Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gwiżdżące turbo w kosiarce 1.2 DIG-T


bamaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro poruszyliście tak fajne tematy wspinaczkowe, to i ja pochwalę się swoimi osiągnięciami. :rolleyes:

W zeszłym roku mój QQ dwukrotnie zdobywał Sveti Jure w Chorwacji. Pewnie niektórzy z Was też tam byli, a tym którzy nie zdążyli spieszę donieść, że ten najwyższy szczyt w paśmie gór Biokovo ma wysokość 1762 m i można na niego wjechać wąską dróżką wijącą się po zboczu góry, mijając się przy tym na grubość lakieru z innymi pojazdami i wisząc czasami jednym bokiem pojazdu nad przepaścią. ;)

Kto nie był polecam, bo widoki zapierają dech w piersiach. Tak mi się spodobało, że pojechałem dwa razy. Qqułowi spodobało się chyba mniej, bo ledwo zipał, a na nawrotkach o 180 stopni musiał czasem startować z pierwszego biegu, bo nie dawał rady uciągnąć. Ale wjechał, zjechał i ma się dobrze, a na dowód zdobycia szczytu i ja jego foto wrzucam. :D

post-87564-0-11892100-1473064093_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na Sveti Jure w okolicach roku 2011 - ale wtedy miałem i30 (1.6 benz 122KM). Auto spokojnie dało radę. Pisząc o wjeździe na Sveti Jure należy dodać że na szczyt 1762m wjeżdża się  praktycznie z poziomu morza czyli z 0m. Różnica wzniesień przy wjeździe wynosi więc około 1762m.

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem, umieszczam filmik przedstawiający skalę turbodziury w moim egzemplarzu QQ. Widać jak szybko zapełnia się pasek spalania, gaz nie wciśnięty był do oporu, ale było dość blisko (zapewne 90% momentu rozwinąłem). Przepraszam Was za to potrząsanie, ale jechałem wiejską drogą i akurat taki był asfalt. Moment wciśnięcia gazu widać (zaczyna zapełniać się pasek), ale też słychać (delikatne pogwizdywanie oraz buczenie od silnika). Myślę, że faktyczna turbodziura jest mniejsza, bo ten pasek zapełnia się z lekkim opóźnieniem, pełen ciąg mam już w ułamku sekundy.

 

EDIT: a może jeszcze bym linka wkleił...

Edytowane przez bamaz
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam, (nissan pulsar 1.2 dig-t)

czy ktoś rozwiązał problem szarpania silnika w pewnym zakresie obrotów?

walczę z tym problemem od pół roku.

auto 3 razy w serwisie.

dostałem pismo z centrali  nissana że, szarpania są naturale dla tego silnika  i mogą wystąpić po pewny przebiegu.????

zalecenia: jeździć agresywniej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej do benzyny płyn czyszczący wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie filtra powietrza szarpanie o połowę się zmniejszyło.
Możliwe, że to kwestia brudnej przepustnicy lub dolotu.
Mam przejechane 10 tys. km i też mnie to denerwuje.
Występuje co drugi, trzeci raz, gdy mocno przyspieszam 3-5 tys. obrotów, jakby brakowało mu powietrza.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.07.2019 o 13:45, JACKO29 napisał:

Wlej do benzyny płyn czyszczący wtryski

Hej. Jaki można wlać, czy marka ma znaczenie, STP lub xeramic, czy inny droższy (liqui moly, motul)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlewałem STP i pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...