Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Potwór na Nurba by GodISmE (350z HR)


GodISmE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tu wszystko jest:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/106028-350z-lekkie-regulowane-dr%C4%85%C5%BCki-tylnego-zawieszenia-zam%C3%B3wienie/

 

...............................

 

Jeszcze kilka rzeczy chodzi mi po głowie:

 

8. Lekkie koło zamachowe - jeszcze nie wiem jakie ale z 7 kg chyba będzie ok. ACT może? Grzechotanie mi nie straszne! ;)

 

9. Final drive 3,9 - tu jeszcze nie jestem przekonany do końca ale na pewno 3,5 sprawia że na większości torów na których byłem w zeszłym roku trójkowe zakręty musze bracie na zbyt niskich obrotach, np. 4000rpm. Brakuje momentu żeby wyjść z mocą z zakrętu ale nie wiem czy to nie jest tylko kwestia szajsowatego VLSD. Może z OS Giken 1.5 będzie lepiej ... hmmm... z drugiej strony jak już dyfer wymieniać to przy okazji dobrze by było od razu final gear zrobić.

 

10. Wałki - nie planowałem modów silnika jeszcze ale Coobcio namawia, to nie wypada odmówić! Zastanawiam się jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O JWT myslalem. Coobcio je tez poleca. Jeszcze nie sprawdzalem alternatyw. Wiem ze Tomei tez robi i chyba sa tansze o 300$.

 

Tu jest porownanie ale w DE:

 

DYNO RESULTS:

                       STOCK   JWT S1       TOMEI 264      NISMO R-TUNE 

Horsepower    272.7       291.7            290.1               289.6

Torque             257.9       270.8            266.9               264.7

 

 

http://www.superstreetonline.com/how-to/engine/modp-1012-nissan-vq-street-cam/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostajesz docelowo przy wolnossaku? Ja myślę o Kelfordach, ale to pod turbo. Zamawiasz na ebay czy ktoś Ci przywiezie z USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Raczej zostane przy NA i bede ze Stanow sprowadzal. Raczej u nas takich walkow nie dostane ;) Jesli chodzi o modyfikacje NA to jestem laik, do tej pory skupialem sie na wszystkim tylko nie tym.

Zastanawiam sie nad Tomei czy JWT cams. No i czy jednak nie pojsc od razu w dlugie kolektory zamiast rezonowane test pipes robic. Hmmm, za duzo tych opcji a kasy za malo! Lol

 

.........

 

Parę pomysłów na poprawę chłodzenia w najcieplejsze dni na torze:

 

1. Odsunięcie chłodnicy oleju od chłodnicy wody bo teraz ją grzeje za bardzo - tak jak ten gość ma - powinienem był tak od razu zrobić! Ta dolna część zderzaka pod grillem skieruje powietrze pomiędzy chłodnice wody i oleju:

 

 

 

2. Otwory w miejscu gdzie jest tablica rejestracyjna - tak żeby były tylko widoczne przy jej ściągnięciu - będę tak robił w ciepłe dni na torze - coś jak tu na zdjęciu. Tylko że chyba w belce trzeba będzie przewiercić - oh well, weight reduction!!! ;)

....................................

 

Drążki od Silver Project założone z tyłu i kąty zmniejszone do -2 a zbieżność na 5 minut, zobaczymy jak się to sprawdzi na Jastrząbiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bajka jutro się widzimy !!

Ostatnio latałem na negacie z tyłu -2,3 i bardzo ładnie równo opony mi zjadło, nie będę chyba bardziej prostować tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jastrząb zaliczony! Pierwszy raz Zetką tam jeździłem i mimo że nie przepadam za tak krótkimi i wolnymi torami, to tu było spoko - zwłaszcza że w dobrym towarzystwie! :) Do testów tor w sam raz.

 

Nie jest tak źle z tymi sprężynami 9kg z tyłu, choć w Stanach radzą 6-8kg max na tył, jeśli 14kg jest z przodu (na sprężynach Swift a te są dość twarde!) Nie udało się i tak zmienić na 6kg, bo ISC ma za wąskie sprężyny.

Z kątami -3,2 i -2 z oraz z amorami 13/16 i 3/16 (więcej to bardziej twardo) i bez staba z tyłu auto w miarę stabilnie już jeździ. Na Jastrząb to mogłem nawet zostawić te -2,5 z tyłu, nawet lepiej by było. Jak jeszcze wrzucę w końcu tą szperę OS Giken 1.5 to doda mi to trochę podsterowności do apex-u i wtedy myślę że autko będzie w końcu idealnie zbalansowane jak dla mnie.

 

Ale muszę odmulić to auto i dekaty + wydech w końcu zrobić! Z biegami to znowu się okazało, że są za długie w HR - w dwóch miejscach tylko na chwilę trójkę musiałem wrzucać zaraz przed hamowaniem a w tej szykanie po górce to nawet nie było sensu, bo się dwójka zaraz kończyła przed następnym prawym. Zmiana na 3,9 final drive powinna to poprawić.

No i jeden mały problem: miękki pedał hamulca po rozgrzaniu, mimo że nowy płyn i klocki. Chyba mam powietrze w systemie a dokładnie w module ABS albo pompa hamulcowa do wymiany.

 

Więc plan taki żeby minimum te cztery rzeczy poprawić i dalej na serii silniku i z nieruszonym wnętrzem+audio jeździć i rypać fury mocniejsze i lżejsze! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze u ciebie ten tył łapie bez stabilizatora !! Zero walki z nadsteroenoscia.

U mnie o dziwo trakcja na tyle się poprawiła jak amorki na maks twardo ustawiłem na tejże osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tylko ze mamy dwa glowne rodzaje nadsterownosci: na wyjsciu i przy wejsciu w zakret. O ile ta na wyjsciu z zakretu jest w miare do kontrolowania po prostu sterujac odpowiednio gazem, to ta na wejsciu potrafi byc bardzo uciazliwa, zwlaszcza jak jest nagla typu "snap oversteer".
Zauwazylem jednak ze odpowiednia technika naprawde duzo daje, nawet jak sie ma za twardy tyl i pedalskie VLSD. Nie bez powodu mowia i pisza: driver mod first! ;)

 

 

.................................

 

 

 

Po długim oczekiwaniu w końcu się wydech rzeźbi. Pierwszy element układanki wygląda tak:

34204429541_befe98efe7_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy prototyp wydechu by GT Performance wyszedł ... hmmmm, oryginalnie ;) Będziemy teraz dopieszczać projekt i robić poprawki coby znów patent dla potomnych został! :)

 

 

Przed strojeniem:

33625039564_b9ef63c2c0_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega z mojej okolicy bo Alwernia na znaku : ) Bardzo mi się dźwięk podoba z zewnątrz chciał bym mieć taki u siebie ! mięsisty jest co tu dużo mówić. Do codziennej jazdy nie dało by rady : D

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, wlasnie zdziwylbys sie jak jest cicho w srodku, az za cicho jak dla mnie!
Jak nie wdepniesz w podloge to jest jak seria, nawet na autostradzie bo wlasnie odstawilem auto do Coobcia :)
Jedynie ten Polonez sie przebija do srodka za bardzo, ale mysle ze cos z tym zrobimy z czasem - pewnie beda jakies modyfikacje male :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doktor Coobcio nie zawodzi! :) Ale piękne przyrosty wyszły po samych dekatach i wydechu! Czyli jak odejmiemy typowy przyrost z dekatów (okolo 10 koni, 10 niuta), to ile sam wydech dodał po strojeniu w porównaniu z serią? 

 

Zrobię wloty w zderzaku i lepsze wkładki dam, to może 2 kuniki dojdą i będzie fabryka ;)

Górę w przyszłości się wyprowadzi mam nadzieje jeszcze bardziej na płasko kiedy wlecą męskie wałki i kolektory. Ale to przyszły rok raczej.

 

Z tym szlamem to musiał poprzednik lać jakieś gówno, bo ja od roku posiadania auta już cztery raz olej wymieniałem a jeździłem głównie torowe pojeżdżawki i trochę po mieście. No chyba że Liqui Moly 10w60 zalany ostatnio taki syf zostawił?! Cholera wie. No ale dobrze że płukanka była i ten syf zbierze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom Batmanie przy 7000obr.min masz równo 5KM mniej :P

Będę w firmie to nałożyć mogę wasze wykresy.

Ciśnienie oleju jest okey zważywszy na to że to po strojeniu na hamowni olej osiągał 92-95 stopnie w dodatku miał w sobie trochę płukanki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

, jakby ktoś latał na Castrolu albo Valvolainie

valvo jest bardzo dobrym olejem,szczególnie VR1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś cala masa ludu lala valvo do swoich 200sx s14 no i syfily sie motory strasznie... w 350tkach tego 5w50 o dziwo duzo ubywa, wiecej jak oryginslnego mobila 5w50. Ja fo siebie valvo i castrola nigdny bym nie zalal !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, co teraz nastepnego trzeba by zrobic zeby ten wykres poprawic po 6400 i zeby szedl dalej do gory? Powietrza brakuje, dolot? Czy moze kolektory trzymaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektory wydechowe, wałki, jakoś skrucić kanały dolotowe w kolektorze ssącym, pobawić się z dolotami - większa średnica i dłuższe.

Generalnie na torze korzystaj z obrotów maks do 7000, raz że górą już zdychasz a dwa na cholere to gotować oliwę...

 

Ps. polatałem twoją zetką trochę j**ana ale ma zawais beton, moja przy niej to jak Terenówka :D :D :D !!!
Tył masz kosmicznie twardy !!!

 

Czasu nic nie mam, teraz ostro za Nissana Micrę z SR20VET się zabrałem a marzy mi się w moim rudzielcu utwardzenie przednich amorków, no i zrobię to co u ciebie wypiepsze tylny stabilizator, no nie może mi tak d*pą zamiatać, owszem to cieszy ale wybija z rytmu i kasztani czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie bys teraz kolektory i walki to tego zestawu polecil? 

 

PPE dlugie sa za drogie, nie ide w to na razie. Wystarcza jakies dobre krotkie i walki o odpowiednim wznosie i czasie.

Doloty dlugie zostawie tez na pozniej kiedy juz maszyna bedzie tylko na tor. Na razie zrobie airducty i wkladki lepsze.

 

PS. Tyl za twardy, fakt - powinny byc sprezyny gora 7kg a nie 9kg. Na razie rekompensuje to usunieciem staba i szerszymi oponami z tylu.

Te sprezyny Swift sa mega twarde ale za to leciutkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...