest prosta i ogranicza się tylko do montażu samych sprężynek, jeżeli może wyzwolić zamek w klapie z pilota. Tylko czy ktoś taki posiada, jak QQ chyba w podstawie ma centralny z pilotem i wbudowanym immobilizerem?! Szacun pełny, a przy okazji pytanie czy założenie samych sprężynek spowoduje odchylenie klapy na tyle że można będzie podnieść nie szarpiąc za blendę Jest tak jak piszesz. Wystarczy kliknąć przyciskiem pod blendą a klapa otwiera się dokładnie jak byś otworzył z pilota. Proces automatycznego podnoszenia jest realizowany mechanicznie i wystarczą same sprężynki (no i sprawne podnośniki). Cała reszta to dodatek, o którym zapomniał producent, czyli dodatkowy kanał w pilocie - wyzwalanie zamka bagażnika. Normalnie szczena opadła , jakie to proste i tanie rozwiązanie , o takie rozpiskie mi się chodziło . W tym przypadku "plusik" to trochę za skromnie aby Cię uhonorować Zaczynam zbierać materiały , PS teraz trzeba pamiętać aby nie podjeżdżać zbyt blisko ściany , bo można sobie porysować klapę . Fergul, czekałem w końcu na Twój post Jeszcze pierwszy post będę edytował, bo to tak na szybko wrzucone no i zdjęć brakuje Cieszy mnie Wasze szczęście i to że się podoba. To dla mnie najlepsze (po za plusikiem oczywiście ) podziękowanie. Lubię to forum, Was, atmosferę która tu panuje. Warto się starać dla takich ludzi Długo pisałem ten poradnik, ale wiem, że nie jest jeszcze idealny. A odnośnie porysowania klapy, to przez to jest właśnie zabezpieczenie przez dwa przekaźniki, plus oczywiście najpierw otwarcie centralnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Właśnie z myślą o takich projektach "męczyłem" adminów , aby tylko oni mieli dostęp do takiego postu/tutka , aby sam projekt był widoczny bez dopisywania doń kolejnych postów innych userów . A z tą ścianą miałem na myśli SIEBIE , bo idąc właśnie z siatą z marketu , parkuję blisko ściany i już nieraz złapałem się na tym że musiałem torbę wrzucić na siedzenie , bo klapa dałe sie tylko uchylić kawałek bez możliwości wrzucenia czegokolwiek do bagażnika . ...i nie chodziło mi tu o przypadkowe nacisnięcie dwóch guzików na pilocie , bo zaryglowanie centralnego wydaje mi sie całkiem dobrym zabezpieczeniem przed przypadkowym otwarciem klapy . Ależ Ci zazdroszczę że TY juz to masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Tylko właśnie każdy może zapytać na forum i rozwiać wszystkie wątpliwości kolejnych Tak to skrzynka pęka w szwach a lista odbiorców danego pytania wynosi jeden Zawsze można stanąć za samochodem i przyjąć cios na klatę, no dobra w brzuch, albo poniżej :D To aż tak nie odskakuje. Zrobię test i dam Wam znać czy to aż tak niebezpieczne, że zaboli Nie zazdrość, tylko weź się do pracy to będziesz miał Ciesz się, że byłem że tak powiem "pomysłodawcą" i będziesz miał to rozwiązanie wcześniej niż byś wpadł na taki pomysł kiedyś i dopiero zrobił to kiedyś. Wiesz jaka to oszczędność czasu?! A tak to już będziesz miał wcześniej :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Ten pomysł to zakiełkował Jacko w głowie , ale z braku czasu .....samo życie , wiesz jak jest . Ty byłeś w tej chwili pionierem , Ty przetarłeś szlak i Tobie należą się honory Najgorsze jest to że zaczyna mi się okres......................wzmożonej pracy i znów plany muszę odłożyć na później , ale mam gotowca w postaci Twojego tutorialu i powrócę doń jak najszybciej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) To teraz trzeba by jeszcze dorobić czujnik zbliżeniowy i w momencie gdy centralny jest otwarty nóżka pod auto i bagażnik sam się otwiera jak to jest już w niektórych autkach. Mam pytanko jak to mocno odskakuje w momencie otwarcia ? bo chodzi mi po głowie sam montaż sprężyn by bagażnik po otwarciu z przycisku w blendzie sam się otwarł, ale przy okazji nie chciał bym stracić reszty zębów.... . Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez qqtico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Wszystko już zależy od wyobraźni Można jeszcze pomyśleć nad brelokiem zbliżeniowym rfid. Tu już tylko zostaje wyobraźnia, bo można to modyfikować, grunt żeby coś zwarło kabelki od przycisku Nie ma aż takiej siły. Stanąłem za samochodem i jak klapa odskakuje na sprężynkach to ledwo co mnie dotknęło, nie ma uderzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Swietna robota. Bardzo fajne Kurde znów będe chyba grzebał w instalacji moje QQ bo grzech nie zrobic tego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Brawo Ty !!! Teraz tylko opatentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Normalny - wielki szacun, brawo Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Witam, Przewody przy samym switchu są zielone, w blendzie jest kostka i tam są wpięte do różowego i czarnego w srebrne kropki. Przechodzi on w wiązce do wewnątrz klapy, a następnie jest zakończony złączką i wpięty do instalacji dalej (pewnie idą do magistali CAN). Mam to wszystko na zdjęciach, tylko podczas wgrywania zrobił się błąd i nic nie mogę dodać Jeżeli ma ktoś taki alarm jak piszesz, to sprawa jest prosta i ogranicza się tylko do montażu samych sprężynek, jeżeli może wyzwolić zamek w klapie z pilota. Tylko czy ktoś taki posiada, jak QQ chyba w podstawie ma centralny z pilotem i wbudowanym immobilizerem?! Czyli rozumiem, że przewody od switcha klapy idą w wiązce klapy i znajdę je również w okolicy lewego tylnego błotnika, czy tak? Całą instalację można również zrobić wewnątrz auta bez rozbierania klapy... dobrze rozumiem? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Cieszę się, że się podoba Bhtom, Jak zerkniesz na zdjęcia, to zobacz, że te kable przechodzą tylko kawałek (przewód ok. 60cm) i jest zakończone złączką. Kable dalej mogą mieć inny kolor, ja niestety nie zerknąłem tam jak to "idzie" dalej. Prawdopodobnie przejdzie ale po prawej stronie bagażnika (nie z lewej jak piszesz), gdyż złączka jest właśnie z tej strony. Ale jakie tam będą kolory przewodów i czy w ogóle będą to niestety nie powiem. Jest prawdopodobne, że będzie tam ten kabel, bo jak masz zamknięty zamek podczas jazdy (włączoną stacyjkę), a ktoś próbuje otworzyć klapę to masz w środku sygnał (piiiip), że ktoś próbuje się dostać do bagażnika, więc nie jest to raczej zwykłe sterowanie do siłownika. Idąc tą myślą, można by szukać przewodów za schowkiem pasażera przy magistrali i tam od razu szukać też zasilania odbiornika pilota, ale wtedy co z sygnałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Pierwszy krok zrobiony - założone siłowniki FA krosno ze sprężynkami. Działa jak na filmiku tyle, że jeszcze nie na pilota ale to też założę tym bardziej, że i tak muszę rozebrać klapę i naprawić po raz kolejny tą cho.. blendę która już tylko na 2 uchwytach się trzyma. Rozważam jeszcze zastosowanie zamiast 2 kanałowej centralki i pilota zakup 4 kanałowych i pod pozostałe 2 kanały może założę jakieś nie standardowe zabezpieczenie samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Witam Michalmiko ty masz zamontowane siłowniki z laguny czy z krosna dla qashqaia jeżeli z Krosna dla qashqaia czy klapa Ci się otwiera wyżej czy tak jak na fabrycznych siłownikach? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Witaj, Z Krosna dedykowane do Qashqaia. Otwiera się tak samo wysoko jak oryginał. Z Laguny 10cm wyżej ale jak dla mnie są za mocne Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Kolego, wszystko masz podane w pierwszym poście, jakie to dokładnie sprężynki. Też długo szukałem, ale chyba odpowiednie do tego ma Penta. Pisz do nich maila, albo dzwoń, bo nie mają sklepu internetowego z tymi sprężynkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.