oguh Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Witam, Mam jednosezonowe opony letnie o rozmiarze 215/75/15 producent na belce zaleca max wysokosc 70 czy w w zwiazku z tym moge nadal jezdzic na ww. wysokosci 75? Czy licznik nie przeklamuje wtedy? ps. nic nie ocieralo ... czy lepiej kupic wysokosc 70? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 masz kalkulator opon http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Oryginalny rozmiar to 215/65/16 - średnica 686mm Twoje to 703mm - różnica na poziomie 2,5% - śmiało zakładaj Ja używam 225/70/16 - czyli 722mm i dopiero prędkość GPS zgadza się z prędkością na budziku. Nic nie ociera, zrobiłem na tech oponach przeszło 10kkm PS Na lato choruję na ten sam rozmiar tylko inny bieżnik - jeśli budżet pozwoli... http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-a-t-s-g012/225/70R16/107/H/?idp=15567 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 mi z kalkulatora wychodzi inaczej, że większa rozbieżność reasumując, czy jeśli będę miał wyższą oponę to czy wskazanie licznika będzie przekłamywać w taki sposób, ze pojade 50, a w rzeczywistosci np. 65 i kazdy fotoradar mnie cyknie, o to mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 pojade 50, a w rzeczywistosci np. 65 i kazdy fotoradar mnie cyknie możliwe... ale tylko wtedy jak założysz 335/80/20 tj o średnicy przeszło metr licznik w Xie na standardowych oponach jest mocno optymistyczny Przyjmij mój rozmiar za wzorzec - wszystko co mniejsze to na liczniku będziesz miał prędkość zawyżoną do rzeczywistej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Witam, Mam jednosezonowe opony letnie o rozmiarze 215/75/15 producent na belce zaleca max wysokosc 70 czy w w zwiazku z tym moge nadal jezdzic na ww. wysokosci 75? Czy licznik nie przeklamuje wtedy? ps. nic nie ocieralo ... czy lepiej kupic wysokosc 70? jak wszystkie 4 mają taki rozmiar to możesz. Różnicy na liczniku nie zauważysz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 a co sądzicie o tych Bridgestone: Dueler Sport http://www.ceneo.pl/420114;0280-0.htm#tab=click_scroll Bartezm, te Twoje upatrzone Yokohamy to na szosie dają radę czy jak standardowe ATeki, czyli w terenie git a na szosie traktor? Znasz opinie? Ja w 95% jeżdżę po asfalcie (stąd wybór padł na Xa, nie na starszego Pajero czy LC) i przymierzam się do letnich. Over. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 yoko na asfalcie może być troszkę głośniejsze niż zwykłe letnie, ale z pewnością będzie ciszej niż mam teraz na grantrekach sj6. n Niestety pomimo że większość spędzam na asfalcie to czasami potrzebuję pojechać po trochę gorszych drogach - dlatego taki wybór . Ja w 95% jeżdżę po asfalcie... i przymierzam się do letnich. Tak między "bugiem a prawdą" asfalt jest najbardziej tolerancyjną nawierzchnią jeśli chodzi o typowe warunki drogowe i wybór opony między premium a budżetową w minimalnym stopniu wpływa na przyczepność. Idąc dalej tym tropem po co przepłacać skoro będzie podobnie... Może warto spróbować dębicę, baruma czy innego stomila? Na potwierdzenie moich słów podpowiem iż na mx5 mam barumy. Na mokrym torze objechałem wszystko, łącznie z subarakami, na suchym natomiast byłem wolniejszy od aut 2xmocniejszych na slikach a przecież barum to taki badziew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Witam Kupując auto jesienią zeszłego roku dwie opony BFGoodrich Macadam T/A z 2010r mają jeszcze 7mm bieżnika,a dwie handlarz założył tylko na sztukę.Mam pytanie czy można kupić jakieś dwie używki o podobnej głębokości bieżnika,czy raczej kupić 4 szt nowe,ewentualnie tylko dwie nowe na przód?Chciałem dokupić dwie nowe takie jak mi zostały żeby mieć wszystkie z jedną rzeźbą bieżnika ale w rozmiarze 215/65/16 nigdzie nie znalazłem.Z nowych które mógłbym kupić w dobrej cenie to MATADOR MP 81,choć to też dość spory wydatek jednorazowy w ogólnie panującym kryzysie gospodarczym.Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 masz kalkulator opon http://www.opony.com...amienniki-opon/ Oryginalny rozmiar to 215/65/16 - średnica 686mm Twoje to 703mm - różnica na poziomie 2,5% - śmiało zakładaj Orginalny rozmiar to ww. oraz 215/70/15 a ja chcę założyć 215/75/15 ... wg kalkulatora wychodzi większa rozbieżność, więc pytanie czy mogę? Jak liczona jest prędkość przez skrzynie biegów czy moze obrót koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Polecam najnowszy numer "4x4 Auto Świat" (2/2013, kwiecień-maj) - jest test opon letnich do SUVów (w innym rozmiarze, bo 235/65 R17, ale to bez znaczenia) - kto przed zaQpem niech przeczyta. Szczegółowy test w 15 kryteriach (po 5 na kategorie: w terenie, na mokrym, na suchym). Dobry artykuł, bo można w nim szukać porady dla siebie - nie wszystkie kryteria są dla każdego - inną oponę wybierze ten kto lubi szutr i błoto, inną kto z asfaltu nigdy nie zjeżdża. A jeszcze inną kto i to i to lubi. Mam 17", zalecane są 225/60 - rozumiem że jak wezmę 215 to znaczy że tylko centymetr będzie węższa opona i świat się nie zawali - miałem zimówki po poprzednim właścicielu właśnie 215, węższe i jest ok. Może brzmi to śmiesznie, ale wolę się upewnić zanim kupię nietanie gumowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Ja wiem jedno, moje nowe letnie beda typowo na asfalt, nie wiem gdzie latem musialbym pojechać zeby potrzebować terenowyvh opon, jeśli jednak bym jakieś wieksze tereny planował to dobra zimowka spokojnie wystarczy. Bartezm ja nie wiem z kim ty się tam ścigałes i jak znakomitym kierowcą jesteś, ale nie proponuj komuś dębicy bądź baruma bo na mokrym te opony to tragedia poza tym przy apetycie x-a na opony to po jednym sezonie też będą slicki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 NIe uważam się za znakomitego kierownika Faktycznie barumy nie są demonem na mokrym asfalcie ale przy normalnej jeździe (zwłaszcza Xem) spokojnie wystarczą. Jakoś nie wyobrażam sobie wyścigów xtraili - toż to chybotliwa stodoła na kołach. Ścigałem się mx5 na zlocie mazdy w rykach na torze a w deszczu czasy kręciłem lepsze niż wrx, legacy, rx8 czy inne ponad 200konne potworki Z tąd podtrzymuję swoje zdanie - na asfalt do codziennego użytkowania te opony budżetowe się nadają a do slicków zostaną zjedzone tak samo jak te premium 2 razy droższe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 To ja powiem tak, do mx5 moze te opony sie nadaja (masa, niski srodek ciezkosci), ale do chybotliwej stodoły jak nazwales x-a radze nie próbować (masa, nie niski srodek ciężkości). A o trwalosci to chyba taki dowcip co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 A o trwalosci to chyba taki dowcip co? nigdy nie próbowałem jeździć dłużej niż 2 sezony na oponach to nie wiem jak zachowują sie w extremalnych warunkach Jestem zdania, że po 2 latach guma w używanych oponach i tak nie trzyma parametrów nawet jeśli jeszcze bieżnik ma wystarczającą wysokość ps co do jazdy na torze - nowe opony dzionka nie wytrzymają a sliki po dobrej rozgrzewce/treningu mogą być już do wymiany ps2 moje zimówki, na krórych można wyrywać drzewa na śniegu i są najlepszymi oponami na tej nawierzchni jakimi jeździłem - są fatalne na mokrym asfalcie i nawet przy lekkim spowalnianiu potrafi mi abs się odzywać - nie ma uniwersalnych opon! są tylko kompromisy wracając do tematu: barum i dębica jest kompromisem cena/jakość - jeśli ktoś chce postawić na minimalnie lepsze parametry niechaj kupuje opony premium - ja nikogo do zakupów nie zmuszam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 ps Dziękuję za wykład co do jazdy na torze :-o (Ameryki nie odkryles ale zawsze cos) ps2 Tak sie składa że przypadkiem mam takie same opony jak Kolega i drzew nimi nie wyrywalem, ale jak tak często włącza sie ABS to proponuję zająć się zawieszeniem bo coś nie tego. Ja na tych oponach nie wiem co to ABS. Kończąc te dziwne wycieczki i wracajac do tematu opon to wiem, że w Debicach b. czesto pęka osnowa i to w oponach o dużo niższym profilu, nie trzeba wcale ekstremalnie jej eksploatować wystarczy kraweżnik bądź większa dziura. Takie nie zauważone uszkodzenie np po wewnętrznej stronie może doprowadzić do tragedii. Wiadomym jest, że kupno opony to kompromis cena/jakość, ale pomiędzy oponami klasy premium a debicą jest jeszcze masa innych opon. A na zakończenie to czy dębica produkuje wogóle jakaś oponę do naszego auta :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 teraz sprawdziłęm - faktycznie różnica cen między barumem (bo jest a dębicy nima) a np wranglerem nie powala - raptem 60parę złociszy na oponie... http://www.opony.com.pl/opony/225/70R16/letnie/?p=359,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kluch x-trail Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 padowie naczytałem się dużo o tych oponach ale mam jedno pytanko poradzcie mi chcem kupic letnie opony ale chciałbym załozyć co delikatnie większego na te alusy orginane mam teraz opony 15/65/ 215 co mogę założyć większego na te alu tak żeby wszystko było ok????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 wczoraj widziałem Xa na AT BFGoodrich w rozmiarze 235/75/15 i to w Norwegii wyglądały fajnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Witam Nadszedł czas w moim X-ie na wymianę opon na osi przedniej - po małej przygodzie z zabezpieczeniami drogowymi jedna opona poszła w pi.....u. A druga też już swoje przejechała. Które z poniższych opon byście mi polecili (ceny poglądowe z netu) 1. Bridgestone Dueler H/P sport 98h 383zł2. BF Goodrich G-Grip SUV- 374ZŁ 3. ContinentalCrossContact LX 403zł 4. Falken LandAir 335zł 5. Michelin Latitude Tour 465zł6. Uniroyal Rainexpert 3 320zł Oponki będą zamontowane na przodzie. Chyba że możecie polecić coś odpowiedniego - 90% jazdy to jazda po asfalcie sporadycznie (10%) jakieś polne drogi aktualnie mam bfgoodrich long trail t/a tour 215/65r16 98h - dwie dobre 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Jakie załozysz nie jest tak ważne jak to żeby wszystkie 4 opony były takie same -jak Twoj X-trail ma naped 4x4.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Jakie załozysz nie jest tak ważne jak to żeby wszystkie 4 opony były takie same -jak Twoj X-trail ma naped 4x4.. Tak 4x4 - problem w tym że oponki które mam już są praktycznie nie dostępne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 brałbym continentale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 brałbym continentale... I faktycznie trzeba by mi zakupić cztery sztuki żeby wszystkie były takie same ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 tak być powinno... ale w jakim stanie masz tył? dużo życia im zostało? jeśli bieżnik masz z 5mm (więcej niż połowa nowego) to ja bym się nie przejmował tym 4x4 - zwłaszcza że jeździsz po asfalcie czyli na fwd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 za fotki plusik ode mnie. BArti dobrze prawi, można zostawić tył i ewentualnie dokupic do niego przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.