Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Potwór na Nurba by GodISmE (350z HR)


GodISmE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co czytalem te szpery nie maja specjalnej procedury docierania. Motula tylko zalac i wymienic po niedlugim czasie.

 

PS. Lekka baterie jeszcze chce zapodac ale nie wiem jaka. Pogadamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, a ja czytałem, że te cierne mają, to znaczy będzie działać tak czy inaczej, jak ją prawidłowo dotrzesz to będzie cichsza i płynniej spinać. Trzeba robić 8 po placu przez pół godziny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwoch gosci ktorzy juz zakladali ta szpere potwierdzilo mi ze nie docierali i jest dobrze, dziala tez cicho. No ale wiadomo, nie zaszkodzi osemeczki pokrecic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się dociera nie ma bata: D ja dyferencjał w moto docierałem zgodnie z instrukcją z 1939 xD

Często się o tym zapomina np ale silników nie wolno docierać na oleju syntetycznym : )

Jeśli chodzi o szpere chodzi o dotarcie i zmianę oleju dość wczesna żeby pierwsze brudy zeszły bez większego katowania.

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olej to wiadoma sprawa, niektorzy juz po 200 milach wymieniaja, inni po 500-1000 i dopiero pozniej zalewaja cos lepszego na stale.

 

......................................

 

Kolejne male modziki / dodatki oraz nowe oponki r888r 255/35/18 i 275/35/18. Trzeba na tor Poznan w czerwcu byc przygotowanym zeby te rekordy bic!

Do ogarniecia straszny "clunk noise" z dyfra po zalozeniu tej szpery OS Giken 1.5 i mieknace hamulce na torze z tymi klockami ds2500. Czasu niewiele! 

 

34098403643_c47b36b34d_b.jpg

 

34777507601_49d49b3a6d_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jednak bym pomyślał o prawidłowym dotarciu i ułożeniu szpery :) ale z opinii które czytałem w necie jak się interesowałem to tylko carbonowe i torseny nie tłuką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO to za GPS :P

Żeby telefon lepiej odbierał :D ??

Ps. Czy wóz po naprawie silnika i strojeniu czuć że lepiej się odpycha ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czuć, czuć! Mimo że prawie cala droga z W-wy na mokro, to pod koniec trochę przeschło i odpycha się lepiej auto ewidentnie ale nie jestem w stanie stwierdzić ile w tym udziału wzrostu mocy a ile szpery. No ostateczny test na torze będzie i w czasach wyjdzie :)

 

To tłuczenie z tyłu to nie szpera sama tylko jakiś luz - może tzw. backlash albo U joint, może pinion ring trzeba na nowo ustawić!? Sam wał i półośki były ok - chyba.

Był już wcześniej lekki luz na wale jak się go obracało w lewo i w prawo kiedy auto na podnośniku było - teraz się on jeszcze mega uwydatnił. Sama szpera jest cichutka, chodzi płynnie i ładnie już spina. Myśle że po dotarciu będzie jeszcze lepiej. Aha, mam na razie tylko zwykły olej zalany, nie ten Limited Slip - może też to jakoś wpływa na to.

 

PS. GPS zewnętrzny żeby lepiej czasy monitorować na żywo

 

..........

 

Najbardziej mnie cieszą mody DIY (zrobione samemu) i za grosze! :)

 

Lekka bateria zamontowana (8,8 kg). Mocowanie zrobione z leciutkich wieszaków do poddaszy z Castoramy! :) Na dole też parę trików żeby nie latał ;)

35349795586_8a6cf8e553_b.jpg

 

DIY wiper delete i DIY uchwyt na GoPro - ale to już taki patent że normalnie chyba za opłatą tylko udostępnię lol Podpowiem tylko, że hydraulik z tych części by nie jedno zrobił! ;)

 

35222562542_9ca415bcc0_b.jpg

 

Airducty zamontowane. Sam wycinałem i wkręcałem. Jak na mnie to mega sukces!  :) Śrubki malutkie z Castoramy pomalowane na czarno bo te z zestawu były ogromniaste!!!

35222565222_ce0c988558_b.jpg

 

 

Dziś testy przed Poznaniem na Moto Park Kraków. O mały włos a skończyło by sie ... hmmm, nie tak jak to sobie zaplanowalem ;) Tor gokartowy strasznie, bardziej niż Łódź! Cisnąłem za bardzo na już praktycznie łysych r888 z przodu (cały poprzedni sezon na nich przejechałem a kupiłem używane z 2,5mm!!!) i wyjechałem poza asfalt na jednym hamowaniu i w opony. Na szczęście tylko lekko przytarty zderzak, ufff! Wrzucę później filmik.

 

Szpera dotarta i już koło wewnętrzne nie mieli! Porządnie się napędza teraz auto w zakrętach ale z "ESP/TC delete" trzeba już mieć technikę nienaganną operowania gazem! 

 

34579797583_3b623bd194_b.jpg


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, opony sie skonczyly! Druty juz powylazily po wewnetrznej stronie. Nie powinienem juz byl na nich jezdzic bo ledwo co hamowaly.

 

A czy szpera podsterownosci dodala to zobaczymy jutro na Poznaniu! Teoretycznie powinna troche dodac, zwlaszcza na wejsciu w zakret, czego mi akurat potrzeba z moim aktualnym setupem.

 

Teraz to sie glowie dlaczego ten dyfer zaczal mi tak wyc jakby piasek byl w srodku! Po zalaniu u ciebie tego oleju byl cichutki a teraz po tym mini track dayu na Moto Park Krakow rzezi strasznie.... A moze po wymianie oleju na Millers CRX LS 75w140?. wymienilem teraz na Motul 90 PA i dalej to samo.

Kurna nie wiem, bo zauwazylem to dopiero po wymianie oleju a nie po track dayu. Znow k...a rozkmina!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom wlasciwy zalany ?

Z boku zalewasz olej do tej pory az nadmiar zacznie wyplywac.

 

Zazdroszcze i jednoczescie trzymam kciuki za jak najlepsza zabawe i czas.

Ps. Stan klockow sprawdz !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i polatane, a właściwie powinienem napisać "popłynięte"!

35420476316_2954f0cb71_b.jpg

 

Opony.

Te R888R się kompletnie nie nadają na Poznań, na pewno nie w lato. Już pod koniec pierwszej sesji zaczęły się przegrzewać, mimo ze 4 z 7 okrążeń były praktycznie schładzające powyżej 2 minut. Następne sesje było już coraz gorzej i nawet pierwsze okrążenie nie dawało takiego czasu jak podczas pierwszej sesji. Zrobiłem cztery sesje i dałem sobie spokój, bo opony już tak popłynęły, że zaczęły koła bić i w wibracje wpadać - opony oklejone kawałkami gumy! No chyba, że to coś innego ... łożyska, przeguby ... stawiam na opony. Dobra strona jest taka, że będzie to pewnie idealna opona na Jastrząb, Kielce, Łódź i Nurba! Może też nawet na Silesia Ring, zobaczymy.

 

Jakby tego było mało, ta 275 jest cholernie ciężka! Zauważyłem to już kiedy mi ja założyli na kolo, bo porównałem z tym Avonem ZZR 265. Nie wiem ale z kilka kilo na pewno na oś. Zamuliło mi to auto i zjadło sporo z tego co dały dekaty i szpera. Na seryjna moc to zdecydowanie za szeroka opona na szybki tor.

Lewe tylne koło zaczęło obcierać o nadkole, nie są jeszcze zrolowane. Zrolowanie załatwi sprawę.

 

Wydech.

A jakby tego było mało dostałem czerwona flagę za głośność wydechu 112 dB! Mimo że ze mną w czerwonej latały głośniejsze fury! Ku..a! Trzeba było wiec odpuszczać później na prostej.

Dźwięk w środku jest fajny za to, w końcu brzmi jak wyścigówa i nawet ten polonez się gubi. Na filmiku fajnie wyszedł. Zrobi się teraz nieduży środkowy tłumik, to się dźwięk polepszy na codzień i będzie też wtedy ok na Poznań.

 

 

Szpera / dyfer / przełożenie główne

Dyfer zaczął jeszcze przed Poznaniem strasznie rzęzić (metaliczne ocieranie, jednostajne, natężające się z obrotami kół), tak jakby łożyska były kompletnie wyjebane. Nie wiem co to jest. Od założenia szpery OS Giken miałem dość spory tzw. "clunk", możliwe ze przez luz międzyzebowy ... czy to by załatwiło łożyska? A może po konkretnym dotarciu szpery w niedziele na Moto Park Kraków zaczęła tak chodzić i po prosty ten typ tak ma? Rzecz w tym że jadąć z tego Moto Parku do domu na kołach w ogole tego nie zauważyłem, Dopiero po wymianie oleju w dyfrze na następny dzień (Millers CRX LS 75w140 NT+) to zauważyłem. Czy olej to sprawił? Nienawidzę takich zagadek!!! lol

 

Sama szpera moim zdaniem na tak szybkim torze nie za dużo poprawiła w porównaniu z prawidłowo działającym VLSD. Dopiero na wolniejszych i bardziej krętych torach widać róźnice, bo wewnętrzne koło nie mieli i auto lepiej się napędza na nawrotach i w dwójkowych zakrętach. Na wszystkich oprócz Poznania mi mieliło VLSD. Wydaję mi się że dodała też trochę podsterowności (aczkolwiek ciężko mi to stwierdzić na 100%, bo założyłem jednocześnie też szersze opony z tyłu). Dużym plusem jest za to to, że można dużo bardziej i płynniej sobie balansem "sterować" za pomocą gazu ... wystarczy go lekko modulować w zakrętach i auto płynnie przechodzi z nad- do pod- lub pod- do nadsterowności.

 

Bez przełożenia 3,9 lub 4,1 w czterech zakrętach brakuje obrotów a więc przez to momentu. Myślę, że ta zmiana da mi więcej niż płytkowa szpera na tym torze! Zamawiam 3,9 za niedługo!

 

Balans auta

Tu jest w końcu jakiś pozytyw! Auto się poprawiło znacznie i już dupka praktycznie w ogóle nie ucieka ... ani na wejściu, ani w środku, ani na wyjściu! Idealnie i teraz ciśnieniami opon oraz twardością amorów można sobie delikatnie regulować balans, który jest wyjściowo już w dobrym zakresie. Aż dziw bierze, że kompletnie bez kontroli trakcji i ESP (mam obejście założone czujnika Yaw sensor) w ogóle nie traci trakcji auto! No ale to pewnie też te szerokie opony z tylu i mieszanka GG w r888r. W zasadzie to myślę ze mogę spokojnie teraz spowrotem stabilizator z tyłu założyć i dać najmiększe ustawienie. Ale i tak zamawiam sprężyny 6kg lub 7kg na tył do tych 14kg z przodu, bo tak powinno od samego początku być to ustawione! Wtedy można sobie w pełnym zakresie regulować twardość staba z tylu!

 

Hamulce

Tu też pozytyw. Po zalaniu Castrola SRF jest znaczna poprawa. Pedał robi się lekko miękki po rozgrzaniu ale już nie tak jak ostatnio, kiedy praktycznie wpadał do polowy jeśli się nie napompowało. Problem z pompowaniem na prostej jest taki, że czasem się za mocno to zrobi i odetnie gaz lub po prostu zwolni lekko auto. Droga hamowania mogłaby być krótsza ale wtedy rośnie ryzyko zagotowania płynu. Myślę że jeszcze w tym roku założę DS2.11 na przód i DS2500 lub 3000 na tył, to powinno skrócić drogę hamowania.

 

Czasy.

Niestety wszystkie te problemy sprawiły, że udało się tylko nieznacznie lepszy czas wykręcić od zeszłorocznego i to już w pierwszej sesji: 1:52,078

Potencjał był na 1:51 ale ... patrz wyżej ;) Z lepszymi oponami 1:50 z seryjnym silnikiem i bez wydmuszki uważam dalej że jest możliwy na semislikach. Ale to już musi być jazda na limicie i absolutnie bezbłędne okrążenie. Nie jest łatwo ... miałem jeden moment znowu w tych środkowych eskach, za szybko wszedłem w zakręt, d*pa odleciała ... kontra, przyhamowanie po wyprostowaniu auta i uratowałem tuż przy brzegu asfaltu. Jakbym wleciał na trawę to jak na lodzie i skończyłbym na barierce!

 

https://www.youtube.com/watch?v=FMdgoi4bAwQ&feature=youtu.be

 

Konkluzja.

Poznań w lato strasznie daje po d*pie sprzętowi! Moim zdaniem nawet bardziej niż Nurb! Mimo to wygląda na to, że nawet OEM Zetka da mu radę, nawet będąc tak ciężkim wyjściowo autem - warunkiem jest dobre chłodzenie (najlepiej maska z wlotami, nawiewy na tarcze, chłodnica oleju) i niepływające opony! Trochę o łożyska się bałem w Baba Jadze .... może też dostały ale dopiero jak wyczyszcze te opony to będę widział / słyszał.

 

Pod koniec sierpnia Nurb a na Poznań wracam na jesień. Wtedy już muszę te 1:50 pokonać! Po tym doświadczeniu bardziej niż kiedykolwiek myślę, że będzie to mega trudne ale niesamowite osiągnięcie tym autem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, ja też się wybieram na Poznań, ale jeszcze bez ambicji na czasy, nie chce się tylko rozje* :) Liczy się przedewszystkim to, że pojeździłeś szybko i doświadczenie zdobyte. 

Opony.

Jakby tego było mało, ta 275 jest cholernie ciężka! Zauważyłem to już kiedy mi ja założyli na kolo, bo porównałem z tym Avonem ZZR 265. Nie wiem ale z kilka kilo na pewno na oś. Zamuliło mi to auto i zjadło sporo z tego co dały dekaty i szpera. Na seryjna moc to zdecydowanie za szeroka opona na szybki tor. 

To nie jest do końca prawda, wczoraj u Kuby ważyliśmy. Prawie nowe Michelin Super Sport 265/40 R18 ważą ~12.3-4 kg tylko to są XL bo z Porsche, a nowe Toyo R888 275/40 R18 ~13.5kg... czyli tylko kilogram różnicy, nowe Federale RS-R 265/35 ważą równe 13kg. SuperSporty 265/40 są szersze od SuperSportów 275/40 :D i pomimo XL ściankę wyginasz najmniejszym paluszkiem. Federale i Toyo mają twarde ścianki, R888 275 wcale nie są tak dużo szersze od 265, mniej-więcej te 10mm tylko mają mega mało nacięć itd... nie chce Ci śmiecić. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ważyłeś zupełnie inne opony. Avon ZZR 265/35 jest na pewno lżejszy od R888R 275/35! 

Bez wątpienia są cięższe, ale nie kilka kilo, o to mi chodziło :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka kilo na oś! Właśnie zważyłem swojego Avona: 11,4 KG. Więc prawie 2 kg więcej rotacyjnej masy na stronę po założeniu r888r 275!

 

Ale nie jest to takie proste: Avon ZZR 265/35 jest lżejszy i węższy, więc mniej zamula ale nie klei tak jak r888! Czasy gorsze z r888 275/35 ale auto się prowadzi pewniej i nie tak nerwowo z tyłem. Najlepiej będzie jeśli zmiękcze tył spężynami żeby nerwowość wyeliminować a nie szerszymi oponami. No ale będą miały zdecydowaną przewagę te r888r 275 na torach jak Jastrząb, Kielce i Łódź ... może nawet Silesia Ring. Coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa vs nowa? czy łysa vs nowa :) wiadomo, że są cięższe, ale myślę, że to zamulenie czujesz z powodu zwiększonych oporów toczenia, które są efektem ubocznym większej trakcji... jak czytałem no tych nowych toyo to było napisane, że szybciej się dogrzewają od poprzednich R888, więc wszystko co piszesz się zgadza... raczej bym przyjął strategię, kółko chłodzące, kółko ataku, kółko chłodzące, kółko ataku itd. tak podobno robią osoby, które tam jadą po rekordy

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies 4 mm na Avonch jeszcze a nowe r888r 5mm. Watpie zeby ta strategia pomogla, za ciezkie auto. Robilem nawet po dwa chlodzace zanim jedno na czas jechalem! Moze za bardzo w zakretach cisnalem na tym na czas, nie wiem. Z jakiegos powodu auto jest na nich nie duzo szybsze mimo dekatow, strojenia i szpery. Liczylem na wiecej ale trudno, przynajmniej balans sie poprawil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się, tyle daje 60 koni:

COOBCIO           1:51.764       16.05.2016         372KM & 460Nm - 4,07L Gwint HSD Mono Pro + tylne sprężyny 8K, mod przedniego stabilizatora, kąty -3,12 przód i -2,48 tył, R888 255.35R18 / 265.35R18, Hamulce 365mm/350mm,
                                                                            Poliuretan i Unibale prawie wszędzie i jakieś -100kg z auta out + półklatka i kubełki oraz szelkowe pasy, dyfer 370Z

 

COOBCIO           1:51.877        5.09.2015          311KM & 398Nm - RevUP Gwint HSD Mono Pro + tylne sprężyny 8K, mod przedniego stabilizatora, kąty -3,12 przód i -2,48 tył, R888 255.35R18 / 265.35R18, Hamulce 360mm/350mm,

z tej perspektywy 1:52 to bardzo dobry wynik, choć Kuba pewnie jak zawsze jechał na jakiś śmietnikach :) Natomiast szpera powinna dużo dać, ale jak Ci nie mieliło wcześniej jednym kołem na wyjściu to i różnicy dużej nie było, no i szpera oczywiście spowalnia auto na prostych, bo masz większe straty mocy na napędzie

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jakos nie moge w to uwierzyc. No ale pewnie Kuba jakies wytlumaczenie ma ;)

Z tym 275 to mialem tez oczywiscie szerokosc na mysli, nie tylko wage - odnosnie zamulenia. Tak jak pisalem na szybkie tory moim zdaniem max 265 na tyl i wystarczy. Lata tak Matteo Spera na Time Atack Italy swoim HR-em i objezdza wszystkich w swojej klasie oprocz jednego auta... A tam w sezonie kazdy tor jak Poznan!

Jest jeszcze jedno wyjscie... robic moc! Wtedy te 275 z tylu moze bardziej sie przydadza. Ale to w zimie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to kwestia opon no i jak dołożyłem moc to totalne mielenie jednym kilem.na wyjsciu z zakrętów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te opony kosztowały mnie pewnie ponad 1 sekundę na okrążeniu coś mi się teraz wydaje. Założę się, że na innych np. FZ-201 te 1:50 bym zrobił. Popłynęły głównie na krawędziach przy tym środkowym rowie. Myślę że sporo trakcji w zakrętach przez ten bieżnik się traci. Na mokrym pewnie lepiej odprowadza wodę ale na suchym się zrobiły te opony wolniejsze od starych r888! Dobra wiadomość jest taka, że niedużo gumy zeszło i jest prawie 5mm dalej. Jutro opalarka i czyszczenie tych oklein - na bank to one powodowały wibracje. Zastanawiam się teraz czy przypadkiem to nie ta wierzchnia gładka warstwa się tak stopiła i teraz już powinna być zahartowana guma ... hmm, zobaczymy.

34642341414_e4f74661f2_k.jpg

 

Z ciekawostek, to wygląda na to że wewnętrzna strona tarczy na którą jest nawiew schodzi szybciej niż zewnętrzna!

34642340264_538ed69fde_k.jpg

 

A tu zonk w lewym tylnim kole! Zero preload a powinno być 5mm tak jak w prawym tylnym. Przypomnialem sobie ze jeden gosc ktory z ISC współpracuje (zafajdany kut.s filtr oleju też mi źle dokręcił i ciekł olej!) mi ściągał ten gwint i próbował spręzynę miekką z ISC założyć ale nie pasowała i pewnie jak spowrotem zakładał to nie ustawił żadnego naprężenia wstępnego!

 

Trochę osłona plastikowa na dole jest uwalona olejem, coś pewnie popuściło trochę. Mam nadzieje Kuba że wszystko dobrze dokręciłeś i uszczelniłeś! ;)

 

Na pocieszenie fajne fotki od Escargo. Ze zdjęć można wywnioskować, że ładnie wszystkie opony o rozmiarach 255 / 275 pracują na Poznaniu z kątami -3,2 i -2. Potwierdzały to też równe temperatury. Jedynie z ciśnieniami nie do końca doszedłem jakie są optymalne. Jedno wiem! Nie mogą być za wysokie na starcie, np. 2.1 bar, wtedy mega nagrzało mi oponę! Te najlepsze kółko w pierwszej sesji na 1,8 (na zimno) zrobiłem, pewnie ciut niższe też będą ok.

35097450020_7b4f1b0c64_b.jpg

35483943485_3f6bf68d8a_b.jpg

35097451330_440c1c6cd1_b.jpg

35353413501_721ed90932_b.jpg

35483944355_f028c06e71_b.jpg

35353414371_a4c80775d9_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiam przełożenie 3,9 i dwie nowe sprężyny SWIFT. Zastanawiam się tylko czy dopasować przód do tych tylnich 9kg i kupić 18kg na przód, czy tylne dopasować do 14kg z przody i kupić 6 na tył. Na Swiftach 14/6kg lata Micheal Gardner, więc nie może być to zły zestaw! Tylko on ma trochę lżejsze auto i aero. Trochę się martwię, że 18/9kg to już będzie mega beton ;( 

 

Mam teraz w sumie dobry balans ale tylko bez staba z tyłu i na nowych/miękkich oponach z tyłu szerszych o rozmiar... właściwie to mi się lekko podsterowne auto zrobiło nawet ale w ramach tolerancji. Problem z tym że jedyne co mogę z tyłem teraz zrobić to założyć znowu staba Hotchkis na najmiększym ustawieniu a to już 80% twardziej niż seria. Znowu za twardo wyjdzie te 9kg w stosunku do 14 kg z przodu.

Mam ochotę zarypać te 18/9kg ale może to być za twardo na Nurba np. Hmmmm, decyzje, decyzje ... głowa boli od tego ciągłego kombinowania zamiast jeździć po torze! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...