Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11,144] kod błędu p0505- nie odpala


jackforest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moja primerka (samochód : nissan primer p11 144, silnik QG18DE, zagazowany)

Ostatnio zauważyłem ze od czasu do czau obroty jałowe spadają z 800 do koło 500 i utrzymują się na tym poziomie ( nie falują).

Jak samochód postał trochę to mu przechodziło. Działo się to na gorącym silniku i co jakiś czas wiec zbagatelizowałam to.

Z czasem intensywność i czas trwania tej przypadłości zwiększał się. Dziś jadąc po mieście (obroty jałowe oczywiście utrzymywały sie na poziomie 500) na środku skrzyżowania zgasł i nie chce zapalić . Po ściągnięciu samochodu do domu z czytałem błąd "P0505 Układ regulacji obrotów biegu jałowego ISC wadliwie działa". Nie jestem pewny czy ten błąd był wcześniej czy pojawił sie jak silnik całkowicie odmówił posłuszeństwa. Odpinałem też wtyczkę od przepływomierza wiec może to wywołało ten kod błędu. Po analizie podobnych problemów na forum podejrzewam przepływomierz przepustnic lub silnik krokowy ( był wymieniany jakieś na 2 miesiące temu) choć mogę się mylić bo raczej laikiem w tych sprawach jestem.

Jeśli macie jakiś pomysł na możliwa usterkę lub sposób na sprawdzenie i wyeliminowanie moich podejrzeń piszcie śmiało.

Z góry dziękuję za pomoc

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za linki.

czytałem to wcześniej i co niektóre problemy już przechodziłem w primerce.

Różnica jest zasadnicza pomiędzy tymi przypadkami a moim -  mój nie odpala.

Tak się zastanawiam bo może nie wiązać przypadku mniejszych obrotów i tego kodu P0505 z awarią.

Może przyczyna leży gdzieś indziej.

Zbliża się majowy weekend wiec będę mieć czas na pogrzebanie w silniku.

Oczywiście jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

 

Powodem (tak na 95% bo jeszcze nie założyłem nowego) awarii był uszkodzony silniczek krokowy który powodował spięcie i paliło bezpiecznik "eng control" (domniemam  że od kontroli silnika).

Podczas deinstalacji silnika zauważyłem ze w komorze w której pracuje krokwiec jest ciecz ( po degustacji okazało się ze to płyn chłodniczy).

Po rozebraniu krokowca w środku tez była ciecz. Nie chce instalować nowego krokowca bo stanie sie to samo co ze starym.

Co może powodować przecieki płynu chłodniczego???

Podejrzewam ze płyn dostawał sie do komory spalania, jakie mogą być tego konsekwencje (wymiana oleju swiec itp)????

proszę o rady jak usunąć przeciek i czy trzeba wymieniać olej lub czyścic przepustnice itp.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...