Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silownik klapy bagaznika


wojciechu11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najłatwiej zablokować pozycję sprężyny na tłoczysku poprzez użycie plastikowej wkładki pomiędzy sprężyną, a tłokiem. Można coś takiego wytoczyć z plastiku u tokarza. Tutaj przykład: http://www.google.co.kr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwjg8ummuofMAhXDFJQKHbQ_DRQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.ridefox.com%2Fupgrades.php%3Fm%3Dutv&psig=AFQjCNGLddAlqNG_pSx0DbaDAlZogMXI_g&ust=1460494000137386

 

Wysłano z Nokia Lumia 930

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mały upgrade :) Na końcu siłownika gdzie są sprężynki nawinąłem taśmę elektroizolacyjną w taki sposób, aby sprężynki pracowały, trzymały się i nie spadały :) Na razie działa :)

U mnie nie chciało, niestety. Tu wiem, że nawet jak siłowniki stracą swoją moc, albo będzie chłodniej to klapa też powinna się otworzyć sama.

Pokaż jak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego:

 

post-59114-0-20580400-1460478347_thumb.jpg

 

post-59114-0-25178900-1460478355_thumb.jpg

 

Chwilka pracy, a sprężyna już nie spada przy otwieraniu bagażnika.

Zacząłem pisać tutorial. Na razie skończyłem na kwestii mechaniki. Mam dwie strony w wordzie... :) A ja z reguły nie lubię dużo pisać... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja z reguły nie lubię dużo pisać... ;)

Też czekam , bo ....dawno nic w Qq nie przerobiłem :) 

A kolegi pomysł zapowiada się .....całkiem 

PS tylko nie pomijaj istotnych szczegółów !!!

-gdzie, aukcja/sklep

-rozmiar/symbol

-itd :) 

...no i ewentualna dokumentacja zdjęciowa (zmniejsz rozmiar żeby Ci pamięci forumowej nie zeżarło + filmik ja działa !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Fergul, wszystko będzie :) Nawet w poprzednich postach już trochę szczegółów zdradziłem ;) W zasadzie nawet bym się dziś za to zabrał i dokończył wszystko, ale:
1. Nie doszedł mi sygnał beep, bo sprzedawca jest na urlopie. Zamówiłem drugi w innym sklepie. Nie wiem czy finalnie i tak to założę bo nie wiem jaki prąd znajdę w klapie.

2. Trochę się przeziębiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego:

 

attachicon.gif2016-04-12 17.40.14.jpg

 

attachicon.gif2016-04-12 17.40.06.jpg

 

Chwilka pracy, a sprężyna już nie spada przy otwieraniu bagażnika.

Zacząłem pisać tutorial. Na razie skończyłem na kwestii mechaniki. Mam dwie strony w wordzie... :) A ja z reguły nie lubię dużo pisać... ;)

 

A czarnych sprężynek nie było ? rozumiem że kolor oznacza inne parametry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peceq no normalnie jakbym moją żonę słyszał :D

Niestety nie, bo jest jak piszesz- kolor oznacza twardość. Jak by były czarne to bym kupił, bo by ich nie było widać. Lakierować to chyba nie ma co, bo zaraz i tak lakier odpadnie.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Automat zrobiony. Działa. Zabieram się za pisanie :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

Te siłowniki dla Renault Laguna II z FA Krosno nr 23851 mogą spowodować jakąś szkodę w QQ J10 czy nie? .

Ktoś napisał we wcześniejszych wpisach że szyba pracuje? O co chodzi? A jak się zachowuje półka, czy linki nie za krótkie?

Dziękuje za odpowiedzi, nie bić, nie znam się.

Edytowane przez dr_chang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

Te siłowniki dla Renault Laguna II z FA Krosno nr 23851 mogą spowodować jakąś szkodę w QQ J10 czy nie? .

U mnie nic złego się nie dzieje ale w razie czego przytrzymuje klapę pod koniec otwierania. Siłowniki powinny z czasem stracić nieco mocy i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś napisał we wcześniejszych wpisach że szyba pracuje? O co chodzi? A jak się zachowuje półka, czy linki nie za krótkie?

Dziękuje za odpowiedzi, nie bić, nie znam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi co ja miałem od Laguny to trzeba było się nieźle nasiłować z klapą, żeby ją zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założone siłowniki od Laguny. Po naciśnięciu przycisku bagażnika klapa wypina się z zatrzasku ale nie unosi się sama. Lekkie uniesienie klapy (nawet jednym palcem) powoduje energiczne jej podniesienie co najmniej do połowy wysokości, później łagodne wyhamowanie prędkości otwierania i w końcowym odcinku dość gwałtowne zatrzymanie, które powoduje lekkie zadrżenie klapy. Z tą pracą szyby to chyba przesada, ale nie wykluczam, że u każdego jest inaczej. Linki półki są mocno naciągnięte ale nie wyrywają półki. Wysokość otwierania ok.12 cm większa niż na standardowych siłownikach (dla mnie super). Zamykanie wymaga dość dużego przyłożenia siły. Co prawda zamykam klapę jedną ręką ale mam 185 wzrostu to łatwo mi sięgnąć. Moja połowa (157) twierdzi, że to "nie jest dobra zmiana", bo klapa po otwarciu jest dla niej za wysoko i wymaga "ogromnej" siły do zamknięcia. Zatem w rodzinie zdania uczonych są podzielone. Jeszcze nie wiem czy nie trzeba będzie wrócić do klasycznych QQ-łkowych siłowników.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założone siłowniki od Laguny. Po naciśnięciu przycisku bagażnika klapa wypina się z zatrzasku ale nie unosi się sama. Lekkie uniesienie klapy (nawet jednym palcem) powoduje energiczne jej podniesienie co najmniej do połowy wysokości, później łagodne wyhamowanie prędkości otwierania i w końcowym odcinku dość gwałtowne zatrzymanie, które powoduje lekkie zadrżenie klapy. Z tą pracą szyby to chyba przesada, ale nie wykluczam, że u każdego jest inaczej. Linki półki są mocno naciągnięte ale nie wyrywają półki. Wysokość otwierania ok.12 cm większa niż na standardowych siłownikach (dla mnie super). Zamykanie wymaga dość dużego przyłożenia siły. Co prawda zamykam klapę jedną ręką ale mam 185 wzrostu to łatwo mi sięgnąć. Moja połowa (157) twierdzi, że to "nie jest dobra zmiana", bo klapa po otwarciu jest dla niej za wysoko i wymaga "ogromnej" siły do zamknięcia. Zatem w rodzinie zdania uczonych są podzielone. Jeszcze nie wiem czy nie trzeba będzie wrócić do klasycznych QQ-łkowych siłowników.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

U mnie tez podobnie, dla mnie spoko ale zonka sie denerwuje heh :)

Ktoś napisał we wcześniejszych wpisach że szyba pracuje? O co chodzi? A jak się zachowuje półka, czy linki nie za krótkie?

Dziękuje za odpowiedzi, nie bić, nie znam się.

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Można by kupić te do Escorta i zmienić mocowania. Są słabsze od Laguny a dłuższe od QQ.

Ja mam te od Escorta i tez troche pukaja zwlaszcza jak wyjmuje półkę, mi to nie przeszkadza, polka troche amortyzuje, linki jakos wystarczają

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też zostaję przy tych z Laguny. Dla mnie najważniejsza jest wysokość podnoszenia klapy, a siła z czasem zmaleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też zostaję przy tych z Laguny. Dla mnie najważniejsza jest wysokość podnoszenia klapy, a siła z czasem zmaleje.

Na pewno na zime zmaleje, mi wysokosc z escorta rowniez odpowiada :)

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie podobno sprężyna do Corsy o nr FA krosno 21335 rozwiązała by problem w zakresie siły otwierania, otwiera z mniejsza siłą a wyżej. jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja połowa (157) twierdzi, że to "nie jest dobra zmiana", bo klapa po otwarciu jest dla niej za wysoko i wymaga "ogromnej" siły do zamknięcia. Zatem w rodzinie zdania uczonych są podzielone. Jeszcze nie wiem czy nie trzeba będzie wrócić do klasycznych QQ-łkowych siłowników.

 

To przykręć do plastikowej osłony klapy skórzany lub gumowy pasek w kształcie "pętelki", coś takiego mają niektóre auta w standardzie do zamykania klapy, powinno pomóc żonie ściągnąć klapę na dół.

 

Panowie i Panie podobno sprężyna do Corsy o nr FA krosno 21335 rozwiązała by problem w zakresie siły otwierania, otwiera z mniejsza siłą a wyżej. jak myślicie?

 

Siłownik FA Krosno 21335 może i rozwiązuje problem z za dużą siłą otwierania ale ma skok mniejszy od oryginału, więc klapa będzie jeszcze niżej. Jest też moim zdaniem za długi, nie wejdzie między przeguby kulowe po zamknięciu klapy.

 

Zrobiłem małe podsumowanie dostępnych opcji:

post-88157-0-72701100-1462642266_thumb.jpg

 

Szukałem w katalogu zamienników czegoś z przedziału L max: 520-535mm ale nic nie pasuje pod względem skoku oraz siły poza tymi z tabelki.

 

Chyba najlepsza opcja to jednak 23130 z Escorta, zwłaszcza że był tutaj wymieniany na początku wątku i wygląda na to że zarówno podnosi wyżej klapę jak i jej nie "wyrywa".

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przykręć do plastikowej osłony klapy skórzany lub gumowy pasek w kształcie "pętelki", coś takiego mają niektóre auta w standardzie do zamykania klapy, powinno pomóc żonie ściągnąć klapę na dół.

 

 

Siłownik FA Krosno 21335 może i rozwiązuje problem z za dużą siłą otwierania ale ma skok mniejszy od oryginału, więc klapa będzie jeszcze niżej. Jest też moim zdaniem za długi, nie wejdzie między przeguby kulowe po zamknięciu klapy.

 

Zrobiłem małe podsumowanie dostępnych opcji:

attachicon.gifSiłowniki_podsumowanie.JPG

 

Szukałem w katalogu zamienników czegoś z przedziału L max: 520-535mm ale nic nie pasuje pod względem skoku oraz siły poza tymi z tabelki.

 

Chyba najlepsza opcja to jednak 23130 z Escorta, zwłaszcza że był tutaj wymieniany na początku wątku i wygląda na to że zarówno podnosi wyżej klapę jak i jej nie "wyrywa".

Te z Escorta są niewiele słabsze od Laguny, a mają inne mocowania niż oryginał i potrafią się odpinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto pisał że się odpinają?

 

Wysłano z Nokia Lumia 930

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto pisał że się odpinają?

 

Wysłano z Nokia Lumia 930

Przeczytaj cały temat a się dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już jeden wkur... hałasuje...Co mega wnerwia podczas jazdy..Lekko się też poci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już jeden wkur... hałasuje...Co mega wnerwia podczas jazdy..Lekko się też poci..

 

To co wypina się? A nie dało się wykręcić mocowań "9" ze starego i zamienić te "7b"?

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Te z Escorta są niewiele słabsze od Laguny, a mają inne mocowania niż oryginał i potrafią się odpinać.

 

 

Dokładnie jest tak jak piszezz, zamieszczałem w temacie zdjęcia tego uchytu że nie jest skoszony tak jak oryginalne, na początku też tak miałem i wtedy stosowałem opaski zaciskowe ale to tylko do czasu aż nie wymieniłem końcówek. Aktualnie mam te od Escorta ale jak sie zrobiło ciepło i nie mam półki w bagażniku, klapa strasznie wali po dojściu do końca, asekuracyjnie przytrzymuje ręką. Generalnie dochodze do wniosku że nie ma co kombinować, jakbym miał oryginalne w dobrej cenie to był przywrócił do stanu pierwotnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie najepszym rozwiazaniem będą oryginaly plus sprężyny :)

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...